Da li ovo vredi?
- sz13shumi
- Garaža: Alfa Romeo 155 1.8 TWIN SPARK 16v SUPER CARCAT BLACK
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 16v SW Selespeed - Lokacija: Jagodina
- Lokacija: Jagodina, Srbija
Post
Da li ovo vredi?
Naleteo sam na ovo na engleskom sajtu pa me interesuje dali bi ovo vredelo da se uzme ako da kako da ga porucimo i dali bi neko bio raspolozen da nam to onako đuture odradi, evo sajta na kome je http://www.tuningwizard.co.uk/index.php ... th=67_1091
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: dali ovo vredi
Interesantno zvuči,ali je pitanje da nije neka prevara i da ne shebe nešto.
A Man's Got to Know His Limitations...
- alfaskorpion
- Garaža: AUDI A4 B8
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: dali ovo vredi
Ništa bez čipa,jbg ja ugrađujem kada Guma da neki popust
A Man's Got to Know His Limitations...
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: dali ovo vredi
Nego sta je nego prevara,proizvodjaci za 40 konja ubacuju turbine,a ovi to postignu ovom kutijicom
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- dexxxter
- Garaža: 156 2.0 TS 16v
166 Facelift 3.2 V6 24v - Lokacija: Beograd
Post
Re: dali ovo vredi
Probao sam nesto slicno na 2.4 JTDm, radi... Jedini problem je sto je delovalo kao da ce mi motor pocupati trapove.... Sve u svemu, nepotrebno!
- sz13shumi
- Garaža: Alfa Romeo 155 1.8 TWIN SPARK 16v SUPER CARCAT BLACK
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 16v SW Selespeed - Lokacija: Jagodina
- Lokacija: Jagodina, Srbija
Post
Re: dali ovo vredi
Zato sam i bio u nedoumici jer takvi boksevi imaju za dizelase i tako i odrade cipovanje ali stavljaju ga izmedju ecu-a i ostale elektronike a ovo se stavlja na merac temperature vazduha ispred maf senzora znaci bez kacenja na ecu ili menjanje cipa nista, na pravo mesto kao i po obicaju sam se obratio hvala na komentarima.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: dali ovo vredi
Nije samo prevara, već i teški bezobrazluk: u pitanju je običan otpornik od recimo 1kΩ (mnogo jeftiniji od 15£) koji se redno veže na jednu žicu IAT (intake air temperature) senzora koji je kod 1.9 JTD 8v sastavni deo MAF senzora. Zbog tog dodatog otpora ECU dobija informaciju da je vazduh hladniji nego što zaista jeste i na na osnovu mape (količina ubrizganog goriva-temperatua usisanog vazduha-obrtaji) se ubrizgava veća količina goriva. To zaista znači nekoliko KS više, ali je potrošnja goriva veća, EGT veća, motor radi u neodgovarajućem temperaturnom režimu itd... Dobitak od 40KS ne može da se ostvari na ovaj način. E to je prevara.
Postoji i varijanta koja se kači na senzor temperature rashladne tečnosti - isto s....e.
Postoji i varijanta koja se kači na senzor temperature rashladne tečnosti - isto s....e.
Alfa je stil... ostalo je status...
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
- srdjan_pop
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: dali ovo vredi
ECU, naravno, "ne zna" da li je signal sa IAT (ili CTS) senzora pravi ili "lažan". Ako je otpor veliki (u pitanju su tzv. "negativni otpornici") ECU "misli" da je hladno - pa sasvim ispravno "naređuje" veću količinu goriva... ECU i program koji nadzire rad motora su "glavni" u odlučivanju, bez obizra da li su ulazni podaci delimično ili potpuno pogrešni...
Senzori (IAT, CTS, MAF, MAP) su na višem nivou prioriteta u određivanju statusa motora, a lambda služi samo za korekcije na osnovu tzv. "povratne sprege". Ovaj mehanizam nije "čudotvoran" i ima svoje granice, a posebno kada je u pitanju reagovanje u realnom vremenu. Dok lambda ispravi ono što ECU "zabrlja", jer je u "zabludi", auto je nekoliko sekundi imao nešto povećanu snagu za brz start, preticanje i sl.
Pored toga upravljanje lambdom podrazumeva izvesno kašnjenje, tj. odloženo reagovanje, zbog tzv. "specijalnih situacija" - kada je pedala gasa do poda. Korekcija funkcioniše tek na duže staze i u nekim stacionarnim režimima vožnje.
Vozila za trke nemaju lambdu - šta će im - samo bi smetala...
Senzori (IAT, CTS, MAF, MAP) su na višem nivou prioriteta u određivanju statusa motora, a lambda služi samo za korekcije na osnovu tzv. "povratne sprege". Ovaj mehanizam nije "čudotvoran" i ima svoje granice, a posebno kada je u pitanju reagovanje u realnom vremenu. Dok lambda ispravi ono što ECU "zabrlja", jer je u "zabludi", auto je nekoliko sekundi imao nešto povećanu snagu za brz start, preticanje i sl.
Pored toga upravljanje lambdom podrazumeva izvesno kašnjenje, tj. odloženo reagovanje, zbog tzv. "specijalnih situacija" - kada je pedala gasa do poda. Korekcija funkcioniše tek na duže staze i u nekim stacionarnim režimima vožnje.
Vozila za trke nemaju lambdu - šta će im - samo bi smetala...
Alfa je stil... ostalo je status...
- srdjan_pop
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: dali ovo vredi
Hvala na odgovoru... predpostavio sam da sonda ima nizi prioritet, mada sam mislio i da se korekcija vrsi trenutno...
A sad teoretsko pitanje... moze li se protokomer zameniti nekim drugim senzorom (naravno istog opsega), na primer davacem polozaja gasa? Imam neku ludacku ideju za prepravku jednog auta, da dobije difuzore sa leptirima za svaki cilindar posebno, samo onda ne bih imalo sta da "vodi" komp za benzin... mada verujem da bi TNG radio vrhunski ako se usisi lepo izdimenzionisu
A sad teoretsko pitanje... moze li se protokomer zameniti nekim drugim senzorom (naravno istog opsega), na primer davacem polozaja gasa? Imam neku ludacku ideju za prepravku jednog auta, da dobije difuzore sa leptirima za svaki cilindar posebno, samo onda ne bih imalo sta da "vodi" komp za benzin... mada verujem da bi TNG radio vrhunski ako se usisi lepo izdimenzionisu
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: dali ovo vredi
Ovo što sledi je teorija - nedostaju bitni aspekti praktične realizacije. Te praktične detalje znam za dizel, jer sam eksperimentisao sa 147 1.9 JTD 8v mapama, ali za benzin/TNG bi mogao da se u diskusiju uključi neki "pravi" tuner... Do tada evo teorijskog odgovora...
Verovatno si mislio na način da se protokomer/MAF isključi iz "lanca odlučivanja" o statusu motora.
Najjednostavniji način je "softverski" - u nekoj mapi tipa "količina goriva - usisani vazduh - obrtaji" definišu se vrednosti za količinu goriva tako i toliko da se "obezvredi" uticaj količine usisanog vazduha kao parametra. A ako količina usisanog vazduha nije bitan parametar - nije bitan ni MAF senzor.
Drugi način je čisto "hardverski" - signal sa MAFa (obično u opsegu od 0V do 5V) bio bi zamenjen signalom sa potenciometra za gas sa istim opsegom.
Ali tada dim iza tebe bude u ovim količinama:
... re=related
Verovatno si mislio na način da se protokomer/MAF isključi iz "lanca odlučivanja" o statusu motora.
Najjednostavniji način je "softverski" - u nekoj mapi tipa "količina goriva - usisani vazduh - obrtaji" definišu se vrednosti za količinu goriva tako i toliko da se "obezvredi" uticaj količine usisanog vazduha kao parametra. A ako količina usisanog vazduha nije bitan parametar - nije bitan ni MAF senzor.
Drugi način je čisto "hardverski" - signal sa MAFa (obično u opsegu od 0V do 5V) bio bi zamenjen signalom sa potenciometra za gas sa istim opsegom.
Ali tada dim iza tebe bude u ovim količinama:
... re=related
Alfa je stil... ostalo je status...
- srdjan_pop
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: dali ovo vredi
Ne, ne, nisam mislio na diesel vec an benzin... Stariji tip ubrizgavanja, cak mislim da je paljenje odvojeno, a merac vazduha je L klapna. Voleo bih da iz igre iskljucim sve senzore sem obrtaja i polozaja gasa, bez softverskog cackanja, ako me razumes. Naravno sve je to samo ideja, koje se nikad i nece verovatno ostvariti...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: dali ovo vredi
dusan147 napisao:...da se uključi neki "pravi" ili "stari" tuner...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Santino
- potenziato
- Garaža: 155 scary fast
- Lokacija: BG-Zvezdara
Post
Re: dali ovo vredi
tebi u ovom slucaju treba recimo kugelfiser ubrizgavanje... cesto ga trkaci koriste, ranije je bio u fabrickom setapu za recimo pezo 504 2.0 TI, uopste nije jeftinsrdjan_pop napisao: Voleo bih da iz igre iskljucim sve senzore sem obrtaja i polozaja gasa, bez softverskog cackanja,
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: dali ovo vredi
hm...
ne vidim poentu toga... u sustini sto vishe informacija to bolje...
motor da bi radio efikasno bi trebalo da zna: kolicinu i temperaturu usisanog vazduha, lambda vrednost, tacnu iz wb sonde ne ovu obicnu, temperaturu motora, temperaturu izduvnih gasova, polozaj klapne gasa, nadmorsku visinu, tj. atmosferski pritisak i naravno apsolutni pritisak u usisu, polozaj radilice se podrazumeva... bregaste jos bolje...
uvek moze da se zanemari neki od tih parametara... ali ako zelis da radi najbolje sto moze podataka nikada dosta... pitanje je samo imati komp koji ce to protumaciti na pravi nacin...
kod automobila za odredjene vrste trka i motora neki od tih podataka nisu bitni... jer recimo ima trka koje se odvijaju konstantno na 100% gasa... tako da svo obogacenje pri ubrzavanju i prelazna stanja gasa su nebitna za njih... takodje atmo motori zahtevaju mnogo manje povratnih informacija od turbo ili kompresor motora... sve je to vrlo relativno od namene vozila i planirane snage koja se trazi od motora...
da stavim stvari u perspektivu... mozes traziti 160-170ks iz 2000 ccm atmo motora sa karburatorima bez ikakvog kompa sa dobrom mehanickom pripremom i tjuningom... 200-220 ks sa ubrizgavanjem i dobrim kompom sa 60% tih informacija ili 500-700ks sa nitrom iz istog motora sa turbinom i veoma ozbiljnim kompjuterom koji obicno kosta vishe od automobila od koga se krenulo i trazi 120% svih tih senzora i povratnih informacija...
ali vazi generalno pravilo... sto imas vishe ulaza, tj. povratnih informacija to je sigurnije i preciznije upravljanje motorom... snaga i pouzdanost su veci... manja je sansa da se motor samounisti zbog necega sto se desava a ni ti ni ecu niste svesni...
to je apsolutno lose i totalno neprakticno... ne bi dugo imao motor...A sad teoretsko pitanje... moze li se protokomer zameniti nekim drugim senzorom (naravno istog opsega), na primer davacem polozaja gasa? Imam neku ludacku ideju za prepravku jednog auta, da dobije difuzore sa leptirima za svaki cilindar posebno, samo onda ne bih imalo sta da "vodi" komp za benzin... mada verujem da bi TNG radio vrhunski ako se usisi lepo izdimenzionisu
ne vidim poentu toga... u sustini sto vishe informacija to bolje...
itekako imaju... samo je wide band i sluzi za trenutnu korekciju smese... samo ecu-ovi koji to mogu da koriste su veoma veoma skupi...Vozila za trke nemaju lambdu - šta će im - samo bi smetala...
motor da bi radio efikasno bi trebalo da zna: kolicinu i temperaturu usisanog vazduha, lambda vrednost, tacnu iz wb sonde ne ovu obicnu, temperaturu motora, temperaturu izduvnih gasova, polozaj klapne gasa, nadmorsku visinu, tj. atmosferski pritisak i naravno apsolutni pritisak u usisu, polozaj radilice se podrazumeva... bregaste jos bolje...
uvek moze da se zanemari neki od tih parametara... ali ako zelis da radi najbolje sto moze podataka nikada dosta... pitanje je samo imati komp koji ce to protumaciti na pravi nacin...
kod automobila za odredjene vrste trka i motora neki od tih podataka nisu bitni... jer recimo ima trka koje se odvijaju konstantno na 100% gasa... tako da svo obogacenje pri ubrzavanju i prelazna stanja gasa su nebitna za njih... takodje atmo motori zahtevaju mnogo manje povratnih informacija od turbo ili kompresor motora... sve je to vrlo relativno od namene vozila i planirane snage koja se trazi od motora...
da stavim stvari u perspektivu... mozes traziti 160-170ks iz 2000 ccm atmo motora sa karburatorima bez ikakvog kompa sa dobrom mehanickom pripremom i tjuningom... 200-220 ks sa ubrizgavanjem i dobrim kompom sa 60% tih informacija ili 500-700ks sa nitrom iz istog motora sa turbinom i veoma ozbiljnim kompjuterom koji obicno kosta vishe od automobila od koga se krenulo i trazi 120% svih tih senzora i povratnih informacija...
ali vazi generalno pravilo... sto imas vishe ulaza, tj. povratnih informacija to je sigurnije i preciznije upravljanje motorom... snaga i pouzdanost su veci... manja je sansa da se motor samounisti zbog necega sto se desava a ni ti ni ecu niste svesni...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: dali ovo vredi
JaMaL napisao:...ima trka koje se odvijaju konstantno na 100% gasa... tako da svo obogacenje pri ubrzavanju i prelazna stanja gasa su nebitna za njih...
Ti senzori kod vozila za trke i "običnih" vozila imaju možda isto ime ("λ"), ali sasvim drugu funkciju, pa u tom smislu nisu "lambda vulgaris" koju ima svaki "običan" auto...dusan147 napisao:...vozila za trke nemaju lambdu - šta će im - samo bi smetala...
Alfa je stil... ostalo je status...
- srdjan_pop
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: dali ovo vredi
Znaci mehanicko ubrizgavanje... Svejedno trebao bi da bude low-cost projekat.
Kako onda ovo na primer radi?
Kako onda ovo na primer radi?
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: dali ovo vredi
Upravo tako... nema stelovanja... nema prilagodjavanja... nema voznje po toplom i hladnom... nema cruisinga sa 30% gasa...
ovo je trkacki motor... samo za toplo, 100% gasa, ravno i to je to...
ovo je kao da imas karburatore... ali malo preciznije... ali je princip isti...
koliko pritisnuta pedala toliko benzina...
ne vidim ovo kao low cost projekat nikada...
tj. ne vidim ni jedan brz auto kao low cost projekat...
brzina=pare... sto brze zelis... u sustini si ukapirao...
ovo je trkacki motor... samo za toplo, 100% gasa, ravno i to je to...
ovo je kao da imas karburatore... ali malo preciznije... ali je princip isti...
koliko pritisnuta pedala toliko benzina...
ne vidim ovo kao low cost projekat nikada...
tj. ne vidim ni jedan brz auto kao low cost projekat...
brzina=pare... sto brze zelis... u sustini si ukapirao...
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: dali ovo vredi
Kao sto znate 33 16v ima za svaki cilindar leptir gasa fabricki te sam ovo o cemu pricate probao na njoj pre cetiri godine(sa TNG-om).Napravljena su cetiri difuzora sa posebnim uvodnicima za gas i namestena u gumene manzetne koje spajaju usisne grane,uredjaj za TNG stavljen iza levog fara sto blize motoru da bi se skratio put gasu,bobina izmestena iza pozarnog zida kod motora brisaca.O tome koliko sam racvi i raznih gluposti pravio kod strugara da ti i ne pricam (zivaca i novaca),pojacavanje plinskog uredjaja da moze da isprati protok itd..
Rezultat nema ler do 1800-2000 rpm posto joj se reg.lera nalazi na sredini usisne grane pa vuce samo vazduh i onda opet strugar pa dovedes gas dotle i zaglavis protokomer da bude otvoren(ima mehanicki)pa crevo za podpritisak kad oduzmes gas da vrati membranu uredjaja i smanji dotok gasa da se motor ne ugusi i onda ide fantasticno kao na benzin i trosi oko 24 l gasa na 100km i ima knedle do 2500 rpm i smrdi ceo auto na gas posto pola toga nemoze da sagori a kad otvoris haubu uhvati te muka od creva,zica i sranja koje si napravio.
Onda te sve to prodje sve skines i pobacas i vozis je na benzin kao sto dolikuje,menjas ulje i uzivas i naravno po nekad nesto popravis
Rezultat nema ler do 1800-2000 rpm posto joj se reg.lera nalazi na sredini usisne grane pa vuce samo vazduh i onda opet strugar pa dovedes gas dotle i zaglavis protokomer da bude otvoren(ima mehanicki)pa crevo za podpritisak kad oduzmes gas da vrati membranu uredjaja i smanji dotok gasa da se motor ne ugusi i onda ide fantasticno kao na benzin i trosi oko 24 l gasa na 100km i ima knedle do 2500 rpm i smrdi ceo auto na gas posto pola toga nemoze da sagori a kad otvoris haubu uhvati te muka od creva,zica i sranja koje si napravio.
Onda te sve to prodje sve skines i pobacas i vozis je na benzin kao sto dolikuje,menjas ulje i uzivas i naravno po nekad nesto popravis
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: dali ovo vredi
Edukativno iskustvo sa zrelim zaključkom...
Alfa je stil... ostalo je status...
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Re: dali ovo vredi
dusan147 napisao:Edukativno iskustvo sa zrelim zaključkom...
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: dali ovo vredi
Na kraju je dobila gas ali normalan,nadrljala zbog kucnog budzeta ni kriva ni duzna.