Stranica 1 od 1
Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Sre Dec 08, 2010 2:40 pm
od nikola88
Pozdrav svima...Imam Alfu 156 1.9 jtd i razmisljam o sportskom filteru vazduha...Svestan sam da bi auto sigurno vise trosio,ali ja zelim da ga ubacim samo zbog lepseg zvuka motora...E sada POZITIVNE i NEGATIVNE strane sportskog filtera,ko ima iskustva neka podeli sa svima...Da li steti motoru?...itd...
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Sre Dec 08, 2010 5:17 pm
od Ducero
Ja imam sportski filter vec dve godine.Nisam nesto primetio da trosi vise ili manje goriva,ono sto sam primetio jeste da motor jace povuce na nizim obrtajima.A zvuk koji daje taj filter

.Najveci problem koji sam imao prilikom istalacije filtera jeste da sam morao da izvadim kompletno kuciste starog filtera.gornji deo se lako skida,ali da bi skinuo donji moras da skidas tocak,pa da skines onaj plastican blatobran da bih izvukao donji deo filtera.Sad nzm kako stoji na 156-ici.Da,zaboravio sam da kazem,da nemam nikakih problema sa startovanjem automobila na niskim temperaturama.

Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Sre Dec 08, 2010 6:01 pm
od dusanGT
Ne znam kakva je situacija sa 156 1.9 JTD, ali na 147 1.9 JTD je fabrički filter neto što može da se meri sa većinom "sportskih" filtera... Jedino ako želiš da uložiš u BMC-CDA (model 80-150 imam više od dve godine) ili nešto slično (ali da je zatvoreni air intake sistem) onda ima efekta. U svim drugim slučajevima je samo promenjen zvuk.
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Sub Dec 11, 2010 6:35 pm
od Duke Nukem
Ja sam stvio KN originalni panelni na 2.0ts i zvuk se promenio jedva, skoro neprimetno a performanse mozda malo vise na malim obrtajima lakse ide u velike

...
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Sub Dec 11, 2010 8:48 pm
od Dewillex
Moj odgovor na temu je:
NE - za auto koji se koristi svakodnevno (obicno vozilo)
DA - za sportski automobil ili auto za izivljavanje
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Sub Dec 11, 2010 9:07 pm
od sibin
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Ned Dec 12, 2010 2:27 am
od alfaskorpion
Kao sto je dusan napisao , znaci govorim o firmiranim filterima visoke prpusne moci kao sto je proizvodjac KN i ostali , buvljak promet nikako ni u jednoj varijanti ... Obicna pecurka bez dovoda hladnog vazduha moze naneti vise stete nego koristi , namontirati je samo i staviti bilo gde totalna greska . Najbolja stvar je kupiti tipski filter kao sto je na autu koji staje u originalno kuciste ali da bude visoke propusne moci i renomirane firme .
Na turbo motorima se to najvise oseti naravno , druga prednost takvog filtera je sto se isti samo ocisti i vraca nazad .Na primer KN daje garanciju od 1000000milja . (ako se ne varam). Tako da ko ima kesa da pazari , nece pogresiti sigurno.
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Ned Dec 12, 2010 2:53 am
od cirko83
nikola88 napisao: ja zelim da ga ubacim samo zbog lepseg zvuka motora...E sada POZITIVNE i NEGATIVNE strane sportskog filtera,ko ima iskustva neka podeli sa svima...Da li steti motoru?...itd...
Ne razumem kakav zvuk misliš da ćeš dobiti?! To je dizel motor, kakav zvuk može da ima nego kao dizel pa možeš da mu radiš šta hoćeš
Koliko ja znam šteti protokomeru
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Ned Dec 12, 2010 5:20 am
od dusanGT
Dobije se za nijansu "agresivniji" (tzv. mukajući) zvuk i kod dizela... Filter ne promeni zvuk motora, već zvuk usisa, koji tada nadjača zvuk motora. U leru se turbo dizel čuje kao dizel, a atmo benzinac kao benzinac, a na većim obrtajima i nema neke bitne razlike...
A što se tiče fame/zablude da šteti protokomeru: "K&N" je pokazao merenjima (ima na www) da njihovi tzv. "uljni" filteri nemaju uticaj na prljanje senzora u protokomeru... Kao što je poznato, zaprljani protokomer daje uvek manje očitavanje protoka, nego što je realno.
Do sada sam dva puta prao moj BMC-CDA i posle ga blago poprskao "K&N" uljnim sprejom iz kompleta za pranje... Sudeći po merenjima u FiatECUScan 2.5 protok kod mene ima izuzetno velike vrednosti. Čak se i Alfaowner forumu razvila jedna polemika sa idejom da možda imam ugrađen pogrešni tip protokomera ako su mi takva očitavanja.
U vezi sa onim što kaže Peđa - remapovanu Alfu sa BMC-CDA (i izvađenim katalizatorima, izbačenim EGR, stavljenim FMIC i protočnim izduvom i još štošta) koristim svaki dan, kao normalni auto...
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Ned Dec 12, 2010 10:23 am
od Bogdan156
Samo me zanima koliko kosta to zadovoljstvo, mislim na K&N filter?
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Ned Dec 12, 2010 11:35 am
od duxi-kg
Bogdan156 napisao:Samo me zanima koliko kosta to zadovoljstvo, mislim na K&N filter?
cene su od 70eura pa na vise ...ja sam za moji 145 qv kupio pre 4god k&n pecurku za 2.0 motore 85eura bio...iz novog sad delta nesto bese,tada je bio jedini zvanicni uvoznik.ja nikakvih problema nisam imao do sad,cistio ga jednom u 6 meseci i nauljio,zvuk vrh ima a i malo bolje ulece u vece obrtaje.ali mora lepo sve to da se spakuje i izoluje koliko moze od motora i dovede hladan vazduh do njega...
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Ned Dec 12, 2010 12:13 pm
od Sasha
U firmi DeltaD članovi imaju popust

Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Ned Dec 12, 2010 12:33 pm
od duxi-kg
Sasha napisao:U firmi DeltaD članovi imaju popust

nisam znao za ovaj podatak...mogao sam iskoristiti popust
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Čet Jan 27, 2011 9:21 pm
od dusanGT
Valja, ali da je model "80-150", a ne manji...
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Čet Jan 27, 2011 10:01 pm
od dekideki
pricano je vec vise puta o stetnosti uljanih vazdusnih filera
na odredjene protokomere. pre ugradnje takvog filtera u auto koji ima "protokomer-sa-usijanim-filmom" treba se jos malo raspitati oko svega toga. da ne bude skuplja dara nego mera. naime, film natrackan uljnim isparenjima (koja tu ne bi trebala da postoje) se usija kao sto mu ime kaze, a kad je tu jos nesto zapaljivo, protokomer ubrzano stari dok se jednog dana skroz ne pokvari... ovo sve ne vazi za Alfiste sa 8V i 12V motorima koji imaju klasican protokomer sa potenciometrom. kako je kod dizela i kakav je tu sistem merenja kolicine vazduha, ne znam. naravno, diler takvog filtera ce za sve to reci da su glasine i da to nema veze, ali ima mnogo primera na CBC-u koji dokazuju tu vezu.
verujte ili nemojte
a sta se dobija sem zvuka? bas nista. rezultat vise testova je pokazao da uljani filter samo zadrzava vece kamencice da ne ulete u usis i to je sve. filtracija mu je nula, dobitak na snazi bez ponovnog mapiranja je misaona imenica.
postoje sportski papirni visokopropusni filteri (koji se ne peru vec bacaju), ako neko zeli da se igra s tim, imaju odlican zvuk a mnogo bolju filtraciju plus nema rizika za protokomer.
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Pet Jan 28, 2011 12:49 am
od MARJAN 155

pozz.sto se sportskog filtera tice ja ga imam na moju 155.i mogu ti rec da sto se zvuka tice mogu da pariram bilo kojem v6 motoru.i na nizim a posebno na visim obrtajim.ubrzanje na manjim obrtajima bolje puno.potrosnja malo veca ali malo.ali zvuk to je nesto nenormalno.nema ko se ne okrene kad je naceram na 4 5 iljada obrtaja.tako da znas.a rijec je o prosjecnom filteru nista spec.

Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Pet Jan 28, 2011 9:27 am
od dusanGT
Kod turbo-dizela je glavni "izvor" uljnih isparenja (koja mogu da isprljaju protokomer) tzv. "odušak" koji ulazi u rebrasto crevo pre usisa u turbinu, a posle protokomera... I posle prestanka rada motora uljne pare (pa i kapljice ulja) iz oduška još uvek cirkulišu, pa je moguće da dođu i do vrele folije protokomera... Ova motorna ulja (u kojima ima dosta nečistoća koje su posledica sagorevanja dizela) i po količini i hemijskom sastavu, daleko su opasnija od ulja kojima se tretira uljni filter posle pranja...
Dokaz "A" - i posle dve godine upotrebe BMC-CDA moj protokomer ima foliju (neko to zove i film) koja je kao nova, a i zidovi kućišta su bez ikakvih naslaga ulja,
Dokaz "B" - posledica prljanja folije je izmereni smanjeni protok - ja imam baš obrnuto.
Činjenica "C" - na Alfaowner forumu, gde se dosta priča o aftermarket filterima, niko ne spominje problem "...ulja iz filtera..." i njegovog uticaja na protokomer,
Činjenica "D" - fabrički filter kod 147 1.9 JTD 8v, a posebno kod 16v je skoro sasvim ravnopravan u odnosu na BMC-CDA ili K&N "Appollo"...
Činjenica "E" - i BMC-CDA ili K&N "Appollo" su višestruko skuplji od protokomera za 147 1.9 JTD 8v, pa i eventualna zamena protokomera (zbog prljanja koje nije dokazano) nije strašna stavka...
Re: Sportski filter vazduha "DA ili NE"
Poslato: Pon Jan 31, 2011 10:43 am
od brzi_pas
MARJAN 155 napisao:
pozz.sto se sportskog filtera tice ja ga imam na moju 155.i mogu ti rec da sto se zvuka tice mogu da pariram bilo kojem v6 motoru.i na nizim a posebno na visim obrtajim.ubrzanje na manjim obrtajima bolje puno.potrosnja malo veca ali malo.ali zvuk to je nesto nenormalno.nema ko se ne okrene kad je naceram na 4 5 iljada obrtaja.tako da znas.a rijec je o prosjecnom filteru nista spec.

khm, khm....
[youtube]6cnCWHSBqu0[/youtube]
nisi se bash naslushao V6 motora ocigledno
