Stranica 1 od 1

Opticka reglaza trapa...

Poslato: Pon Dec 20, 2010 10:11 pm
od darko111
Opet ja sa nekim pitanjima :grin: posto sam primijetio da mi se prednje ljetne gume pocele (pa i izlizale) sa unutrasnje strane onda sam uzeo zimske gume (tigar)(a uveliko je pocela i zima )...a te ljetne bacam nisu vise nizasta...e sad ...da se ne bi ponovilo da i ove budu takve otisao sam u servis da vide da li je potrebno da se uradi reglaza prednjeg trapa i da li je nesta potrebno zamijeniti...nesta je tamo gledao majstor i kaze da bi se mogle zamijeniti
: 2 x gumice na balans stangli
2 x stabilizatora bal.stangle
1 x tijelo spone
i da se mora odraditi reglaza,
kaze da nije strasno al da ima malo lufta... Pa me zanima da li ovi navedeni dijelovi uticu na to sto se toliko gume neravnomijerno trose..? mislim da li moze samo da uradim regl.a ovo da ostavim za kasnije na ljeto(kad budem stavljao ljetne pneumatike)...ne razumijem se ja bas u te spone,bal.stangle i ostale dijelove :wave: :wave:

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Pon Dec 20, 2010 10:50 pm
od sibin
to sto se gume pojedu iznutra nema veze sa reglazom i luftom, tako je projektovan trap kod vecine automobila. reglazu i luft je dobro odraditi cim pre da ne povuce neki drugi kvar(luft) u citavom trapu. :wave:

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Uto Dec 21, 2010 8:27 am
od Dewillex
Jeste normalno da malo pojede vise unutrasnju stranu ali samo ako si presao naprimer 60k km. Čim staviš nove gume, uradi i optiku trapa. Sad je šara iste dubine na svim gumama. Mnogo znaci i pritisak u gumama da bude odgovarajuci. Ako nije moze da ih trosi nepravilno

:drink

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Uto Dec 21, 2010 4:06 pm
od Boki_Dj
Naravno da loše regliran trap može dosta da pojede gumu. Opet, takođe jeste tačno da se to mnogo više vidi na dotrajalim gumama.
E sad, ono što je dodatni problem je što reglaža trapa nikako ne može dobro da se uradi ako spone, gumice, jabučice, lageri i sve ostalo nije kako treba. Tj, mogu oni da ti urade reglažu ako hoće, samo posle 10-15k km videćeš koliko će i kako da se pojedu nove gume!

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Uto Dec 21, 2010 7:26 pm
od Darkoni
Pa ovi pravi majstori sto ozbiljno rade reglazu prvo pregledaju trap, da je sve u redu jer nece da urade reglazu. Ti nastelujes sve i cim krenes ono se pomeri u luftu koji ima i dzaba si uradio reglazu.

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Uto Dec 21, 2010 7:36 pm
od Ducero
:podrzava

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Uto Dec 21, 2010 9:12 pm
od darko111
Danas odem kod nekog "majstora" da pogleda taj trap on kaze kao sve je uredu, sa svojim nekim svojim metodama je to kao nesta popravljao i kaze da i ako sve zamijenim da to nece moci dugo da traje po nasim putevima...


haha da jos napomenem kaze ovaj majstor "gdje nadje ovog italijana od ovolikih auta" :lol: :wave:

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Uto Dec 21, 2010 9:18 pm
od Ducero
darko111 napisao:haha da jos napomenem kaze ovaj majstor "gdje nadje ovog italijana od ovolikih auta" :lol: :wave:
Poznata prica :doh:

A sto se majstora tice hahaha :thumbsup: ,salim se.....zaobidji ga u sirokom luku

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Uto Dec 21, 2010 10:04 pm
od sibin
pa dobar ti majstor cudo ti nije predlozio da prodas alfu i kupis gnjolf II hahaha

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Sre Dec 22, 2010 10:57 am
od darko111
Vjerovao ili ne bas je to rekao :rotfl: ma svakakvih ih danas ima...

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Sre Dec 22, 2010 4:32 pm
od Ducero
sibin napisao:pa dobar ti majstor cudo ti nije predlozio da prodas alfu i kupis gnjolf II hahaha
ali pod uslovom da je gnjolf 1.6 D :grin:

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Sre Dec 22, 2010 5:30 pm
od cirko83
Zaobiđi ga jer i ja sam zaobišao jednog odličnog majstora koji ne voli alfe, a isto vozi golf II 1.6d i to je najbolji auto bez obzira što mu se prošle godine toliko pojele karike da više nije hteo da pali, ali je i dalje najbolji auto jer za drugi i ne zna

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Sre Dec 22, 2010 7:42 pm
od pedja_156
Sto da menja karike kad je jeftinije da pali niz ulicu... ;)

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Pet Dec 24, 2010 6:55 pm
od Duke Nukem
Ja sam odradio optiku kada sam stavljao nove gume i felne. Nije mi jasno, sve one vrednosti u izvestaju su mi nesto poremecene. Pise original kako je bilo pre reglaze, pa pise koje su fabricke preporucene vrednosti, pa onda final kako je bilo kad je zavrsio i sve je na kraju bilo van tih preporucenih vrednosti...

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Čet Maj 02, 2013 4:42 pm
od Dragon
Imam jedan, ajde da kažem problem, mada nije ništa strašno...

Ponekad mi (retko, ali se desi) reaguje VDC sistem, rekao bih bez potrebe i to samo u levoj krivini. Ako istim intezitetom skrećem u desno, ne dešava se ništa. Uspeo sam da pronađem još jedan ovakav slučaj i to kod dečka na hrvatskom forumu. U pitanju je senzor položaja volana...

Rešio je problem tako što je prosto otkačio akumulator i resetovao komp. E sad, njemu je majstor rekao da bi to trebalo odraditi uvek posle reglaže trapa. :scratch:

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Čet Maj 02, 2013 5:36 pm
od dusanGT
Pre nekoliko meseci uradio sam reglažu trapa malo drugačije (prednji trap na nulu, a zadnji po knjizi), a na osnovu preporuka sa AO foruma. Tu sam čitao dosta tema o reglaži i niko nije spominjao reset proceduru.

U svakom slučaju... reset da škodi - ne može. Iako mislim da je velikoj većini volan skoro savršeno namešten da upravljanje bude pravolinijsko i da su razlike u zaokrenutosti volana pre i posle reglaže samo "akademske" prirode...

U vezi sa VDC greškom koja se povremeno javi - imaš li na jednoj poluosovini neki teg u obliku debelog prstena?

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Čet Maj 02, 2013 9:17 pm
od Dragon
Ni i ja nikada nisam cuo za taj reset, tako da mi je cudno...sto se tice tega, ne znam, ali provericu.

Evo posta sa alfisti.hr:

Code: Obeleži sve

Evo mene sa novim stvarima o kocenju kotaca u zavoju.

Isao kod dobrog majstora opet provjerit trap i da mi sve centrira da auto ne visi i da je volan 100% u centru, to jest da gleda ravno.
Provjereno i nasli volan da ne gleda ravno vec nekih par milimetara je bio vise u lijevo.Centrirali i opet probao da li je sta bolje, opet isto auto koci u lijevom zavoju.
Zvao majstora da se dogovorim sa njim za doc kod njega spojit auto na tester, kaze da dodem danas. Pricao i sa jednim automehanicarom kaze da poslije centriranja volana iskopcam bateriju, pustio cijelu noc iskopcanu i danas isao se spojit na tester, prije nego sta sam dosao kod njega vidio ja da se auto drugacije ponasa, VISE NE KOCI U ZAVOJUUUUUUUUUUUU :pivo: :ok:, ja se gledam i pitam je li ovo moguce :rol:

Spojili se mi na ABS, cekirali ESP i sve signale, sve uredno i nije bilo nikakvog alarma.

Pa izgleda da je cijelo vrijeme bio problem u tom kutu volana, odnosno senzor zaokrenutosti volana, davao krive informacije i kada mi to centrirali i kada odspojio bateriju po meni izgleda da se greska resetirala i sve OK.
Ljudi hvala za pomoc i informacije :ok:

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Čet Maj 02, 2013 9:38 pm
od dusanGT
Na levoj osovini bi trebalo da je teg, koji ponekad hoće da pravi probleme zbog promene rotacione inercije (kad se trap razmrda, nešto počne da kači teg, koji promeni položaj, itd...).

Inače, VDC "čita" tri senzora: ugla volana, bočnog ubrzanja i neke parametre ABS... Ako se volan malo zarotira, na primer zbog bočnog nagiba kolovoza ili zbog ulaska u kolotrag (što uvek izazove nemalo bočno ubrzanje), ne deluje mi da će VDC da javi grešku ili da osetno koči neki točak, ali ko zna... Iz teksta sa "alfisti.hr" mi izgleda da je tu svašta moglo da izazove problem...

Re: Opticka reglaza trapa...

Poslato: Pet Maj 03, 2013 10:28 pm
od Dragon
Svakako cu proveriti taj teg. Hvala.