Cekaj, nije samo to...ima jos...
Stalker je napisao:
Poštovani "Coco",
Jako je moguće da ste upravu ... za vaš automobil. Mnogo zavisi od motora i od načina vožnje.
Da se razbije na 3000km opet je samo jednim delom. Kod benzinaca se uopšte ulja "rastegnute" SAE klasifikacije (i visokog indeksa viskoznosti) kao što su:
0W-40, 5W-50 i 10W-60 kao i u manjoj meri 5W-40 i 10W-50; pomalo "razbiju" tj. viskoznost im padne na granicu kategorije te i neka kvalitetna ulja ne ispadnu "stay in grade" mada bi trebalo.
Zapravo ima nečeg u tome što ste naveli jer je bar još 2 čitalaca (sa drugih foruma i oba sa BMW vozilima) prijavilo slično ponašanje ali u blažoj formi. Kod jednog je potrošnja 3 lit. na 15k km (0,2 lit. na 1000km) a kod drugog 1,5 lit. na 10k km pri čemu je litar u drugoj polovini intervala.
Castrol RS 10W-60 iako nema "Sport" ili "Racing" u nazivu ipak spada u tu vrstu ulja. Ovo dalje znači da nije za više od 10k km ili 15k km uz gore navedenu potrošnju jer se uz toliko dolivenog ulja može odvoziti još polovina sigurnog intervala. Ovo stoga što je sistem aditiva neuravnotežen i maksimalno prilagođen sportskoj vožnji (oštroj i u visokim obrtajima, itd.). Ovo znači da nekih aditiva ima u manjoj meri te i pored niske isparljivosti ova ulja mogu da ispadnu kao ona koja se više troše (takođe od manjeg značaja u sportskim uslovima).
Ipak ima i drugačijih primera te je teško ovo uopštavati. Sve u svemu kako ovo ulje uz SHC ulja sadrži i izvesnu količinu estarske sintetike i još nekih sintetičkih komponenti sličnih osobina može se reći da je osetljivo za tragove vode pa čak i na "fuel dilution".
Sve u svemu u jednom ste potpuno upravu: korišćenje ovog ulja može biti skup sport.
U tom smislu se potpuno slažem sa vama da nije za opštu preporuku. Ipak ako se dobije na poklon ... ili vam je uživanje veće nego cena ...
Uz sve svoje mane za ljubitelje oštre vožnje teško je reći da je ovo ulje loše ili ispod proseka klase.
Hvala na komentaru i prenesenom iskustvu. Meni će to značiti u budućem radu.
Pozdrav!
Koristio sam Castrol RS 10w-60 skoro 5 godina u Hondi (d16a9 motor) i bio sam vrlo zadovoljan, a i sadasnji vlasnik je. Castrol sam menjao na 10k km. Ulje izizskuje redovno kontrolisanje, sto meni ne predstavlja nikakav problem, jer ono jeste sklono da u drugom delu intervala eksploatacije (drugih 5000km) pocne da se trosi. Motor je radio (radi) kao sat, bez ijednog problema. Moj majstor je hteo da me nagovori da predjem na Motul, ali bezuspesno, sto ga je malo nerviralo, ali posto je video da je ovo ulje vise nego dobro morao je da se pomiri s mojim izborom.
starac vujadin
od Stalker u 18 Jul 2010, 15:08
Hvala za dopunu!!
Naravno citat jeste kompletan ali ima i svoju predistoriju (doduše na CBC forumu).
Castrol RS 10w-60 je zaista odlično ulje. Uostalom moj prijatelj "Zverko" ga već dugo (ili je sad prešao na EDGE 10W-60) koristi u svom BMW-u i kune se u njega (kao i mnogi drugi).
Tekst koji se citirali je trebao da ukaže na NAJGORE što može da se desi uz korišćenje ovog ulja i to NE U SVIM VOZILIMA.
Naime poznato je da je klasa viskoznosti 10W-60 poznata po tome da je isparljivost tih ulja najmanja, da je uljani film najjači i najdeblji, da su termički stabilna itd. Dakle sve suprerlativ do superlativa!
Međutim zaista se gotovo 40% koristnika žali (ili ne žali ali primećuje) neuobičajeno visoku potrošnju ulja obzirom na visok viskozitet. Uglavnom sam se trudio da objasnim zašto se to dešava.
Osim toga ulje se može menjati i na 15k km ali je 7500km do 10k km neki optimum (zavisi naravno od automobila - motora).
Castrol RS 10W-60 (i novi EDGE) se mogu koristiti kod (bar) 90% vozila sa podrazumevanom vrednošću viskoznosti 10W-40 ili 5W-40. Zapravo ukoliko motor nije baš glanc nov već prešao 100 hiljada km ili više procenat raste i na preko 95%.
Ipak, moram da naglasim da za ljude koji voze normalno i retko kad u visokim obrtajima i koji ne prelaze veliki broj km godišnje ovo ulje ne bi trebalo da bude primarni izbor. Posebno ako su lenji da proveravaju nivo ulja naročito posle par hiljada km. Jednostavno ovo ulje ima sportsku notu i namenjeno je za teške uslove vožnje (vuča prikolice, vožnja pod velikim gasom, natprosečnim brojem obrtaja koji se dugo drže (za kraće distance u max. obrtajima su zapravo pogodnija lakotečljiva ulja) i slično) te za porodične ljude i one koji vole da uštede gorivo nije idealno.
Zato sam i napomenuo šta se sve može (ali ne mora) desiti kod pojedinih mašina. Ljudi se često iznenade jer imaju drugačija očekivanja.
Baš je dobro da se podelili svoje iskustvo jer ono pokazuje pozitivnu (NORMALNU) stranu ovog ulja.
Ipak ne volim da utučem na ljude da koriste nešto što im zapravo nije potrebno pa sam možda i preterao u tekstu koji ste citirali. Jednostavno 80% ljudi nema potrebu za 10W-60 osim ukoliko im motor već dobrano troši ulje.
Inače potrošnja od par dcl na 1000km nije značajna pogotovu za oštru vožnju, no činjenica je da se Castrol više troši nakon par hiljada km.
I na kraju jedan od skorašnjih primera: pomenuto ulje sasvim lepo služi u Opel Corsa dizel koji ima fabričku preporuku 5W-30 (doduše sa blizu 200k pređenih km) što opet ne znači da bi mnogi trebali da jurnu na ovu praktično krajnju primenjivu (bar za sintetike) viskoznost. Više u tekstovima na blogu (zadnja 3) koja su baš vezana za pitanje viskoznosti ulja.
http://motornaulja.blogspot.com/
Stalker
od starac vujadin u 18 Jul 2010, 19:49
Naravno, napisao sam ovo iskustvo kao dopunu na pricu, ne kontra onome sto ste napisali jer sve sto ste napisali stoji.
Mala digresija i pitanje, ali vezano za ulje tog viskoziteta...
Sada vozim Alfu 156 2.0 TS. Fabricka preporuka je Selenia Alfa Romeo 20k 10w-40, polusintetika.
Mozda vam je poznato da kod Alfinih twinspark 16v motora postoji problematicni deo nazvan varijator faze (slicno Hondinom VTEC sistemu) koji hoce da se relativno cesto kvari zbog svoje konstrukcije,a ima udela ulje koje se koristi. On se nalazi, laicki receno, na "najvisoj tacki" u motoru gde "dopire ulje" i ulje do njega dolazi "najkasnije". Upravo zbog toga se mora voditi racuna da ulje mora biti uvek "do vrha", da se izbegava parkiranje na jakim uzbrdicama, da se izbegavaju jako kratke voznje. Utvrdjeno je da sinteticka ulja 10w-60 Selenia Racing (a u mom slucaju Shell Ultra Racing 10w-60 kome sam dao prednost u odnosu na Seleniu Racing vodeci se snobovskom logikom "ako je dobro za Ferrari bice dobro za Alfu" ,) blagotvornije uticu na varijator faze i njegov radni vek...Polako su svi servisi poceli da preporucuju upotrebu sintetickog ulja viskoziteta 10w-60. Inace, pokvareni varijator se jasno cuje jer motor tada radi kao dizel masina...u principu moze da se vozi i tako, ali auto ima 10-ak ks manje. Povremeno se manje-vise svim vlasnicima Alfinih ts 16v motora cuje varijator na poneku sekundu. To moze da znaci da varijator pocnjje da otkazuje, ali i ne mora d anista strasno...Meni se ponekada desavalo da mi se sa Seleniom Alfa Romeo 20k cuo varijator na 2-3 sekunde, dok se sa Shell-om to vrlo retko desava, i ako se desi to traje mozda sekund najduze. Inace, slicna iskustva imaju i inostrani vlasnici Alfi...
Medjutim, s obzirom na ovo sto ste napisali da je uljani film 10w-60 najjaci i najdeblji pitam se kako takvo ulje produzava vek varijatoru kada se kvar ocituje u tome sto se zapuse uljni kanalici u samom varijatoru, pa se taj deo menja ili (uglavnom neuspesno) reparira?