Stranica 12 od 14

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Čet Avg 23, 2012 10:04 pm
od Flavio
Kad se vidimo imaš :beer: za izveštaj ;) .

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Pet Avg 24, 2012 6:42 am
od alfa&omega
SCHUMACHER napisao:Ovdje u PG se relativno povoljno moze kupiti jedna Integralka 8V,koja je (kako sam cuo) krsina po pitanju limarije,lose je ofarbana,neregularna itd,itd
E sad:Koji bi bio sex prepakovati motor i pogon na 155-ima li iko predstavu?
Schumi, pricao sam sa deckom kome je specijalnost prebacivanje-ubacivanje drugih motora u Alfe, jer ima nas koji smo se interesovali oko slozenosti i izvodljivosti posla.
Zakljucak je da SVE moze da se odradi i tri stvari u celom poslu imaju minus:

1. Da bi se motor prebacio u 155-icu, a koji nije standardni treba minimum mesec dana rada da bi sve ispalo kako treba
2. Ne isplati se kod nas kupovati bilo sta za transplataciju jer ce da kosta ko Sv.Petra kajgana i jedino resenje je da se ceo auto kupi preko i raskupusa sve sto treba i prebaci. U protivnom ce uvek nesto da fali i kostace mnogo
3. Skidanje table i instalacija kao i celog prednjeg dela je veliki posao

Na kraju, podrazumeva se da ako ti neko radi sve ovo kostace prilicno, ali osecaj po zavrsenom poslu je neprocenjiv. U toku su pripreme ubacivanja 20VT motora u Alfu 155, ceka se getriba sa 6 brzina i delovi vesanja :love:

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Pet Avg 24, 2012 3:37 pm
od SCHUMACHER
Tek bi bilo zajebancije kad bi se pakovala Integralka u 155...E sad-mjesec dana:mozda ako bi covjek pored toga radio jos nesto drugo,a ovako,kad bi radila dva dobra majstora-ne vjerujem da bi trebalo preko 5-6 dana,mozda ni toliko.
20VT u 155 je zajeban projekat:Auto sa 220 konja,5 cilindara i LSD-em :love:
Ima li dje da se procita sta o tom projektu?
Mozda neka slicica?

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Pet Avg 24, 2012 5:31 pm
od Santino
Generalno sam za svaku prepravku na autu, ali ovog turbo 5-aka ne kapiram nikako.

Kad pricamo o turbo motorima, zasto bi neko ubacio fizicki veci i tezi motor koji je definitivno redji i skuplji za delove od 4 cyl turbo? Potencijal isti?

Jedini plus vidim lepsi rad i bolji zvuk, mada je i to bezveze kod turbaka...

Slika

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Pet Avg 24, 2012 8:50 pm
od SCHUMACHER
Znas kako,uvijek sam prije za Busso konverziju,ali ako nema Busso-a,i Lampredi moze da posluzi.
Ako je ovaj sa slike imao Coupe-a kao donora (kao sto mi izgleda zbog felni),zasto da ne bucne u 155 20v.Zvuk mu je neuporedivo ljepsi od 16v,a i 30 konja je 30 konja.

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Pet Avg 24, 2012 9:37 pm
od Santino
Ovo su verzije kapinih agregata, razlika 15ks i 400 obrtaja sto mu maltene dodje na isto. Sta znam, i dalje bi pre gurno 16v i uz chip bi trebalo biti laganih 240-250ks

2.0 16V Turbo

1995 cc, turbo straight-4, DOHC, 4 valves per cylinder, 205 PS (151 kW; 202 hp) @ 5600 rpm & 298 N·m (220 lb·ft) @2750 rpm
superseded by the 5-cylinder turbo in 1998
5-speed manual transmission only

2.0 20V Turbo

1998 cc, turbo straight-5, DOHC, 4 valves per cylinder, 220 PS (160 kW; 220 hp) @ 6000 rpm & 309 N·m (228 lb·ft) @2750 rpm
superseded the 4-cylinder turbo in 1998
5-speed manual transmission only

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Pet Avg 24, 2012 10:18 pm
od bokac
Negde sam procitao da su 16vt pouzdaniji motori :scratch:
Ne bih se bunio ni sa jednim od njih.
Ja sam pomenuo 20vt zbog 310mm diskova i spera koji ima.

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Pet Avg 24, 2012 10:59 pm
od Alex V6
16v TS je baziran na istom motoru kao i 16v turbo tako da prica o pouzdanosti otpada. 16v turbo po mom isustvu karijeru zavrsavaju na oko 250.000km, mozda 300k, zavisi kako je vozen. 20v motori su neunistivi i obicni bez turbine prelaze svi preko 500.000km, osim ako uljna pumpa ne ode na oko 400.000 pa ljudi zanemare lampicu. 20v turbo zbog veceg opterecenja prelazi nesto manje ali i dalje ide preko 400k!

Evo meni dolazi kappa 20vt koju je vozio IvanT i koja unistena pa posle pakovana na zamenu motora posto mu je otisla turbina i puno je presla (oko 400k km, od toga 200k na plin) i motor se jos uvek ponasa odlicno. Nema dima, sapuce na leru, a ide kao metak.

20v motori su MNOGO bolji od 16v motora, pocev od zvuka, finoce rada, dugotrajnosti, voznih osobina, a ne trose mnogo vise.

Ko kod je vozio 20vt, zna koliko se lepse ponasa od 16vt. Pretpostavljam da alfa&omega kod Ace (Bojketa) radi konverziju, njegov 20vt kupe je prava zver. Sad mu stavlja kovane klipove i klipnjace. Cilj 500KS.

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Pet Avg 24, 2012 11:53 pm
od Santino
alex v6 napisao:16v TS je baziran na istom motoru kao i 16v turbo tako da prica o pouzdanosti otpada.
Hoces da kazes da 16v TS nije pouzdan agregat !?

Ubice te neko sa foruma! :lol:

p.s. Ne bi se slozio da je ta baza, ako gledas da su oba bloka od gusa da, ista im je baza, ovako nema mnogo slicnosti. + 2.0 16v fiatov nikada nije imao probleme kao 16v TS...

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Sub Avg 25, 2012 12:07 am
od Alex V6
Santino napisao: Ubice te neko sa foruma! :lol:
Valjda nece. :grin: Ali je istina.

Blok 16v TS potice od fiatovog starog Lampredi bloka, ima balanseru kao i 16v i 16vt... Recimo da imaju zajednickih elemenata. 16v turbo su ozloglaseni po pitanju lezajeva i bregastih, a TS nije, cek, jeste. :lol:

Stvarno mi nije jasno zasto je Fiat trosio novac na 16v TS kad je vec 93' petocilindricni motor bio spreman. Dobro, jeste malo tezi i duzi, ali je za dve klase bolji od TS.

Ne secam se kad mi je neko trazio bregaste za 2.0 / 2.4 20v, a za 16v i TS skoro svakodnevno.

Takodje, 20v motori imaju slican varijator kao i TS, ali se on NIKAD ne menja. Valjda je protok ulja bolje uradjen, zato su bregaste dugotrajne.

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Sub Avg 25, 2012 12:14 am
od alfa&omega
Alex v6-ne radim ja konverziju nego poznanik mog prijatelja i ne radi to kod Bojketa... Sto se tice 20VT motora vozio sam ga i imam samo reci hvale i slazem se da je u svakom smislu bolji od 16VT. To ne znaci da je 16VT los, naprotiv...

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Sub Avg 25, 2012 8:41 am
od SCHUMACHER
Santino:Kappini da,ali je 16vt u Coupea imao 190 ks i nesto manji obrtni moment u odnosu na 220ks iz Coupea 20VT.

Alex V6:Za Alfu su morali razviti posebne agregate-jer kakva bi to Alfa bila sa Fiat-ovim motorima.
A i ti VT motori su bili namijenjeni za sportska auta i limuzine iz Fiatove grupacije,a recimo 155 i 156 imamo i sa "malim" 1.6 TS motorima,tako da im se vjertovatno ni tu "Lampredi" nije uklapao u racunicu.
Da su tako razmisljali,vjerovatno bi onda trpali Busso u sve i svasta :D

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Sub Avg 25, 2012 4:30 pm
od Santino
alex v6 napisao: Stvarno mi nije jasno zasto je Fiat trosio novac na 16v TS kad je vec 93' petocilindricni motor bio spreman. Dobro, jeste malo tezi i duzi, ali je za dve klase bolji od TS.
Pazi, 16v TS je bio odlican potez, (ali zavisi za koga) jer su oni bili u problemu sa 8 ventilskim motorima do tada, odnosno taj se nikad ne kvari, delovi smesni, prelazi stravicno km. I trebalo im je nesto sto je na granici, nesto sto ce da donese vise novca u kasu rezervnih delova. Da li ih je TS 16v izblamirao ili ne to samo oni znaju.

Sa vise mesta vidim da je alfa koristila taj lampredi blok ali ga ja ne mogu povezati kao bazu, izvorno vodena pumpa mu je u bloku (kod alfe u glavi), fi i hod klipa nije isti, vodeni kanali... Ne znam, u svakom slucaju downgrade za alfu... :hmm:
SCHUMACHER napisao:Santino:Kappini da,ali je 16vt u Coupea imao 190 ks i nesto manji obrtni moment u odnosu na 220ks iz Coupea 20VT.
Schumi to je isti hardver, ne mislis valjda da su za kappu razvili drugi?
Razlike su male, usisna grana, dizne, komp odnosno mapa...

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Sub Avg 25, 2012 6:06 pm
od vojaalfa
A koja je to razlika u kilaži između 16v i 20v ako neko zna da nečačkam po netu?

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Sub Avg 25, 2012 6:17 pm
od bokac

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Sub Avg 25, 2012 8:57 pm
od vojaalfa
bokac: hvala
nije velika razlika, mada nisam probao ni jedan od ta dva motora kada bih birao izabrao bih petaka koji je po logici većeg broja bolje izbalansiran motor+moment+potrošnja mada kad sam bio mlađi mislio sam da je 20v četvorocilindraš sa 5 ventila po cilindru ali to je izgleda rezervisano samo za jamahu :grin:

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Sub Avg 25, 2012 10:49 pm
od Gruja
SCHUMACHER napisao:Alex V6:Za Alfu su morali razviti posebne agregate-jer kakva bi to Alfa bila sa Fiat-ovim motorima.
Mnooooogo bolja nego sa Opelovim u svakom slučaju.... :(

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Ned Avg 26, 2012 12:35 am
od BKS_tmo
Da malo razjasnimo neke stvari, TS nije baziran na Lampardijevom dizajnu i nema veze s njegovim motorom (osim što su pokupili neka iskustva stečena sa Lampardijevim twin cam-om, kao što su ta balansirajuća vratila na 2.0 bloku) nego je razvijan kao nova generacija benzinskih motora koja će pokriti automobile sva tri proizvođača u Fiatovoj grupaciji od sredine 90ih i tako smanjiti troškove proizvodnje. Tu spadaju svi alfini 16v ts od 155-ice pa nadalje, svi petocilindraši u Fiatima i Lančiama, 1.8 iz Bravo, Brava, Marea, koji je posle, dobio varijator u Barčeti i Kupeu i dalje se ugrađivao u Punta HGT, Stila i Libru.

Iskreno, ni meni nije jasno, zbog čega su "budžili" četvorocilindrični blok za 2.0 Alfe, kad su imali petaka, možda su već tad bili dobrano zagazili u razvoj 156ice koja možda zbog vešanja sa dvostrukim trouglim ramenima manjka mesta pod haubom za petocilindrični motor.
A razlog zbog čega su ti petaci pouzdaniji od četvorocilindričnih motora nije u konstrukciji motora jer je ona, ne računajući neke detalje, ista na svim gore pomenutim motorima već upravo u tom cilindru "viška" koji rasterećuje kritične delove od viška stresa.

Ta razlika od 35 kg je razlika kod kompletnih automobila, što znači da je kod samih motora još i manja.

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Ned Avg 26, 2012 10:11 pm
od SCHUMACHER
Imam varijantu da uvezem 156 v6 stranca.
Da li bi moglo sve sa nje da se prepakuje na 155 ili bi mi svakako trebale poluosovine itd sa 155 V6?

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Ned Avg 26, 2012 10:29 pm
od Santino
Ovako odokativno mi viljuska od 156 deluje za nijansu duza od 155-icine, + i dalje ne znamo poziciju rukavca odnosno glavcine kod 156 odnosno 155. Homokinetika nije ista, to je sigurno, a da li poluosovina sa 156 pase na homokinetiku od 155 ni to ne znam.
Jel zna neko trag prednjih tockova na 155 i 156?
Najsigurnije da maznes poluosovine sa nekog krsa.

Taj 6-to brzinski menjac sa 156 je fantastican.

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Ned Avg 26, 2012 10:50 pm
od OMP

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Ned Avg 26, 2012 11:30 pm
od SCHUMACHER
I to za 4cm :shock:
Santino napisao:Ovako odokativno mi viljuska od 156 deluje za nijansu duza od 155-icine, + i dalje ne znamo poziciju rukavca odnosno glavcine kod 156 odnosno 155. Homokinetika nije ista, to je sigurno, a da li poluosovina sa 156 pase na homokinetiku od 155 ni to ne znam.
Jel zna neko trag prednjih tockova na 155 i 156?
Najsigurnije da maznes poluosovine sa nekog krsa.

Taj 6-to brzinski menjac sa 156 je fantastican.
Nista,stranac 156 onda u startu otpada-nazalost...
A sto se tice mjenjaca,pasuje li na 155 V6 bez problema?

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Pon Avg 27, 2012 10:21 am
od Santino
Pazite, tragovi nisu isti na uskim i sirokim skoljkama, takodje zavisi i od agregata. Ali u svakom slucaju 4 cm razlike je mnogo. Imam negde te podatke ali ne mogu da ih nadjem.

Menjac pasuje na 155 sa jednim malim bracket-om od metala.

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Pon Avg 27, 2012 12:05 pm
od SCHUMACHER
Recimo meni su prednja krila od wide,i vidio sam da podkrila od narrow su kraca za oko 7mm,tako da wide ima definitivno sira krila,a da li je isti slucaj i sa elementima trapa-nisam siguran.
Sto se mjenjaca tice,googlao sam malo,samo se izmjesti davac kilometraze,ostalo sve ide bez problema.
I to kazu da je bas dobra stvar uraditi na 155 V6,iz razloga sto ima valjda lose stepenovan mjenjac,pogotovo izmedju 2-ge i 3-ce brzine...

Re: alfa romeo 155-upgrade

Poslato: Pon Avg 27, 2012 8:00 pm
od Santino
Jesi to procitao ovde:
75evo from http://www.alfabb.com napisao:155 V6 gearbox has poor ratios for racing. The 2nd-3rd gear gap is like the Grand Canyon. Don't spend money on the engine yet. Fix the gearbox, Q2, suspension and brakes. The engine stuff can come much later.
Nije to nista novo, svaki 6-brzina menjac je bolje slozen pogotovo za track day car, ali je svakako malo preterao sa opisom, to je apsolutno ok za every day.

Evo ih tragovi, zanimljivo je da je na 'wide' dosta siri i prednji i zadnji trag (samo nedostaje za v6 u kombinaciji 'wide', q4 je isti kao v6)

uska
Slika

siroka
Slika