Stranica 1 od 2

Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 12:14 pm
od JaMaL
Ajmo znalci... da vidim koje sulude ideje mozete da predlozite jer je meni ponestalo istih...

75-ica... struja...

Gubi struju dok radi... to je kvar... dakle opada napon dok je auto upaljen... i bez farova... muzike nema itd...

dakle akumulator nov poslednji star 3 dana... dodatnih potrosaca nema sem standardnih fabrickih...

auto dok stoji ne gubi struju... ali upaljen za ~15 min isprazni skoro ceo akumulator...padne na oko ~10v kada ga upalim ~13.8

probana 3 akumulatora isto... alternator remontovan , regler zamenjen... puni 14.3v...

?

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 12:32 pm
od gile
Jedino mi pada na pamet struja punjenja, jel to OK?

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 12:32 pm
od Tihomirce
Ček malo da se razumemo :scratch:
kad je auto upaljen alternator puni na 14.3V i kad ugasiš auto voltaža na akumulatoru padne na 10V :confused: :confused: :confused:
jel alternator proban na stolu ili u radu na autu :confused: :confused:

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 12:53 pm
od kilson
Kakva ti je veza sa alternatora do akumulatora? To je dosta veliki pad napona. Ja imam takvu situaciju dok ne zavrtim motor do nekih 3800 kada alternator dobije pobudu i pocne da puni standardno. Kada jednom "prebaci" sve je u redu i na 900 i preko toga...

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 3:37 pm
od JaMaL
@Tihomirce
Kada je auto upaljen puni do 14.3v... izmericu tacno sutra u leru i na 2000 rpma... ali je daleko preko 12v potrebnih...

@kilson
Probao to... stavio nov 25mm2 full bakarni kabl izmedju alternatora i anlasera i razvoda i akumulatora... 5m najboljeg kabla koji sam dobio iz engleske...

simptomaticno je da ne gubi struju dok ne radi auto... prvo sam pomislio na masu negde ili neki "zalepljen" potrosac ali sem sata na arc-u nista ne vuce struju kada je auto ugasen...

kada je auto upaljen, alternator puni na leru 13+ V znacu tacno ujutru ali voltaza u tabli lagano pada sa 13.8v kada je na kontaktu pre paljenja do ~10v posle ~15 min rada kada se i ugasi sam jer ne moze vise ni ler da drzi...

Alternator proban na stolu puni 14.5v na 3000 rpm-a... reci cu ti sutra koliko je na kolima... prvo sam pomislio na njega i odmah ga remontovao juce ujutru jer se auto ponasao isto i pre toga... sada puni dakle +1.2v bolje ali je i dalje isto stanje...

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 7:16 pm
od Tihomirce
Jedno glupo pitanje , voltažu meriš posebnim instrumentom
ili su ovo podatci sa voltmetra na tabli :confused: :confused:
Možda sat na tabli ne pokazuje dobro :scratch: ,
kod mene pokazuje 16V a unimer kaže oko 14V :this:

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 7:20 pm
od JaMaL
VDO dodatni satic vezan na bravu na kontakt i unimer pod haubom...

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 7:28 pm
od JaMaL
realno bilo kako da pokazuje pad od 3.5v za 15 min... to ne valja :)

kapirao bih da ne puni alternator... ali puni i to bolje od fabrickih specifikacija...

kablovi zamenjeni...

ne znam sta bi moglo da vuce struju toliko dok auto radi... gde odlazi... nesto bi crklo da vuce toliko struje...

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 7:32 pm
od Tihomirce
Kod tebe je akumulator napred ili pozadi u gepeku :confused: :confused:
proveri dali ima razlike voltaže na alternaturu i na akumulatoru ,
da ga slučajno ne muči masa ako si kabal od plusa već zamenio :scratch:

Pa jedino ako pumpa za gorivo vuče mnogo struje :scratch: ništa drugo mi ne pada na pamet sem mase :glare:

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 8:03 pm
od JaMaL
pazi... pumpa se cuje jace nego ranije... dakle cujem kako zavija... ne znam samo kako da izmerim? koliko struje vuce... opet da vuce *toliko* struje spalila bi onaj mali jadni kabl kojim je vezana...

akumulator sam probao i napred i pozadi... razlika je mala u padu napona... manje od 0.3-0.4v kada je u gepeku... u odnosu na alternator...

pomislio sam na masu ali onda bi se praznio i dok stoji... dok nije upaljen... osim ako kabl od mase nije dobro zakacen za sasiju... mada sam i kleme promenio na kablu i sraf na sasiji i osmirglao sve...

sutra ako pusti malo ova kisa cu sve da premerim i javljam... sada je ovo samo nagadjanje... mogu da skinem i pumpu sa drugih kola pa da vidim...

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 8:07 pm
od gile
Akumulator ne puni napon :) Jačina struje punjenja je bitna, mora da se meri šant ampermetrom jer ume da dostigne i 40A (to prži bilo koji unimer). Pumpa za gorivo vuče max 1.5A, osigurač 15A. Da vuče toliku struju zapalila bi se instalacija pumpe pre nego što bi pao napon.

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 8:50 pm
od JaMaL
ok... i to se da izmeriti...

dobro je da imam i ovo :)

Slika

idem da izlemim kabl...

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 8:52 pm
od gile
ql, to znaš da vezuješ redno na + ili - kabl pre accu, svejedno :)

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 8:53 pm
od Tihomirce
Bogami :blink: ovo kod mene pokazuje i veću amperažu :this:


Slika Slika

to je pravi satić :thumbsup:

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 9:01 pm
od gile
Tiho vidi u tom workshopu kako alternator puni, pulsno ili konstantnom strujom.

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 9:12 pm
od Tihomirce
Ma nema tih podataka :banghead: :banghead:
i ovo što ima je šturo vazda :write:

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 9:17 pm
od gile
Sad sam gledao i servisno, ne piše ništa isto :(

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 9:24 pm
od JaMaL
Dovoljno je sto pise u uputstvu da je na 2000 rpm-a ~36A... tako da... to cu da jurim...

0d 1000 pocinje da puni... 2/3 (36.6A) output-a je na 2000.... max na 6000...

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 9:26 pm
od gile
ql, sad imamo precizan info, javljaj que pasa kad probaš. Svaki dan iz trole gledam onu crnu turbo, baš lepo izgleda a felne su brutala :grin:

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 9:29 pm
od kilson
JaMaL: Hmmm, premerio bih napon accu sa spojenim alternatorom i otkacenim. Onda bih premerio tablu sa osiguracima, cisto da vidim da li tu nesto trosi... Ali to je potrosnja koja je primerena npr. upaljacu za cigarete ili jednostavno losem povezivanju. Cudi me da se nigde nije nista manifestovalo. Drzi neki pp aparat blizu za svaki slucaj.

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Uto Jun 22, 2010 9:51 pm
od ljube-kugla
ma samo brzopotenu klemu kao na nekim japancima ili trkacku bravu koja gasi struju

ma naidju tako neki gremlini i brljave,sve se nesto cudno desava,kad pomislim da me neko ne zaje.ava na daljinski

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Sre Jun 23, 2010 11:25 am
od JaMaL
E ovako...

premerio sve...

dakle punjenje akumulatora je 14.22 na alternatoru i 14.21 na akumulatoru... dakle novi kablovi rade posao extra... jos je u gepeku aku...

Ceo auto sa dugackim svetlima, ventilatorom upaljenim i maglenkama vuce 32A struje i napon drzi na 13.78v i vrati ga na 14.22 posle 4-5 sek. dok jos uvek radi ventilator... dakle alternator izvlaci sve sto se trazi od njega... nisam mogao da ga opteretim preko 32A da vidim da li daje ali nije ni potrebno jer u normalnoj voznji ne vuce preko 15A... to pokriva lagano...

Sa obe strane haube, razvod funkcionise i napon je identican... i na akumulatoru i na alternatoru i anlaseru i obe razvodne kutije...


E sad dolazimo do cudnog dela... napon na osiguracima na ulazu na njih je 12.78v... dotle je dakle 1m kabla kroz 2 zice od 10mm2... i pad je znacajan... da li je regulisan ili ogranicen necim ne znam... ne vidim nista sto bi to sugerisalo...samo 2 zice od razvoda alternatora do table, napon na bravi je jos malo manji oko 12.45v za jos 45cm kabla?

Napon pumpe za gorivo koji izlazi iz table osiguraca je 11.7v?... sto je opet cudno jer je to 2cm ispod onog ulaznog kabla od 12.78v... kada upalim svetla napon tu padne na 12.2v i ne dize se tj. ne vraca se sam kao u haubi dok ne ugasim svetla ili se ne ugasi ventilator... nisam gledao sta se desava na samoj pumpi jer je pocela kisa ali ako je takav pad kroz celu unutrasnju istalaciju do nje stize mozda 10v... sto je lose...

Jedini reley koji je topao je onaj beli skroz gore desno na osiguracima... po uputstvu to je Rear Fog Lamp Relay...? Zadnja svetla za maglu, gde je to i zasto je on vreo kada ni ne upalim svetla....?

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Sre Jun 23, 2010 11:51 am
od gile
u bre. Jel imaš neku drugu tablu za osigurače, ovo mi se ne sviđa nikako kako si izmerio? Relej ne sme da se greje nikako kad nije uključen, jel i na 75 pobuda releja rešena minusom? Skini taj relej i meri napon prema masi na pinovima 30, 85 i 86. Ako je negativna pobuda onda naponi treba da budu 12, 12, i bez napona kad su isključena svetla za maglu, odnosno 0 kad su uključena. Izlazni 87 treba da bude 12 kad su uključena inače 0. Ako daje neku glupost tipa 4-5V i sl vadi ga napolje i bacaj. Meni je jedan takav bio spržio instalaciju klime.

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Sre Jun 23, 2010 1:21 pm
od superfly tnt
po ovome imas negdje lagani kraki spoj koji nije znacajan dok auto radi. daj kontakt i vadi osigurac po osigurac pa vidi jel ce se sta promijenit. ako je nesto mimo osiguraca onda bi se mogao napatit dok nadjes.

Re: Hmmm....75ica i cudan problem sa gubljenjem struje...

Poslato: Sre Jun 23, 2010 2:57 pm
od Dora
Možda se maglenka napunila vodom?