Stranica 1 od 1
Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Čet Nov 25, 2010 8:18 pm
od AlfaRomeo156
imam alfu (gore navedenu) motor joj je u perfektnom stanju,ne dimi ne trosi ulje sve je u fulu,ubacen i nov protokomer auto kao nov,vozio sam je oko 190km/h.ali medjutim drugar mi kupio Lancia lybr-u isti motor kao i u mom autu i kad sam je probao ide poprilicno bolje od mog auta,stim da je jos karavan sto znaci da je tezi,e sad meni nije jasno sta se to desava i sta je moguce,jer mi to nije ni malo logicno.koliko bi trebale alfe kao moje da idu?Hvala unapred

Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Čet Nov 25, 2010 9:56 pm
od Sauriann
Jbg ja sam svoju vozio 200čisto da probam, može još ali sam morao da usporim zbog idiota koji voze 90 levom trakom...Koliko imaš KS? Možda je Lybra čipovana...
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pet Nov 26, 2010 9:25 am
od sErGiO
Ako je isti motor ne znači da imaju istu snagu i obrtni moment ma koliko to nekome zvučalo čudno

Taj 1.9 JTD se proizvodi u više varijanti i kao takav se ugrađuje u Fiate, Lancie i Alfe, pa tako imaš 1.9 JTD od 85KS a imaš i od 150. A možda je i čipovan motor u Lanciji kao što reče kolega pre mene

Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pet Nov 26, 2010 1:04 pm
od Dragon
Ako si zamenio protokomer ne znaci da je sad sve OK. Ima tu jos dosta stvari, turbina, prljav usis, katalizator, MAP senzor, dizne, EGR...
Ko zna kako je taj auto bio vozen pre. Recimo, moj je bio bas ugusen. Neko ga je vozio uglavnom na otvorenom i to u niskim obrtajima. Usis je bio katastrofa. Zato nikada ne saltam ispod 2.000 obrtaja, uglavnom oko 2.500, pa nek i trosi malo vise.
Lybra ide odlicno. Probao sam jednu karavan i imam isti utisak da ide bolje od Alfe pre nego sam je cipovao, mada ne bi trebalo jer ima za sekundu sporije ubrzavanje. E sad, ni vlasnik Lybre nije siguran da li je neko cipovao napolju.
Stilo 3v JTD... Merio sam bas precizno. Na 2.000 obrtaja ide tacno 100, a 3.000 - 150.
Alfa na 2.000 malo ispod 100, a na 3.000 140.
Ja mislim da jako mali broj ljudi ima dobar JTD, bar od nas koji smo kupili kola iz uvoza. Sve je to izakano i sa 250-300.000 iza sebe.
Ovo treba uzeti sa rezervom jer je mereno na satu, a ne GPS-om.
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pon Dec 06, 2010 6:53 am
od AlfaRomeo156
Pa libra nije cipovana bar tako kaze..vozio je jedan covek 4god nista joj nije dirao.. A kazes da je tvoja cipovana tj da si je cipovao? Gde si radio i kako se sad auto ponasa, potrosnja i ostalo, kako ide itd i koliko je para? Ja planiram moju da cipujem ali nikako da se nakanem..

Pa mislim da nisi u pravu sto se tice JTD motora, cuo sam od dosta ljudi da su bolji od TDI da su izdrzljiviji dosta i da ih je tesko sahraniti..mislim da ima dobrih kao sto je na primer moj. Isao sam sa njom i preko i svuda nije stucnula..ne trosi ulje ni grama ne dimi bas je dobar i ima ih dobrih koliko hoces a isto tako ima i losih, tako da otom potom..

pozdrav.
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pon Dec 06, 2010 10:22 am
od ShabaMan
Trebao bi pročitati i ovo:
"Moje iskustvo sa 2.4 JTD motorom:
-Kada sam ga uzeo pre dve godine sa 116000 km isao je kao munja. Malo trosio, vukao kao LUD u bilo kojoj brzini bilo kada i gde. -Kako je vreme prolazilo, gubio je snagu. Mislio sam da tripujem, ali posle merenja ubrzanja par puta, bio sam siguran... -U jednom trenutku, pre par meseci, stajao sam u mestu par sati sa upaljenim motorom. Kada sam pokusao da krenem, kao da sam vozio auto sa 30 KS a ne 150. Potpuno mrtav. Zaustavim se na nekom parkingu, ugasim auto i iskuliram 15-20 min. Upalim i radi normalno i vuce normalno. Te nastavim da ga vozim do sledeceg slucaja: Pre kojih desetak dana odem do Delte da provere auto. Secajuci se slucaja koji mi se desio, rekoh da provere i odrade SAMO dijagnostiku.
Ostavim auto i jave mi se posle 5-6 sati (imali su guzvu) i kazu mi da mogu uzeti auto i da je crkla turbina !!! "KAKO CRKLA TURBINA KADA SAM SE DOVEZAO DO VAS PRE 5-6 SATI BEZ PROBLEMA???"
"Pa eto, znate, to kod tih motora crkava i tako. A mozete da kupite novu, ali je skupa. Mozete da remontujete, ali nije to to...itd...itd " Ja bez teksta se pokupim i odem da uzmem auto.
Naplate mi 2000 din za "dijagnostiku". Sednem u auto, upalim i opet kao da je mrtav motor skroz! (jedino preko 3500 obrtaja ima nesto snage ali dok dodje dotle treba vam oko 2km zaleta ) Poucen iskustvom, preparkiram se i sacekam 15-20 min da se ohladi, ali opet ista prica.
Uglavnom, ODLEPIM totalno na lakonska objasnjenja, nestrucnost i nezainteresovanost i krenem da KOPAM po Fu€king internetu: Forumi, blogovi ...itd...itd Kuci uzeo Eper, AutoData, DTE... Citao 5-6 dana, kopao, gledao... Onda se spremim jedan dan da prekopam ispod haube... Opremim se alatom, odvezem auto na neki zabaceni parking i onda: -prvo sam dobro obrisao zapecenu prasinu, ulje i ko zna sta jos -onda sam vise od sat vremena samo gledao gde je sta i uporedjivao sa slikama iz Eper-a koje sam odstampao. -onda jos pola sata zavlacenja ruku i prepipavanja creva (za vazduh, ulje, vakum) -pregledanje kablova i konektora -potom sam krenuo sa skidanjem akumulatora (OBAVEZNO), skidanje creva usisa vazduha. O cemu se radi: -ima nekoliko stvari koje mogu da se desavaju JTD motorima. Razlikuju se simptomi.
1. Ako ima dima u izduvnoj grani
1.1 dim u izduvu znaci da ECU ima informaciju da u motor dolazi odredjena kolicina vazduha i u skladu sa tim uskladi kolicinu dizela koje ubrizga. Ako ima dima, znaci da je previse goriva ili bolje receno premalo vazduha.
1.1.1 ili zaista dolazi premalo vazduha (protokomer lepo izmeri ali posle taj vazduh izadje iz creva pre nego udje u motor, citaj: creva za vazduh su negde napukla, a to moze biti bilo gde na putu: filter-turbina, turbina-intercooler, intercooler-usisna grana)
1.1.2 ili ovde neko laze za kolicinu vazduha (citaj: protokomer ima problem)
2. Ako nema dima u izduvnoj grani (Znaci da motor ima dobre inormacije o kolicini vazduha i u skladu sa tim ubrizga taman goriva da se sagori.)
2.1 Moze biti EGR ventil (Br. 7, Slika 1.)otvoren stalno (deo sagorelih gasova se vraca u usisnu granu i smanjuje snagu motoru DRASTICNO ako je otvoren KADA NE TREBA i motor je mrtav sto se tice snage)
2.2 moze biti proboj na crevu (Br. 4,Slika 2.) sa vakuumom koje ide do turbine (mozete se slikati sa performansama koje daje turbina, ako je u pitanju turbo sa promenljivom geometrijom posto turbina po defaultu ostaje na stage 1. kada nema vakuma a efekat je da auto vrlo slabo ide preko 3000-3500 obrtaja i tada ECU u sebi zapljune dogadjaj da ima previse pritiska u sistemu usisa vazduha)
2.2.1 zaprljana krilca unutar turbine (krilca koja regulisu propustanje izduvnih gasova ka lopaticama turbine) tj zaprljan mehanizam koji ih pokrece. tj. mogu biti blokirana u raznim polozajima a razlikuje se da li su performanse lose u nizim ili visim obrtajima a tu je jedino resenje skidanje turbine i ciscenje a treba da izgleda ovako: http://www.technologie-entwicklung.de/G...turbo.html a inace je Garret koji mi svi imamo u stvari VNT (variable nozzle turbo) a te nozzle se tesko ili nikako pokrecu
2.3 moze biti u otkazu overboost valve (tako ga referenciraju svi) (Br. 1, Slika 2.) na vakuum crevu. Proveriti obavezno sva vakuum creva u nizu. (efekti kao pod 2.2)
2.4 membrana na vakuum pokretanom aktuatoru na turbini moze biti u problemu (efekti kao pod 2.2)
2.5 moze biti problem sa kocionim sistemom posto je vakuum stvar koja se raubuje u celom autu (crevo označeno kao Br. SGR33102, Slika 2. u stvari ide ka kočionom sistemu) Meni je bio slucaj pod 2.1 EGR ventil je bio zacepljen u otvorenom polozaju i STALNO je ubacivao "mrtav vazduh" u usis. Cemu sluzi EGR i zasto ih vraca nazad? Odlicno objasnjenje imate na Wikipedia (search:EGR) posebno deo objasnjenja "EGR implementations" pomocu "variable geometry turbocharger (VGT)" To razjasnjava zasto turbina ne pumpa uopste vazduh kada je EGR ventil otvoren U POTPUNOSTI (100%) NIKAKO NEMOJTE dijagnostikovati problem sa EGR ventilom tako sto cete SAMO OTKACITI kontakte sa elektroventila!!!
-ventil je i dalje u otvorenom polozaju a ECU jedino zna da mu je nestala jedna komponenta bitna za rad celog sistema i baca masinu u default stanje. Koje je opet sa druge strane, vise nego prihvatljivo sa stanovista performansi ali su te performanse motora I DALJE UBIJENE zbog otvorenog ventila. Kako dijagnostikovati: -jednostavno otkaciti crevo (bolje reci metalnu cev) koje iz EGR ventila ide u box od leptira. A umesto creva (cevi) staviti nesto da spreci gubljenje pritiska iz usisa. Na izlasku iz EGR ventila cev takodje zacepiti privremeno.
Ako je EGR ventil bio u pitanju, ovim ga iskljucujete na jedini nacin koji je transparentan za ECU sa jedne strane i sam motor kao sistem sa unutrasnjim sagorevanjem sa druge strane, i performanse treba da se vrate U POTPUNOSTI. Cak sta vise i bolje nego deklarisane.
A inace sam i imao slucaj pod 1.1.1 pre godinu dana, ali se desilo na mestu gde je lako uocljivo.
NAJGORA VARIJANTA je kada imate kombinaciju bilo koje dve (ili jos gore vise njih) stvari u isto vreme. Masu puta kada se misli da je turbina otisla u potpunosti, u stvari je u pitanju EGR ventil.
Otidite na sajt Welcome to TurboByGarrett.com pa pogledajte sta tamo kazu za svoje turbine.
Uglavnom, JA JOS NISAM CUO niti video niti procitao DA JE NA JTD otisla turbina. Tu racunam i JTD/HDI klonove u kategoriji dostavnih vozila (jumper, doblo, berlingo...itd...itd)"
Kako se čisti EGR ventil ali detaljno!:
http://www.mediafire.com/file/nxgz2frzy0y/How-to
Ja sam imao isti problem bila je kilava kad sam je uzeo ali uradio sam sledeće:
1. Očistio protokomer
2. Očistio MAP senzor na usisnoj grani
3. Očistio usisnu granu, EGR, Usisnu klapnu (SEX)
4. Očistio Turbo, vakum cevčice od turba, katalizator, izduvnu granu
5. Resetovao kompjuter
I sada Alfica leti ko blesava!!!
Meni je pomoglo sretno!!!

Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pon Dec 06, 2010 11:20 am
od Dragon
AlfaRomeo156 napisao:Pa libra nije cipovana bar tako kaze..vozio je jedan covek 4god nista joj nije dirao.. A kazes da je tvoja cipovana tj da si je cipovao? Gde si radio i kako se sad auto ponasa, potrosnja i ostalo, kako ide itd i koliko je para? Ja planiram moju da cipujem ali nikako da se nakanem..

Pa mislim da nisi u pravu sto se tice JTD motora, cuo sam od dosta ljudi da su bolji od TDI da su izdrzljiviji dosta i da ih je tesko sahraniti..mislim da ima dobrih kao sto je na primer moj. Isao sam sa njom i preko i svuda nije stucnula..ne trosi ulje ni grama ne dimi bas je dobar i ima ih dobrih koliko hoces a isto tako ima i losih, tako da otom potom..

pozdrav.
Nije sporno da je JTD bolji od TDI, nego sto je generalno tesko naci nesto sa normalnom kilometrazom. JTD je najbolji motor za nas, ali ti pricam o problemima koje mozes da imas sa prethodno zapustenim CR dizelom.
Sto se tice chipa, ukoliko nisi siguran u stanje motora, trebalo bi da stavis takozvanu safe mapu. Meni je ubacena od +23ks i zadovoljan sam jer lakse povlaci iz niskih obrtaja i medjuubranja su dosta bolja. Da ne govorim kad u trecoj zabodes gas, onda lepi za sediste. Mada to nije preporucljivo, ali ponekad zatreba.
U pocetku ti je slatko da zabadas gas, ali preterivanje dovodi do konstatacije da je chip shebo motor, a nije chip nego teska noga.
Poslao sam ti PP gde sam ja radio.
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pon Dec 06, 2010 1:10 pm
od maliv
lep i koristan tekst samo blio bi jos bolje da vidimo i slike posto ih vec pominjes ili lin ka originalnom tekstu
pozdrav!!!
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pon Dec 27, 2010 4:35 pm
od dejan91ru
svaka cast za text posto ja imam i 166 2.4jtd 110kw o kojem si pricao tako da sad znam simptome...

Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Sre Avg 31, 2011 10:05 am
od ognjenbicanin

Moja alfica ide ko luda i malo trosi (5 na
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Čet Sep 01, 2011 8:42 pm
od ognjenbicanin
[quote="ognjenbicanin"]

Moja alfica ide ko luda i malo trosi (5 na otvorenom a 6.5 po gradu) radio sam joj cip tuning. 2 puta sam je cipovao prvi put je trosila 9-11l a isla je ko formula al sam skapirao da ce mi to pokidati sve zivo pa sam promenio cip sad je mal0o jaci nego standard al je potrosnja po gradu manja za 1.5 zadovoljan sam skroz.
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pet Sep 02, 2011 1:09 am
od ognjenbicanin
ognjenbicanin napisao:
Moja alfica ide ko luda i malo trosi (5 na

Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pet Sep 02, 2011 8:18 am
od Sauriann
još kad bi napisao šta voziš bilo bi lepo. Ovako tvoji postovi baš nisu od pomoći...

Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pet Sep 02, 2011 8:43 pm
od ognjenbicanin
Vozim isto sto i ti 156jtd al 2001 god crne boje
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pet Sep 02, 2011 8:52 pm
od ognjenbicanin
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pet Sep 02, 2011 9:08 pm
od Kaligula
Samo ti nama predstavi Alficu u Virusu i posle će sve lakše da ide

Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Sre Dec 21, 2011 6:06 pm
od mmladen
ognjenbicanin napisao:
Moja alfica ide ko luda i malo trosi (5 na
Jel se ti to salis ili si ozbiljan sa tom potrosnjom kazes 6,5 l po gradu na 100 km dal nisi mislio da napises na 70 km.Kod mene nema sanse ispod 8l gradske voznje samo moze da predje
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Sre Dec 21, 2011 10:02 pm
od Djo83
nema sanse JTD 115ks ispod 8 po gradu... pa po knjizici Alfinoj pise 7.8l, a znamo prema kakvim parametrima fabrika daje podatke, ono nista preko 2000 obrtaja...
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Čet Dec 22, 2011 11:28 am
od mmladen
DjomlaN napisao:nema sanse JTD 115ks ispod 8 po gradu... pa po knjizici Alfinoj pise 7.8l, a znamo prema kakvim parametrima fabrika daje podatke, ono nista preko 2000 obrtaja...
Da se ti ne javi ja bih pomislio da kod mene negde pusta rezervoar(samo u voznji) ili neki ozbiljan kvar

a nije mi se dalo da pregledam po knjizici,mada kao sto ti rece to nikada nije ni bio neki pouzdan pokazatelj
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Čet Dec 22, 2011 9:40 pm
od miloradpapic
Dragon napisao:
Ko zna kako je taj auto bio vozen pre. Recimo, moj je bio bas ugusen. Neko ga je vozio uglavnom na otvorenom i to u niskim obrtajima. Usis je bio katastrofa. Zato nikada ne saltam ispod 2.000 obrtaja, uglavnom oko 2.500, pa nek i trosi malo vise.
ne razumem ovo. meni alfa zivne kada kad je razvucem po autoputu, a to nije vise od 2500 obrtaja u 5. kako to moze da gusi auto?
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Čet Dec 22, 2011 9:54 pm
od Dragon
Konstantna voznja u niskim obrtajima, nevezano gde, posebno u kombinaciji sa djubretom od goriva dvodi to talozenja prljastvine u usisu, turbini, EGR ventilu. Zato kazem da treba malo zivlje voziti, ne skodi mu nista.
Pod razvlecenjem na auto putu mislio sam na konstantnu voznju odredjeno vreme na 3.000 i vise kako bi koliko-toliko uspeo da izbaci to djubre i da prodise malo.
Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pet Dec 23, 2011 9:43 am
od Martin
Dragon napisao:Konstantna voznja u niskim obrtajima, nevezano gde, posebno u kombinaciji sa djubretom od goriva dvodi to talozenja prljastvine u usisu, turbini, EGR ventilu. Zato kazem da treba malo zivlje voziti, ne skodi mu nista.
Pod razvlecenjem na auto putu mislio sam na konstantnu voznju odredjeno vreme na 3.000 i vise kako bi koliko-toliko uspeo da izbaci to djubre i da prodise malo.
Kao što Dragon reče....slažem se sa već rečenim!!!
Čak je i preporučljivo JTD voziti malo življe!!!
Naravno kad je hladan, ne preko 2000-2500 obrtaja i kad završavaš vožnju nek odradi malo u leru....turbina da iskulira!!!

Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Ned Dec 25, 2011 9:46 pm
od ognjenbicanin
Za Mladena i Djomlu nek se malo raspitaju medju alfistima dali alfa po gradu moze da trosi manje od fabricke potrosnje(8l) samo da te podsetim da je kod mene radjen cip tuning

Re: Alfa Romeo 156 1.9Jtd POMOC!!!
Poslato: Pon Dec 26, 2011 6:07 pm
od mmladen
Verovatno moze al kad je neko slepa

.
Malo sam se salio,mozda je i moguce necu nikad garantovat nizasta u zivotu,kod mene zasad ne a zasto nemam pojma.