Stranica 1 od 2

Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Ned Jan 03, 2010 11:52 pm
od Driver_GT
Dakle, opisao sam ukratko ovde ( viewtopic.php?f=6&t=46586&st=0&sk=t&sd=a&start=0 ) sta mi je u planu...vec sam se raspitivao kod ljudi koji se razumeju kazu da je moguce, ali treba mi ipak pomoc sa svih strana i sto vise informacija da bih znao sta me ocekuje..ukratko, planiram da na fabricku 147 stavim turbinu sa stare slupane 147, napravim biturbo, kompletan izduv, menjac i kvacilo i jos par stvari oko goriva i hladjenja motora... e sada, ima li neko iskustva sa tako velikim modifikacijama i gde bih mogao da se posavetujem kada zaglavim negde? Ipak nije jednostavno ulaziti sam u toliki posao..

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 12:11 am
od JaMaL
? kako planiras i sta zelis da dobijes da na 4 cilindra dizel stavis 2 turbine?

ok da kazemo da u teoriji na dizel ide staged turbo... ali u toj kombinaciji 1 turbo je mali... a drugi veliki i onda imas 2 seta cevi i ventile koji preusmeravaju izduv na odredjenim obrtajima/pritiscima... i 2 intercoolera su pozeljna... i gomila cevi... e sad zanima me kako si planirao da to izvedes... imas 2 iste turbine?

:grin: pitanje je samo da li znas u sta se upustas i imas li radionicu u kojoj bi sve to radio?

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 12:15 am
od Driver_GT
Hmm...pa ovako..imam 2 iste turbine, fabricke sa 147 JTD..ove sto je na njoj sada i turbina sa stare slupane.. e sada nisam preterano upucen, zato i pitam ovde za neku pomoc, da vidim ima li neku ideju kako bi se sve to moglo izvesti.. jer imam coveka koji se razume u to, i radio je slicnu prepravku na 156, medjutim, tu je bilo dosta veceg finansiskog pokrica i vise opreme na raspolaganju.. Ja imam garazu u kojoj mogu da radim, potreban alat i sve sto treba, ali opet moram da znam pre nego sto se upustim u sve to na cemu.. otprilike sam gledao, i po netu video sve i svasta, ali nigde ne pise sta i kako tacno treba, pa cisto pokusavam da ovde izvucem neke informacije ako je moguce :)

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 12:33 am
od starac vujadin
Opel je to radio na Vectri koja je imala motor kao ti 2004-5, ali nikad nije ubacio u serijsku proizvodnju iako je auto napravljen i predstavljen. Imao je 212ks. Koristili su naravno dve turbine razlicite velicine koje su radile u serijama.

Slika

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 12:39 am
od Driver_GT
Hvala za info, zaista cenim...Je li moguce to uopste uraditi sa istim turbinama?

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 1:26 am
od starac vujadin
Naravno da je moguce. To je jeftinije, prostije resenje.

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 2:18 am
od JaMaL
cek sta dobija sa 2 iste turbine... veci lag...? kako bi ih povezao... 2 cil na 1, 2 na drugu...?

na sequential sistemu nece nista dobiti ako na visim obrtajima ukljuci drugi isti turbo jer ce protok kroz turbinsko kolo biti preveliki za 1 tako i za drugi... i nece praviti nista veci boost samo ce dodatno grejati vazduh...

kako si mislio da veze 2 iste turbine...? a da dobije ono sto zeli snagu i na niskim i visokim obrtajima...?

da propusti izlaz iz 4 cil prvo kroz 1 turbo ... i onda na vishim obrtajima da se razdvoji izlaz iz ukrstenih cilindara i tera 2 turbine sa po 2 impulsa iz suprotnih cilindara svaku?

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 7:51 am
od dusanGT
Pozdrav za Driver_GT - uvek je za pohvalu nastojanje da se "ispod haube" nešto unapredi...
Dakle...
Bi-turbo sistemi kombinuju dve različite turbine tako odabrane (razni parametri su u pitanju) da:
a) u malim obrtajima ima što manje turbo-laga i
b) u velikim obrtajima bude što više Nm i KS
Ne moramo sada da idemo u detalje zašto to ne može sa jednom "standardnom" turbinom i zašto bi-kombinacija dve iste turbine nema smisla...
Zbog toga, a i zbog razloga koji su već navedeni, mislim da je jedno od rešenja za tebe, tzv. "hibridni" turbo - u istom agegatu se kombinuju turbinski i kompresorski deo sa različitih turbina. Ovo budženje je srazmerno jeftinije nego poduhvat sa dva turba. Jedini problem je potreba za remapom koji će uzeti u obzir takav "novi" turbo i niz tehničkih problema (uklapanje ulaza u turbinu sa izduvom, promena kućišta, rekonstrukcija "poklopca" na kompresorskom delu, itd...)...
Sa hibridnim turbom 147ca JTDm dignuta je na oko 250KS - znači može. Postavlja se pitanje: da li sve ostale konstrukcijske karakteristike 147ce mogu da "servisiraju" tu snagu? I na kraju: postavlja se pitanje - šta se dobija i da li je jeftinije ići na 2.4 JTD ili nešto benzinsko - ali samo turbo.

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 8:21 am
od dusanGT
Iscurilo 15min, pa nastavljam...
Jedna od (skupljih) ideja je i nabavka "nove" poboljšane generacije turbokompresora koji se ugrađuju u "jače" Alfa dizele - 147 1.9 JTDm 16v ili 159 1.9 JTDm 16v. Imaju primetno manji lag, a daju veću snagu i bez problema (bez drugih modifikacija, osim MAP senzora koji mora da "čita" 3.0bara) se dižu na oko 200KS (zoveš Gumetinu i kažeš mu da ti je ECU ostao isti, a imaš veću turbinu)...

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 8:38 am
od starac vujadin
Covek je pitao da li moze, a ja sam mu samo odgovorio da moze, nisam komentarisao sta je bolje.

Naravno da je bolje imati razlicite turbine i da rade serijski.

Inace, vezuje se jedna turbina na dva cilindra i rade paralelno. Ne moze da se dobije sve odjednom, naravno. Uglavnom se ide na efekat vecih perfomansi i time se dobija znatno veca potrosnja, veca turbo rupa. Takodje i emisija izduvnih gasova raste strahovito, pa bi takva prerada na Zapadu tesko prosla registraciju.

Meni generalno sve prerade i "budzenja" dizela u smislu perfomansi nisu bas smislene jer su u kontri sa osnovnom prirodom dizel motora, ali covek hoce, pita - pa da mu kazem bez mnogo komentarisanja.

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 9:13 am
od JaMaL
k...

mozda bi ti bilo lakse da prodas staru i da kupis neku drugu vecu i uradis to kako treba...

doduse sto vujadin kaze ako vezes tako dobices esencijalno benzinski turbo u dizelu... sto je malo sumanuto... i dalje ce ti polje snage biti malo samo pomereno gore u obrtaje sto je opet smrt za dizel motor...

ako zelis ici na sequential varijantu... treba to nekako kontrolisati... 2 intercoolera, ventili... mnogo komplikacija... ako nisi vec tako nesto radio ili ne poznajes teoriju ja se ne bih upustao u tako nesto...

mnogo ti je bolje ici na hibridni turbo koji ti moj imenjak predlaze... manje problema u startu i mnogo manje pravljenja i para je potrebno...

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 12:59 pm
od Driver_GT
Hmm, ok, razumem.. znaci jednostavno ne bi to islo kako treba, i ne bih dobio zeljeni efekat sa 2 ISTE turbine..e sad.. Dusane, mislio si da ubacim samo umestno moje, turbinu sa neke novije jtdm od 150ks? mislis da bih time dobio nesto? ILi sta?

I sta se sve podrazumeva pod hibridnim turbom?

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 1:40 pm
od dusanGT
Bavim se razmišljanjem o ubacivanju hibridnog turba u moju 147cu jer je to najefikasnije, najjeftinije, najjednostavnije i najbrže rešenje za "ozbiljnije" dizanje snage kod motora koji već imaju turbinu...
Skuplje rešenje je turbo sa jačih JTDm mašina (jer su te turbine još uvek skupe, čak i ako su polovne). Pored toga to bi zahtevalo i neke prepravke - na "toplom" izduvnom delu - morala bi da se menja "prirubnica" na izduvnoj grani.
Pravljenje hibridnog turba kod nas... nisam siguran da lako izvodljivo. Možda je rešenje da nabaviš (ebay) neki hibridni turbo, pa da prodaš dve Garrett GT-1749v turbine koji bi tada imao kao višak.
Pri svemu tome postavlja se pitanje usklađenosti svih sklopova sistema. Sa ovim turbom koji sada imaš ti možeš da "nasviraš" 147cu do 165-170KS i 400Nm. To je granica koju set kvačila i diferencijal još i mogu da trpe. Preko toga (sa hibridnim turbom, na primer, i do 200KS i 450Nm) morao bi da razmišljaš i o "ojačanom" setu kvačila. Ako bi nabavio takav set kvačila, do izražaja bi došli problemi vezani za prednju vuču, malu masu 147ce, itd... Imao bi 200KS koje je teško kontrolisati. O tome razmisli...
Inače, jedna od velikih prednosti turbo-dizela je činjenica da kod njega već postoji turbo, pa se JTD lako i bezbedno budži - pitanje je samo mere i svrhe...

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 4:10 pm
od Driver_GT
Znaci postoji mogucnost da ja u stvari ubacim samo drugu, odnosnu jacu turbinu? Na postojeci stock auto?

Nesto ovako:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-T0 ... ccessories

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-T0 ... ccessories

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0419619647

http://www.staticxmotorsports.com/garre ... 085ar.aspx

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 4:23 pm
od Driver_GT
I sta mislite o ovome?

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1244.html

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 4:43 pm
od dusanGT
Driver_GT napisao:I sta mislite o ovome?

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1244.html
Ovo zaboravi... BMC-CDA bi zadovoljio potrebe usisa remapovanog turbo dizela...

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 4:53 pm
od dusanGT
Driver_GT napisao:Znaci postoji mogucnost da ja u stvari ubacim samo drugu, odnosnu jacu turbinu? Na postojeci stock auto?

Nesto ovako:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-T0 ... ccessories

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-T0 ... ccessories

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0419619647

http://www.staticxmotorsports.com/garre ... 085ar.aspx
Hibridni turbo koji bi tebi (a i meni) odgovarao mogao bi da ima kompresorski sklop od naše GT-1749v turbine i turbinski sklop od druge (ne mnogo veće) turbine - time bi i sa manjim brojem obrtaja turbokompresor postao efikasniji - lag bi se "premestio" naniže (kod mene je i sad dosta nisko), a dobio bi se solidni obrtni moment i na većem broju obrtaja (između 3500-4000) i naravno snagu...

Na "Alfaowner" forumu možeš da postaviš isto pitanje - tamo može da dobiješ mnogo korisnije informacije - ja ću znati detalje kada moj turboservis (u Veterniku kod NS) nabavi delove za pravljenje hibrida...
Ovako sa tvojih slika ne mogu da vidim da li su navedeni hibridi baš za našu 147cu, ali su cene OK.

Sada sam u fazi rekonstrukcije "poklopca" kompresorskog dela...

Slika

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 4:56 pm
od Driver_GT
dusan147 napisao:
Driver_GT napisao:I sta mislite o ovome?

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1244.html
Ovo zaboravi... BMC-CDA bi zadovoljio potrebe usisa remapovanog turbo dizela...

Zasto mislis da ovo ne bi bilo dobro? Meni u principu treba samo neki lepsi zvuk (ne, necu benzinca da kupim :) )... mislis da moze da pogorsa performanse?

A sto se turbina tice, ok, onda cu sacekati i ja, pa se nadam da ce biti od toga nesto, ako ti uspes da uradis nesto, pa da odradimo zajedno.. ili kako vec, vidcemo..

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pon Jan 04, 2010 5:05 pm
od dusanGT
Čuo si kod "BateSportAuspuffa" zvuk moje 147ce... To je posledica ugradnje BMC-CDA, downpipea, protočnog izduva i protočnog lonca umesto katalizatora...
Ako već hoćeš da investiraš u filter uzmi zatvoreni "air-intake system". Mani se otvorenog K&N ili njegovih jeftinih kopija... Ako se već upuštaš u poduhvat "hibridni turbo" uradi i zamenu intercoolera, pa stavi FMIC...

Vidi i ovde za detalje:
viewtopic.php?f=29&t=45920

Ja sam sve to uradio (sve osim hibrida) po ceni koja je manja od ugradnje solidnog LPGa - i to se oseti. Sećam se da si provozao moju 147cu sa istim čipom i osetio razliku (tada nisam imao FMIC)...
Čim bude nekih novosti - javljam prvo ovde.
Pozdrav. Dušan.

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Uto Jan 05, 2010 2:38 am
od Driver_GT
Hmmm..ok..moram dobro da razmislim onda jos jednom o svemu,sada me je ova prica ubila bas :(

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Uto Jan 05, 2010 4:08 am
od dusanGT
Može i samo zamena turbine - ali je šteta ne raditi i ostalo...
a) Remap je dovoljan za oko 75%,
b) ostalih 20% ide na zatvaranje EGRa, zamenu katalizatora protočnim loncem, zadnjeg fabričkog lonca nečim boljim i ugradnju downpipea, novog filtera za vazduh...
c) preostalih 4.5% na FMIC, rekonstrukciju usisne grane...
d) onih "ekstemnih" 0.5% na zamenu turbine, injektora...
Samo lociraraj sebe u neku od ovih grupa i uzmi u obzir da su oni maksimalni (poslednji) Nm i KS najskuplji, kao i uvek. Mislim da si na "staroj" 147ci bio u grupi b)?
Sve ove modifikacije za 99.5% vlasnika 147ce koštaju manje nego četiri 17" solidne alufelne ili manje nego solidan LPG. Tako da ova priča baš ne ubija...

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Uto Jan 05, 2010 2:08 pm
od Driver_GT
Ubija ideja gore, jer ipak je maltene nemoguce uraditi to sto sam zamislio... moracu da dodjem do ns-a, pa kad bude bilo vremena da se nadjemo ako moze da probam auto i da vidim cisto sta je sve radjeno..

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Uto Jan 05, 2010 4:01 pm
od dusanGT
Čim bude neko lepše vreme...

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Uto Jan 05, 2010 4:46 pm
od Driver_GT
Dogovoreno ;)

Re: Alfa 147 JTD projekat-pomoc

Poslato: Pet Jan 22, 2010 4:46 am
od boza alfa 75
stavi 3.0 V6 iz 75ice :P