Pozdrav za alfiste, mehanicare, i one koji zele nesto sami nauciti.
Da se nadovezem na temu oko zamene gumica na prenjoj balanstangli.
Kako zameniti gumice balans stangle na alfi 156/147.
Vidio sam da pitate da li je potrebno skidati most da se zamjene gumice. Mnogi ce vam majstori reci da treba skinuti most, naravno da bi naplatili sto vise za ruke.
No medjutim, nema apsolutno nikakve potrebe za skidanjem mosta.
Za zamenu postupak je sledeci:
Skinuti tockove prednje
Odvrnuti centralni saraf 36.
Potom odvrnuti saraf 22 koji nosi kuglu u lafeti.
Odvrnuti saraf 17, koji nosi krajnicu.
Odvrnuti stabilizator isto gedor 17.
Odvrnuti saraf koji nosi kuglu u gornjoj lafeti takodjer 17.
Cekicem izbiti kugle iz glavcine, i od donje i od gornje lafete ( okrenuti disk ka sebi i udarati cekicem u zeljezni dio glavcine, nikako po samoj kugli ili navoju od kugle, mozete olabaviti kuglu pa dodatni trosak).
Kad izvadite kugle iz glavcine, uzeti gumeni cekic nakucati navoj na kojem je bio saraf 36, da bi poluosovina usla malo unutra i da mi izvadili glavcinu napolje.
Kada izvadite glavcinu, nadjite komad ili drveta ili ciglu na koju cete nasloniti glavcinu da stoji, zbog crijeva koje ide na klijesta(crijevo od ulja), da nebi slucajno puklo.
Skinuli ste glavcinu, vrijeme je za pauzu, kafa cigara ili sta vec

.
Nakon toga, da bi vam bilo lakse(ali ne morate), treba skinuti amortizer.
Dignuti haubu, na solji imaju 4 sarafa 17 odvrnuti njih.
Nakon toga veliki saraf sto ide krzo lafetu, koji nosi amortizer, 19 gedor, odvrnuti njega.
Trebace vam kljuc 19 i gedor 19, jer se pocne matica okretati i ne mozete izvrnuti, dok ne ufatite kljucem maticu, i ovamo gedorom odvrcete.
Trebace vam dosta da odrvenete saraf, jer je podugacak, a da bi brze izvadili uzmete sarafciger i gurnete u rupu i cekicem udarate, dok ne izadje saraf iz piksne.
Kada izvadite saraf, amortizer bi se trebao sam popustiti.
Uzmite zeljeznu sipku, i malo zapajsujte lafetu ka dole, slobodno koliko god mozete da amortizer sidje.
Kada sidje malo, okrenite amortizer ka kraku i gurnite ga koliko god moze gore u blatobran, pazite da ne ostetite kabal od zmigavca.
Kada gurnete u blatobran amortizer povucite ka dole i trebao bi da sidje .
Kada ste skinuli amortizer, potrebno je odvrnuti donju lafetu, nazad dvije 17ke velije i naprijed dvije 15ke manje( ovako je kod mene, ne mora znaciti da je kod svakog isto).
Odvrnite sarafe i povucite lafetu ka sebi i ona ce izac vani.
Nakon toga uzmite komad spage ili zice podignite krajnicu i zavezite je da vam ne bi smetala, znaci krajnica gore.
Obratite paznju sada.
Imate dva sarafa koja drze gumice balans stangle, morate se zavuci pod auto, uzeti gedor 13 i nastavak, jer su sarafi u mostu i ne vidite ih.
Odrvnite ta dva sarafa i balans stagnla ce se popustiti.
Nosac balans stangle je iz dva djela.
Vidjecete kada odvrnete.
Prvo podignite balans stanglu gore i povucite je desno, dobro bi bilo da imate pomoc ovde, prijatelj drug komsija nije bitno.
Kad ste digli i povukli gore, prvo izvucite donji nosac od gumice, malo prodrmajte i on bi trebao da se pomakne sa lezista.
Izvucite donji nosac, zatim gornji izvadite.
Potom opet treba drzati balans stangu u gore navedenom polozaju, znaci ka gore i desno.
Uzmite duzi sarafciger i malo razglodajte gumicu.
Donji dio gumice podignite prstima samo da sidje sa onog granicnika, kasnije je povucite citavu i trebala bi izaci.
Kada izadje, i kada uzmete novu da stavite, siroki dio gumice malo zarotirajte da vam kao onaj spicasti dio bude gore prema motoru okrenut( vjerovatno razumijete).
Postavite gumicu, malo je okrecite gore dole dok ne prodje i dok ne legne kako treba.
Kada legne i kada postavite, povucite gumicu do granicnika skroz.
Sada nosac od gumice prvo stavljate gornji, pa tek onda dornji.
Kada stavite nosac, uzmite sarafciger i navucite na rupe da bi sve to mogli da zavrnete ponovo.
Nemojte dotezati jedan pa drugi do kraja, nego ravnomjerno primjer 3 okretaja gedore desni saraf tri lijevi i sve tako dok ne legne kako treba( jer moze gumica smakne sa nosaca) zbog toga ravnomjerno dotezite.
Kasnije vratite lafetu, amortizer glavcinu i ostalo sto ste poskidali.
Nadam se da sam bio od pomoci, a bice abd sutra video o tome kako zamjeniti gumice na balans stangli, mislim da ce vam biti jasnije kada pogledate video.
Lijep pozdrav