Stranica 7 od 10

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 9:46 am
od alfaskorpion
Da rezimiram utisak posle reparacije injektora kod Vilica.

Servis je javio da su na obe dizne otišli ulošci i da mašina nije mogla da doedli nov kod ali da nisu bile katastrofa kako je konstatovao prošli servis. Iz razgovora sa majstorom iz Vilica sam dobio informaciju da je korekcija dizni od +-0,5 do +-0,9 savim normalna čak se i 1 toleriše .
Što je malo kontradiktorno od onog što se može naci po netu i na forumu da je maksimalna dozvoljena vrednost za multij. +-0,5 , no to cemo naknadno još proveriti .
Nije mi se svidelo što nisam dobio rezulatat testa pre reparacije (poslati su rezultati posle reparacije) i zamenjene delove kakava je inače praksa ali ok , nije to od presudnog značaja za kvalitet reparacije.
Normalno vidi se da je uložak stavljen nov.
Na samom autu dizne (radna temperatura na leru) korekcija je +-0,6 do 0,7 dok je u vožnji od 0,1 - 0,2 ode do maks 0,6 pa se opet spusti u zavisnosti od broja obrtaja što je po meni ok .
Auto sada uopšte nema crnog dima na preko 3500rpm ni trunke.
Rezulate potrošnje ce Marko izneti posle predjenih 100km.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 9:56 am
od dusanGT
"Bosch" je "podigao" maksimalne vrednosti tolerancije za "Injector fuel quantity correction" čak na ±2.0, a pre je bilo ±0.9 (ne znam za ±0.5).

Kad dođem na svoj računar, šaljem dijagram testa u vožnji za moje injektore, gde se vidi da je No.3 sa malo većom "Quantity correction", ali ništa strašno... Majstor Miloš se baš trudio da sredi taj No.3 (bio sam prisutan, kao i uvek u tom servisu)...

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 10:30 am
od alfaskorpion
AJde molim te da imamo reper pošto si ti radio sve četiri .
Milslim da sam na A.O forumu našao da su 0,5 maks za multij.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 12:27 pm
od dusanGT
Za upoređenje su vrednosti izmerene posle dostizanja radne temperature motora (od 1200s-1395s). Merenje je rađeno odmah posle zamene uložaka (početak decembra).
Slika

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 12:46 pm
od marko28
U pa moje su još i dobre, tj kao Dušanove su sada. :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 12:47 pm
od dusanGT
Potrošnja?
Ovo dole je jedna stara rasprava o vrednostima korekcije...
http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... ost3604461

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 12:52 pm
od marko28
Ne znam, još je merim, videćemo još. Pustio sam pumpadžiju da sipa i ispadne mu crevo pa ga vrati kao i prospe se malo ja mislio pun rezervoar ali izgleda nije bio pun. Sipao mi je samo 24l a po mom proračunu trebalo je da sipa minimum 30-32. I ja pređem 100 km odem na pumpu i sipam 13l, hahaha. Rekoh mora da ovaj nije napunio lepo, nemoguće da sada troši 13. :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 1:05 pm
od alfaskorpion
Ma neznas ti to da vozis , hahaha
Uzgred nisu ti vrednosti kao Dušanove , njegove su oko 0,2 kad je zagrejan auto , tvoje su oko 0,6-07 reparirane ...

Dušane reci mi gore izmerene korekcije su na leru ili u vožnji ?

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 1:09 pm
od marko28
Ma ne znam ni da vozim, ali se nadam da smo sa ovim diznama bar provalili razlog visoke potrošnje, ne bi valjalo da nastavi da srče, onda natrag na projektovanje. :)

Uzmi u obzir da nismo testirali u istim uslovima, ne verujem da ga je on ganjao kao mi. :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 1:13 pm
od alfaskorpion
Stanje je definitivno bolje , videcemo sta pumpa kaze .
Nismo u istim na trenutke ali na leru nije isto .
Napravicemo opet merenje i snimicemo za analizu.
Vozi je malo vise ovih dana da vidimo stanje sto pre .

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 1:58 pm
od dusanGT
Mereno je 1395s u svim režimima vožnje (ravno, uspon, ubrzanje do 4200o/min, tempomat 1000o/min, ler 850o/min)... U leru, posle 23min vožnje, sve vrednosti su oko ±0.2 osim No3 koji je sa nešto većom korekcijom.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 2:35 pm
od marko28
Onda si merio otprilike kao i mi, sa tim što kako alfaskorpion kaže vrednosti su malo veće od tvojih i za ove reparirane dizne. Ja sam vozio pa nisam smeo mnogo da buljim u ekran. :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 2:44 pm
od dusanGT
Na MultiECUScan.net je forum gde autoru softvera (Yani) mogu da se predlože neke nove opcije... Jedna mi je usvojena (da se prati moment pojave greške tipa Pxxxx), a jedna nije (da se poveća font prikaza merenih veličina)...
Registrujte se ti i Miloš, pa tražite da bude veći font prikaza - možda upali... :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 10:06 pm
od alfaskorpion
Odličnu sugestiju si mu dao , ako uvede da se prati moment pojave greške sa propratnim parametrima u trenutku dešavanja greške kao što alfaobd program ima odavno bice super.
Font je priča za sebe mora da Yani vidi preterano dobro ili ... ;)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Maj 28, 2013 10:19 pm
od dusanGT
To sam i tražio i to postoji još dok se softver zvao FiatECUScan...
U prvoj koloni je "vreme", pa niz kolona sa parametrima koji se mere, u predposlednjoj koloni je TAG, a u poslednjoj ERROR.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sub Jun 01, 2013 1:54 pm
od marko28
Pumpa kaže 9l na 100km po gradu. Znači da izgleda moraju i one dve da se dovedu u red, jer mi svaka dizna po proseku izgleda pila po 1l vise nego sto treba. :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sub Jun 01, 2013 2:30 pm
od dusanGT
Kratke relacije+
+saobraćajna gužva
+mnogo semafora sa kojih se oštrije startuje
+dotrajali ulošci na 50% injektora
-----------------------------------------------------
≈ 9.0l/100km... ;)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sub Jun 01, 2013 2:37 pm
od marko28
Ćuti bar znam da su izgleda definitivno one bile razlog prevelike potrošnje, i bar ne pije sad 11 nego 9l. :)
Uradiću i ova dva čim dođem do "vremena". :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sub Jun 01, 2013 2:39 pm
od dusanGT
Čekamo nove rezultate... :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sub Jun 01, 2013 4:47 pm
od spin
Meni je praksa pokazala da board "laže" od 0,3 do 0,5 litara u odnosu na stvarnu potrošnju. Prvi put sam to poredio pre nešto više od 60.000 km, kada sam uzeo auto, mnogo pre reparacije dizni. Od reparacije, potrošnja je opala ali se "laganje" nije bitno izmenilo.

Baš danas sam posle ~1060 km (300 km autoputa, 100 km otvorenog puta i ostatak po Bg) i ~77 litara izračunao 7.2 l/100, odnosno 6.7l po bordu, dakle 0.5l razlike.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sub Jun 01, 2013 4:54 pm
od dusanGT
Isto tolika razlika i kod mene - 0.5l/100km...

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sub Jun 01, 2013 10:22 pm
od EnricoAdams
9l/100km u gradu je po meni sasvim ok potrosnja. Fabricki je 8l/100km u gradu a svi znamo koliko su te fabricke brojke realne :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Jun 03, 2013 5:20 pm
od elas
Onda je ovaj moj bord tolika lazovcina da moze dobiti prvu nagradu u lazima,pise 5.5-5.8 prosecna potrosnja a u stvari mi trosi u gradu oko 8 a na otvorenom uz normalniju voznju padne oko 6.U normalniju smatram do brzine 150

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Jun 03, 2013 7:54 pm
od marko28
Pa meni je pokazivao oko 6 po gradu a u stvari išao je oko 9l realne. Tako da laže dosta i to kako je Dušan primetio najviše mi se čini da laže zbog lošijih dizni pa posle i nekih drugih parametara. On izgleda ima neku logiku gde računa potrošnju tako da ustvari obračunava vrednosti koje bi bile u idealnim uslovima, ali zbog lošijih uložaka na diznama baca više i jednostavno potrošnja ode. Ako bi gledao pravilo, pošto sam remontovao dve dizne, pre remonta je trošio 11, i preko, a sada oko 9. Verovatno kada bih remontovao i ostale dve bilo bi oko 7-7.5 kao Alfaskorpionu, jer imamo sličan motor. Tako da ja računam da mi je zbog lošijih injektora trošio oko 1l na 100km po dizni više nego što bi trebalo. :)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Uto Jun 04, 2013 9:23 am
od dusanGT
Jedno je sigurno: loše dizne su glavni razlog povećane potrošnje i velike razlike između realne potrošnje i potrošnje očitane sa ekrana...
Ako se potrošnja računa samo na osnovu (nekoliko) mapa za gorivo, iznos na ekranu će biti najmanji, a razlika između te i realne potrošnje najveća. Razlika se smanjuje, ako je u proračun potrošnje uključen i kod injektora, ali samo ako je kod "sveže" određen.