Stranica 1 od 2
Rototest
Poslato: Sre Mar 24, 2010 1:08 am
od darko qv
Na kom principu radi rototest??

Re: Chiptuning i AR
Poslato: Sre Mar 24, 2010 9:52 am
od Duke Nukem
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Sre Mar 24, 2010 12:11 pm
od darko qv
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Sre Mar 24, 2010 7:26 pm
od pejo
Gumetina napisao:kazu za 2.0 ts 15ks i 20nm, ali uzmite te brojke sa debelom rezervom (oko 50%)
Pejo kakav sad sekvent da chipujem, jesi ti izludeo ?

ja neshto gledo na tv kako su neki chipovali komp od plina na renou cliu rs.pa je imo bolje ubrzanje na plin nego na benzin.svashta ima na tom TV-u

Re: Chiptuning i AR
Poslato: Čet Mar 25, 2010 2:08 am
od Gumetina
mlogo gledas disko veri

Re: Chiptuning i AR
Poslato: Čet Mar 25, 2010 4:25 pm
od dusanGT
Gumetina napisao:bice uskoro rototest u NovaSpeed-u (kod mene) , ove godine, sigurno, tacno kad ne smem da predvidjam

A ko će biti Đenka?
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Čet Mar 25, 2010 5:24 pm
od Gumetina
nisam siguran da razumem ...

Re: Chiptuning i AR
Poslato: Čet Mar 25, 2010 9:10 pm
od pejo
Gumetina napisao:mlogo gledas disko veri

ma fox je bio a emisija top speed

Re: Chiptuning i AR
Poslato: Čet Mar 25, 2010 9:58 pm
od dusanGT
Gumetina napisao:nisam siguran da razumem ...

a) ko će da rukuje skalamerijom?

b) koja je suštinska prednost rototesta u odnosu na tzv. "valjke"?
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Pet Mar 26, 2010 11:11 am
od Gumetina
a) rukovace rukovalac
b) rototest se kaci za glavcine automobila te se izbegava korscenje valjaka velike mase, ili potreba za velikom eddy current kocnicom, te se gubi greska merenja na frikcionom paru guma-valjak, drasticno je sistem stabilniji, precizniji, kompaktniji, moze na 4 vuce i dugotrajniji od klasicnih dinamometara sa valjcima...
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Pet Mar 26, 2010 2:51 pm
od dusanGT
a) mislim da bih (na neviđeno) smeo samo tebi da poverim da mi "meriš" čedo-Alfu...
b) jer pitanje bezbednosti čak stavljam ispred objektivnosti merenja - dešavalo se da ljudi koji su merili kod nas (da ne spominjem nazive firmi) zamalo nisu slupali kola, koja nisu bila fiksirana kako treba...
c) entuzijazam/stručnost/profesionalizam rukovaoca (tj. Đenke) mora da bude zasnovan na strogim tehničkim standardima, jel' da je tako?
d) rototest (kako ja to shvatam - posle googlanja) je dobar jer omogućava jedino pravo "u hodu" tj. "on-line" podešavanje parametara tuninga, zbog toga što je "parazitski" uticaj parametara koji moraju da variraju (felne, pneumatici, dotok vazduha) skoro eliminisan...
e) srećno sa nabavkom - evo tebi mušterije again...
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Pet Mar 26, 2010 8:08 pm
od dejan555
Kako ćeš bez frikcije meritisnagu???
Možda ne postoji između gume i valjka ali svakako
mora postojati unutar mašine - samo je premešten taj deo koji se zeli izbeći.
Taj "parazitski" efekat guma i felne je nešto bez čega se auto
nikako ne može voziti !!!
Kad ih eliminišeš kao nepotrebne je veća šteta nego korist
jer si njihovi odstranjivanjem istovremeno odstranio i realnost iz testiranja.
Jedino razumem da se eliminisanjem valjka zbog mase nešto dobija
jer ta masa valjka kvari sliku i što je šitav uređaj upravo eliminacijom
valjak manji, jeftiniji jednostavniji i praktičniji za instalaciju i održavanje.
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Pet Mar 26, 2010 11:48 pm
od darko qv
dejan555 napisao:Kako ćeš bez frikcije meritisnagu???
Možda ne postoji između gume i valjka ali svakako
mora postojati unutar mašine - samo je premešten taj deo koji se zeli izbeći.
Taj "parazitski" efekat guma i felne je nešto bez čega se auto
nikako ne može voziti !!!
Kad ih eliminišeš kao nepotrebne je veća šteta nego korist
jer si njihovi odstranjivanjem istovremeno odstranio i realnost iz testiranja.
Jedino razumem da se eliminisanjem valjka zbog mase nešto dobija
jer ta masa valjka kvari sliku i što je šitav uređaj upravo eliminacijom
valjak manji, jeftiniji jednostavniji i praktičniji za instalaciju i održavanje.
Ima smisla u ovome.
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Sub Mar 27, 2010 2:24 am
od Gumetina
ustvari i nema...
mi ne mapiramo kako se auto vozi, mapiramo motor

i ne merimo koliko si snage preneo na asfalt ili valjak, nego koliko snage preko pogonskog vratila stize na tocak
ne bi zeleo da ispadnem nadobudni kreten, ali , sistem sa valjcima je aj da kazem , neprecizan, tezak, skup, i nadasve nepraktican...
osim toga, sa rototesta auto ne moze da se otrgne i pobege, jer nema "horizontalnog" nego "vertikalnog" momenta... ko razume shvatice

Re: Chiptuning i AR
Poslato: Sub Mar 27, 2010 2:07 pm
od dusanGT
Gumetina napisao:... ko razume shvatice

Re: Chiptuning i AR
Poslato: Sub Mar 27, 2010 3:58 pm
od dejan555
Gumetina napisao:
osim toga, sa rototesta auto ne moze da se otrgne i pobege, jer nema "horizontalnog" nego "vertikalnog" momenta... ko razume shvatice

Ko razume da je besmisleno auto testirati u laboratorijskim uslovima
shvatiće šta je čip ćuning
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Sub Mar 27, 2010 6:33 pm
od JaMaL
Guma je u potpunosti u pravu...
Ne znam o kakvoj realnosti se prica kod tuninga parametara rada motora...
da mozes da ga izvadis is kola bilo bi najbolje... ostatak automobila je za tu svrhu totalno nepotreban...
sve sto zelis jeste da mozes da opteretis motor i da ga prodjes kroz sve rezime rada u sto kontrolisanijim (sto vishe laboratorijskim) uslovima koje mozes da nadjes...
sama guma, njen slip, grip i ostali uticaji koje ima na ponasanje merenja su totalno nepozeljni... a kamoli jos valjci i njihove inertne mase... tunira se motor... nista drugo...
svi tuneri bi dali pedu da imaju pristup ovako necemu:
http://www.youtube.com/watch?v=Ny9xl7iWayU
posle ovoga rototest je the next best thing... sve sto ima valjke i gume u kombinaciji je dobro da se hvalis drugarima sa youtube clipom... nije da ne radi ali je mnogo nepreciznije od svega prethodno navedenog...
na schrick-ovom test benchu rade test performansi uljne pumpe simulirajuci 2-3x pojacane sile voznje po ringu... da vide da li motor dobija dovoljno ulja u svim rezimima rada i promenama nagiba... to ces saznati kako na valjcima iz svog novor 400ks motora? nikako dok ti ne crkne na tom istom ringu... ovako je sigurnije, lakse i manje blama na kraju...
samo napred gumo, odlican izbor...
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Sub Mar 27, 2010 6:48 pm
od Gumetina
dejan555 napisao:Gumetina napisao:
osim toga, sa rototesta auto ne moze da se otrgne i pobege, jer nema "horizontalnog" nego "vertikalnog" momenta... ko razume shvatice

Ko razume da je besmisleno auto testirati u laboratorijskim uslovima
shvatiće šta je čip ćuning
Ocigledno ti shvatas, pa bi mogao malo da nas poducis ?
Hvala momci, bicete obavesteni o razvoju situacije

Re: Chiptuning i AR
Poslato: Sub Mar 27, 2010 8:00 pm
od kilson
dejan555 napisao:Taj "parazitski" efekat guma i felne je nešto bez čega se auto
nikako ne može voziti !!!
Kad ih eliminišeš kao nepotrebne je veća šteta nego korist
jer si njihovi odstranjivanjem istovremeno odstranio i realnost iz testiranja.
Jedino razumem da se eliminisanjem valjka zbog mase nešto dobija
jer ta masa valjka kvari sliku i što je šitav uređaj upravo eliminacijom
valjak manji, jeftiniji jednostavniji i praktičniji za instalaciju i održavanje.
Pa ovde upravo sebe demantujes. Sta je onda sa npr. "parazitskom" inercionom silom valjka?
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Sub Mar 27, 2010 8:47 pm
od dejan555
Pobogu, pa ovo testiranje pumpe ulja nem nikakve veze sa čip ćuningom.
Da bi proverio da li dovoljno ulja vuče sa nanjiže tačke naravno da moraš
"promućkati" ceo motor. Ovo je testiranje pumpe ulja (i najniže tačke kartera)
opet nema veze sa testiranjem čipa a valjke si pomenu tek tako ...
Sve ovo naravno nema nikakve veze sa bilo kojom primenom bilo kog
auta bilo koš člana foruma, ali hvala za klip.
Valjci su neizbežni jer točkovi moraju, eksperimenta radi,
prenetu silu na nešto - to pod uslovom da rezultati tog eksperimenta
nekome nešto znače ...
Uostalom kolik je inerciona sila puta?
Jel i to "parazit" bez koga se auto može voziti
Pošto ne znam ništa o vožnji motora u laboratoriji neću vas podučavati,
ali zdravom razumu hoću.
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Sub Mar 27, 2010 9:07 pm
od Zillgian
Moram da priznam da se ja nesto pretjerano ne razumijem u materiju, ali iduci nekom prostom logikom, zar mu ne dodje na isto ako se motor i jednom i drugom metodom testira prije i poslije tjuninga. Trebalo bi da mu dodje na isto... vidis koliko ti procenata pokazuje koji, sa ili bez gubitaka, i to je to...
...sem ako u jednacinu ne ulazi promjenljiva da su rezultati svaki put drugaciji.

Re: Chiptuning i AR
Poslato: Ned Mar 28, 2010 7:05 am
od dusanGT
Ako mogu ja...
Meni je potpuno blisko pameti da Rale (i ostali tuneri) žele da mere rezultat svog rada tako što će da koriste skalameriju/devices koja skoro potpuno isključuje faktore koji ili "kvare" rezultat tuninga ili mogu "kvare" utisak o tuningu... Ja bih isto tako na njegovom mestu... Znači, molim lepo - da vidimo šta smo imali: dodatnih 35KS i 50Nm - sve u svemu 150€. Koliko para toliko muzike...
Ako neko dođe na "valjke" sa "ćelavim" gumama na velikim/teškim (recimo 17") felnama, brojevi (KS i Nm) neće da budu toliko sjajni kao kad dođe sa novim (iz radnje) čistim 15" gumama koje imaju max. grip i to još sa lakim felnama (tj. sa malom rotacionom inercijom, da izvinete na izrazu).
Čak i kada bi merenja na "valjcima" bila standardizovana (uvek iste gume i felne, kontrolisani dotok vazduha određene temperature) postavljalo bi se pitanje bezbednosti - neka se javi član ovog foruma kome je 147ca izletela iz "valjaka", pa neka sam ispriča...
Ovo je samo deo razloga zbog kojih nisam hteo da idem na "valjke", a svašta sam menjao na mojoj 147ci... E, sad kad dođe rototest...
Re: Chiptuning i AR
Poslato: Ned Mar 28, 2010 7:08 pm
od Gumetina
Ako neko misli da ume bolje slobodno nek izvoli, meni licno ne smeta... smeta mi samo sto se ova rasprava vodi ovde a ne u za to namenjenom forumu.
Jednom recju ako ti se ne svidja kod mene, idi slobodno na drugo mesto !

Re: Chiptuning i AR
Poslato: Ned Mar 28, 2010 11:46 pm
od kilson
dejan555 napisao:Valjci su neizbežni jer točkovi moraju, eksperimenta radi,
prenetu silu na nešto - to pod uslovom da rezultati tog eksperimenta
nekome nešto znače ...
Uostalom kolik je inerciona sila puta?
Jel i to "parazit" bez koga se auto može voziti
Je l' ti taj parazit ekvivalentan parazitu na valjcima? I zasto se stalno nekim indeksiranjem trazi gubitak u transmisiji i frikciji da bi se doslo do snage na radilici?
Ma sve je to tuki, sta znaju svedjani kojima je rototest osnovno merilo...
Re: Rototest
Poslato: Pon Mar 29, 2010 9:07 am
od JaMaL
Pobogu, pa ovo testiranje pumpe ulja nem nikakve veze sa čip ćuningom.
Nema u ovom klipu.. ali ako zaustavis napravu i koristis je bez hidraulike za simulaciju pokreta ostaje ti savrsen laboratorijski "tuning sto" na kome nema spoljnih uticaja na motor, pa samim tim je merenje i tuning preciznije i sigurnije...
ako si ikada pogledao bilo koju Hot Rod emisiju na discovery-ju mogao si da vidis da se svi oni Twin Turbo 650+ KS motori iz tih automobila upravo ovako tuniraju i testiraju pre stavljanja u auto... Oustalom to je nebitno jer niko od nas nece, valjda, vaditi motor da bi ga mapirao... realno nemamo gde, niti para za to...
oustalom Rototest je sledeci korak u evoluciji dynamometara... ne moras verovati nama niti gumi ali razmisli malo o celomn postupku i bice ti jasno... u medjuvremenu procitaj sta kazu ljudi koji tuniraju kola koja niko od nas ovde nece provozati nikad osim ako ne dobije na lotou... SpeedWerks... (oni rade Porsche trkacke automobile)
chassis dynamometer eliminates all variables attributable to the tire/roller interface on a typical "rolling" or "inertia" dynamometer by bolting the dyno to the car. The results are therefore far more repeatable from run to run. Examples of those variables are: tire temperatures, tire pressures and traction slippage. The results are also more accurate since there is no large steel drum with significant mass rotating against the tires. This situation is likened to a large flywheel whose inertia minimizes data fluctuations. While this produces nice smooth power curves, it also masks the power fluctuations that tells the technician what's really going on at specific points in the power curve. Finally, a chassis dyno is a much safer alternative to traditional "inertia" dynos as there is no chance of the vehicle coming off the machine should a tie down strap break.