Stranica 1 od 2

Temperatura

Poslato: Ned Apr 11, 2010 4:24 pm
od SCHUMACHER
Ciao ragazzi,imam jedan problem:Dao sam mojima auto da podju na put,na kom je auto naglo digao temperaturu i prokuvao...Kad su stigli,auto su poveli kod nekog elektricara koji je zakljucio da je u pitanju "termo-davac" i spojio ventilator direktno na akomulator,ali uprkos tome auto i dalje dize temperaturu,da li je moguce da je ipak termostat u pitanju (iako sam cuo da Alfe ne mogu da "prokuvaju" kad zakaze termostat jer ostane otvoren),i kako da provjerim da li je motor pretrpio neka ostecenja jer kapiram da im je vise puta kuvao do majstora?
Napomenucu da auto super vuce,ne dimi i sl.,ne trosi vodu,oba crijeva za vodu su vruca i meka,u ulju nema vode,niti u boci za vodu ima tragova ulja.
Plasim se da mu nije ostecen dihtung glave,ali nije pomijesao vodu i ulje :scratch:
Hvala na odgovorima :wave:

Re: Temperatura

Poslato: Ned Apr 11, 2010 5:04 pm
od lux
I ja sam imao takav problem jer mi je crkla vodena pumpa pa je usled kuvanja otisao i dihtung glave.Od kada sam to odradio sve je OK.Proveri vodenu pumpu.

Re: Temperatura

Poslato: Ned Apr 11, 2010 5:06 pm
od SCHUMACHER
Hvala na odgovoru Lux,to mi nije palo na pamet,a bila je pri kraju...Sutra svakako idem kod mejstora pa javljam sta je bilo :wave:

Re: Temperatura

Poslato: Ned Apr 11, 2010 9:24 pm
od darko qv
Evo komsinici ispod mene,fijesta kuvala 4 puta do sad.Nije nista promjesala,i sve je normalno.Batice,sigurno je pumpa,ako je termostat onda bi hladan bio motor,posebno na otvorenom,ne moze da digne na radnu temp.Ne mora da znaci da je nesto otislo.Uostalom,pisi sta je bilo kad povedes auto kod majstora. :wave:

Re: Temperatura

Poslato: Ned Apr 11, 2010 9:29 pm
od dekideki
uzas. :( za italijane nista nije pogubno kao kuvanje motora... nadam se da si dobro prosao, i da je ta makina zilavija od ostalih! :wave:

***kad termostat ostane zatvoren, to je problem, jer ne cirkulise voda uopste do hladnjaka vec samo vrti unutar bloka. to je rezim rada da se motor brze zagreje. kad se voda zagreje, termostat se otvara i pusta vodu da cirkulise kroz hladnjak. ako ostane zatvoren, nema hladjenja.

Re: Temperatura

Poslato: Ned Apr 11, 2010 9:30 pm
od darko qv
E,to je to.Sad moguce da je ostao zatvoren,zato se sve i izdesavalo.A,to je..... :cray:

Re: Temperatura

Poslato: Ned Apr 11, 2010 11:45 pm
od JaMaL
hmm...

ne mora odmah da se pokaze... a opet ne znaci da mu je bilo sta fali sad...

najgora stvar za auto sa aluminijumskom glavom je da prokuva... on iovako radi na granici tolerancije aluminijuma jos kada prokuva nikako nije dobro...
desavalo se ljudima da im auto prokuva i da se iskrivi glava ali veoma malo... tako da samo posle duzeg puta pocne da guta malo vode... pusti dihtung ali to niko ne provali... ono 100-200g mesecno... sto opet nije dobro :)

obicno nije nista strasno ako nema simptoma odmah, ako se jave kasnije jbg... savetovao bih te da skines glavu, izravnas je i stavis nov dihtung... ali to ne kosta malo para i nije prosta kucna radinost...

ovako ako ne zelis da dajes pare na prevenciju problema samo izvadi malo vode iz posude i stavi je u neku bocicu... jer ako vec nemas direktne simptome ne znaci da ne pusta malo... dakle bocica... malo vode... uradi isto za 7-10 dana i uporedi ih... ako se zatamnjuje ili postaje drugacija na dodir znas da negde pusta veoma malo ali pusta...

ako imas gde odnesi na proveru za nivo co2 u rashaladnoj tecnosti... znaces odmah da li pusta jer ga ne sme biti...

inace sagni glavu i pogledaj ispod usisne grane na sredini izmedju 2-3 cilindra, tu najcesce odlazi dihtung kada prokuva i ako primetis one svetle tragove curenja niz blok znaj da ti je pustio dihtung kada se auto pregrejao...

poz.

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 12:26 am
od dejan555
Ne bi se složio za italijane i kuvanje:
kod moje majke je Brava 1.4 monopoint
kuvala xy puta, mislim da je bio skoro dvocifren broj puta,
što zbog ventilatora što zbog osigurača i sl.
električnih problema i ništa mu nije falilo...
e sad moguće da su te starije konstrukcije
otpornije na kuvanje zbog manje kompresije i sl.

Iskreno, nisam do sada čuo da se nekome termostat zaglavio
u zatvorenom položaju, to je valjda i napravljeno da se zaglevi
otvoren kad propadne jer je daleko manja šteta.

Verovatno je pumpa ako je nikada nisi menjao.

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 2:08 am
od JaMaL
to je valjda i napravljeno da se zaglevi
otvoren kad propadne jer je daleko manja šteta.
pa da... zato crkavaju varijatori novog tipa i zato moras da menjas celu viljusku a ne samo gumice... zato sto fabrika zeli da ti prodjes sto jeftinije... i tvoji interesi su im na prvom mestu... zato 1.5 tonu gvozdja i plastike placas 50x vishe nego sto kosta da se napravi... da...

inace

termostat moze da se zaglavi u otvorenom... ali mnogo cesce se zaglavi u zatvorenom ili polu-zatvorenom pa ogranici protok vode i zato auto prokuva...

jer opruga koja se kompresuje je isto napravljena od metala... a metal se stalnim grejanjem i hladjenjem "kali" tj. ocvrscuje, sa dovoljno toplo-hladnih ciklusa opruga postane previshe tvrda i izgubi elasticnost i prestane da se otvara na tih 83c kod ts motora konkretno... i onda dolazi do kuvanja... obicno je razlog losa legura metala sto danas na divljem trzistu rezervnih delova i nije cudno...

pumpa takodje hoce da ode... tj. lager na istoj pa ili procuri ili dobije luft i prestane da pomera dovoljno vode za efikasno hladjenje motora na niskim obrtajima...

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 12:49 pm
od SCHUMACHER
Hvala na odgovorima momci.
Ima li neki nacin da provjerim da li je termostat ili pumpa u pitanju?...Juce sam isprobavao nesto-ni ventilator mi se ne pali na 90 a kad ga prespojim-ne moze da ohladi motor...Ima li kakve veze sto mi kad upalim grijanje i pri 90 stepeni npr u kabinu ubacuje hladni umjesto vruceg vazduha?

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 1:08 pm
od Bogdan156
Meni se to desilo u Toyoti caletovoj a ona je pomesala vodu i ulje, morala da se radi glava motora. Nadam se da to nije slucaj kod tebe...

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 2:13 pm
od SCHUMACHER
Ovaj za divno cudo jos nije pomijesao vodu i ulje...Cudno mi je da ako je pumpa ili termostat-zasto barem ventilator ne pali na 90???

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 2:17 pm
od 982026
Na koliko ti pali vent?Ima li razlike na gasu i na plinu?

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 2:20 pm
od SCHUMACHER
Nemam plin,a ventilator mi uopste ne pali ni posle 90,a i kad ga prespojim direktno na akomulator ne pada temperatura...

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 2:26 pm
od 982026
Moje misljenje je da je termostat zaglavio na zatvorenoj poziciji, jer ako ne pada temp ni kada vent radi, onda rashladna tecnost ni cirkulise na relaciji motor-hladnjak.

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 2:48 pm
od DushanSD
982026 napisao:Moje misljenje je da je termostat zaglavio na zatvorenoj poziciji, jer ako ne pada temp ni kada vent radi, onda rashladna tecnost ni cirkulise na relaciji motor-hladnjak.
:podrzava potpuno se slazem sa tvojom konstatacijom zemljace. Pre 4,5 god je bio slucaj isti takav sa jednom Mazdom, isto je palila ventilator, isto nije spustala temperaturu. Cim smo ja i drugar izvadili termostat auto je radio normalno... Pa je lik vozio tako dok nije stigao nov...

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 3:11 pm
od JaMaL
prosto je cekirati termostat...

kada ti se auto ugreje na 90... otvori haubu i opipaj gornje crevo koje ide u hladnjak...

ako je termostat ostao zatvoren 1 crevo je uvek hladno... ono koje ide u hladnjak a ostala 2 su vrela... jer samo cirkulisu glava-motor vodu... a ne izlivaju u hladnjak...

a to sto ti se vent ne pali to je termoprekidac koji ti ne radi... ili nije dobro spojen... proveri zice koje idu i termoprekidac... imas li +12v u jednoj... ako imas i upalis ventilator kada ih prespojis onda ti je termoprekidac umro...

ako ti je auto prokuvao mozes imati i vazduha u sistemu posebno ako nisi napunio posudu do max posle... pa da nece da procirkulise... jer ako je vazduh u sistemu termostat nece otvoriti jer nema pritiska dosta...

opet ako ti ne radi termoprekidac tj. ne pali se... 99% ti je otisao termostat jer se termoprekidac nalazi na dnu hladnjaka i on se pali kada voda u hladnjaku dodje do 90c ako ti ne otvara termostat nikada ti vrela voda nece doci do hladnjaka niti se moze upaliti ventilator...

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 5:03 pm
od vojaalfa
To sa podizanjem temperature moze biti vrlo z....... stvar. Ja sam u mom slucaju kada mi je auto postepeno dizao temp. na kraju posle kupljenog novog termostata kojeg sam bacio posle 200km posto se zaglavio i umalo mi nije sje... motor, stavio stari ali ispravan, zamenio obe metalne cevi, zamenio hladnjak (koji je po mom misljenju bio i glavni uzrok), i zamenuo pumpu koju sam uzgred vec imao novu. Posle toga nije dizao temperaturu.

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 5:12 pm
od alaza
Menjaj termostat.

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 5:18 pm
od DushanSD
SCHUMACHER napisao:Ciao ragazzi,imam jedan problem:Dao sam mojima auto da podju na put,na kom je auto naglo digao temperaturu i prokuvao...Kad su stigli,auto su poveli kod nekog elektricara koji je zakljucio da je u pitanju "termo-davac" i spojio ventilator direktno na akomulator,ali uprkos tome auto i dalje dize temperaturu,da li je moguce da je ipak termostat u pitanju (iako sam cuo da Alfe ne mogu da "prokuvaju" kad zakaze termostat jer ostane otvoren)
Jel proverio on osigurac za ventilator, mislim da je on od 20A??? Ili bese ima dva osiguraca za ventilator :confused:, ne mogu da se setim :banghead: :blush:.
Cak i da je termoprekidac crkao ako i dalje dize temperaturu kad je ventilator direktno spojen mislim da problem mogu da budu samo pumpa za vodu ili termostat.
Za vazduh u sistemu ne verujem jer bi po nekoj mojoj logici pravio probleme i pre (dizao temperaturu).

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 6:09 pm
od dejan555
Zanimljivo da ne radi ni grejanje ....
ili pumpa ili nema vode uopšte.

Da je termostat zatvoren duvao bi vruće unutra.

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 6:24 pm
od DushanSD
dejan555 napisao:Zanimljivo da ne radi ni grejanje ....
ili pumpa ili nema vode uopšte.
Ili je ostao vazduh negde u sistemu, i to debelo...
dejan555 napisao:Da je termostat zatvoren duvao bi vruće unutra.
Pa trebalo bi da je tako... :confused:
To samo da se ceo sistem izvrne naopacke i sve ispregleda, onda mora da pokaze gde je problem (pumpa za vodu, termostat, termoprekidac, vazduh u sistemu...).

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 7:49 pm
od darko qv
Sve u svemu ne vozi auto uopste.Mozda ovo rijesis bezbolno koliko-toliko,pa da izgura dok ne ubacis 2.0.

Re: Temperatura

Poslato: Pon Apr 12, 2010 11:35 pm
od Majoras V6
Upali grejanje u kabini ako ne greje,radi servis i menjaj vodenu pumpu SIGURNO. Malo ce ti majstor uzeti vise za ruke,ima tu posla. LJUDI VODENA PUMPA SE MENJA NA VELIKOM SERVISU! pozz :wave:
I javi. :beerchug:

Re: Temperatura

Poslato: Uto Apr 13, 2010 10:15 am
od alfaskorpion
Na kom velikom servisu kad on ima lanac :) Nesme majstor da ti uzme velike pare jer se na 155ici sa tim 8v motorom ona menja vrlo lako , tako da mozes i sam ;)