Stranica 1 od 2

Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Čet Avg 13, 2009 1:36 pm
od Srđan
Skoro sam kupio Alfu 156 1.9 JTD uvoz iz Italije. Odličan auto, prezadovoljan sam. Problem je jer mi se čini da ga ne poznajem dovoljno. Moj brat ima punta 1.9 JTD čini mi se da nekako bolje vuče, a ne bi trebalo tako da bude. Voleo bih kad bih mogao da provozam nečiju 156 da uporedim, naravno i da neko od poznavaoca provoza moju i da kaže šta misli. Pozdrav

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Čet Avg 13, 2009 1:40 pm
od DushanSD
Zdravo Srdjane :hello:. Mogao bi malo da skoknes do Alfa Virusa viewforum.php?f=6 da predstavis makinu, stavis neku slicicu itd itd :) . Ja se nisam vozio ni u jednom ni u drugom autu sa pomenutim motorom ali ovako laicki mi se cini da je Punto dosta laksi od 156-ice pa mozda zato imas ocecaj da bolje ide, jos je 156-ica i sira, komfornija...
:wave: :arflag

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Čet Avg 13, 2009 1:48 pm
od Srđan
Pozdrav Dušane.
Hvala na brzom odgovoru. Nov sam i ne snalazin se na forumu još uvek najbolje. Sigurno je da si u pravu, da je punto lakši, ali mislim da ne treba zanemariti da Punto ima 85 konja a Alfa 110, to valjda pravi neku razliku? Da li mogu da ti se obratim u vezi neke pomoći na forumu, tipa postavljanja sličice, nove teme, brzog odgovora...?

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Čet Avg 13, 2009 4:10 pm
od DushanSD
Samo izvoli, sta god da treba.
p.s. 156 je kao sto rekoh teza, shira, veca, udobnija, odlicno zvucno izolovana i samim tim ne oseca se brzina unutar auta. Punto je u odnosu na nju vise kao gradska zujalica (mislim po velicini), osim ako nije ovaj novi Grande Punto koji bih i mogao da poredim sa 156.
:arflag :wave:

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Čet Avg 13, 2009 8:52 pm
od VladaJ
proveri da nije katalizator, ili protokomer... moj drug koji je skoro uzeo alfu, kad je probao moju (110ks) kaze, kako leti u odnosu na njegovu (105ks).. problem je bio u protokomeru, i to majstor mu jos nije zamenio, nego samo "otkacio" stari, alfa sad ide kao metak. Kakav punto, kod njega je slabiji motor, alfa mora da ide bolje... :wave:

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 2:39 am
od byMaX
A uz to, ne bi bilo loše da je čipuješ. Taj 1.9JTD je dušu dao za čip!!!

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 7:28 am
od Srđan
Hvala na informacijama. I ova je Alfa 11o (ks). Prilikom kupovine kačenjem na kompjuter ustanovio sam da protokomer nije dobar, pa je odmah zamenjen (nov Bosch). Stvarno sad ide bolje, odnosno brže ubrzava ali mi se čini da opet nije to to. Možda previše očekujem. Čini mi se da nekako Punto pritiskom na gas pre dostigne određenu brzinu nego moja Alfa. Kažem nemam iskustva sa Alfom ali moram probati još nečiju pa da uporedim.

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 9:15 am
od Dragon
Ovako, imam isti problem kao ti... odnosno, Stilo JTD je bio raketa za ovu moju Alfu kad sam je kupio.

Prvo, daj boze da ti nece trebati, ali, spremi dosta zivaca i para.

Najgori je sistemski poremecaj, tj. kombinacija problema sto je moj slucaj. Moja ide bolje nego ranije, ali jos nije to to. Probao sam bas jutros jednu potpuno ispravnu od 115 ks i jos uvek povlaci bolje od moje, a ja se zajebavam vec ima dva meseca.

Ne znam sta bih i savetovao, trebalo bi da resavas jedan po jedan moguci uzrok, a ima ih dosta. Problem je sto vecina majstora nece da se zeza jer gube vreme, a ne mogu to bas da naplate.

Moze da bude EGR, overboost ventil, tj. da je poremecena geomatrija turbine, da je riknuo MAP senzor, da je zapusen katalizator, da je neko crevo na usisu napuklo...

Vidi najpre kakva je situacija sa EGR.

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 9:24 am
od Djo83
Pogledaj temu "Alfa 166 slabije vuce" odma pored ove teme,tu je dosta toga receno.

Ukratko nije nista strasno,a ni skupo. To su standardni problemi za moderne dizele. Najcesce uzrok svemu je prljavo gorivo i penzionerska voznja.

Evo sta sam o tome napisao na Vrele Gume forumu,da ne pisem opet:

"Najveci problem kod nas sto vecina ljudi kuka zbog tih problema sa turbinom je upravo ta penzionerska voznja. Dizel je prljavo gorivo po prirodi,a nas dizel pogotovo. Voznja u niskim obrtajima ubija motor sto se tice garezi,a najvise turbinu. To sve odmah utice na perfomanse. Ja vozim 1.9 jtd Alfu i recept za cist motor koji uvijek povlaci je voznja u svakoj brzini do nekih 3000 obrtaja i onda saltanje u brzinu vishe. Ako npr vozim u trecoj na 2600-2700 obrtaja i necu vishe ubrzavati ja ni ne saltam u cetvrtu,tako isto u slucaju cetvrta-peta. Jos jedan bitan momenat je da na auto putu uvijek par minuta razvucete motor na jedno 3500 obrtaja i tako vozite nekoliko minuta da se sprzi garez na lopaticama turbine. Ako je auto stucao ranije,posle prelaska na ovakav nacin voznje,ako neki od vishe djelova koje pate od zapusavanja sa garezi nije bio bas u kvaru,auto ce poletjeti.Pomirio sam se malo vise buke i 1L potrosnje vishe u odnosu na glupe fabricke specifikacije,ali uvijek povlaci i znam da je garez na minimumu. Takodje sam zablombirao EGR ventil,manje cadjenja motora iznutra,mirniji rad,cistije ulje,bolje podmazivanje. Sve povlaci jedno drugo. Plus sto voznja na niskim obrtajima muci zamajac. Motor i prenos najbolje (najzdravije) rade u podrucju najviseg obrtnog momenta,znaci izmedju 2 i 3 hiljade obrtaja kod 99% modernih turbo dizela. Naravno dok motor ne dosegne radnu temperaturu ne prelaziti 2500 obrtaja jer je podmazivanje optimalno tek blizu radne temperature koja je kod vecine oko 85-90 stepeni C.

Najcesce su problemi,bar na jtd-ovima, a vjerujem da je slicno i kod ostalih - senzor vakuuma,zatim elektroventil koji kontrolishe rad promjenljive geomatrije krilaca turbine a cesto i protokomjer. Naravno i EGR mozda cak najcesce,ali ja racunam da to treba blokirati i izbaciti iz mogucih opcija kvara. Waste gate ventil i neki solenoid koji isto kontrolishe pritisak tu oko turbine (nisam sad siguran sta tacno) mogu da zezaju ali rijedje.

Takodje bi jednom na 20-30 hiljada km trebalo skinuti interkuler i dobro ga ocistiti kao i sva crijeva izmedju njega,turbine i usisa. Na usis kod interkulera je spojen odusak uljnih para i na njegovom dnu se vremenom zna nataloziti odredjena kolicina ulja od tih para koje se u njemu kondenzuju pa to zna da zastopa usis jer jaka struja vazduha to zna digne i potjera na usis.

Znaci po svaku cijenu izbjegavati penzionersku voznju,prociscavati auto na auto putu i nema frke. Trosice malo vishe,ali ce te sve te pare za gorivo isplatiti na taj nacin sto ih necete bacati kod majstora svaki cas za kojerazna ciscenja i promjene ventila."

Znaci zapusi EGR odmah,i dobro procepi motor na auto putu. Vozi ga 160km/h sto duze mozes slobodno. Prije toga uradi dijagnostiku da se vidi da li ima problema sa protokomjerom. Ako ima dzaba sve,prvo njega zamjeni. Dijagnostika moze da pokaze zasebno protokomjer ako je u problemu. Kosta 7000din original Bosh-ov. Nakon toga produvaj auta na auto putu pa vidi kako vuce. Ako i dalje imash problem,onda idi na aktuator tj. elektroventil turbine (oko 50E) i Map senzor (on je cak i jeftiniji),ako i to ne pomogne onda mora ciscenje turbine od garezi (mada je to zadnja solucija). Ja milsim da ce blombiranje EGR-a i eventualna promjena protokomjera sa produvavanjem motora rijesiti stvar. Ja imam dvije 156 1.9 jtd i obadvije su "prociscenje" na taj nacin.

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 9:58 am
od Dragon
Zavisi sta podrazumevas pod skupo, ali protokomer orginal Boschov ne verujem da ima ispod 150 evra. Drugo, te "originale" od 7-8 hiljada o Kit komercima i AP sportovima ne bih stavljao, pre bih stavio polovni sa neke Alfe, a da je ispravan. Isto i za MAP senzor.

U Delti protkomer kosta 39.000, a MAP 11.000, sto je opet druga krajnost i ne treba oni da te deru, ali u Srbiji vise ne mozes da budes siguran ni u sta.

Recimo, kako je moguce da se regularno u radnji prodaje MAP senzor "orginal" Bosch (pise na njemu) za 3.800 i da vecina majstora za isti kaze da ima ogromne probleme jer moze da traje nedelju, dve ili godinu.

Znaci, valja se neki aftermarket kineski Bosch regularno u zemlji u kojoj taj isti Bosch ima svoje zvanicno predstavnistvo. I nikom nista.

Enivej,

Ja sam krenuo od EGR, preko usisa, MAP senzora, kataliztora, protokomera...i opet gas kasni.

A ostali su jos overboost i turbina (koja izmereno ima dobar pritisak) i dizne ali ajde videcemo i to.

Definitivno ima veze i ovo sto je Djomlan napisao o stilu voznje. Moj auto je bio ugusen jer je o svemu sudeci uglavnom vozen na otvorenom i to na niskim obrtajima i osecam da sto ga vise zustrije vozim da on polako postaje sve zivlji.

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 10:59 am
od Djo83
Original Bosch-ov protokomjer kosta 7000din u NS. Necu da reklamiram radnju,ne znam da li je dozvoljeno na forumu,ali jedna od par poznatijih u gradu. Ja vozim vez 10000km sa istim i nema problem. Original Bosch je u pitanju,nikakav kineski Bosch.

Zvanicni servisi,zna se koji su, deru kozu bukvalno. Npr motoric prskalice za brisace im kosta 4500din,a isti takav u "obicnoj" radnji kosta 1000din. Eto i sam kazes koliko kosta protokomjer u Delti,a garantujem da je isti kao i ovaj za 7000 din. I termostat sam u istoj radnji kupio original Behr za 4500din i radi odlicno. Mogu misliti posto je kod zvanicnih.

To za MAP senzor treba pitati majstora da li je iko dao 11000din za isti u Delti i kako mu se pokazao pa da vidimo sa cime on to poredi.

Generalno previshe filozofije ima oko svega toga,a stvari uopste nisu komplikovane. Par Alfa foruma na netu zahtjeva recimo 5-6 sati dobrog studiranja po raznim temama i covjek brzo stekne sliku o sve sta se desava na JTD mashinama i kako se problemi rjesavaju.

To oko izbjegavanja voznje na niskim obrtajima je ziva istina provjerena u praksi. Slobodno treba izduvavati motor na auto putu a u regularnoj voznji ga drzati u podrucju max obrtnog momenta sto je duze moguce,znaci izmedju 2 i 3 hiljade obrtaja i motor se nece gusiti zbog garezi i ici ce kako treba.

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 11:22 am
od Srđan
Posle kupovine skinuo sam i EGR ventil i MAP senzor i malo pročistio, naravno i zamenio protokomer. Ide bolje ali ne znam da li je to to. Ovog trenutka tražim na polovnim automobilima neku alfu 156 koja je na prodaju, hoću da provozam bar još jednu, čisto da uporedim. Javljam šta je bilo.

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 11:50 am
od vnov
Pozdrav Srdjane ili da kažem komšija :D , mislim da nisam pogrešio kad ćeš da predstaviš crnu makinu u virusu. :wave:

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 12:02 pm
od Srđan
O gde si Vladi ljudino. Stvarno ti je lepa mašina, možda jedna od najlepših u gradu.
Čim budem ugrabio malo vremena da je islikam izbacujem na net. Kako si ti zadovoljan Alfom?

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 12:13 pm
od vnov
Nisam omašio :grin: hvala Srdjane,što se tiče alfe za sad se lepo družimo, na pravom si mestu ovde ćeš naći odgovore na svoje nadam se male probleme. :arflag

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 9:06 pm
od springboy
Mnogo mi je drago što se ova tema ponovo otvara, a u svetlu štucanja moje Alfa Romale. U ponedeljak će se vratiti od Deše, očišćena, odmašćena, produvana pa Srđane možeš da je provozaš po Novom Beogradu. 5 konja je jača od tvoje ali ne bi trebalo da se to nešto spektakularno oseti.
Ako bi DjomlaN mogao da mi kaže kako komp pravilno može da reguliše odnose kada je EGR začepljen, ne mogu to da razumem, procenat otvorenosti ventila je jedan od elemenata koje komp uzima u jednačinu. Alfa mi je trenutno kod Deše zbog seckanja između 2000 i 3000 hiljade obrtaja, pa da mu kažem da ga blokira, ko j..e planetu Zemlju.

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 11:16 pm
od Djo83
Komp uopste ne zna da je EGR zacepljen. Plocica se stavlja nakon EGR u metalno rebrasto crijevo koje vodi u usis,tj. zacepi se spoj tog crijeva i EGR-a i motor smatra da EGR radi. Veci je problem kako motor regulise smjesu kada je EGR zaprljan (a najcesce jeste) i stoji stalno u jednom polozaju. Sa zacepljenim EGR-om u motor ide samo cist vazduh iz intercooler-a,manje se svara garezi u komorama za sagorjevanje i cilindrima,cistije je ulje i bolje podmazivanje. Znaci smanjuje se prljanje motora iznutra.

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 11:32 pm
od vnov
Uzgred jel zna neko koja je razlika, u verzijama od 105,110 i 115ks.

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Pet Avg 14, 2009 11:37 pm
od VladaJ
vnov napisao:Uzgred jel zna neko koja je razlika, u verzijama od 105,110 i 115ks.

viewtopic.php?f=13&t=46006 ;)

105ks je prva verzija iz '97 bez euro 3 i varijabilne turbine, sa metalnim poklopcem.. 2000 god izlazi sa 110ks a kasnije i sa 115 ks koji je ustvari isti kao ovaj od 110 samo su optimizovali eco ili sta vec, i izvukli jos 5ks...

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Sub Avg 15, 2009 11:11 am
od vnov
Odličan tekst :thumbsup: :wave:

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Sub Avg 15, 2009 11:56 am
od springboy
Pričao sam jutros sa Dešom i on tvrdi da blokiranje EGR-a nije opcija na mom automobilu (115KS), jer se na samom ventilu nalazi senzor koji meri količinu vazduha ili nešto slično (ne mogu reći da sam sve skapirao).

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Sub Avg 15, 2009 5:18 pm
od mladen76
byMaX napisao:A uz to, ne bi bilo loše da je čipuješ. Taj 1.9JTD je dušu dao za čip!!!
slazem se za chipovanje nemoj se libiti ako to mozes sebi priustiti obavezno je chipuj auto ide ko lud posle toga

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 16, 2009 12:06 am
od Djo83
^^auto ide kao lud ali sta se desava sa prenosom (zamjac/mjenjac/diferencijal)? Oni nisu predvidjeni za vecu snagu i obrtni momenat od fabrickog tako da cipovanje auta ako ce se auto voziti ostro nema smisla jer nakon 15-20 hiljada km strada prenos.

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 16, 2009 12:11 am
od Djo83
springboy napisao:Pričao sam jutros sa Dešom i on tvrdi da blokiranje EGR-a nije opcija na mom automobilu (115KS), jer se na samom ventilu nalazi senzor koji meri količinu vazduha ili nešto slično (ne mogu reći da sam sve skapirao).
To da nije opcija da se blokira EGR nema smisla. Ja imam dvije Alfe 1.9 jtd 115ks,drugar Stila sa istim motorom,a i pogledaj po stranim forumima,gomile tih motora imaju zablombiran EGR. Da se razumijemo meni su prvi put blokirali u ovlastenom servisu,a posle sam ja mjenjao plocicu i stavio deblju i to od prohroma jer tanka koja je prvi put stavljena (ispod 1mm) oce da progori nakon 5-6 hiljada km.

Comp ne zna da je EGR zatvoren jer prakticno i nije on zatvoren vec cijev koja vodi iz njega u usis i ne prijavljuje nikakvu gresku. Greska se prijavljuje kod M-Jet motora koji imaju kontrolu EGR-a regulisanu malo drugacije,to su Euro 4 motori koji imaju i dpf filter cadji. Kod tih motora to treba drugacije da se uradi,tj. da se softverski zatvori EGR ili tako nesto slicno ne mogu sada da se sjetim (pricalo se o tome na alfisti.hr cini mi se).

Re: Alfa 156 1.9 JTD

Poslato: Ned Avg 16, 2009 9:46 am
od Dragon
Pazi, za neke ima smisla smisla :grin:...

EGR se zaprlja jako brzo, a ja kod Dese zamenu EGR i ciscenje usisa do EGR (samo leptir i crevo, ne i granu) platio 16.000 dinara :banghead: . Stavio mi neki polovni EGR, kaze da stari ne moze da se opere i da je skroz riknuo. Rad naplatio 8.000, a problem mi samo delimicno resio.

Meni je na Stilu 2002. bio zatvoren EGR i nakakav problem nisam imao. Nisam cuo da se neko zalio.

Mene uopste ne cudi sto je PYSON sam krenuo da proucava JTD motore.