Evo i mene, posle duže pauze, dosta obaveza, a i GSX-R mi je ovih dana bio glavna zabava.
Po pitanju GTV-a, iskreno mogu da ti priznam, da sam zaintrigiran i posle 4 pune godine vožnje. Imao sam dosta automobila, takav mi je posao, ali čarolija GTV-a ostaje aktuelna.
GTV-a sam kupio sa 94000 km (originalnih),a danas ima nešto više od 150000 km.
Auto fenomenalno leži, perfomanse su fantastične, kao i ubrzanja. Imao sam i nekoliko 156-ica 2.0TS (nemojte me pogrešno shvatiti vlasnici istih), ali ovaj auto daleko bolje ubrzava od 156-ice, dostiže 250kmh (navigacija je pokazivala i više 3,4 kmh od sata). Težak je 1440 kg, mislim da odgovor leži u drugačijim odnosima u menjaču i niskoj silueti, koja zajedno sa povoljnom aerodinamikom omogućava fantastično ležanje.
Od nekih atipičnih kvarova imao sam kvar servo pumpe volana, povremeno otpadanje kedera na šoferšajbni, na određenim temperaturama, kao i problem sa levim podizačem stakla i ubacivanje toplote u kabinu leti, što je pomalo i šarmantno, nekao liči na Alfu.
Prednji trap GTV deli sa 155-icm, zadnji je sistem ramena sa unibolom, što je meni predstavljalo veliki problem, donedavno, ali sada možeš povoljno i sa garancijom remontovati delove zadnjeg trapa, u servisu Jagodić. Ja sam čak preko majstora Vlade Petkovića poručio kompletan trap iz Italije, inače on mi održava auto sve vreme.
U automobilu se sedi nisko, ima relativno puno mesta napred, naime ja sam visok 192 cm, i držim sedište na predzadnjem zubu. Iskreno se uvredim kada neko izrazi želju da sedne pozadi. Pozadi jednostavno nema mesta, možda ima za decu. Prva serija GTV-a izašla je bez zadnjih sedišta, a onda su morali zbog poreza da ubace zadnja sedišta. Gepek je skromnih dimenzija, meni dovoljnih.
Potrošnja je ispod očekivanja. Naime dok sam imao 16-ice, auto je (u toplom delu godine) trošio 9-10l/100km, i to u gradu, sada imam 17-ice felne sa 225/45 gumama, tako da troši u intervalu 11-13l/100 km u gradu. Zimus mi je trošio 18l, doduše i 146-ica 1.4 TS mi je trošila 14l.
Iskrena preporuka, puno muzike, za relativno malo novca. Klasičan sportski auto. Bitno je stanje vozila, kao i poreklo, ovaj se auto praktično nepromenjen proizvodio od 1995. zaključno sa 2005-om, a mislim da se prodavala do polovine 2006. godine. U Italiji je relativno slaba ponuda GTV-a, nude se uglavnom lošiji primerci, mada sam nedavno slučajno naišao na jedan fantastičan primerak, spreman za reciklažu, staro za novo sistem, i naravno neko ga je otkupio za rezervu u svojoj garaži, evo postavljam sliku tužnog prizora.
