Da li ovo vredi?

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
sz13shumi
Garaža: Alfa Romeo 155 1.8 TWIN SPARK 16v SUPER CARCAT BLACK
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 16v SW Selespeed
Lokacija: Jagodina
Lokacija: Jagodina, Srbija
Postovi: 318
Pridružio se: Čet Jan 15, 2009 8:41 pm

Da li ovo vredi?

Sre Dec 15, 2010 4:10 am

Naleteo sam na ovo na engleskom sajtu pa me interesuje dali bi ovo vredelo da se uzme ako da kako da ga porucimo i dali bi neko bio raspolozen da nam to onako đuture odradi, evo sajta na kome je http://www.tuningwizard.co.uk/index.php ... th=67_1091
Slika
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: dali ovo vredi

Sre Dec 15, 2010 9:23 am

Interesantno zvuči,ali je pitanje da nije neka prevara i da ne shebe nešto.
A Man's Got to Know His Limitations...
alfaskorpion
Garaža: AUDI A4 B8
Lokacija: Smederevo
Lokacija: Smederevo
Postovi: 1593
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 7:53 pm

Re: dali ovo vredi

Sre Dec 15, 2010 11:52 am

Cista prevara ;)
busso trsi Sline
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: dali ovo vredi

Sre Dec 15, 2010 12:02 pm

Ništa bez čipa,jbg ja ugrađujem kada Guma da neki popust :D
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: dali ovo vredi

Sre Dec 15, 2010 1:04 pm

Nego sta je nego prevara,proizvodjaci za 40 konja ubacuju turbine,a ovi to postignu ovom kutijicom :glare:
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
sibin
Garaža: 5,4L
Lokacija: bgd
Postovi: 1656
Pridružio se: Uto Feb 16, 2010 1:12 pm

Re: dali ovo vredi

Sre Dec 15, 2010 1:39 pm

ovo ko proizvod delboy trotera :rotfl:
Korisnikov avatar
dexxxter
Garaža: 156 2.0 TS 16v
166 Facelift 3.2 V6 24v
Lokacija: Beograd
Postovi: 967
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:32 pm

Re: dali ovo vredi

Sre Dec 15, 2010 8:17 pm

Probao sam nesto slicno na 2.4 JTDm, radi... Jedini problem je sto je delovalo kao da ce mi motor pocupati trapove.... Sve u svemu, nepotrebno!
Slika
Korisnikov avatar
sz13shumi
Garaža: Alfa Romeo 155 1.8 TWIN SPARK 16v SUPER CARCAT BLACK
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 16v SW Selespeed
Lokacija: Jagodina
Lokacija: Jagodina, Srbija
Postovi: 318
Pridružio se: Čet Jan 15, 2009 8:41 pm

Re: dali ovo vredi

Sre Dec 15, 2010 9:41 pm

Zato sam i bio u nedoumici jer takvi boksevi imaju za dizelase i tako i odrade cipovanje ali stavljaju ga izmedju ecu-a i ostale elektronike a ovo se stavlja na merac temperature vazduha ispred maf senzora znaci bez kacenja na ecu ili menjanje cipa nista, na pravo mesto kao i po obicaju sam se obratio hvala na komentarima.
Slika
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: dali ovo vredi

Ned Dec 19, 2010 9:09 pm

Nije samo prevara, već i teški bezobrazluk: u pitanju je običan otpornik od recimo 1kΩ (mnogo jeftiniji od 15£) koji se redno veže na jednu žicu IAT (intake air temperature) senzora koji je kod 1.9 JTD 8v sastavni deo MAF senzora. Zbog tog dodatog otpora ECU dobija informaciju da je vazduh hladniji nego što zaista jeste i na na osnovu mape (količina ubrizganog goriva-temperatua usisanog vazduha-obrtaji) se ubrizgava veća količina goriva. To zaista znači nekoliko KS više, ali je potrošnja goriva veća, EGT veća, motor radi u neodgovarajućem temperaturnom režimu itd... Dobitak od 40KS ne može da se ostvari na ovaj način. E to je prevara.
Postoji i varijanta koja se kači na senzor temperature rashladne tečnosti - isto s....e.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: dali ovo vredi

Pon Dec 20, 2010 11:40 am

bravo Dusane, odgovor 100% tacan!
potpisujem svaku rec. :good:
Korisnikov avatar
srdjan_pop
Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 351
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 2:51 pm

Re: dali ovo vredi

Ned Dec 26, 2010 11:51 am

Razumem ovo, a zar nije lambda-sonda tu da osujeti prebogacivanje smese?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: dali ovo vredi

Ned Dec 26, 2010 2:53 pm

ECU, naravno, "ne zna" da li je signal sa IAT (ili CTS) senzora pravi ili "lažan". Ako je otpor veliki (u pitanju su tzv. "negativni otpornici") ECU "misli" da je hladno - pa sasvim ispravno "naređuje" veću količinu goriva... ECU i program koji nadzire rad motora su "glavni" u odlučivanju, bez obizra da li su ulazni podaci delimično ili potpuno pogrešni...

Senzori (IAT, CTS, MAF, MAP) su na višem nivou prioriteta u određivanju statusa motora, a lambda služi samo za korekcije na osnovu tzv. "povratne sprege". Ovaj mehanizam nije "čudotvoran" i ima svoje granice, a posebno kada je u pitanju reagovanje u realnom vremenu. Dok lambda ispravi ono što ECU "zabrlja", jer je u "zabludi", auto je nekoliko sekundi imao nešto povećanu snagu za brz start, preticanje i sl.

Pored toga upravljanje lambdom podrazumeva izvesno kašnjenje, tj. odloženo reagovanje, zbog tzv. "specijalnih situacija" - kada je pedala gasa do poda. Korekcija funkcioniše tek na duže staze i u nekim stacionarnim režimima vožnje.

Vozila za trke nemaju lambdu - šta će im - samo bi smetala...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
srdjan_pop
Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 351
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 2:51 pm

Re: dali ovo vredi

Pon Dec 27, 2010 12:32 am

Hvala na odgovoru... predpostavio sam da sonda ima nizi prioritet, mada sam mislio i da se korekcija vrsi trenutno...

A sad teoretsko pitanje... moze li se protokomer zameniti nekim drugim senzorom (naravno istog opsega), na primer davacem polozaja gasa? Imam neku ludacku ideju za prepravku jednog auta, da dobije difuzore sa leptirima za svaki cilindar posebno, samo onda ne bih imalo sta da "vodi" komp za benzin... mada verujem da bi TNG radio vrhunski ako se usisi lepo izdimenzionisu :)
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: dali ovo vredi

Pon Dec 27, 2010 6:27 am

Ovo što sledi je teorija - nedostaju bitni aspekti praktične realizacije. Te praktične detalje znam za dizel, jer sam eksperimentisao sa 147 1.9 JTD 8v mapama, ali za benzin/TNG bi mogao da se u diskusiju uključi neki "pravi" tuner... Do tada evo teorijskog odgovora...

Verovatno si mislio na način da se protokomer/MAF isključi iz "lanca odlučivanja" o statusu motora.
Najjednostavniji način je "softverski" - u nekoj mapi tipa "količina goriva - usisani vazduh - obrtaji" definišu se vrednosti za količinu goriva tako i toliko da se "obezvredi" uticaj količine usisanog vazduha kao parametra. A ako količina usisanog vazduha nije bitan parametar - nije bitan ni MAF senzor.
Drugi način je čisto "hardverski" - signal sa MAFa (obično u opsegu od 0V do 5V) bio bi zamenjen signalom sa potenciometra za gas sa istim opsegom.

Ali tada dim iza tebe bude u ovim količinama:
... re=related
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
srdjan_pop
Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 351
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 2:51 pm

Re: dali ovo vredi

Pon Dec 27, 2010 11:01 am

Ne, ne, nisam mislio na diesel vec an benzin... Stariji tip ubrizgavanja, cak mislim da je paljenje odvojeno, a merac vazduha je L klapna. Voleo bih da iz igre iskljucim sve senzore sem obrtaja i polozaja gasa, bez softverskog cackanja, ako me razumes. Naravno sve je to samo ideja, koje se nikad i nece verovatno ostvariti... :)
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: dali ovo vredi

Pon Dec 27, 2010 1:50 pm

dusan147 napisao:...da se uključi neki "pravi" ili "stari" tuner...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: dali ovo vredi

Uto Dec 28, 2010 12:35 am

srdjan_pop napisao: Voleo bih da iz igre iskljucim sve senzore sem obrtaja i polozaja gasa, bez softverskog cackanja,
tebi u ovom slucaju treba recimo kugelfiser ubrizgavanje... cesto ga trkaci koriste, ranije je bio u fabrickom setapu za recimo pezo 504 2.0 TI, uopste nije jeftin

Slika
Slika
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: dali ovo vredi

Uto Dec 28, 2010 11:02 am

hm...
A sad teoretsko pitanje... moze li se protokomer zameniti nekim drugim senzorom (naravno istog opsega), na primer davacem polozaja gasa? Imam neku ludacku ideju za prepravku jednog auta, da dobije difuzore sa leptirima za svaki cilindar posebno, samo onda ne bih imalo sta da "vodi" komp za benzin... mada verujem da bi TNG radio vrhunski ako se usisi lepo izdimenzionisu
to je apsolutno lose i totalno neprakticno... ne bi dugo imao motor...

ne vidim poentu toga... u sustini sto vishe informacija to bolje...
Vozila za trke nemaju lambdu - šta će im - samo bi smetala...
itekako imaju... samo je wide band i sluzi za trenutnu korekciju smese... samo ecu-ovi koji to mogu da koriste su veoma veoma skupi...

motor da bi radio efikasno bi trebalo da zna: kolicinu i temperaturu usisanog vazduha, lambda vrednost, tacnu iz wb sonde ne ovu obicnu, temperaturu motora, temperaturu izduvnih gasova, polozaj klapne gasa, nadmorsku visinu, tj. atmosferski pritisak i naravno apsolutni pritisak u usisu, polozaj radilice se podrazumeva... bregaste jos bolje...

uvek moze da se zanemari neki od tih parametara... ali ako zelis da radi najbolje sto moze podataka nikada dosta... pitanje je samo imati komp koji ce to protumaciti na pravi nacin...

kod automobila za odredjene vrste trka i motora neki od tih podataka nisu bitni... jer recimo ima trka koje se odvijaju konstantno na 100% gasa... tako da svo obogacenje pri ubrzavanju i prelazna stanja gasa su nebitna za njih... takodje atmo motori zahtevaju mnogo manje povratnih informacija od turbo ili kompresor motora... sve je to vrlo relativno od namene vozila i planirane snage koja se trazi od motora...

da stavim stvari u perspektivu... mozes traziti 160-170ks iz 2000 ccm atmo motora sa karburatorima bez ikakvog kompa sa dobrom mehanickom pripremom i tjuningom... 200-220 ks sa ubrizgavanjem i dobrim kompom sa 60% tih informacija ili 500-700ks sa nitrom iz istog motora sa turbinom i veoma ozbiljnim kompjuterom koji obicno kosta vishe od automobila od koga se krenulo i trazi 120% svih tih senzora i povratnih informacija...

ali vazi generalno pravilo... sto imas vishe ulaza, tj. povratnih informacija to je sigurnije i preciznije upravljanje motorom... snaga i pouzdanost su veci... manja je sansa da se motor samounisti zbog necega sto se desava a ni ti ni ecu niste svesni...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: dali ovo vredi

Uto Dec 28, 2010 3:42 pm

JaMaL napisao:...ima trka koje se odvijaju konstantno na 100% gasa... tako da svo obogacenje pri ubrzavanju i prelazna stanja gasa su nebitna za njih...
dusan147 napisao:...vozila za trke nemaju lambdu - šta će im - samo bi smetala...
Ti senzori kod vozila za trke i "običnih" vozila imaju možda isto ime ("λ"), ali sasvim drugu funkciju, pa u tom smislu nisu "lambda vulgaris" koju ima svaki "običan" auto...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
srdjan_pop
Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 351
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 2:51 pm

Re: dali ovo vredi

Uto Dec 28, 2010 5:37 pm

Znaci mehanicko ubrizgavanje... Svejedno trebao bi da bude low-cost projekat.

Kako onda ovo na primer radi?

JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: dali ovo vredi

Uto Dec 28, 2010 8:56 pm

Upravo tako... nema stelovanja... nema prilagodjavanja... nema voznje po toplom i hladnom... nema cruisinga sa 30% gasa...

ovo je trkacki motor... samo za toplo, 100% gasa, ravno i to je to...

ovo je kao da imas karburatore... ali malo preciznije... ali je princip isti...

koliko pritisnuta pedala toliko benzina...


ne vidim ovo kao low cost projekat nikada...

tj. ne vidim ni jedan brz auto kao low cost projekat...

brzina=pare... sto brze zelis... u sustini si ukapirao...
Korisnikov avatar
delic
Garaža: 156 SS
Lokacija: BBR
Lokacija: BGD
Postovi: 580
Pridružio se: Sub Mar 27, 2010 10:28 pm

Re: dali ovo vredi

Sre Jan 05, 2011 11:28 pm

Kao sto znate 33 16v ima za svaki cilindar leptir gasa fabricki te sam ovo o cemu pricate probao na njoj pre cetiri godine(sa TNG-om).Napravljena su cetiri difuzora sa posebnim uvodnicima za gas i namestena u gumene manzetne koje spajaju usisne grane,uredjaj za TNG stavljen iza levog fara sto blize motoru da bi se skratio put gasu,bobina izmestena iza pozarnog zida kod motora brisaca.O tome koliko sam racvi i raznih gluposti pravio kod strugara da ti i ne pricam (zivaca i novaca),pojacavanje plinskog uredjaja da moze da isprati protok itd..
Rezultat nema ler do 1800-2000 rpm posto joj se reg.lera nalazi na sredini usisne grane pa vuce samo vazduh i onda opet strugar pa dovedes gas dotle i zaglavis protokomer da bude otvoren(ima mehanicki)pa crevo za podpritisak kad oduzmes gas da vrati membranu uredjaja i smanji dotok gasa da se motor ne ugusi i onda ide fantasticno kao na benzin i trosi oko 24 l gasa na 100km i ima knedle do 2500 rpm i smrdi ceo auto na gas posto pola toga nemoze da sagori a kad otvoris haubu uhvati te muka od creva,zica i sranja koje si napravio.
Onda te sve to prodje sve skines i pobacas i vozis je na benzin kao sto dolikuje,menjas ulje i uzivas i naravno po nekad nesto popravis :D
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: dali ovo vredi

Čet Jan 06, 2011 5:53 am

Edukativno iskustvo sa zrelim zaključkom...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: dali ovo vredi

Čet Jan 06, 2011 3:26 pm

dusan147 napisao:Edukativno iskustvo sa zrelim zaključkom...
hahaha :beerchug:
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Korisnikov avatar
delic
Garaža: 156 SS
Lokacija: BBR
Lokacija: BGD
Postovi: 580
Pridružio se: Sub Mar 27, 2010 10:28 pm

Re: dali ovo vredi

Pet Jan 07, 2011 2:47 pm

Na kraju je dobila gas ali normalan,nadrljala zbog kucnog budzeta ni kriva ni duzna.

Povratak na “Squadra Corse”