Stranica 1 od 1
Termodavac
Poslato: Pet Jul 10, 2009 9:53 pm
od B@ne J
Danas mi je auto otisao u 120C zbog ovog malog kretenskog dela koji nije upalio ventilator na vreme,cim sam spazio pokazivac temperature odmah sam ugasio auto i plasim se da se nije pokrivila glava,posuda za vodu je htela da ekplodira ali ostavio sam auto nekih 20 min tako pa sam prespojio te zice iz termodavaca i sad sve normalno funkcionise,znaci pali kad treba i koliko treba,drzi temp zakucanu na 90C
1.cemu sluzi taj termodavac koji je u stvari jedan kalem nakacen na neku diodu?
2.zato sve radi savrseno normalno i bez njega?
3.Kolika je sansa da se pokrivila glava i kako mogu da proverim to?

Re: Termodavac
Poslato: Pet Jul 10, 2009 10:31 pm
od VladaJ
pa ako nisi dugo vozio na 120 stepeni, najverovatnije nece biti nista strasno, znaci da li si cim se popela skala ugasio makinu?
ja sam mislio da termo davac kad se prespoji ventilator radi non-stop, tj. mislio sam da on odredjuje ventilatoru kad da pali i da gasi...
Ali neko strucniji ce ti vec dati konkretniji odgovor...

Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 2:21 am
od lolika
Termodavač služi da pri odredjenoj temperaturi vode u hladnjaku pusti struju u ventilator i tako ga upali! U principu auto normalno radi i sa direktno spojenim žicama ali tu ima par problema:
- Automobil ti teže postiže radnu temperaturu (leti se ne primećuje toliko ali zimi ume da zadaje problema)
- Ventilator od stalnog okretanja brže pregoreva
Što se glave tiče, ako si ga odmah ugasio verovatno neće biti ništa. Svejedno ćeš videti po potrošnji vode da li je nešto zeznuto ili ne...
Pozdrav i vidi da središ to, možda odgovara i neki od fijata ali moraš da vodiš računa o temperaturi uključenja...
Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 3:31 am
od VladaJ
Pa to sam mu i ja rekao, ali on kaze da kad ga je prespojio, ventilator se normalo
pali-gasi. Jesam li dobro razumeo Bane?

Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 10:16 am
od B@ne J
Uh nemam pojma koliko sam ga dugo vozio tako jer nisam gledao u pokazivac temp sve dok slucajno nisam bacio pogled kad mi se auto ugasio na leru na semaforu!?,posle toga sam vozio jos 100m i kad sam video da se popela na 120C tad sam stao i ugasio auto
Da,ventilator se normalno pali i gasi na nekih 92C i nema nikakvih problema,sve radi savrseno,zato mi i nije jasno koja je fora u tom termo prekidacu

Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 11:13 am
od Tihomirce
Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 2:39 pm
od B@ne J
Mozda sam ja pogresio,jel su termodavac i reostat ista stvar?
Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 2:42 pm
od Vuk 166
Nisu...aj ako mozes uslikaj sta si prespajao i taj deo koji zoves "termodavac"?
Mislim da cemo tako najbrze otkriti sta je u pitanju...

Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 3:12 pm
od B@ne J
Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 3:43 pm
od Vuk 166
Ne verujem da se zove termodavac,ne znam tacan naziv ali po semi bi rekao da je to otpornik prve brzine ventilatora,evo i slike(taj deo je ono pod oznakom O22):

Mislim da to radi ovako: Relej I99 ukljucuje i salje masu na ovaj otpornik O22,od otpornika masa nastavlja do ventilatora,tako bi trebalo da radi prva brzina. A sad kada relej I100 ukljuci daje direktnu masu ventilatoru tako da ovaj radi punom brzinom(druga brzina). To je moje misljenje,sada sve radi kako treba ali na najvisoj brzini...

Ali mi nije jasno zasto se druga brzina nije ukljucila na vreme...?

Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 4:33 pm
od Tihomirce
Bane ,
proveri i stanje termostata , da nije on zalepio pa digao temperaturu ,
a premeri dal ima neki otpor na tom delu što si skinuo .
I jedan praktičan savet , čim primetiš da je temperatura prešla granicu
pali grejanje u kabini na max, to će da spusti temperaturu ,
jes da nije prijatno u kolima al spašava motor

Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 6:29 pm
od chale
Ovo na slici ( ne znam tacan naziv) pali ventilator ali kad to klima zahtjeva jer auto bez klime ga nema i nalazi se na gornjem dijelu kucista ventilatora.
Ispravite me ako grijesim.
Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 6:33 pm
od B@ne J
Vucko_Alfista napisao:Ne verujem da se zove termodavac,ne znam tacan naziv ali po semi bi rekao da je to otpornik prve brzine ventilatora,evo i slike(taj deo je ono pod oznakom O22):

Mislim da to radi ovako: Relej I99 ukljucuje i salje masu na ovaj otpornik O22,od otpornika masa nastavlja do ventilatora,tako bi trebalo da radi prva brzina. A sad kada relej I100 ukljuci daje direktnu masu ventilatoru tako da ovaj radi punom brzinom(druga brzina). To je moje misljenje,sada sve radi kako treba ali na najvisoj brzini...

Ali mi nije jasno zasto se druga brzina nije ukljucila na vreme...?

jeste,i meni deluje da radi tako kao sto si rekao samo mi nije jasno zasto sada ukljucuje prvu umesto druge brzine,posto sam ja to direktno prespojio,medjutim to meni vise odgovora jer se prva ukljucuje na 92C a druga na 98C tako da za sada je sve ok ovako,mislim dok ne kupim taj deo
Tihomirce napisao:Bane ,
proveri i stanje termostata , da nije on zalepio pa digao temperaturu ,
a premeri dal ima neki otpor na tom delu što si skinuo .
I jedan praktičan savet , čim primetiš da je temperatura prešla granicu
pali grejanje u kabini na max, to će da spusti temperaturu ,
jes da nije prijatno u kolima al spašava motor

termostat je ok,normalno podize i spusta na otvorenom ali sve do 90C,na ovom malom sranju ima otpora malog ali u obe strane a ne bi trebalo posto je u pitanju neka mala dioda, a diode propustaju samo u jednom smeru valjda koliko ja znam
Sada je sve gotovo,bilo je sta je bilo,nadam se da se motor nije sjeb`o a ovo cu da vozim ovako dok ne nadjem taj deo i to je to
chale napisao:Ovo na slici ( ne znam tacan naziv) pali ventilator ali kad to klima zahtjeva jer auto bez klime ga nema i nalazi se na gornjem dijelu kucista ventilatora.
Ispravite me ako grijesim.
Jeste u pravu si,stoji tu gde si rekao i stvarno pali ventilator kad se upali klima,medjutim sve to radi i sada kada sam direktno prespojio zice,sto dovodi u pitanje postojanje tog dela

Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 7:00 pm
od Vuk 166
B@ne J napisao:jeste,i meni deluje da radi tako kao sto si rekao samo mi nije jasno zasto sada ukljucuje prvu umesto druge brzine,posto sam ja to direktno prespojio,medjutim to meni vise odgovora jer se prva ukljucuje na 92C a druga na 98C tako da za sada je sve ok ovako,mislim dok ne kupim taj deo
Ako on ukljucuje prvu na 92C,tebi sad na 92C krene da duva punom brzinom pa druga brzina i nema potrebe da se ukljuci,a i da se ukljuci ventilator bi isto radio jel nemas otpornik...

Sto se tice tog dela mislim da bi ipak trebao da ga nabavis jer klima kada pali ventilator,ona prvo pali prvu brzinu a ovako ventilator odmah duva na najjace

,nisam upucen toliko u klime ali mislim da nece raditi bas kako treba ako nema prvu brzinu...

. Moja ex 146-ica nije imala dve brzine ventilatora ali nije ni imala klimu tako da verujem da ima neke veze...i ona je bila 1.4 junior...

Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 7:05 pm
od magic33
Ne bi trebalo da predstavlja problem za klimu.Uostalom,videćeš.A i zameni deo što pre.
Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 7:21 pm
od B@ne J
Re: Termodavac
Poslato: Sub Jul 11, 2009 7:22 pm
od Vuk 166
Gde si pitao,ako nije problem?
E da zaboravih da te pitam,kakav je otpor na tom delu?
Re: Termodavac
Poslato: Ned Jul 12, 2009 11:25 am
od B@ne J
Nisam pitao nigde specijalno,nego mi je neki majstor kod koga sam odvezao drugara da mu nesto promeni na autu,rekao da ti tiristori kostaju oko 1000-1500din i da mogu da stavim od fiat-a
Otpor je bas bas mali,nemam sad unimer pa da opet izmerim.
Re: Termodavac
Poslato: Ned Jul 12, 2009 12:15 pm
od Vuk 166
Meni po semi do izgleda kao najobicniji otpornik sa termo osiguracem...ne znam o kakvim tiristorima ti majstori pricaju...

Posto klima radi ok i bez njega,stvarno ne vidim vise razlog prisustva tog dela na kolima? Osim mozda smanjene buke ventilatora kada pokusava da o`ladi na prvoj brzini...

Da,taj otpornik imaju modeli sa klimom ali on ne pali ventilator,relej prve brzine ventilatora kada je klima u pitanju pali senzor pritiska gasa u cevima klime...pali valjda kada pritisak opadne...hebem li ga...

Re: Termodavac
Poslato: Ned Jul 12, 2009 7:48 pm
od lolika
B@ne J napisao:Nisam pitao nigde specijalno,nego mi je neki majstor kod koga sam odvezao drugara da mu nesto promeni na autu,rekao da ti tiristori kostaju oko 1000-1500din i da mogu da stavim od fiat-a
Eh šta sve današnji majstori neće zvati tiristorom...
