Stranica 1 od 2
greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Pon Nov 09, 2009 6:12 pm
od darko qv
Da li je ovo istina???Da 2.0 ima problem sa radilicom i da se nije pokazeo bas najbolje????I da je potrosac ulja???Kod mene je takav i sto se tice potrosnje ulja s tim nemam problema.Znaci od mjenjanja do mjenjanja ulje j na maximumu.Mada sam cuo da verzije sa plasticnim poklopcem imaju tanje karike,sto kod mene opet mije slucaj....Hvala unaprijed Oltretutto

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Pon Nov 09, 2009 11:05 pm
od milans
Jeste, tacno je! Verzije sa plasticnim poklopcem imaju tanje karike! I jos ako imas verziju sa ratkapnama i plasticnim poklopcem, onda i bregaste su kriticne, jer su "tanje" ...
(gde li samo cujete takve stvari... )
Aj se menjamo, dam ti ovaj moj 1.6 sa titanijumskom radilicom, za taj 2.0?

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Pon Nov 09, 2009 11:41 pm
od Zillgian
Necu da izgleda da sirim spekulacije, ali sam i ja cuo slicnu pricu. Moj drug i mehanicar, koji vozi AR156, samo 2.5V6, mi je jednom prilikom rekao da je do sada 3 puta mijenjao radilice na 2.0TS motorima, jer su "prolupali", valjda zbog radilice.
Obzirom da lik vec dugi niz godina radi na alfama, vjerujem da zna sta prica.
Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Uto Nov 10, 2009 2:05 am
od darko qv
Bez zezanja,a Hrv.forum alfisti sa isto to procitao i cak imaju i fotke.....Stvarno sam to cuo i procitao na dosta mjesta.

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Uto Nov 10, 2009 11:11 am
od SCHUMACHER
Brate,kvalitetno ulje i ne sekiraj se ni za sta...Drugi modeli drugih proizvodjaca kad bi se vozili onako kako mi vozimo nase Alfe davno bi zavrsili u "vjecnim lovistima"...
Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Uto Nov 10, 2009 11:19 am
od gile
Nije greška, takva je konstrukcija. Na pojedinim TS i V6 motorima, ne znam trenutno tačnu specifikaciju tj koje sve modele obuhvata, radilica nema specijale. Kad i ako daleko bilo prolupa, mora nova.
Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Uto Nov 10, 2009 1:20 pm
od darko qv

,xa to mi je cudno.Znam da najvise ti motori pate od stiskanja na hladan motor.Problem je sto masa ljudi to ne zna.Zato se to i desava.Shumi u pravu si.

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Uto Nov 10, 2009 1:39 pm
od alfaskorpion
gile napisao:Nije greška, takva je konstrukcija. Na pojedinim TS i V6 motorima, ne znam trenutno tačnu specifikaciju tj koje sve modele obuhvata, radilica nema specijale. Kad i ako daleko bilo prolupa, mora nova.
Definitivno nije greska , iz mog licnog iskustva stvar je proverena sa 1,6 ts 16v motorima nema specijale , za ostale ne mogu da tvrdim .
Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Uto Nov 10, 2009 1:55 pm
od darko qv
Nije mi jasno zbog cega je to tako

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Uto Nov 10, 2009 7:54 pm
od JaMaL
pa... 2 ocigledne stvari su los balans motora iz fabrike pa se vishe trosi radilica i los materijal koriscen namerno da bi imao sta da popravljas...
verovatno necija losa procena da bi to bio dobar poslovni potez... nije novo pravilo da se delovi automobila projektuju sa rokom trajanja da bi morao da ih zamenis...
u masovnoj proizvodnji koriscenje boljih materijala ne poskupljuje proizvodnju mnogo ali nije isplativo jer se najvishe para uzme na redovnom odrzavanju automobila a ne na prodaji novog...
to je kao i varijator kao i sav potrosni materijal na kolima, kaisevi, pumpe za vodu itd... koji realno ne moraju da odu ali se prave da bi otisli jer kako bi ti drugacije uzeli pare...
gumice, ostale gluposti se mogu napraviti od naprednih kompozita i da budu vecni... ali... farovi na novim kolima su od plastike i zute i bluruju vremenom... i menjas ih... a kada si poslednji put promenio far na starim kolima ako ga nisi slupao naravno?
ako ne znas zasto... pare... samo to... nisu oni nesposobni... ali oce tvoje pare...
Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Uto Nov 10, 2009 8:30 pm
od dexxxter
Svaki motor koji nije adekvatno odrzavan, pre ili kasnije strada. TS motor ukoliko se redovno odrzava, moze da predje jaaaaaaako puno. Problem je samo taj sto retko ko odrzava auto kako treba. Na ulju, filterima, kaisevima, rolerima i spanerima se ne stedi... Dodatni problem je sto TS ume da popije malo ulja kad se vozi u visim obrtajima, sto mnogi praktikuju. Ulje tada treba dosuti, sto je logicno. Koliko ljudi nikad nije ni pogledalo pod haubu, a ne prekontrolisalo tecnosti? To je pozeljno uraditi bar na 10-15 dana ili 500-1000 predjenih km. Svi problemi nastaju zbog neodgovornosti vlasnika. TS, ako se malo povede racuna o ulju, rashladnoj tecnosti i servisiranju, nikada nece napraviti veci problem...
Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Uto Nov 10, 2009 8:51 pm
od darko qv
Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Uto Nov 10, 2009 9:48 pm
od dekideki
odakle ti taj Castrol??? cuo sam da se ta verzija pravi samo za USA, ja sam ga trazio onako rekreativno kad sam prelazio na Racing, i dobavljac mi je prodao tu pricu...

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Sre Nov 11, 2009 1:30 am
od darko qv
Kod nas u C.G ga ima.Kao med je.Sad je bio na popustu,mogao je da se uzme 4 i jedan dovijes gratis za nekih 12e po litru.A,ja 14 placao seleniju.

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Sre Nov 11, 2009 11:37 am
od SCHUMACHER
Pa ja ne bih bas lupao glavu zbog Selenije jer je ulje u stvari hemikalija koja najbolje pri odredjenoj temperaturi "odgovara",leguri od koje su napravljeni elementi u motoru nekog prizvodjaca,a svi koriste razlicite legure,pa zbog toga Italijani preporucuju Seleniu i Shell,Njemci Mobil 1 i Castrol,Francuzi Total i Esso i tako redom...Ja cu morati da predjem na Seleniu jer sumnjam u identicnost ovog ulja koje sipam iz plasticnih boca sa znakom Shella na njima...
Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Sre Nov 11, 2009 2:07 pm
od darko qv
Jbg kazu da su Alfini motori razvijani na seleniji i da kao takva najbolje lezi motoru.

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Sre Nov 11, 2009 3:04 pm
od kilson
Nemojte opet da pretvarate temu u "ulja, vrste i podvrste" - ima bar 10 takvih tema gde se mozhe pisati o tome kako je ovo ekstra ili ono ekstra. Bitno je kontrolisati nivo i menjati ga na maksimum 7-8k Km. To shto neki motor "ne troshi ulje" ne znachi da je dobar i da mu se pishe dobro. Ima motora koji i "proizvode ulje" - tj zalivaju klipove benzinom. Za TS je najnormalnije da na 5000Km (kombinovane voznje) potrosi makar 0.5L. A ako ne troshi, onda bih mu prekontrolisao kolichinu goriva koju dobija.
Ono sto je poenta diskusije je radilica i tacno je da na 2.0 TS 16v ista ima kraci vek trajanja (barem prateci par servisa i sta se radi u njima). Moja predpostavka je da "greska" lezi upravo u osnovi motora, tj u hodu klipa. 2.0TS spada u motore dugog hoda, a zarad postizanja vece snage, odvrnut je do nekih 7k rpm. Tu se upravo desava problem, jer klip dostize stravicna ubrzanja te i masu kojom "bije" radilicu. Teska noga i "ljubav" prema slushanju blokade, chine svoje... Uz to obichno dodamo i varijabilu da je ulje vec razbijeno - izgubilo osnovne aditive usled pregrevanja + predjene kilometraze, rezultati su jasni.
Ako bih ikada otvorio TS16v, skinuo bih sto vise mase sa klipova i balansirao kako klipove tako i klipnjache.
Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Sre Nov 11, 2009 5:03 pm
od darko qv
Izvinjavam se sto smo skrenuli s teme.O.k,pa sto znaci kolko dobija ulja???Sta moze biti da nije u redu>>Pumpa za gorivo...???Nisam ni jednom cuo zvuk blokade,u crveno polje sam ulazio,ali nikad blokada.A,kakav je hod klipa kod fijata 2.0 20v???Znam jedan koji je vise u blokadu nego bilo sta drugo.

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Sre Nov 11, 2009 9:14 pm
od kilson
Taj 20v konstrukcijski nema blage veze sa TS16v; ima 5 cyl i dosta kraci hod klipa.

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Sre Nov 11, 2009 11:59 pm
od darko qv
Znam da je 5 cilindara,al nisam znao da ia kraci hod klipa.Sad sam gledao u onu knjigu sto dobijete s kolima kad kupite,i vidio da je na boxerima kod klipa 70 i nesto mm,a 2.0 16v ima hod veci od 1.9 td.Dizelu je 90,a ovome 91....nevjerovatno.Je li na 2.0 8v kraci hod??
Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Čet Nov 12, 2009 12:45 am
od kilson
Kraci je hod za 1mm, ali nije sve samo u hodu vec i u obrtajima na kojima se postize max snaga, tezini klipa, radilici, kvalitetu materijala itd itd... 8v je inace poslednji redni alfin motor /nit' je imao problema sa varijatorom, niti sa radilicom/.
Hod i max rpm ti mogu u osnovi reci neke stvari o naprezanjima unutar motora. Podatke o prechniku klipa i hodu mozhesh naci na
www.carfolio.com a za prorachun brzine klipa na odredjenom broju obrtaja imas formulu;
Mean Piston Speed Result
------------------ ------
Under 3,500 ft/min Good reliability
3,500-4,000 ft/min Stressful, needs good design
Over 4,000 ft/min Very short life
Mean piston speed is easy to determine. It's based on the
piston stroke and rpm.
Cm = 0.167 x L x N
Cm = mean piston speed in feet per min
L = stroke in inches
N = crankshaft speed in rpm
Ova formula moze dati smernice u smislu do kojih obrtaja vrteti motor. Naravno, mozhe i preko toga ali bih savetovao u jako kratkom intervalu.
Eto, nadam se da sam malkice pomogao...

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Čet Nov 12, 2009 3:33 pm
od darko qv
Svaka cast na ovakvom odgovoru.Nada m se da cu umjeti ovo da izracunam

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Čet Nov 12, 2009 5:05 pm
od dusanGT
kilson napisao:
Ako bih ikada otvorio TS16v, skinuo bih sto vise mase sa klipova i balansirao kako klipove tako i klipnjache.
Možda je već bilo reči o tome, ali... u čemu se sastoji postupak balansiranja klipova i klipnjača?
Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Čet Nov 12, 2009 5:55 pm
od kilson
Mislio sam najpre na gramiranje svih sklopova na najnizu vrednost u nizu; npr 4 klipnjace, svaka tezi odredjeni broj grama. Na tri intervenises i svodis ih na tezinu najlakse. Ista stvar se radi i sa klipovima.
E sad sto se tice balansiranja, ono se odnosi na radilicu i podrazumeva kachenje tegova na istu u vrednostima tezhine klipnjache, bolcne i klipa te slanje npr na mashinski faks koji bi uradio statichko balansiranje. Ovde ne znam kakva je procedura, svojevremeno sam se raspitivao u vezi balansiranja zamajca i trazili su da napravim osovinu koja bi zamenila radilicu, a praktichno bi bila i adapter za prihvat sklopa. Tu sam odustao jer je moralo tako ili da chupam radilicu, a vremena nije bilo.
Malo sam poleteo unapred sto se tice izraza.

Re: greska na 2.0 16v ts motorima
Poslato: Čet Nov 12, 2009 10:28 pm
od dusanGT
Ovo sa izjednačavanjem masa mi je jasno...
U vezi sa balansom sam pitao jer mi izraz "balansiranje" uvek ide uz delove koji rotiraju oko neke ose (radilica, zamajac, disk, felna+guma)...
Ako neki sklop treba da bude "rotaciono dinamički uravnotežen", mora da za svaki ugao rotacije (od 0° do 360°) ima "skoro" istu inerciju... To se da izmeriti - nije problem, ali, na žalost, na našim fakultetima/institutima nisu baš entuzijasti...