Stranica 1 od 6

obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Pon Nov 15, 2010 4:34 pm
od rekesidim
Pozdrav drugari,imam mali problem,kao sto u naslovu stoji,prilikom prvog paljenja (obicno ujutru i pri nizim temperaturama) obrtaji nisu ravnomerni i motor se trese i ne prima gas,to sve traje oko 10 sekundi pa se stabilizuje. Sta bi to moglo da bude,citajuci vase postove pomislim na dizne,protokomer,lambda sondu,e sad sta je od toga,ili je mozda nesto drugo??? U pitanju je Alfa 147 1.6 ts sa ugradjenim plinom
Hvala unapred...

a da,da napomenim i da mi mi se cini da na benzinu slabije ide...

(kako da prikacim video zapis)

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Pon Nov 15, 2010 5:18 pm
od Milan 166
Bice da su dizne zbog voznje na plin, probaj sa nekim sredstvom za ciscenje koje se dodaje u benzin, ako to ne pomogne moras na ciscenje dizni.

Milan 166 :arflag

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Uto Nov 16, 2010 7:22 pm
od Duke Nukem
Meni se isto to desavalo, samo sto je trajalo preko minut da se stabilizuje ponekad. Ocistio dizne u US kadici i nista se nije promenilo, malo je bolje auto isao na benzin ali paljenje je bilo isto.

moguce je da je do prljavstine leptira ler gasa, lambdi ili protokomera...

Ja sam leptir ocistio i preko leta nijednom nisam imao problem, ali cim padne kisa ili zahladi to mi se desava. Kapiram da su 99% lambde i protokomer u sprezi sa niskim vazdusnim pritiskom zasluzni za ovo trokiranje...

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Uto Nov 16, 2010 7:26 pm
od sErGiO
Kod mene ista priča, ali i auto slabije vuče na benzinu dok je hladan. Kad ga vozim na benzin jedan dan onda ujutru skoro da nema te pojave. Majstor kaže da treba benzinske dizne da se čiste ali to će morati malo da sačeka :club:

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Uto Nov 16, 2010 8:46 pm
od rekesidim
Nisam pametan sta da radim,najbolje da se prikaci na komp....al mi se ne bacaju pare....
za sad cu probati da sipam neki aditiv u benzin za ciscenje dizni pa cu da vidim sta ce biti....

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Uto Nov 16, 2010 8:57 pm
od Dewillex
Znaci to se desava samo kad je hladno. Znaci motor ima neki automatski saug. Znaci da bi taj automatski saug odradio svoje neki termodavac mora da posalje podatak o temperaturi.

Mislim da sam vas uputio na neki pravac. Sad bi bilo dobro da se javi neko strucniji.

Termodavac mozes da pogledas na dijagnostici ujutro kad je ladan. Mislim da bi trebao da pokaze spoljnu temperaturu. Mozda gresim.

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Uto Nov 16, 2010 8:58 pm
od ilija156
"ELEKON EXIMPORT" nosi protokomer na proveru besplatno je ....

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Uto Nov 16, 2010 9:14 pm
od sErGiO
rekesidim napisao:Nisam pametan sta da radim,najbolje da se prikaci na komp....al mi se ne bacaju pare....
za sad cu probati da sipam neki aditiv u benzin za ciscenje dizni pa cu da vidim sta ce biti....
Za početak kupiš Carburator Cleaner sprej pa njime očistiš step motor i leptir gasa. To bar nije skupo a treba ti pola sata da sve to odradiš ;) Aditiv pomaže ali po mom iskustvu je samo privremeno rešenje kad su dizne već zaprljane. Aditiv bi trebalo sipati povremeno pre nego što se dizne zaprljaju, kao preventivu :)

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Uto Nov 16, 2010 9:31 pm
od Dewillex
Nevidim zasto bi bile dizne i leptir ako auto super radi kad je u radnoj temperaturi. Jel gresim? :write:


Imam jedan predlog za ove sto imaju problem.
Ujutro kad startujete auto, prvo dajte kontakt jedno deset sekundi ,sacekate sve provere pa tek onda paljenje. Javite da li ima nekih promena.

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Uto Nov 16, 2010 10:32 pm
od sErGiO
Može da bude problem samo na hladan motor sigurno. Uvek čekam da se ugase sve lampice pre nego što startujem motor ;)

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Uto Nov 16, 2010 10:34 pm
od Duke Nukem
Selespeed kolega, ja moram da sacekam da pumpa od selespeeda nabije pritisak da bih izbacio iz brzine pre paljenja...

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Uto Nov 16, 2010 11:10 pm
od rekesidim
sErGiO napisao:
rekesidim napisao:Nisam pametan sta da radim,najbolje da se prikaci na komp....al mi se ne bacaju pare....
za sad cu probati da sipam neki aditiv u benzin za ciscenje dizni pa cu da vidim sta ce biti....
Za početak kupiš Carburator Cleaner sprej pa njime očistiš step motor i leptir gasa. To bar nije skupo a treba ti pola sata da sve to odradiš ;) Aditiv pomaže ali po mom iskustvu je samo privremeno rešenje kad su dizne već zaprljane. Aditiv bi trebalo sipati povremeno pre nego što se dizne zaprljaju, kao preventivu :)
pa probacu to definitivno,a jel ima u nekoj od tema opisano kako se cisti step motor i leptir gasa...

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Sre Nov 17, 2010 8:23 am
od Dewillex
Proverio sve temperature jutros pre paljenja.

Spoljna temperatura - 13,5
temperatura motora - 16
Temperatura vazduha- 21
Ulje u menjaču - 8
temp. kvačila - 75

Vidim da temperatura vazduha otstupa prilično a temperatura kvačila je osla u tri lepe.
Bilo bi dobro da izmerite na vasim alfama pa da uporedimo.

(znam da selespeed mora da ceka pre paljenja, to sam napisao zbog ovih rucnih)

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Sre Nov 17, 2010 9:17 am
od sErGiO
rekesidim napisao: pa probacu to definitivno,a jel ima u nekoj od tema opisano kako se cisti step motor i leptir gasa...
Ima objašnjeno ali za moju 164 TS, ali ja nikako sad ne mogu da je nađem hahaha Uglavnom to kod mene izgleda ovako:

Slika

Na step motoru ima da se raskači jedan kabl i jedno crevo. Odšrafi se jedan inbus i skine se motorić. Uzmeš Carburator Cleaner sprej i dobro naprskaš unutra i spolja nekoliko puta. Sve dok izlazi garež napolje. Onda malo sačekaš da se osuši i vratiš sve nazad kako je i bilo :) Leptir gasa je još lakše očistiti. Samo skineš crevo usisa i videćeš leptir. Ista procedura sa prskanjem, samo što leptir nema potrebe da skidaš. Bar je kod mene ovako, nebi trebalo da je na tvom autu nešto značajno drugačije :)

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Sre Nov 17, 2010 6:11 pm
od cirko83
Pošto imam totalno isti problem,osim što moj auto ide normalno na benzin, preporučujem i tebi i sebi da uradimo prvo ovo što je sErGiO napisao jer je najbezbolnije, a ako ne pomaže idemo dalje :wave:

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Sre Nov 17, 2010 9:48 pm
od rekesidim
Pa moracu da probam nista me ne kosta,samo ako se snadjem :grin:

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Čet Nov 18, 2010 8:58 am
od Dewillex
Jel neko merio neke vrednosti na dijagnostici? Baš sam se potrudio da ustanem u 7h i izmerim temperature ali niko više neće da učestvuje. Ja sam ubeđen da je problem sa nekim senzorom. :quadrifoglio :wave:

cold start sensor
Gde se nalazi ovaj senzor?

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Čet Nov 18, 2010 12:34 pm
od Dewillex
Našao sam na nekom forumu da su imali takav problem. Rešili su ga tako što su sipali pun rezervoar.


I spoke to a Research chemist at Engen R&D. He says the spec level for water in petrol is 160ppm, but sometimes some fuel stations have more water in the fuel and this water can build up in a tank due to condensation. Eventually the water seperates to form a thin film / layer at the bottom of the tank.

long story short - problem caused by water in the fuel tank, as soon as I fill up again the problem goes away. Alternatively pour some methanol or toluene in the tank to dissolve the water and burn it up.

Hopefully this saga is now closed and that this thread may one day help someone with the same problem.

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Čet Nov 18, 2010 12:42 pm
od sErGiO
To je svakako jedan od mogućih nekoliko scenarija :)

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Čet Nov 18, 2010 5:24 pm
od pop 156
sErGiO napisao:To je svakako jedan od mogućih nekoliko scenarija :)
na jednom drugom sajtu (alfabb) covek tvrdi da je problem -ac-29 feeding valve (elektro ventil, broj po eper-u 46469913) jer je jedino tako resio problem iako je probano sa sa zamenom svega drugog bez uspeha(protokomer,svecice,lam. sonda itd)jedino sto me interesuje gde se taj ventil nalazi na autu? :arflag

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Čet Nov 18, 2010 7:16 pm
od flojd
To bi trebalo da bude motoric ler gasa ili ti na engleskom "Idle Air Control Valve"

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Čet Nov 18, 2010 10:03 pm
od Dewillex
pop 156 napisao:
sErGiO napisao:To je svakako jedan od mogućih nekoliko scenarija :)
na jednom drugom sajtu (alfabb) covek tvrdi da je problem -ac-29 feeding valve (elektro ventil, broj po eper-u 46469913) jer je jedino tako resio problem iako je probano sa sa zamenom svega drugog bez uspeha(protokomer,svecice,lam. sonda itd)jedino sto me interesuje gde se taj ventil nalazi na autu? :arflag
Ok za taj motoric. A sad pitanje. Sta daje signal tom motoricu da ode u neki polozaj?
Odgovor je jednostavan. Termodavac.

To je moja pretpostavka i bilo bi dobro da se javi neko strucan. Sretno.

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Čet Nov 18, 2010 10:33 pm
od flojd
Signal mu daje komp a ne samo senzor temperature.Komp uzima mnogo vise podataka sa mnogo vise senzora i za zadate vrednosti odredjuje brzinu motora u leru izmedju ostalog i temperaturu usisanog vazduha, vazdusni pritisak,masu usisanog vazduha,kao i temperaturu motora i jos koje cega na osnovu svega toga komp podesava leptir usisa odnosno ler motorica,brzinu ubrizgavanja goriva,ugao pretpaljenja i tako to :)

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Pet Nov 19, 2010 10:27 am
od pop 156
promenuo sam taj senzor(kupio u delti) ista prica.ako si mislio na senzor koji se zavija u kuciste termostata :arflag

Re: obrtaji variraju prilikom prvog paljenja

Poslato: Pet Nov 19, 2010 10:33 am
od rekesidim
jel ima neko sliku kako izgleda step motor i leptir gasa i gde da ih nadjem,hteo bi da probam da ih skinem i ocistim... :grin: