Stranica 1 od 2
Umrtvljen motor?????????
Poslato: Pon Jan 18, 2010 9:26 pm
od darko qv
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Pon Jan 18, 2010 9:38 pm
od branimir_
Meni su objasnili da ne tjeram auto u velike obrtaje kad je hladan.
Osim toga, ne smeta mu nista.
Mada, kod drugara koji vozi forda, neku fiestu sa mnogo KS, i koji je bas gnjavio
pa mu se valjda opteretila bregasta i ne znam ni ja sta.....
Ne mozes vjerovati da auto tako poludi: kvacilo mu nesto tvrdo....kad pusti gas ostane mu na 2000 ili 2500obrtaja i tako sve nesto sjb..!
Majstor uzeo, kako on kaze produvao ga malo i rekao da mu taj kvar vise nece popravljati

i sad auto ide normalno.
Od tad ja svoj malo potjeram, cesto saltam na preko 3000obrtaja,
ali .ebiga 15l/100km u gradu (2.0benzin114kw.....itd)
SAMO CUVATI PJESAKE. DANAS SAM BIO SVJEDOK RUZNOG DOGADJAJA.
CUVAJTE PJESAKE LJUDI. I IMA IH SVAKAKVIH!
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Pon Jan 18, 2010 10:07 pm
od byMaX
To o umrtvljavanju atmosferca je više urbani mit nego bilo šta drugo. Ako je sa katalizatorom sve ok, ako je izduv u redu, ako je kompresija dobra, nema razloga da ne ide isto i ako ga cepaš, a i ako ga ne cepaš. Samo benzin pravi razliku, odnosno sam vozač.
Moderni dizeli su nešto drugo, filteri i ventili, turbina, izduvni sistem... sve to može da se zaprlja od lošeg goriva i lenje vožnje, pa da auto ide slabije, plus da krene da vraća i "balavi" na turbini (kao što je kod mene bio slučaj, mada ne u nekoj većoj meri i sada je problem rešen).
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Pon Jan 18, 2010 10:08 pm
od dekideki
postoji kod 2.0 16V motora (tvog) problem kilometarskog hoda olaksanih klipova koji mogu da lete gore dole pri 7000rpm... stradaju karike. ili istog tog motora koji se patosira na niskim obrtajima 1200-1800... stradaju lezajevi.
inace, ulenjivanje kod 16V je prakticno nemoguce jer se odnosi na ventile koje pri najnormalnijoj voznji bregasta udara malo tangentno i non stop se predihtuju iznova i iznova u krug. inace, kod klasicnih ventila (stara skola), potrebno je sprziti 5000-5500rpm par minuta npr. drugom na otvorenom, da ventili zarotiraju oko ose i se sve naslage na i oko ventila skuckaju, koksiraju i izbace napolje.
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Pon Jan 18, 2010 10:13 pm
od branimir_
Svaki put nesto naucim.

Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Pon Jan 18, 2010 10:27 pm
od JaMaL
nisu samo ventili... od stajanja... spore voznje itd. na niskim obrtajima tokom mnogo vremena se skupi naslaga i na injectorima jer rade sa kracim otvaranjem... i onda im se kapacitet smanji od naslaga... i auto pocne slabije da ide jer je smesa siromasnija... zato se kaze da treba ocistiti injectore najmanje jednom godisnje a sa nasim gorivom i koliko naslaga imamo u rezervoarima i 2 puta nije na odmet...
neka svako od nas skine rezervoar i istrese sta sve ima u njemu... filter je ok... ali i on se zapusi ili propusti nesto sitno... a mnogo sitnog se zalepi pod temperaturom... i dobijes "ulenjen" motor... tj. zaprljan sistem ubrizgavanja... takodje zica na protokomeru kod starijih modela se isprlja... i onda auto radi malo cudnije sa pogresnim podatcima...
mnogo je tu stvari koje mogu da se zaprljaju i zapuse od stajanja/spore voznje... ja nikada ne izvezem auto da ga ne oteram u blokadu bar par puta u prvoj i drugoj cisto da se oslobodi naslaga koliko moze... po mogucnosti na uzbrdici... jer nema svrhe to raditi u mestu... a i nije zdravo po radilicu i lezajeve ...

Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Pon Jan 18, 2010 10:29 pm
od darko qv
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Pon Jan 18, 2010 10:32 pm
od darko qv
dekideki napisao:postoji kod 2.0 16V motora (tvog) problem kilometarskog hoda olaksanih klipova koji mogu da lete gore dole pri 7000rpm... stradaju karike. ili istog tog motora koji se patosira na niskim obrtajima 1200-1800... stradaju lezajevi.
inace, ulenjivanje kod 16V je prakticno nemoguce jer se odnosi na ventile koje pri najnormalnijoj voznji bregasta udara malo tangentno i non stop se predihtuju iznova i iznova u krug. inace, kod klasicnih ventila (stara skola), potrebno je sprziti 5000-5500rpm par minuta npr. drugom na otvorenom, da ventili zarotiraju oko ose i se sve naslage na i oko ventila skuckaju, koksiraju i izbace napolje.
Sta znaci ovo kilometarki hod????Duze drzanje u visokim obrtajima???

Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Pon Jan 18, 2010 10:33 pm
od Vuk 166
To znaci da klipovi imaju veliki hod...
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Pon Jan 18, 2010 10:38 pm
od branimir_
...sto duze i kvalitetnije...naravno, ja sam planirao dugo zivjeti!
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Pon Jan 18, 2010 10:40 pm
od darko qv
Vucko_Alfista napisao:To znaci da klipovi imaju veliki hod...
Znam to.I 8v ima dug hod pa nema tih problema.

Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Uto Jan 19, 2010 9:27 am
od darkbgd
a sta mi sa dizelima da cepamo gas do daske ili ...

Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Uto Jan 19, 2010 10:30 am
od SCHUMACHER
Vi sa dizelima sacekajte da motor postigne radnu temperaturu,i onda puni gas na 3.500 rpm (mala sala

),a posle te voznje ostaviti auto da radi u leru najmanje 1-2min zbog turbine...
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Uto Jan 19, 2010 10:45 am
od darko qv
SCHUMACHER napisao:Vi sa dizelima sacekajte da motor postigne radnu temperaturu,i onda puni gas na 3.500 rpm (mala sala

),a posle te voznje ostaviti auto da radi u leru najmanje 1-2min zbog turbine...

...xaxa...
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Uto Jan 19, 2010 2:58 pm
od alfaskorpion
dekideki napisao:postoji kod 2.0 16V motora (tvog) problem kilometarskog hoda olaksanih klipova koji mogu da lete gore dole pri 7000rpm... stradaju karike. ili istog tog motora koji se patosira na niskim obrtajima 1200-1800... stradaju lezajevi.
Ovo si rekao iz svog licnog iskustva ili tudjeg loseg ?
I ako mozes da mi pojasnis zbog cega se to desava ,posto mi nije bas jasno .
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Uto Jan 19, 2010 4:45 pm
od dekideki
a prosta matematika je u pitanju. ona formula trajnosti motora na osnovu projekta.
sirina cilindra spram hoda klipa i sirine karika mnogo govori o tome kako voziti taj motor i sa kojim odrzavanjem. ako sipate Racing, cesce ga menjate, i uvek proveravate nivo i pritisak, samo to vas nece spasti ako motor kome je duzi hod klipa nego precnik cilindra konstantno zakucavate u blokadu... jos ako je varijanta sa debljim karikama, zamislite sta se desava izmedju njih i cilindara.
ne kazu dzabe svi majstori da je 1.8 16V kao projekat odlican jer ima prakticno iste te dve dimenzije, klip je veci i deblji a karike od najtanje do najdeblje...
duga prica, samo sam ti zagrebao vrh ledenog brega.
*da, imam iskustva, na srecu ne sa svojim 2.0 16V ali imam...
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Uto Jan 19, 2010 5:40 pm
od alfaskorpion
Nisi me ubedio da je to tacno sto "majstori" govore, ta formula je dobra i moze dosta reci ali stvar se odnosi na duge staze , na koliko predjenih kilometra to je moje pitanje 200k km ili 300k km ? Normalno je da se karika koja ima veci hod kretanja vise haba od one koja ima manji to je prosto i jednostavno , vise se trosi. Reci mi koji motor moze da izdrzi stalno zakucavanje u blokadu ? Naravno da odabir pravog ulja moze umanjiti koeficijent tih nus pojava kod 2,0 16v motora sto i jeste glavna stvar propadanja istih a ne njihova konstrukcija. Cela stvar se svodi na lose podmazivanje u kriticnom trenutku , zar ne?
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Sre Jan 20, 2010 9:13 am
od Bogdan156
darko qv napisao:SCHUMACHER napisao:Vi sa dizelima sacekajte da motor postigne radnu temperaturu,i onda puni gas na 3.500 rpm (mala sala

),a posle te voznje ostaviti auto da radi u leru najmanje 1-2min zbog turbine...

...xaxa...
Haha pa ja npr uopste nemam potrebe da idem preko 3.500 rpm a to za turbinu jeste mana sto mora da se saceka, ali jbg, nista nije savrseno.
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Sre Jan 20, 2010 10:31 am
od dekideki
prenosim visedecenijsko iskustvo koje meni ima smisla, a dostupno je svima koji koriste internet, odnosno poznaju malo iskusnije majstore.
po istoj matematici fiatov blok 1116ccm (kec, jugo, 128) je jako dugotrajan jer ima veoma malu prosecnu brzinu kretanja klipa kroz cilindre. s druge strane, karike tesko stradaju na takvim motorima. mnogo ljudi pomisli da je onda ta racunica netacna, jer to napisati kao istinu zaista zvuci smesno.
ali:
porediti DMB blok iz vremena najvece krize koji je sam po sebi krsh bez obzira na prijekat i npr. fiat 128 blok iz 70ih i 80ih kao iste - takodje nema smisla. u mom kecu (Confort 1981) sam vozio 200.000km standard delove prva ugradnja dok motor nije nadziveo karoseriju (informacija 100% tacna, jer je auto dedin pa caletov pa moj). blok je bio "FIAT 128A DMB"

znali smo i mi nekad da pravimo dobre blokove...
2.0 16V je blok koji je sklon brzom habanju karika, i to uz redovno odrzavanje. to ne znaci da je los, samo da trazi redovnije odrzavanje, za istu predjenu kilometrazu. svi cete se sloziti da vecina 2.0 16V nadzivi karoseriju. uz prikladno odrzavanje guraju do 210-220k, zatim pocinju da trose ulje, na 250k otpr. se zamene karike i lezajevi, preduhtuje se motor i posle toga nije zabelezeno da ga je iko ponovo otvarao
a desavalo se da se sve to desi malo ranije, na 180-190k...

Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Sre Jan 20, 2010 11:36 am
od alfaskorpion
Ja sam samo hteo da kazem ljudima da se netreba plasiti tog 2,0 16v motora , uz normalno odrzavanje svaki alfin motor je

.
Iz mog licnog iskustva posto sam uvek voleo iz hobija da se igram , iza sebe imam nekoliko spakovanih alfinih motora i ono sto mogu da kazem jeste da 1,8-2,0 8v motori stvarno prestavljaju ne unistive motore kod kojih su hilzne i radilica posle predjenih 300000km bukvalno novi . Takodje sam imao priliku da spakujem i 1,6 16v motor kome je otisla radilica ali ne mogu da kazem da je uzrok tome bio konstrukciski los motor iako je bilo dosta takvih slucajeva na 1,6 16v motorima , ja i dalje verujem da je lose odrzavanje celokupni problem kratkog veka motora.
Sto se tice stoje (popularni kec, zastava ) ucio sam da vozim na jednom iz 76 godine koji je na satu imao 150000km u prvoj boji , verovali ili ne taj auto nije trosio gram ulja , covek se i dan damas vozi sa njim i sluzi ga besprekorno . Rasturao sam i motor izvadjen iz jednog koji je bio 81 god sa predjenih 200000km, takve hilzne su mogli samo da sanjaju oni koji su silazili sa trake 90ih godina pa na dalje. Ti ne sercni motori iz 90ih su posle 50k km imali hilzne nokat da polomis a karike si mogao ladno da ispravis i to bez da pukne
Tako da ljudi redovno i kvalitetno odrzavajte svoje motore i bez brige

Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Sre Jan 20, 2010 3:47 pm
od JaMaL
Mislim da je to veoma subjektivna stvar... zavisi od toga kako ih covek vozi...
navike su cudo i mozes ti coveku dati najnoviji i najbolji motor a on navikao na traktor ... unistice ga za 6 meseci... ja licno poznajem ljude koji svojim kolima rade stvari od kojih se meni dize kosa na glavi...
imam drugara koji
nema filter za vazduh na motoru... vec... godinu dana... mrzi ga da kupi... ide i bez njega... i vozi auto dok ne crkne... onda pozove slep sluzbu i otera ga kod majstora... onda uradi 2 generalne za 40k km i proda i kupi drugi auto

i tako u krug... dakle odnos prema kolima gori nego prema starim carapama... jbg... i sta on da ti kaze o trajnosti motora ili neko ko je od njega kupio auto... mozes samo najgore da cujes...
1000 ljudi 1000 cudi... najgore je kada neko pogresi pri izboru motora i onda kupi dizela da ga gazi ili kupi 1.6 i vadi mu dusu svaki dan na 6000 rpma i onda se zali kako ne valja motor ili auto ili sta god... znas ono, ocu da malo trosi... aha dizel... ocu da mi je mala registracija... aha 1.5... onda ga vozi kao 2.0 turbo i zali se sto mu motor produva ili pocne da dobija cudne simptome posle 10k km...

ne ide to tako...
pre nego sto nekoga poslusam bilo sta u vezi kola volim da se provozam sa njim u njegovim kolima par kilometara... onda znam kakav je i kako se odnosi prema masinama... da li ima takozvani "machine sympathy"... ili je balvan...

Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Sre Jan 20, 2010 6:10 pm
od alfaskorpion
Slazem se u potpunosti

Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Sre Jan 20, 2010 6:51 pm
od miodrag lukovic
Daj budali kliker, pokvarice ga, ali da Alfa treba da se tera pun gas, treba. Ja imam nekog Juga Ameriku, redovno menjano ulje, presao skoro 200.000km, jos dobar motor i limarija, a auto 88mo godiste(digresija na konto price o Zastavi)
Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Čet Jan 21, 2010 7:21 pm
od darko qv
Ode tema......,al u pravom smjeru!

.Evo ovako,da izlozim...Kad sam kupio moju

na satu je imala 139 hiljada.Full zdrava,s obzirom da je niska,odozdo nije imala ni tacku.Masno je bilo izmedju menjaca i motora.Na svakih 6-8 hiljada km mijenjam ulje,prvo bio castrol rs,sad selenia racing,ne trosi ulje ni malo,znaci od mjenjanja do mjenjanja je na max.Nikad nije stisnuta na hladno,a kod svakog mijenjanja ulja,ono izlazi zuto.Po,mom skromnom misljenju,i ranjile je mijenjano ulje na vrijeme,i motor je cist iznutra.Kod mene je izmedju 2.500rpm i 4.000 rpm(kad se ugrije naravno,dok ne bude na radnu temp.uglavnom je na 2,000rpm).Zna da poleti i do crvenog polja ponekad cisto da ne zaboravi kako je to.

.Smatram da je ovakvom voznjom i odrzavanjem sigurno motoru pruzena zastita koju moze da dobije.Na satu je sada 162 hiljada km....Vidjecemo kako ce biti kad dodje do 200.

Re: Umrtvljen motor?????????
Poslato: Čet Jan 21, 2010 9:37 pm
od DushanSD