Stranica 1 od 1
Turbina na drugom mestu
Poslato: Pet Nov 26, 2010 12:06 am
od Nesa-Sprint
Ljudi sta mislite o postavljanju turbine na ovom mestu
Jes da nije Alfa ,ali i na alficama bi moglo lepo da se odradi.
Ima poneku manicu ali ima i svojih prednosti sto je turbina na samom kraju izduva.
Re: Turbina na drugom mestu
Poslato: Pet Nov 26, 2010 3:53 pm
od kilson
Ne znam koje bi mogle biti prednosti, ali mana je milion ukoliko je motor napred...
Par stvari koje mi padaju na pamet...
Dovedi ulje do njih i vrati ga nazad.
Odakle ces da vuces vazduh?
Vrati vazduh koji je pod pritiskom nazad.
Koliki ce pad nadpritiska biti na leptiru?
Ohladjeni izduvni gasovi oduzimaju brzinu spool-a.
Tushiranje turbina svim s*anjima zatecenim na asfaltu ne mogu ni da zamislim...
Itd... itd..
Re: Turbina na drugom mestu
Poslato: Pet Nov 26, 2010 4:17 pm
od JaMaL
ovakve stvari se generalno izbegavaju zbog gomile razloga...
jedino mesto gde vidim primenu ovoga je u americkim traktorskim motorima (takozvani "muscle car") od 7+ litara gde nema mesta pod haubom za turbine... ali zato za low boost primenu gde je spool nebitan i samo bukvalno dodavanje malo extra pritiska vazduha u vishim obrtajima na motorima koji imaju dizajn iz 50-ih i uzasan tok vazduha kroz glavu i cilindre moze se dobiti znacajan dobitak...
realno ako atmo motoru das 0 boosta... dakle samo da bude pozitivan non stop sa 7-8000 cm3 to ce leteti... dakle da izbacis iz jednacine lose praznjenje cilindara i overlap bregastih i samo nabijes vazduh unutra u bilo kojim uslovima dobices 20-30% snage i obrtnog momenta na srednjim i 10-15% na vishim obrtajima...
sto je malo u poredjenju sa pravim turbo motorima koji izvlace i po 50-75% vishe snage na 1+ bar boosta iz manjih motora... ali kada uzmemo u obzir zapreminu i konjaze tih "traktora" 15% nije uopste malo...
Re: Turbina na drugom mestu
Poslato: Ned Jan 02, 2011 9:52 am
od jolollo
Ja se izvinjavam, ozaka HEMI je smišljena u USA davnih 50ih, a prvi su je u Jevropi prihvatili FIAT i Alfa. Poluloptasta komora u glavi sa ventilima pod uglom, pa se dobije horizontalno provetravanje cilindra. Za povećanje stepena sabijanja koristili su se "nosati" klipovi. Do tada su evropski motori imali vertikalne ventile (kao frižider) i ravna čela klipova.
Od HEMI ere evropski motori počinju da imaju sve manje kubika i sve više konja. Američki motori su nastavili razvoj u pravcu "small block - big block" više ccm više konja i sl. Očaravajuće je kada teraš amera 190km/h, a na obrtomeru 1550 obrtaja.
Turbina ne sme da bude daleko od motora, zbog povraćaja gasova i gušenja motora, a izlaz iz auspuha je poželjno da bude što dalje od turba sa što manje krivina. Izduvni gasovi imaju inerciju i u dugačkoj cevi prečnika 90mm recimo, pospešuju rad turbo kompresora, stvarajući "cug" čime se rasterećuju lopatice kompresora i kompresor se lakše okreće (smanjuje se turbo rupa). Na HONDI NSX, Lotus esprit i sličnim automobilima se nema previše izbora.