Dizne 1,9 JTD 85 kw
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Sve je u mapama: i koliko goriva s ubrizgava s obzirom na položaj papučice gasa, temperaturu rashladne tečnosti, trenutni broj obrtaja... (prestajem sa nabrajanjem), a procesor u ECU dovoljno je moćan za "realtime" proračun potrošnje na osnovu tih parametara. ECU "ne zna" da li je mapa "dobra" ili "loša" - radi sa brojevima, kakvi god da su. Ovo za gume/felne se šališ...
S obzirom da je doziranje zapreminsko, kvalitet goriva (osim u ekstremnim slučajevima) ne može utiče na potrošnju, osim ako se ne vozi sa stalno uključenim tempomatom.
S obzirom da je doziranje zapreminsko, kvalitet goriva (osim u ekstremnim slučajevima) ne može utiče na potrošnju, osim ako se ne vozi sa stalno uključenim tempomatom.
Alfa je stil... ostalo je status...
- EnricoAdams
- Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
- Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Jel sam ja to ispao glup sto mislim da sirina gume utice na potrosnju ili je nesto drugo po sredi :-)
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Utiče svakako (kao i pritisak u gumama i mnoge druge stvari), ali ECU pojma nema o bilo čemu što nije u mapama ili što ne može da se izmeri postojećim senzorima, jer to ne može da uđe u proračun potrošnje...
Alfa je stil... ostalo je status...
- EnricoAdams
- Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
- Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Pa to ja upravo i kazem, mozda se nismo dobro razumeli. ako je ECU programiran da racuna potrosnju za 185 ili 195 gumu, da li je nelogicno predpostaviti da laze za oko 1l sa 225 gumom
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Logičan algoritam za računanje prosečne potrošnje bazirao bi se na izračunatoj trenutnoj potrošnji, na osnovu baždarenja injektora (tj. koda) i mapa za gorivo i to bi bili primarni parametri za proračun potrošnje.
Teorijski, mogla bi da se radi i korekcija koja uzima u obzir teško merljive parametre: uticaj dimenzije, vrste gume i vrste podloge (zbog trenja kotrljanja), uticaj težine gume i felne (zbog rotacione inercije), vrste i kvaliteta goriva i motornog ulja (zbog pravilnog rada motora), stanja trapova i ležaja (zbog uticaja "parazitskih" vibracija na kretanje vozila), prelaznih režima rada motora (zbog neodgovarajućeg doziranja goriva), itd... Ta korekcija bi morala da se određuje eksperimentalno, ali je to preterivanje s obzirom na značaj podatka o potrošnji na ekranu boardcompa i tačnost rezultata koja je diskutabilna, s obzirom na mernu nesigurnost...
Uobičajeno se sa "faktorom sigurnosti" uzme nešto veliko što ne može tačno da se definiše ili se potpuno zanemari ako je uticaj tog faktora nesrazmerno mali. Meni se čini da je uticaj ovih "teško merljivih" faktora mali u odnosu na primarne.
Teorijski, mogla bi da se radi i korekcija koja uzima u obzir teško merljive parametre: uticaj dimenzije, vrste gume i vrste podloge (zbog trenja kotrljanja), uticaj težine gume i felne (zbog rotacione inercije), vrste i kvaliteta goriva i motornog ulja (zbog pravilnog rada motora), stanja trapova i ležaja (zbog uticaja "parazitskih" vibracija na kretanje vozila), prelaznih režima rada motora (zbog neodgovarajućeg doziranja goriva), itd... Ta korekcija bi morala da se određuje eksperimentalno, ali je to preterivanje s obzirom na značaj podatka o potrošnji na ekranu boardcompa i tačnost rezultata koja je diskutabilna, s obzirom na mernu nesigurnost...
Uobičajeno se sa "faktorom sigurnosti" uzme nešto veliko što ne može tačno da se definiše ili se potpuno zanemari ako je uticaj tog faktora nesrazmerno mali. Meni se čini da je uticaj ovih "teško merljivih" faktora mali u odnosu na primarne.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Hijacker NS
- Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6 TS 2001.
Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V 140 ks 2003.
Nuova Fiat Bravo 1.9 multijet 16V Emotion 2008. - Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Ovih 350 eura mi deluje skupo, s' obzirom da je provera i testiranje kod Vilića koštaju 4000 dinara. Ispada da je zamena uložaka koštala preko 300 eura (ja sam to platio 30-ak eura, doduše ne u istom servisu). Jedino ako je rađeno još nešto što sam propustiospin napisao:
Inače, za servis sve pohvale. Cela intervencija (provere, zamena 4 uloška, testiranje) je bila 350€, i uključuje zakazanu proveru nakon 40.000 km. Detalj koji je na mene ostavio poseban utisak je poziv da sedim u radionici i gledam šta se i kako radi. To nisam često sretao kod majstora bilo kog tipa.
- BanE147
- Garaža: AR 147 jtd 8v
- Lokacija: Sid
- Lokacija: Šid
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Za 30 eura ne mozes ni da operes 4 dizne a kamoli uloske da promenis Oni su tebe cini mi se izmuljali
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Meni je ponuđena cena zamene jednog uloška sa pripadajućim podloškama od oko 80€; kada se na to doda pomenuta provera, eto ukupne cene. Ranije je u jednoj temi o servisiranju injektora bila informacija da je nabavna cena Bosch uloška kod nas oko 60€. Tako da možda i nije toliko skupo kod Vilića? Ja sam procenio da je ok cena, pošto je 350€ jedan novi injektor.
Inače, može i jeftinije. Kinezi prodaju uloške za Bosch injektore po ceni od 28-33$ po komadu, na minimalnu narudžbinu od 50 komada, dakle upola jeftinije nego što je kod nas.
Pošto ima i ceo injektor za AR jtd mašine a prodaje se i na komad, poslao sam upit, čisto informativno, pa ako nekom možda bude interesantno da naruči i stavi originalni kineski injektor...
Inače, može i jeftinije. Kinezi prodaju uloške za Bosch injektore po ceni od 28-33$ po komadu, na minimalnu narudžbinu od 50 komada, dakle upola jeftinije nego što je kod nas.
Pošto ima i ceo injektor za AR jtd mašine a prodaje se i na komad, poslao sam upit, čisto informativno, pa ako nekom možda bude interesantno da naruči i stavi originalni kineski injektor...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Postupak obuhvata:
a) testiranje injektora (sva četiri istovremeno ili samo sumnjivi),
b) zamena uložaka (ventila, itd...) i podešavanje injektora (ključna operacija koja zahteva znanje i iskustvo) i
c) ponovno testiranje - ispitivanje podešenosti repariranih injektora.
Ako rezultat posle operacije c) nije dobar sledi dodatno podešavanje u b)... Cena operacije a) je nešto veća ako se ne radi b) + c), što je i razumljivo.
Cena a)+b)+c) je manja od cene polovnih 17" felni (styling) i upola manja od cene novih letnjih 17" guma ili u rangu jednomesečnih troškova za gorivo (grad kao BGD, duže relacije).
Kad sam prvi put pisao o ovoj temi (na nekom drugom forumu) javili su se dežurni "genijalci" (u čemu smo mi svetski prvaci) da ospore sofisticiranost tehnologije koja se koristi u testiranju. A u "Viliću" mi ispričali da i oni donose injektore... Naša posla...
a) testiranje injektora (sva četiri istovremeno ili samo sumnjivi),
b) zamena uložaka (ventila, itd...) i podešavanje injektora (ključna operacija koja zahteva znanje i iskustvo) i
c) ponovno testiranje - ispitivanje podešenosti repariranih injektora.
Ako rezultat posle operacije c) nije dobar sledi dodatno podešavanje u b)... Cena operacije a) je nešto veća ako se ne radi b) + c), što je i razumljivo.
Cena a)+b)+c) je manja od cene polovnih 17" felni (styling) i upola manja od cene novih letnjih 17" guma ili u rangu jednomesečnih troškova za gorivo (grad kao BGD, duže relacije).
Kad sam prvi put pisao o ovoj temi (na nekom drugom forumu) javili su se dežurni "genijalci" (u čemu smo mi svetski prvaci) da ospore sofisticiranost tehnologije koja se koristi u testiranju. A u "Viliću" mi ispričali da i oni donose injektore... Naša posla...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Hijacker NS
- Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6 TS 2001.
Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V 140 ks 2003.
Nuova Fiat Bravo 1.9 multijet 16V Emotion 2008. - Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Ja sam juce moje dizne odneo kod Zeravice i ustanovljeno je da na sve 4 moraju da se zamene injektori, neke kuglice i jos par stavki koje sam zaboravio... Cena za sve to je 36k dinara, a inace za full remont, tj. zamenu svega, cena po dizni je 90e, a u Beogradu uzimaju 150e po komadu...
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- Milorad
- Garaža: ex145 2.0ts
ex166 2.0ts
GTV 2.0ts
156 3.0 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
I nisi pogresio, evo proslog februara sam radio za kombi Iveco, do danas sam presao 100.000km i nema nikakvih problema. Provereno je preko kompjutera pre par dana.
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Upravo to, verujem da nisam pogresio, mada me drugar danas napusi... Kaze ti si lud, mogao si kod Moravcevica to uraditi za mnogo manje, kao ulozak je 20e (verovatno made in PRC) i ruke par hiljada...
Zeravica je ipak Zeravica.
Zeravica je ipak Zeravica.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- EnricoAdams
- Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
- Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
U protekle 2 nedelje sam presao oko 4900km po auto putevima uglavnom i dobio sam ovakve rezultate
1. BG - granica Slovenija/Italija, vozeno po ogranicenju (120 ili 130 km/h) sa tempomatom i ukljucenom klimom i sa oko 50km gradske voznje potrosnja 7.2l sa MOL gorivom. Bord je pokazivao 5.9.
2. Milano - Slovenija, isto po ogranicenju (130 km/h) sa tempomatom, klimom i malo manje od 100km gradske voznje, potrosnja 6.2l sa italijanskim gorivom. Bord je pokazivao 5.1.
3. Slovenija - Beograd, po ogranicenju sa tempomatom ali ovaj put bez klime i bez ikakve gradske voznje, potrosnja 5.5l sa slovenackim gorivom. Bord je pokazivao 4.1l a izmerio prosecnu brzinu od 110 km/h.
Auto je sve vreme bio sa 225/45/17 gumama, punim gepekom i oko 350kg zive vage u njemu Iz ovoga sam zakljucio da gorivo ipak pravi razliku u potrosnji (to i bord pokazuje) i da i u ovim idealnim uslovima postoji znacajna razlika izmedju borda i realne potrosnje tako da cu sigurno posetiti Bosch servis da mi bar provere kodove injektore. Ne znam da li mogu da ocekujem manju potrosnju od ovoga pri istim uslovima?
1. BG - granica Slovenija/Italija, vozeno po ogranicenju (120 ili 130 km/h) sa tempomatom i ukljucenom klimom i sa oko 50km gradske voznje potrosnja 7.2l sa MOL gorivom. Bord je pokazivao 5.9.
2. Milano - Slovenija, isto po ogranicenju (130 km/h) sa tempomatom, klimom i malo manje od 100km gradske voznje, potrosnja 6.2l sa italijanskim gorivom. Bord je pokazivao 5.1.
3. Slovenija - Beograd, po ogranicenju sa tempomatom ali ovaj put bez klime i bez ikakve gradske voznje, potrosnja 5.5l sa slovenackim gorivom. Bord je pokazivao 4.1l a izmerio prosecnu brzinu od 110 km/h.
Auto je sve vreme bio sa 225/45/17 gumama, punim gepekom i oko 350kg zive vage u njemu Iz ovoga sam zakljucio da gorivo ipak pravi razliku u potrosnji (to i bord pokazuje) i da i u ovim idealnim uslovima postoji znacajna razlika izmedju borda i realne potrosnje tako da cu sigurno posetiti Bosch servis da mi bar provere kodove injektore. Ne znam da li mogu da ocekujem manju potrosnju od ovoga pri istim uslovima?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Nezavisno od toga, u pitanju su odlični rezultati sa tim gumama, teretom i na toj prosečnoj brzini. Čim bude prva sledeća polemika "benzin/dizel", eto solidnog argumenta za objektivne...
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Uglavnom zbog vožnje na tempomat... Da bi se odredila realna tačna razlika u potrošnji, potrebno je i da svi ostali uslovi budu isti, a to je nemoguće na tri različite relacije (u različitim danima sa različitom temperaturom, vlagom, vetrom, itd.)EnricoAdams napisao:Iz ovoga sam zakljucio da gorivo ipak pravi razliku u potrosnji (to i bord pokazuje)
Nezavisno od toga, u pitanju su odlični rezultati sa tim gumama, teretom i na toj prosečnoj brzini. Čim bude prva sledeća polemika "benzin/dizel", eto solidnog argumenta za objektivne...
Alfa je stil... ostalo je status...
- EnricoAdams
- Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
- Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Moguce da je i do tih faktora. Ja sam laicki rekao da je do goriva jer su ostali faktori bili manje vise isti. Npr izmedju ove potrosnje od 5.5 i 7.2 je razlika samo u klimi i tipu goriva, jer je u pitanju ista deonica (samo u suprotnom smeru) u isto doba dana i sa istim teretom.
Da li po tvom misljenju realna potrosnja moze da ide jos nize od ovoga (za auto od 10god i 160k km), ili je ovo dobar pokazatelj da je mehanika odgovorna za to u najboljem redu (osim ove razlike izmedju realne potrosnje i borda?
Da li po tvom misljenju realna potrosnja moze da ide jos nize od ovoga (za auto od 10god i 160k km), ili je ovo dobar pokazatelj da je mehanika odgovorna za to u najboljem redu (osim ove razlike izmedju realne potrosnje i borda?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Meni ovo izgleda toliko dobro da "ništa ja tu ne b' dir'o" (Čola?).
Nije jeftino, ali može samo da se dobije sređivanjem injektora. Ne znam koliki dobici još mogu da budu - možda je performance/price odnos suviše mali...
Nije jeftino, ali može samo da se dobije sređivanjem injektora. Ne znam koliki dobici još mogu da budu - možda je performance/price odnos suviše mali...
Alfa je stil... ostalo je status...
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Imam jedno pitanje, dali su dizne od 2.4 jtd i 1.9 isti,posto ih imam pa ako su isti da ostavim sebi neka stoje nece da se bace
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Razlikuju se samo injektori CF2 i CF3 motora.
Alfa je stil... ostalo je status...
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Sta sve moze biti uzrok velike potrosnje goriva?
Dizne sam uradio kod Zeravice, stavljeni novi ulosci i sve sto ide uz to, ali mi se i dalje cini da vise trosi... Na sta da obratim paznju? Auto inace vozim bas lagano, maltene ne prelazim 2.5k obrtaja, plafon idem do 3000. Motor je 1.9jtd 115konja.
Dizne sam uradio kod Zeravice, stavljeni novi ulosci i sve sto ide uz to, ali mi se i dalje cini da vise trosi... Na sta da obratim paznju? Auto inace vozim bas lagano, maltene ne prelazim 2.5k obrtaja, plafon idem do 3000. Motor je 1.9jtd 115konja.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Kad se uradi reparacija injektora, malo drugih stvari (neispravnih) može da bude uzrok povećane potrošnje...
Prema fabričkim podacima, GT bi trebalo da troši 8.7l/100km u gradu, a meni je, sa 225/45/17" letnjim gumama, oko 8.3l/100km. Bila je čak i nešto manja u uslovima nižih temperatura, ali i sa 205/55/16" zimskim gumama. Stil vožnje nije nežan...
Inače, podaci o potrošnji koje navode vlasnici (i proizvođači vozila) su na "ivici istine" ili ispod.
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Tačno izmereno ili utisak?MiloshBg napisao:... ali mi se i dalje čini da vise troši...
Kad se uradi reparacija injektora, malo drugih stvari (neispravnih) može da bude uzrok povećane potrošnje...
Prema fabričkim podacima, GT bi trebalo da troši 8.7l/100km u gradu, a meni je, sa 225/45/17" letnjim gumama, oko 8.3l/100km. Bila je čak i nešto manja u uslovima nižih temperatura, ali i sa 205/55/16" zimskim gumama. Stil vožnje nije nežan...
Inače, podaci o potrošnji koje navode vlasnici (i proizvođači vozila) su na "ivici istine" ili ispod.
Alfa je stil... ostalo je status...
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Za sad je samo utisak. Po dijagnostici je sve ok, svi parametri su dobri, jedino sto zeza je senzor pedale gasa. Znate da ona ima dva parametra, jedan je dobar a drugi varira, vrednost pada na nulu sto ne bi smelo, inace u voznji nisam primetio nikakav problem vezan za nju. E sad ne znam da li ona moze biti razlog vece potrosnje...
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Pedala gasa ima dva ugrađena potenciometra (glavni i sigurnosni), koji verovatno rade u paru kao "pozitivni/negativni" (ili nešto slično)...
Alfa je stil... ostalo je status...
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Pa da, jedan ima jednu vrednost koja se ne menja i druga koja je promenljiva i ta druga pada na nulu. Jel sme tako, i jel to moze biti uzrok..?
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad