Stranica 1 od 2

Turbine Overboost

Poslato: Sub Okt 23, 2010 1:35 pm
od Novialfista
Da li neko moze da preporuci dobrog dijagnosticara sa mozda malo boljom opremom za dijagnostiku i malo vise mozga?

Naime na mojoj Alfici 2.4 MJTD 175 ks, postoji problem javljanja prevelikog pritiska turbine i paljenja Check Engine-a (MCSF), kada se predje 3-3.5 K RPM... od 4-te brzine pa na vise...

Cini mi se da dijagnosticke sposobnosti par majstora kod kojih sam bio nije bas na zavidnom nivou...
Treba neko da vidi sistem varijabilne geometrije turbine, a da mi ne najavljuje kako treba da se skine turbina da bi se proverilo, ili da pocne da menja redom sve senzore bez da na neki nacin ispita da li su u redu...

Na stranim sajtovima citam razne nacine testiranja ispravnosti turbine, nesto sto mi niko nije predlozio kod nas...

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... s-fix.html

Pozdrav

Re: Turbine Overboost

Poslato: Sub Okt 23, 2010 4:44 pm
od vnov
Ako si iz Beograda probaj kod Ninića http://www.acninic.co.rs/

Re: Turbine Overboost

Poslato: Sub Okt 23, 2010 6:14 pm
od dovlax2
da pomognem
imao sam isti problem i rešenje je bilo skidanje turbine i nošenje kod majstora na čišćenje (50€)

inače 3 stvari mogu da prouzrokuju prepunjavanje turbine: 1. ventil pritiska turbine (onaj pirburg) inače jako retko crkava
2. crevca od i do tog ventila su negde napukla i ventil ne može dobro da radi
3. zaprljanost krilaca promenjive geometrije

nadam se da sam malo pomogao

Re: Turbine Overboost

Poslato: Ned Okt 24, 2010 4:15 am
od dusanGT
Ako je crevo vakuuma napuklo ili spalo, pa nema vakuuma, Alfa bi vukla tek od 3000o/min, ali bez MCSF greške. Slično je i ako je crk'o overboost ventil (obično "Pierburg")...
a) Možda je poluga za promenu nagiba krilaca turbine (ide iz vakuum aktuatora) zaglavljena u položaju za mali broj obrtaja - problem rešava WD40...
b) Liči mi i na "prekratku" polugu za promenu nagiba krilaca (neko se igrao sa onom maticom). Ako je poluga kraća samo za 1mm-1.5mm tada na malim obrtajima Alfa vuče k'o sumanuta, a preko 3500o/min (u četvrtoj/petoj brzini) javlja MCSF grešku zbog prevelikog pritiska turbine...
c) Moguće je i da je neko uradio remap samo dizanjem pritiska turbine, a nije promenio tj. podigao vrednosti limitera...
d) Moguće je i da su krilca zapekla, ali u položaju za mali broj obrtaja... Kako vuče na malom broju obrtaja?
Samo u slučaju d) turbina mora da se skida i čisti - ovde u NS to radimo u "NS Remont" turbo servisu u Veterniku - majstor je Saša - može da sredi i a) i b).

Re: Turbine Overboost

Poslato: Ned Okt 24, 2010 10:31 am
od Dora
Ne znam za turbine sa promenjljivom geometrijom ali ako crkne ventil onda nema pristiska.

Re: Turbine Overboost

Poslato: Pon Okt 25, 2010 5:40 pm
od pedja_156
Jel moze neko malo da pojasni postupak ciscenja tih krilaca ili podmazivanja??

Re: Turbine Overboost

Poslato: Pon Okt 25, 2010 5:55 pm
od Dragon

Re: Turbine Overboost

Poslato: Pon Okt 25, 2010 5:56 pm
od Novialfista
Na malim obrtajima auto vuce sasvim dobro.

Na Internetu sam nasao savet da skinem crevo sa tog ventila i da probam tako da provozam auto. I zaista, auto je ispod 3.000 rpm bio mrtav, a onda je krenuo da vuce, mada ne nesto posebno. Moj zakljucak je da su krilca u turbini i creva ok. Mozda je problem taj ventili ili nesto drugo...

Par majstora kod kojih sam isao nisu mi delovali da im je poznata problematika, zato bih radije otisao kod nekog ko ima iskustva sa tim.

Za ove policajke, poput moje, sam cuo na par mesta da su cipovane, mozda je tu neki problem, mada me cudi da bi Italijani to uradili lose...to je, tako kazu, fabricki tjunirano...

Re: Turbine Overboost

Poslato: Pon Okt 25, 2010 7:03 pm
od Novialfista
I da, zaboravio sam da spomenem, cak i sa skinutim crevom sa ventila i relativno kilavom vucom automobila, kompjuter je opet objavio gresku...

Re: Turbine Overboost

Poslato: Uto Okt 26, 2010 5:41 am
od dusanGT
Grešku P0235 - preveliki pritisak turbine ili neku drugu?
Idi na dijagnostiku da ti neko pročita kodove svih grešaka koje su se pojavile, zatim neka izbriše sve greške, pa vozi ponovo (može i sa skinutim vakuum crevom), da vidimo koje se sve greške javljaju.
Ako i sa skinutim vakuum crevom javlja P0235, možda je ono d).
Trebalo bi uraditi i sledeću proveru: u FiatECUScan softveru meri se "Boost Control Solenoid"... On varira (za nečipovani 1.9 JTD) od 75% (ler) do 30% (veliko opterećenje). Ne znam vrednosti za 2.4 JTD, ali su tu negde...

Re: Turbine Overboost

Poslato: Uto Okt 26, 2010 7:09 am
od Novialfista
Upravo tu gresku javlja.
Medjutim javio je tu gresku i nakon probe sa skinutim crevom.
Medjutim, da su krilca zaglavljena zar ne bi trebao auto isto da ide?
Meni je auto bio mrtav do 3000 rpm, sto je po meni indikacija da krilca nisu zaglavljena....

Re: Turbine Overboost

Poslato: Uto Okt 26, 2010 11:32 am
od dusanGT
Mislio sam na zaglavljivanje u nekom "srednjem" položaju, u kojem ne vuče dobro za mali broj obrtaja, a na većem broju obrtaja je to suviše veliki ugao nagiba krilaca, pa dolazi do P0235... Ali to je sve možda...

Re: Turbine Overboost

Poslato: Sre Okt 27, 2010 6:07 pm
od Novialfista
Dakle Servis Ninic...

Re: Turbine Overboost

Poslato: Sre Okt 27, 2010 9:27 pm
od dusanGT
Servisira turbine?

Re: Turbine Overboost

Poslato: Čet Okt 28, 2010 7:05 am
od Novialfista
Ne znam za servis turbine, ali jedino on je ovde spomenut kao dobar dijagnosticar...
a necu da mi neko odmah skida turbinu a da prethodno ne proveri ostale stvari koje mogu biti uzrok...

Re: Turbine Overboost

Poslato: Čet Okt 28, 2010 12:29 pm
od ale944
javi se , pogledacu ti ja sta se desava, dijagnostika je besplatna :)
tel 065 4 944 944

Re: Turbine Overboost

Poslato: Uto Nov 09, 2010 6:14 pm
od Novialfista
Evo privodi se kraju i ova drama....

Nakon detaljnje dijagnoze koja je trajala skoro 2 sata, doslo se do zakljucka da je ipak varijabilna geometrija delimicno zaribala i da ne moze da se "razglavi" bez demontaze turbine...

Medjutim!
Prilikom demontaze turbine, utvrdjeno je da postoji luft u osovini turbine i da su krila turbine malo izgorela (przili je italijanski panduri :) tako da mora da se odradi kompletan remont :(
:bye: 320 EUR za remont + 50-100 EUR ruke

Sutra ce da padne montaza turbine pa cu videti..
Eto... svaki problem ima resenje....a resenje i cenu...

No sta je tu je...konacno cu videti kako 175 KS zaista ide, to me jedino tesi :)

Re: Turbine Overboost

Poslato: Uto Nov 09, 2010 6:19 pm
od Novialfista
A da...

Od veceras postajem samac posto ce me devojka sigurno izbaciti iz kuce :club: posto vise para trosim na auto nego na nju :)

Zivela Alfa :drift

Re: Turbine Overboost

Poslato: Uto Nov 09, 2010 6:28 pm
od Ducero
Novialfista napisao:A da...

Od veceras postajem samac posto ce me devojka sigurno izbaciti iz kuce :club: posto vise para trosim na auto nego na nju :)

Zivela Alfa :drift

hahaha hahaha hahaha

:thumbsup:

:beerchug:

Re: Turbine Overboost

Poslato: Uto Nov 09, 2010 10:21 pm
od dusanGT
:arflag

Re: Turbine Overboost

Poslato: Pet Nov 12, 2010 10:39 pm
od Novialfista
Da li neko ima iskustva sa remontovanom turbinom?

Sad me polako hvata frka koliko ce da traje remontovana turbina... :shock:

Re: Turbine Overboost

Poslato: Pet Nov 12, 2010 10:44 pm
od JaMaL
ako se uradi sa originalnim delovima i pravim alatom i istestira posle u dobrom servisu...

kojih ima 2 kod nas koliko znam...

traje koliko i nova... sve potrosno se menja... za tu cenu bi trebalo da budes srecan narednih 50-60k km...

Re: Turbine Overboost

Poslato: Pet Nov 26, 2010 9:06 pm
od Novialfista
Turbina zamenjena i fercera ali avaj!

Majstor je promenio i sklop membrane a (verovatno) nije podesio pa mi je sad auto trom do 1.800-2.000 rpm... tek tad zakiva i vuce, doduse dobro...mada primecujem da manje trosi, mozda sto manje vremena je u boost-u...

A tako me mrzi da reklamiram, da dokazujem sta sad nije dobro, da se sve rasklapa itd...polako pocinjem da mrzim majstore :)

Re: Turbine Overboost

Poslato: Pet Nov 26, 2010 9:16 pm
od pejo
A tako me mrzi da reklamiram, da dokazujem sta sad nije dobro, da se sve rasklapa itd...polako pocinjem da mrzim majstore :)[/quote]
svaka ti je njegosheva,i ja posle pljujem sam sebe shto im nisam rekao ali jbg :wave:

Re: Turbine Overboost

Poslato: Pon Dec 13, 2010 12:41 am
od ale944
verovatno polugicu od varijabilne geometrije nije vratio na odgovarajucu meru.. ali to mozes i sam , lako je dostupna..