Stranica 1 od 1

menjac, lamela ili nesto trece

Poslato: Pon Okt 04, 2010 8:32 am
od sasa km
elem desilo se jednom i ranije ali nisam obracao paznju i sad ponovo u Kragujevcu pa me zabrinulo....i to kad je bilo merenje vremena a na probnu nije :scratch:

kad sa vecom brzinom udjem u krivini ispadne rucica menjaca u neutralni polozaj...sta bi moglo da bude, sumnjam na korpu i lamelu da je pri kraju tj. za zamenu ali da nije pored toga jos nesto :scratch: :scratch:

Re: menjac, lamela ili nesto trece

Poslato: Pon Okt 04, 2010 11:27 am
od sErGiO
Da li osećaš da lamela proklizava kod oštrijeg startovanja ili kretanja uzbrdo? Meni pre deluje da je neki đavo u samom menjaču. Da li ispada uvek iz iste brzine ili ne?

Re: menjac, lamela ili nesto trece

Poslato: Pon Okt 04, 2010 1:09 pm
od OMP
korpa i lemela nemaju veze sa ispadanjem iz brzine
prva stvar zbog koje moze da ispada je kad kandza(viljuska) ne ukopca dobro, ako je npr. ostecena kandza pa nece dobro da ukopca zupcanik, kandza inace moze da se osteti , uslovno receno, losim rukovanjem menjacem ili ako se dugo vozi auto sa losim sinhronom ali to su vec retki slucajevi, kod serijskih atuomobila je teze sotetiti kandzu nego kod trkackih npr. gde se menjac mnogo vise "trosi", ali u svakom slucaju kandza se vremenom haba kako god okrenes, samo negde brze negde sporije

druga stvar moze biti do poluga rucice menjaca, sto je cest slucaj na fiatima(uno, tipo, tempra, bravo..), npr. kod ćaleta na tempri ispada iz trece i to samo u desnoj krivini :D , mada ponekad i u levoj ali retko, i takodje hoce nekad iz pete da ispadne one poluge dole su dobile luft u biksnama tj onim caurama generalni problem kod fiata te generacije pa kad guras rucicu u odredjenu brzinu usled tog lufta menjac ne ukopca dobro i onda ispada ,kod alfe je to dosta slicno reseno kao na fiatu samo mnogo bolje ali opet moze da zeza mada redje, cesto kad te poluge dobiju luft cuje se caktanje menjaca tj rucice pri saltu i rucica dobije malo vec luft u neutralnom polozaju(levo-desno, gore-dole) nekoka nije utegnuta rucica u tom slucaju, nije ni to strasno sa tim moze jos da se vozi ali sve dok ne pocne da zeza tj ispada iz brzine.

jos jedna stvar zbog koje moze da ispada menjac iz brzine su nosaci motora tj onaj na menjacu kao i on isa donje strane, to je ces slucaj kod zastavinih vozila, kad ode onaj na traverzni ili onaj gore ispod akumulatora, usled cimanja pri kretanju iil po krivinama kod dodavanja i oduzimanja gas ispada, oept kod alfe je to bolje reseno ali ne iskljucuje se mogucnost da i to moze da zeza

to je od prilike to sto se toga tice ako se setim jos necega napisacu, ova tri sulucaja su sto se mene i mog iskustva sa kolima tice bila najcesca nevezano za marku auta ;)

ods vega ovoga najvise sumnjam na nesto vezano za rucicu menjaca tj poluge koje rucica gura
kao sto rekoh korpa i lamela ne bi trebalo da imaju veze sa tim, kad je losa korpa onda trese pri kretanju i slatanju, kvacilo postaje tvrdo, cuje, kad je losa lemela onda kliza, slabije vuce, moze da smrdi u nekim situacijama, nekad i da podrhtava pri kretanju, itd.

Re: menjac, lamela ili nesto trece

Poslato: Pon Okt 04, 2010 1:57 pm
od Flavio
Takodje,neverujem da su korpa ili lamela.

Ti Sale rece juce da ti palica normalno radi ali ipak,za pocetak,proveri stanje polugica (tj. zglobova na njima) za komandu.



Pih,kad nismo juce stigli da malo oshacujemo uzivo :doh: :( ...

Re: menjac, lamela ili nesto trece

Poslato: Pon Okt 04, 2010 7:38 pm
od sasa km
danas oterao kola na pregled kod majstora koji mehaniku zna u prste i koji voli alfe ( a koga je veoma tesko nahvatati ) ...malo tresenje sam primetio po kupovini kola samo sto je to sada vise primetno posle pune tri god kod mene i predjenih 30 k, nikad nisam je osetio da je zasmrdela a ni da ostrim menjac

za lamelu kaze da je pocela da pokazuje ( sumnja vise na opruge lamele ili pohabanost korpe) ali da moze jos da gura - trese pri kretanju sa malim gasom dok sa vecim krene bolje ali da jos nije pocela da proklizava tako da moze jos da se vozi...........jedino sto gubi na startnosti pri polasku

za menjac nezna i to cu morati na kanal da pregledam ceo sklop odozdo, drzace, poluge i sve sto ima od rucice do motora,
za drzace motora mislim da su Ok jer kad radi u mestu nema tresenje motora ni velike vibracije osim starta koji je veoma kratak............osetis da je u radu ako drzis ruku na sam motor
na ravnom nema ispadanje i lepo se salta, desilo se u KG u dnu staze u onoj desnoj pa levoj krivini u trecoj brzini...........
sinhron mislim da nije jer prilikom stiskanja i pustanja kvacila nema promene u zvuku - nema brujanja ili slicno

AP Sport nudi VALEO komplet korpa i lamela za 10.000 din - sacekace 2-3 meseca, nadam se ne duze ;)

SORRY malo sam oduzio ali kao najblaze objasjenje problema :blush: :blush:

hvala momci na odgovorima pogledacu mehanicki deo poluge ovih dana kad navatam malo slobodnog vremena

Re: menjac, lamela ili nesto trece

Poslato: Pon Okt 04, 2010 8:22 pm
od OMP
90% je nesto oko poluga konkretno oko ovih obelezenih delova
Slika

inace isti simptomi su kao kod mene na tempri, ispada iz trece kad se malo napne auto u krivini, na ravnom nikad, isti slucaj sam imao i na unu mada je kod njega i kandza malo zezala ;) a tim polugama inace nema spasa reparacijom, tj moze da se odradi ali ce verujem biti skuplje i mnogo manje kvalitetno nego da se kupe nove na otpadu koje su oko 15ak eura komplet(konkretno pricam za tempru a to je u sustini isto)

Re: menjac, lamela ili nesto trece

Poslato: Pon Okt 04, 2010 8:26 pm
od OMP
sasa km napisao: sinhron mislim da nije jer prilikom stiskanja i pustanja kvacila nema promene u zvuku - nema brujanja ili slicno
sinhron nema veze sa ovim opisom, verovatno si mislio na druk lezaj, on bruji kad rikne ;)

sinhron kad rikne onda menjac krči pri saltanju u odredjenu brzinu tj u onu na kojoj je otisao sinhron, kad je tek poceo da crkava onda krči samo pri brzem saltanju, kad saltas normalno ne krci a kad je skroz riknuo onda krci stalno bez obzira kako se salta

33ka ima problem sa sinhronom druge brzine, kod mene je zezao na brzem saltu iz 3. u 2. ali to je generalni problem kod njih pa nije strasno moglo je tako jos dosta da tera

Re: menjac, lamela ili nesto trece

Poslato: Pon Okt 04, 2010 9:36 pm
od sasa km
@ OMP hvala na objasnjenju...ja se prebacio na druk lezaj misleci za sinhron :blush: :blush:

ne mogu mu nista sam u onom delu sto je unutra u motoru, jedino ako se desi da naidjem na polovne da pokupim negde pa da otvaram menjac, za sada jos ne krci u nijednoj brzini bilo kako da se salta pa neka ga......jedino malo neznije u krivinama za svaki slucaj

Re: menjac, lamela ili nesto trece

Poslato: Pon Okt 04, 2010 11:27 pm
od OMP
to za nezniji ulazak u krivinu u slucaju moje tempre ne vazi, nekad izbaci i kad lagano udjem a nekad pak nece da izbaci ni kad ga iscimam znaci nema pravila ali ako kod tebe ne izbacuje kod laganih ulazaka u krivnu onda tako i vozi ;)

Re: menjac, lamela ili nesto trece

Poslato: Uto Okt 05, 2010 8:45 am
od sasa km
veoma retko forsiram da vozim kao na reli....desava se da nagazim ali jedino na otvoreni put bez mnogo krivina.....za sada menjac ne diram


kakav je kvalitet Valeo set korpe i lamela, jel vredi da se uzima ili da jurim reparaciju ili neki drugi proizvodjac ?

Re: menjac, lamela ili nesto trece

Poslato: Uto Okt 05, 2010 9:17 am
od OMP
ja nisam pametan oko tih setova sta je najbolje uzeti, jbg koliko para toliko i muzike, ono sto se najcesce vidja na trzistu je valeo, sachs, qh(kao jeftinija varijanta valjda) i luk, e sad koliko znam valeo se najvise kupuje :rolleyes: a neki ga i ne hvale bas, ja bih radije isao na sachs ili luk, cuo sam dosta pohvala na njihov racun ali su mislim i skuplji od valea :rolleyes: , probaj kod M-a na cbc-u da vidis sta ima i sta bi ti on preporucio