Stranica 1 od 2

155 kocnice problem

Poslato: Pon Sep 07, 2009 8:49 pm
od alaza
Postoji problem sto se tice zadnjih kocnica. U pitanju je AR 155 1.7TS godiste `94. Na tehnickom pregledu ustanovljeno da prednje koce extra ali zato zadnje po nekom mernom urenjaju pokazuju kocionu silu od 0.5, a treba najmanje da bude 1.5.

Skidao sam klesta i prilikom pritiskanja pedale kocnice ona cilindri na klestima se jako tesko pomeraju, malo ja i kum razdrmali, ali opet slabi rezultati. Ta ista klesta smo jedva skinuli sa diska, gotovo zapeklo.

Da li moze 5-ti kocioni cilindar ako je "crkao" da utice na to da klesta vremenom zapeknu i prestanu da funkcionisu (rade sa recimo 10% kapaciteta) ili to nema veze sa njim vec jednostavno sama od sebe ili s`obzirom da je auto stajao na placu 1 godinu i nije vozen :banghead: pre nego sto je dosao u moje vlasnistvo, moze da utice na blokadu klesta?!
Napominjem da sam ozracio ceo kocioni sistem po svakom tocku posebno, kao i cilindar kvacila.
UH, sta sve napisa!!
Hvala svima na odgovorima :arflag

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Pon Sep 07, 2009 9:02 pm
od ljube-kugla
moze biti da su sama klesta zaribala ali onda bi stalno kocila i kad ne treba,zato je verovatno ili zaribao peti cilindar ako ga ima ili su lose plocice (loseg hvaliteta) tvrde pa slabo koce

a inace zadnja klesta se steluju,doduse samo zbog rucne da odma koci kako treba,odvija se i zavija klip da bi se dobila zeljeni razmak da moze da naidje knap preko plocica

ja ih imam na jugu i koce bruka sa Remsa plocicama

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Pon Sep 07, 2009 9:14 pm
od OMP
imao sam isti problem i to je generalno problem kod 155ica, problem je u zadnjim klestima koja su zaribala ako imas srece, ili gora varijanta da su se "pokvarila", u njima postoji jedna spirala koja hoce da zariba ali isto tako hoce i da se sjebe pa da preskace i ne vraca tj ne gura cilindar lepo, kod mene je sucaj bio da je zapekla, oterao sam kod majstora koji se samo time bavi i kad sam mu izneo problem odmah mi je rekao da je ili zaribala ili crkla i da je to veoma zeznut posao da se lepo razradi, prvi put me je odbio i nije hteo da to radi vec mi rekao kupi druga klesta, drugi put kad sam otisao posle 2-3 meseca rekao ostavi auto da probam i vidim sta mogu da uradim ali ne garantujem da moze da se uradi, uspeo je nekako i bas mi se pozalio kako je nahebao dok ih je razradio, kaze da sma znao da ce ovako biti ne bih prihvatio posao :D a trajalo je nekih 7-8 sati, inace meni ni rucna nije radila bas iz tog razloga sto kad je podignes moglo se desiti da ne varti i blokira (zato ne diraj rucnu!!!!) pa je neko bio pametan pre mene i otkacio sajlu ;) sad sve radi kako treba dobio je silu na zadnjim tockovima(mada nije bas ful kako bi trebalo koad je nova ali ipak dovoljna da prodje tehnicki i da koci ;) (inace kad mi je to bilo u kvaru jedan tocak je pokaziovao 0 silu :D a drugi 0,5)
posto mi je ovo sredio i popravio rucnu rekao mi je da je cesce sad koristim i cimam bas iz razloga da ne zapekne ponovo, i da rekao je da to moze od stajanja da zariba sto je verovatno slucaj kod tebe :rolleyes:

uglavnom jos jedna napomena koju mi je rekao a to je da ako se opet desi nesto nikako ne probam sam da to sredim jer se taj "puz" ili ti spirala u klestima vremenom pojela i da nestrucnim skidanjem i radom mogu samo da pogorsam stanje jer ima neki princip kako se ona vraca prilikom razrade a da ne preskoci neki zub :rolleyes: nisam ga najbolje razumeo ali u svakom slucaju nije pametno sam cackato oko toga jer nije sistem kao kod zastave i sl. pa da mozes da natezes cilidar i guras kako hoces ;)

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Pon Sep 07, 2009 9:25 pm
od alaza
Gledao sam, 5-ti kocioni postoji ali i on je nekako sav sugav, malo i mastan i zardjao, a sto se tice rucne hvata kao luda ali doduse malo slabije vozacev tocak.
Plocice sam za pocetak stavio polovne ali sa dosta mesa na njima, a stare koje sam skinuo su bile raspadnute, kao da su istrulile :shock: , tako nesto u zivotu nisam video.

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Pon Sep 07, 2009 9:40 pm
od OMP
pa rucna moze da hvata ali slabije vraca, ovaj majstor mi je jos prvi put rekao da moze da mi namesti rucnu i da ce da radi kako tako ali ne zna da li ce lepo da vraca pa da ne bi rizikovali blokiranje odustali smo od toga, ja najvise sumnjam u klesta a to oko 5.og cilindra se ne razumem bas ali imas negde na forumu temu kako se steluje 5ti, nije tesko ;) pa probaj :rolleyes:
ne verujem da su plocice, mada ako su prepaljene i skamenjene naravno da ce slabo kociti a jel ti se desava mozda da ti blago blokiraju tockovi u voznji, meni se i to desavalo, to je sigurni simptom losih klesta, ne moras da osteis u voznji da blokira(mada se meni desavalo par puta da bas blokira i dobro ugreje felnu), pa sam stalno posle voznje pipao felne :D i po tome gladao jel blokira i koji, meni je ulgavnom suvozacev vise blokirao sto se i dokazalo kad je majstor skinuo plocice tu su vise bile potorsene jer su ta klesta losije vracala od levih

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Uto Sep 08, 2009 9:58 am
od alaza
Nema blokiranja tockova kada auto izbacis iz brzine recimo 80km/h i pustis ga da slobodnom inercijom stane, cak se ni felne ne ugreju, ali kada kocim oseti se toplota na diskovima kao da su ispravne kocnice nazad ali nije toliko vrelo da ne mozes pipnuti kao na prednjim.
Da, rucna kao da slabije vraca, barem je takav osecaj pod rukom.

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Uto Sep 08, 2009 11:31 am
od OMP
ne znam, ja i dalje sumnjam u klesta ali najbolje odi kod nekog ko radi kocnice neka ti pogleda to da ne nagadjamo ;)

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Uto Sep 08, 2009 11:34 am
od Tihomirce
Kakav je pritisak na sisicama bijo kad si ispustao vazduh :confused:

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Uto Sep 08, 2009 7:04 pm
od alaza
Pritisak ubija :sniper: kako baca na sva 4 tocka pa cak i na cilindru kvacila koji stoji na menjacu.
Morace kod cika :majstor za koji dan pa cemo videti konacnu dijagnozu. Mada ja sve sumnjam na 5-ti kocioni, ne znam zasto :scratch:

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Uto Sep 08, 2009 7:13 pm
od Tihomirce
Pa ako ima pritisak pri ispuštanju vazduha :scratch: ne bi trebalo da je do petog cilindra ,
pre će biti do kočionih klješta :glare:

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Uto Sep 08, 2009 9:26 pm
od alaza
Ma sredicemo mi te muke ima da koci kao da je za DTM :love:

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Pet Sep 11, 2009 9:31 am
od SCHUMACHER
Izvinjavam se sto malo skrecem sa teme,i meni katastrofalno lose koce zadnji,pa me zanima da li bi se sta poboljsalo ako bih zategao sajlu rucne,i da li se ona zateze na "onom sarafu" odmah ispod?

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Pet Sep 11, 2009 2:38 pm
od alaza
E pa, moja ce morati da saceka jos 15-ak dana do cika doktora, banka me otkinula za 110e, nisam placao rate :cry: :cry: :cry:
A sto se tice zatezanja sajle od rucne mislim da time ne bi dobio nista na poboljsanju kocnica osim rucne.

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Pet Sep 11, 2009 5:25 pm
od OMP
Schumi nemoj da cackas nista oko rucne, ne verujem da ces nesto dobiti a mozes pogorsati stvar ;)

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Sub Sep 12, 2009 7:54 am
od ljube-kugla
na fiat cromi sam imao problem skoro 10 godina,sve probali i na kraju izbacim peti cilindar ubacim regulacione ventile od floride i dobijm neverovatnu kocnicu ali rucna je ostala losa,zamenom polovnih klesta je resila,koja sam uzeo da probam jer sam i injih otvarao i sve je tu ali ne koce ili koce samo za tehnicki i to je to

na jugu na kome su ubacne kocnice od 155-ice ubacio sam regulator od bmw-a e30 i jugo koci ubija,u sali kazem da se dize na prednje tockove

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Sub Sep 12, 2009 11:41 am
od DushanSD
SCHUMACHER napisao:Izvinjavam se sto malo skrecem sa teme,i meni katastrofalno lose koce zadnji,pa me zanima da li bi se sta poboljsalo ako bih zategao sajlu rucne,i da li se ona zateze na "onom sarafu" odmah ispod?
Ne, nista ne dobijas. Ja sam bas skoro menjao sajlu rucne pa sam zatezao taj sraf da bih nastelovao rucnu. Rucna kochi pa ubija, nozna radi isto kao i pre.
:wave: :arflag :arflag :arflag

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Sub Sep 12, 2009 11:58 pm
od Flavio
ljube-kugla napisao:ubacim regulacione ventile od floride i dobijm neverovatnu kocnicu
Sta je to :blush: :blink: :blush: ??
Floridin 5. ili :blink: :blush: ??

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Ned Sep 13, 2009 5:09 pm
od ljube-kugla
florida nema peti cilindar nego te regulatore,to je OK-a matrijal,sestougaono burence sto ima ulaz i izlaz i neki mehanizam sa oprugama unutra

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Pon Sep 14, 2009 12:37 am
od Blade
Ljube a kako se to odnosi na performanse kocenja tipa da se ne izvrti auto kada je klizavo kisa ili tako nesto jer ako je mnogo jaca sila nazad oce to :scratch:
Ili je ipak bolje imati 5 cilindar ipak on daje jacu snagu kocenja samo kada je pod opterecenjem auto 5 osoba ili pun gepek
Pitam jer ako neko bas poznaje materiu jer bih ja sebi da menjam na 33 pa dal je bolje 5 ili regulatori neki :scratch:
:wave:

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Pon Sep 14, 2009 7:39 pm
od alaza
Ja sam razgovarao sa par mehanicara koji rade sve i svasta, pa cak i alfe, i svi su mi rekli da 5-ti kocioni "kao moze da se skine pa da stavis direktno creva, moze i da se budzi, moze ovo ono :shock: ", a niko sve to sa sigurnoscu ne govori.
Moje licno misljenje je, da ukoliko on nije imao svoju ulogu kada je konstruisan i stavljen na auto i tako silazi sa auto trake, ne bi ni bio tu gde jeste.
A moja klesta jos cekaju kesh :cry: :cry:

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Pon Sep 14, 2009 8:37 pm
od Blade
Ako izbacis 5 i direktno spojis kad naglo kocis na suvom ces se izvrteti ne treba ti ni kisa :rotfl:

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Pon Sep 14, 2009 10:00 pm
od Flavio
alaza napisao: Moje licno misljenje je, da ukoliko on nije imao svoju ulogu kada je konstruisan i stavljen na auto i tako silazi sa auto trake, ne bi ni bio tu gde jeste.
:clapping: :thumbsup:

LM,zakonski propis je da svako punicko vozilo kome se opterecenje zadnje osovine menja za vise od 30%,zavisno od uslova upotrebe,obavezno je da ima regulator sile kocenja na toj osovini.

Znam i sam da se kod nas radi sve i svasta i,dok se neki krshic tipa Z-101,Y-45 isl. i moze kako tako iskontolisati bez regulatora,mislim da auto klase i snage jedne 155-ice nije pametno koristiti sa blindiranim/premoscenim regulatorom.

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Uto Sep 15, 2009 7:43 am
od ljube-kugla
taj regulator je prica za sebe,probao sam bez njega,probao od giuliette koji ima slican fazon samo sto on zbog velikih diskova pozadi prekuda dovod na naglo kocenje da ne bi doslo do zamnosenja i njega vozim na 75-ici jer sam ubacio pozadi prednje celjusti od fiat una i plocice daleko vece od seriskih i 240mm diskove

a posto 155 ima pozadi diskove od 240mm i relativno male plocice i kad bi izvadio peti cilindar ne bi se zanosio tek tako,to bi onda morao po klizavom i velikom brzinom da utrcis u krivinu ali ne probati jer su posledice .......

ovaj regulator se zato tako i zove da na neznom kocenju i slonovskom blokira sve tockove a na iznenadnom naglom prikoce svi i laganim popustanjem pedale oslobadja zadnje da ne blokiraju,zato se i stavlja za svaki tocak po jedan

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Uto Sep 15, 2009 6:39 pm
od Blade
Sad te nisam razumeo nazad idu dva regulatora umesto petog ili jedan ?
Sta mislis da li bi moglo od floride da se namulji jer ne vozim nikakav teret npr cement u gepeku :grin:

Re: 155 kocnice problem

Poslato: Uto Sep 15, 2009 9:34 pm
od ljube-kugla
ako su relativno male kocnice pozadi,kao jugovi dobosi recimo,moze jedan,a ako su poveci dobosi kao kod bmw-a,forda... onda ide jedan veliki ili dva mala kao sto su floridini,ali to sve nije merodavno dok se ne proba,ne ponasa se na svakom autu isto