Stranica 1 od 1

Vazduh u kocnicama...

Poslato: Ned Apr 04, 2010 6:15 pm
od alfaholic
Skoro sam primetio da mi auto zanosi na desno pri kocenju, ali kako je to samo na prvi nalet i povrati putanju odmah nakon par milisekundi jer nastavim da pritiskam papucicu, shvatam da se tada ulje nadruka nakon par momenata i pocne da koci i da je to zbog zakasnele reakcije kocenja na tom tocku. Ispustio sam vazduh dole na tocku i gore na ABS-u, posle cega se sve vratilo u normalu, ali se i vazduh u sistemu nekako pojavio nakon sat ili dva.
E sad, jesam li ja izbacio vazduh samo delimicno, u sta sumnjam pa se opet pojavljuje, ili negde pusta pa se tako obnavlja?
Takodje, kako da otkrijem mesto i uzrok i mogu li to sam?

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Pon Apr 05, 2010 9:27 pm
od alaza
Kupi ulje za kocnice tutela, zatim kada budes ispustao vazduh to uradi na svim tockovima, i kao najvaznije na oba cilindra kvacila, jer ako na njima ne uradis ozracivanje novo ulje koje dosipas potiskivace staro i doci ce do problema sa cilindrima kvacila, a to je vec nesto.

Licno iskustvo. :wave:

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Sre Apr 07, 2010 5:32 pm
od alfaholic
Da, da, vidis i kvacilo je propadalo par puta... Gledao sam danas i ne vidim na gornjem ( onaj unutra kod papucice) cilin dru bilo kakvu sisicu za ispustanje, a ne znam gde je donji...
Mozes li da mi das neki input kako to da odradim, kod tockova mi je sve jasno, samo ti cilindri su mi malo nejasni, moram li za donji da se zavlacim ispod auta?

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Sre Apr 07, 2010 6:24 pm
od dekideki
ta sisica nije za ispustanje nego za nabijanje ;)

evo ti procedura:
viewtopic.php?f=13&t=45281&start=64

a na kocnicama, procedura je klasika. druk pedalu dok ne krene novo ulje i to je to, uz dolivanje posude da ne povuce vazduh... preporuka Ate Racing Blue preko CBC Shop-a kod M-a. sem sto je odlicno ulje, ima i tu osobinu da je plavo, pa ces veoma lako znati kad si zavrsio posao (kad se promeni boja na providnom crevcu koje si nabio na sisicu na klestima...)

srecno :wave:

P.S. onaj donji, master cilindar kvacila NE DIRAJ. nema sta da radis na njemu. nema ni sisicu niti ima bilo kakva podesavanja... inace se nalazi na samoj pedali, unutar kabine...

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Sre Apr 07, 2010 7:37 pm
od alfaholic
Deki, aj ti meni to malo pojasni, citao sam i ono sa linka, ali i dalje mi nije jasno... :scratch:
Na koju stranu ulazi, a na koju izlazi? Ono sto sam do sada znao (a to je verovatno nista) bilo je da se kocnica nadruka nekoliko puta i drzi se, a onda neko drugi jer ja ne mogu popusti sisicu na tocku da izadje vazduh i tako nekoliko puta, pa opet sve isto za svaki tocak.
Sad me ti malo bunis, druka li se ta kocnica, ili ne i na koju stranu treba da izadje, kroz sisicu, ili gore u posudu? :doh:

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Sre Apr 07, 2010 8:32 pm
od dekideki
stara skola... :rolleyes:
to je ok ako ispustas vazduh ali NE i ako menjas ulje totalno menjas bacas staro i ubacujes novo...

evo kako to treba da se radi:
skini tocak
popusti sisicu
nabij providno plasticno crevo na nju
kraj creva stavi u neku staru flasu sa kocionim uljem
odvadi sto vise starog ulja iz posude, i nalij novo plavo
drukaj kocnicu, pumpaj da istisnes staro ulje napolje i ubacis novo unutra (upali motor da ti bude lakse, zbog serva)
gledaj crevo i cekaj da se ulje promeni iz zutog u plavo
zavij sisicu
vrati tocak
dolij novo plavo ulje u posudu

sledeci tocak

i tako u krug

*ono sa nabijanjem ulja u kontra smeru kod cilindra za kvacilo ti je jasno, nadam se? to vazi SAMO za kvacilo i ni za sta vise. nema drukanja kvacila...
e TO odradi prvo pa onda kocnice.
zasto
jer ce ti se u suprotnom na kraju pomesati staro i novo ulje...

:wave:

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Sre Apr 07, 2010 8:53 pm
od alaza
Ja se tek sad ukljucih. Upravo tako kao sto ti je dekideki napisao i nema da bidne zime! :D

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Sre Apr 07, 2010 9:09 pm
od alfaholic
E hvala Deki, to je to... :wave:
Jos nesto... Moram li da pratim neki redosled, tipa prvo zadnji desni tocak, tu je kraj te linije, tako bar majstori kazu, ili je svejedno?

Koliko ulja stane u ceo sistem, hoce biti dovoljno jedna od litar, ili da uzmem vise?

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Sre Apr 07, 2010 9:28 pm
od alaza
Ne postoji redosled, a dovoljno ti je 1l. Mislim da staje malo jace od pola litre.

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Pon Apr 12, 2010 4:59 pm
od alfaholic
Novi momenti...

Malopre sam zamenio celo ulje u sistemu, sve po uputstvu, ali problem je ostao i dalje zanosi desno pri kocenju, dok se posle samo par momenata vrati u putanju, sto je i bio najveci dokaz da je u pitanju vazduh u sistemu.

Trapovi su novi, dakle viljuske, gumice, nosaci stabilizatora, sve osim solja amortizera koje umeju da klacnu prilikom skretanja kad se krecem sporo po neravnom i u toku voznje kad naglo promenim pravac, majstor ih je prevideo dok je radio trapove.

Mislio sam da je do solja, ali cinjenica da se pravac povrati posle pola sekunde kocenja ne ide u prilog tome, jer da je bilo sta do trapa vuklo bi konstantno desno dok se koci.

Sledece sto mi pada na pamet je cilindar na levom tocku, koji po nekoj logici kasni sa kocenjem, mozda on pusta vazduh i stvara vazdusni cep, koji se otkloni dok se ispusta vazduh na sisici, ali se opet posle pojavi.

Jedan dodatak, pocetkom meseca sam imao tehnicki zbog registracije, pritisak kocenja pokazuje da je identican, cak i na zez smo probali, pokasuje uglavnom da je sve ok, posumnjao sam odmah u preciznost tih uredjaja, mozda neko ko bolje to poznaje zna da li je moguce da se sakrije ova mala razlika od tih njihovih uredjaja.

Mogu da oteram auto kod majstora, ali bojim se da ce me naterati da promenim i sta treba i sta ne treba, a da opet ne uradimo nista...

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Pon Apr 12, 2010 6:38 pm
od dejan555
Jesi menjao možda nekad kočiona creva?
Možda je crevo ostarilo i unutra sama guma zapušava crevo?
Ovo sam imao kao problem na jednom autu,
mada je tamo problem bilo i otpuštanje ... ali vredi proveriti ...

Mislim da je to jeftino, samo treba naći kvalitetno.
Možda kod bobana da se napravi po meri najkvalitetnije moguće?
Eh, ima i to da se naruči u metalnom bulžiru,
kao ono što je Marrin pisao u temi sa diskovima ....
Elem, probaj to...

Jesu pločice ravnomerno potrošene na oba točka ?

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Pon Apr 12, 2010 6:47 pm
od alfaholic
Plocice su ravnomerno potrosene, relativno su skoro stavljene, sve je bilo ok do pre dva-tri meseca od prilike, samo sam osetio da mi bezi desno i to pri veoma maloj brzini, zaustavljao sam se na semaforu i skoro da sam osetio da mi jedan tocak ne koci. Bilo je jako hladno i rano ujutro, sve je bilo zamrzlo pa reko' hajde sve ce samo da se vrati, sto se i desilo delimicno, kasnije je opet bezao pomalo na vecim brzinama, ali kako su trapovi bili katastrofalni pomislio sam da je do toga, uskoro cu ih menjati pa ce sve biti ok, ali trapovi promenjeni, a problem i dalje ostao.
Pre mesec dana sam menjao i zadnje plocice i kad sam uzeo auto od majstora primetim da mi propada kvacilo, tako sam i doveo sve to u vezu sa uljem.

Zanimljivo, uvek je kvacilo propadalo kad su majstori nesto radili, jedan menjao trapove i zadnje plocice, usput mi zeznuo haubu, drugi peglao zadnje desno krilo sto me jedna glupaca udarila, a treci peglao haubu sto je prvi majstor zeznuo i posle sve trojice kvaciloi propada, meni se nije desilo nikada, uvek osetim kad pokupim auto od njih...

Pokusavam da se setim svih pojedinosti, ali to je uglavnom to...

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Pon Apr 12, 2010 6:55 pm
od darko qv
Moze bit od te solje vrlo lako.Jer kad propadnu solje(ili solja)auto malo cucne na tu stranu gdje je propala solja.Sad,ne bi lose bilo da provjeris kako koci Alfa na valjkovima(nisam citao sve postove,mozda je neko vec pomenuo),moguce jeda neka klijesta prije uhvate.Citao sam negdje da su 145 i 146 imale dosta problema s klijestima.Bem mu sunce. :banghead: .

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Uto Apr 13, 2010 7:08 pm
od OMP
155, 145/46 imaju problem sa zadnjim klestima zbog takvog sistema koji je zbog rucne resen pomocu tzv. puža tj spirale preko koje se krece klip(inace kod dosta automobila je takav princip samo kod nekog bolje kod nekog losije napravljen) pa vremenom hoce da se pojede spirala ili da preskace pa će tocak ili da blokira ili nece da rade klesta uopste, ko mene su prvo blokirala pa su onda riknula skroz na desnom tocku i nije uopste kocio tako da sam morao da menjam klesta ;)
a prednja klesta su klasicna kao i kod svih kola sa klasicnim cilindrom i klipom i tu nema problema ako i malo ribaju to moze biti zbog gumice, ocisti se klip zameni gumica i teraj dalje.
moze da se desi i da te kociona creva zezaju tj da su zadula ili sta se vec sve desava sa njima pa ne ne prolazi ulje kako treba pod konstantnim i ravnomernim pritiskom :rolleyes:
nisam siguran da ovo moze uopste da ima veze sa soljama i visinom auta, visina auta znaci kod zandjeg trapa tj kocnica kad se npr. promeni visina auta treba da se presteluje 5ti kocioni ali napred nema veze visina

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Uto Apr 13, 2010 7:32 pm
od dekideki
zadnje kocnice:
Lucas klesta su jako pouzdana i tu nema sta da crkne sem ako ga neko nestrucan totalno upropasti neznanjem. osnovna stvar pri zameni plocica kod zadnjh klesta je da se klip vraca uvrtanjem a ne potiskivanjem. znaci totalno drugacije nego kod prednjih kocnica. vrh klipa je kao malteski krst i u njega se lepo uglavi kljuc 17 ili 19 ne secam se tacno i zavrce se na svoj pocetni polozaj. rasturanje klesta i pokusavanje da se tu nesto promeni i namesti je u 99% slucajeva samo sizifov posao. to zna da radi samo onaj ko je usko strucan za te kocnice. u prevodu: ne rasturajte klesta taj puz i ostalo. pokusajte sledece:

*kad se zamene sve plocice, i zadnje, ne zatezite i ne podesavajte rucnu kocnicu (neka su sajle totalno olabavljene), jer cete u suprotnom samo zbuniti ceo sistem pozadi. zadnje kocnice ce hvatati jako slabo a rucnu - koliko god da ste zategli i pocupali rucicu - necete dobiti.
posle voznje od par stotina kilometara, kad se plocice slegnu i klipovi izadju na svoje radno mesto, odradite sledece:
0. blokirajte tockove da se auto ne pomera. spustite rucnu.
1. olabavite sajle za rucnu (ovo je cisto napomena ako neko hoce da ovo radi naknadno). to se radi maticom ispod rucice rucne kocnice, skinite tapacirung oko rucice i u kabini odvijte maticu skoro skroz.
2. upalite motor (zbog serva), ubacite u ler, i - nagazite svom snagom 10 (deset) puta pedalu kocnice. ni manje ni vise.
3. pritegnite sajlu pritezanjem one matice da hvata odlicno na 4. zub, a na peti moze da se zategne, ali jedva.

imate idealno nastelovanu rucnu. :wave:

**ovo sam pronasao na nekoliko stranih sajtova i foruma, probao kod mene i - radi!!! rucna najzad radi kako treba, a zadnje kocnice koce mnogo bolje.

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Uto Apr 13, 2010 8:10 pm
od OMP
ja sam zadovoljan rucnom, moze jos bolje da se nasteluje ali necu da je cackam, bitno da radi i sluzi svrsi, jeste malo visoka ali nema veze, a sto se tice sabijanja klipa zadnjih klesta tj uvrtanjem nije bas lako izvodljivo ako nemas "spacijalan" alatić za to, nije nikakva mudrost lako se napravi taj alat ali je mnogo lakse sa njim nego sam da pokusavas nekim prirucnim sredstvima, ja probao nesto sam ali nisam uspeo pa sam plocice menjao kod lika sto samo kocnice radi, nisam hteo da cackam sam da ne zeznem nesto a klesta su dobra dok rade ali kad pocnu da zezaju onda bolje da se menjaju odmah, najvise ih rucna ostecuje kako mi je ovaj majstor rekao, inace nema popravke i reparacije tih klesta, kad pocnu da zezaju obicno mogu da se razrade jednom ili dva puta ali posle toga obicno sledi zamena jer riknu skroz, kod mene se nesto slomilo u njima, nisam siguran sta tacno ali koliko sam uspeo da vidim jedan deo spirale i jos neki deo :rolleyes:

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Uto Apr 13, 2010 8:28 pm
od dekideki
*specijalni alat je ok stvar
Slika
ali - pisem ponovo - nisam pokusavao da to vratim, viljuskasti kljuc to zavrce bez po muke, uspeo sam iz prve, sa oba klipa.

ilistrovano menjanje zadnjih plocica:
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_rear_brake.shtml

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Sre Apr 14, 2010 12:15 am
od alfaholic
Da, samo ne znam koliko moze da krivi putanju zbog zadnjeg tocka koji ne koci... Levi zadnji tocak koci slabije za nekih 20% po nekoj mojoj proceni gledajuci u onaj aparat na tehnickom, vec par godina isto tako pokazuje, a sa 200 je kocio ravnomerno i bez problema sve do skoro...

Danas sam skidao desni tocak, reko' mozda je suprotni od onog koji mi je logican, ali tamo je sve manje-vise normalno, plocice i nisu tako 'nove' kako su se meni cinile, diskovi su pred menjanje, ali nista radikalno i nepodnosljivo...

Znaci pritisnem kocnicu sa 80+ km/h, levi prednji kraj se zabode dole, a auto krene desno, mozgam i mozgam, ali ne mogu bas da skontam je li to levi, ili desni tocak...

Po nekoj mojoj logici, ako zabode levi kraj, onda desni tocak koci, pa se ta viljuska nakrivi u nazad zbog inercije i silen blokova koji su od od gume i rade, a levi ne koci u taj prvi mah i on nastavlja pravo, pa se zbog iste te inercije kako desna viljuska radi i auto krene levo, zabada levi kraj... :scratch:

A mozda sve vreme gledam na pogresnu stranu... :doh:

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Sre Apr 14, 2010 9:57 am
od OMP
nece ti vući u stranu zbog zadnjih kocnica sigurno, pozadi je ionako sila manja nego samo kazemo da su generalno zadnja klesta kod tih modela problematicna pa ako ti ikad zadnje kocnice budu pravile problem da znas sta prvo da gledas, sto se tice ovog napred nemam pojma sta bi moglo biti, ako je sa vazduhom sve ok treba proveriti creva mozda je u njima neki problem :rolleyes:

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Sre Apr 14, 2010 10:57 am
od Masinac
dekideki napisao:zadnje kocnice:
Lucas klesta su jako pouzdana i tu nema sta da crkne sem ako ga neko nestrucan totalno upropasti neznanjem. osnovna stvar pri zameni plocica kod zadnjh klesta je da se klip vraca uvrtanjem a ne potiskivanjem. znaci totalno drugacije nego kod prednjih kocnica. vrh klipa je kao malteski krst i u njega se lepo uglavi kljuc 17 ili 19 ne secam se tacno i zavrce se na svoj pocetni polozaj. rasturanje klesta i pokusavanje da se tu nesto promeni i namesti je u 99% slucajeva samo sizifov posao. to zna da radi samo onaj ko je usko strucan za te kocnice. u prevodu: ne rasturajte klesta taj puz i ostalo. pokusajte sledece:

*kad se zamene sve plocice, i zadnje, ne zatezite i ne podesavajte rucnu kocnicu (neka su sajle totalno olabavljene), jer cete u suprotnom samo zbuniti ceo sistem pozadi. zadnje kocnice ce hvatati jako slabo a rucnu - koliko god da ste zategli i pocupali rucicu - necete dobiti.
posle voznje od par stotina kilometara, kad se plocice slegnu i klipovi izadju na svoje radno mesto, odradite sledece:
0. blokirajte tockove da se auto ne pomera. spustite rucnu.
1. olabavite sajle za rucnu (ovo je cisto napomena ako neko hoce da ovo radi naknadno). to se radi maticom ispod rucice rucne kocnice, skinite tapacirung oko rucice i u kabini odvijte maticu skoro skroz.
2. upalite motor (zbog serva), ubacite u ler, i - nagazite svom snagom 10 (deset) puta pedalu kocnice. ni manje ni vise.
3. pritegnite sajlu pritezanjem one matice da hvata odlicno na 4. zub, a na peti moze da se zategne, ali jedva.

imate idealno nastelovanu rucnu. :wave:

**ovo sam pronasao na nekoliko stranih sajtova i foruma, probao kod mene i - radi!!! rucna najzad radi kako treba, a zadnje kocnice koce mnogo bolje.


Zasto ovo ne napisa ranije!!!!!!!
Ja sam menjao zadnje plocice gurajuci cilindar, ne otpustajuci sajlu i naravno ostao bez rucne.
Jos svo vreme razmisljam kako je moguce da savrsena rucna odjednom prestane da radi. :banghead: :banghead: :banghead:

Re: Vazduh u kocnicama...

Poslato: Sre Apr 14, 2010 7:19 pm
od dekideki
pronasao sam to na netu i probao na svojoj Alfi - tek pre nekoliko dana... :wave:

covek se uci dok je ziv :blush: