Stranica 1 od 1

Motor 1.8 i.e. u AR75

Poslato: Uto Maj 19, 2009 9:09 am
od Jing_Ko
Interesuje me par stvari kod ovog motora...

1. Koja je sustinska razlika izmedju 1.8 i.e. motora u odnosu na 2.0 TS osim doticne dve svecice po cilindru? Pre svega mislim na cinjenicu da TS motor ima "plivajuce hilzne" (ako sam dobro razumeo), pa pri sredjivanju motora blok manje-vise se nedira (ostaje neostecen).
2. Kolika moze da traje motor 1.8 i.e (pod pretpostavkom da je normalno koriscen i odrzavan)?
3. Motor 1.8 turbo, koja je njegova razlika u odnosu na 1.8 i.e osim turba (turbine)?

Re: Motor 1.8 i.e. u AR75

Poslato: Uto Maj 19, 2009 12:23 pm
od sErGiO
Ja nisam neki stručnjak ali evo, 2.0 TS ima 2 svećice po cilindru (kao što si napisao), ima 2 bobine, 2 bregaste osovine, lanac... :wave:

Re: Motor 1.8 i.e. u AR75

Poslato: Uto Maj 19, 2009 9:40 pm
od mishkom
1.8 je solidan, samo sto su uglavnom starije, pre '90te, pa imaju drugaciju haubu, nije kao na TS, meni nije lepa, ravna je, gril drugaciji, sedista potpuno drugacija, to me je najvise razocaralo, skoro pa kao na jugu, sedalni deo mali..

Ima u Negotinu jedna u fabrickom stanju, nudjeno je za nju 2.500e, covek nije hteo da proda, zatim to vece pijana budala se zakuca u taj auto.. Sredjen je sad, ali nije to to vise, ugradjen je plin skoro pa se malo ulenjio auto, i rekao bih da su karbovi zapuseni...

TS je mnogo bolje odradjen nego 1.6, 1.8ie ;)

Re: Motor 1.8 i.e. u AR75

Poslato: Uto Maj 19, 2009 10:17 pm
od JaMaL
1.8 i.e je isti kao i 1.6 2.0 carb 1.8t itd... sve od 1965 do 1987 su ti motori u svim modelima delili blokove, glave i ostale delove...

TS je novija konstrukcija i nema ni uljne kanale iste niti bilo sta.. jedino sto ima slicno su hilzne i osnovni dizajn bloka... ts je modernija i unapredjena konstrukcija... veci su ventili drugi dizajn hladjenja... svasta... mada je evolucija istog motora... neki delovi su izmenljivi... ali to je sitno...

svi ti motori imaju hilzne...

razlika izmedju 1.8ie i 1.8t je malo u unutrasnjosti... zazori su drugaciji i gornji deo se razlikuje, lezajevi, bregaste, ventili, karike, klipovi... donji deo je identican... i naravno 1.8t ima 2 ecu-a... 2 nesrecna ecu-a...

TS takodje ide na bezolovni, turbo ide na super :)

Re: Motor 1.8 i.e. u AR75

Poslato: Sre Maj 20, 2009 1:22 am
od Nigy
Dodao bih da TS ima vecu kompresiju, da IE koji su zamenili carbove imaju varijabilno otvaranje usisnih ventila kao i TS.
Boljka svih motora je pregrevanje. Moraju se hladiti kvalitetnim antifrizom i podmazivati kvalitetnim uljem.
TS je bolja opcija jer dosta delova motora je identicno kao na AR 164 kojih ima na trzistu jos uvek u izobilju.

1.8T zaboravi. To je isciman motor, i onaj koji ga je kupio nije ga stedeo, a posle min. 18 godina eksploatacije vrlo podlozan kvarovima.

@ mishkom
Udubljena hauba, stari km sat kao i stari tip sedista se prestao ugradjivati sa pojavom TS-a '87. (ili cak turba '86. - ne secam se tacno) a 1.8 IE je izasao '88. ;)
1.8 IE je bila vrlo popularna u grckoj, imala par limitiranih serija - Scuderia, Indy...

Re: Motor 1.8 i.e. u AR75

Poslato: Sre Maj 20, 2009 3:32 pm
od mishkom
@ mishkom
Udubljena hauba, stari km sat kao i stari tip sedista se prestao ugradjivati sa pojavom TS-a '87
Onda je ovaj neki krsteni, obzirom da je 89/90nisam siguran