Stranica 1 od 1

Plivajući zamajac

Poslato: Čet Maj 07, 2009 10:15 pm
od Serapion
Tek od pre pola godine vozim Alfu 1.9 JTD i na svu sreću, ja još uvek nemam problem ove vrste, ali imam drugara koji ima Stilo 1.9 JTD koji je kupio pre 3-4 meseca i u zadnje vreme javlja mu se problem udara pri kretanju iz mesta i lagane vibracije na leru. U servusu mu je dijagnostikovano "propadanje" plivajućeg zamajca. Ono što mene interesuje jeste, da li je ovaj Fiatov sklop identičan Alfinom i ako nije u čemu je razlika? Takođe bih molio sve one koji imaju neko iskustvo ili znanje o funkcionisanju ovog sklopa, da zarad opšteg dobra, podele to ovde sa nama! Naročito su dobrodošla objašnjenja o načinu vožnje, kao i stručna objašnjenja o samoj konstrukciji ovog zamajca. Svako iskustvo je dobro došlo. Hvala svima unapred!
:confused:

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Pet Maj 08, 2009 1:50 pm
od dusanGT
Funkcija zamajca je, pre svega, očuvanje roracione energije - zbog toga ovi sklopovi imaju veliku tzv. rotacionu inerciju... U pitanju su diskovi velike mase koji su kod našeg JTD agregata smešteni u mehanizam menjača. Veoma pojednostavljeno: bez zamajca bi ubrzanje bilo bolje (to je dobro), ali bi i usporavanje bilo brže (što nekad nije dobro). Zbog toga se, kao jedna od tuning aktivnosti, radi i "olakšavanje" zamajca (tada on ima manju inerciju, pa je vozilo startnije...).
Plivajući zamajac (dual mass flywheel) formiran je spajanjem dva diska između kojih se nalazi sistem od dve radijalno postavljene opruge... Konstrukcija plivajućega zamajca sprečava dinamičke udare pri startovanju i smanjuje vibracije koje potiču od rada motora u nekim režimima.
Zamajac ima optimalni vek trajanja (u 147 1.9 JTD 8v je to oko 150000km). Posle toliko pređenih kilometara karakteristike zamajca se promene i on više ne obavlja svoju funkciju u potpunosti - javljaju se vibracije pri startovanju i gašenju motora, vibracije u leru (posebno ako je lamela nova), vibracije pri polaganom startovanju vozila uz sporo puštanje pedale kvačila, itd.
Plivajućem zamajcu se smanjuje vek trajanja ako je način vožnje oštar - naglo kretanje sa "potpisivanjem", brzo otpuštanje pedale kvačila na malom broju obrtaja, oštre promene brzine kretanja i sl. :D
Pre neki dan sam menjao plivajući zamajac na mojoj 147ci (1.9 JTD 8v remap) jer je semering puštao ulje na lamelu. Možda i nije morao da se menja zamajac, ali... Novi zamajac košta oko 1150€, a ja sam uzeo polovni (Valeo) za 200€. Zamajac za Fiat Stilo 1.9 JTD je nešto deblji nego za 147 1.9 JTD...
Pozdrav. Dušan.

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Pet Maj 08, 2009 5:46 pm
od nik2yu
:clap: :clap: :good:
svaka cast na postu

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Pet Maj 08, 2009 8:12 pm
od Serapion
Hvala "dusan147", odlican tekst.
Posto sam do skoro vrlo malo znao o ovoj temi, sada sakupljam informacije jer ni malo nije naivna zamena ovog sklopa, barem kada je iznos u pitanju. Jedino sto me po malo buni je da je drugaru majstor u servisu rekao da je cena novog kommpleta zamajac + set kvacila nesto iznad 50.000 din. (samo delovi, bez zamene), napominjem jos jednom - za Stilo. Ali kontam verovatno je i tu kao i za sve ostalo, pitanje porekla robe. U svakom slucaju, jos jednom hvala na post-u.

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Pet Maj 08, 2009 8:56 pm
od dusanGT
Verovatno su za Stila i 147cu slićne cene tih delova (motori su skoro identični).
Na engleskom ebayu zamajac je oko 560£, a kod nas (u "Delti") oko 1150€ (potpuno nerealna cena)... Set kvačila (lamela+korpa, bez druk ležaja) je oko 200€ (novi "Valeo")... Realna cena zamajca je oko tri puta veća od cene seta kvačila - znači da bi sve trebalo da bude oko 800€... Majstori inače imaju zablude o kvalitetu "originalnih" i "neoriginalnih" delova. Razlika između "originalnog" i "neoriginalnog" seta kvačila za Alfu 147 1.9 JTD 8v je u pakovanju i u ceni ("originalno" je skoro dva puta skuplje i u plavoj kutiji)... Pa ti sad vidi...
Pozdrav. Dušan.

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Ned Maj 10, 2009 12:07 pm
od Serapion
Nazalost, tacno je da zivimo u potpunom trzisnom haosu. Na nasem ovom i ovakvom trzistu (da se ovoga puta zadrzimo samo u domenu rezervnih delova) nista vise nije logicno i nemoguce, odnosno sve je moguce i normalno. Ali da ne pametujemo mnogo, na svu srecu dobro je da postoji ovakvo mesto gde neko ko je nedovoljno upucen u odredjenu temu moze da se konsultuje sa ljudima dobre volje koji su spremni da nesebicno podele svoje znanje i iskustvo sa ostalim istomisljenicima. Hvala jos jednom i pozdrav svim "Alfistima"!
:arflag

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Čet Maj 14, 2009 8:35 am
od Coha_the_King

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Pet Maj 15, 2009 4:22 pm
od Serapion
Mislim da sam pronasao odgovore skoro na sve sto me je zanimalo. Hvala svima.
:drink

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Sre Maj 20, 2009 5:51 pm
od alfarion79
Meni je majstor upravo rekao da mi je otisao taj zamajac, ja pitam koliko ce to da me kosta(pricamo telefonom), a on kaze da ipak ja dodjem sutra do njega da mi lepo sve objasni sta i kako (znaci ima da me istrese ko zrelu sljivu)..pa sad ja pitam (mozda i glupo) jel moze auto da radi bez tog plivajuceg gvneta?

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Sre Maj 20, 2009 9:01 pm
od chaki
Hmmm...1150 e za nov zamajac !!!???
Pa ko da ga prave od prepucijuma, a ne od celika !
Jel moze neko detaljnije objasnjenje+slikice, sta tacno ode na tom zamajcu ?
Da li te opruge koje su radijalno postavljene oslabe pa se zbog toga javljaju vibracije ?
Prava bi milina bila za ovdasnje nazovi maloprivrednike da rade reparaciju tog zamajca, ako bi se ista mogla reparirati...

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Čet Maj 21, 2009 9:34 pm
od Serapion
Radi reparaciju neki lik kod "plavog mosta (nadvoznjaka)" u Bgd-u. Pokusacu da nabavim broj telefona pa cu ga okaciti. Kako sam cuo (nisam proverio) reparacija je oko 100-150 Eura.

Plivajući zamajac-veliki oprez!!

Poslato: Pet Maj 22, 2009 7:44 am
od alfarion79
Elem, ja sam u postupku menjanja tog plivajuce-i dalje ne znam cemu sluzi i zasto je toliko skupog-srnja, i savetujem sve koji ce jednom biti u slicnoj situaciji da dobro obrate paznju! Oterao sam auto kod Deshe, covek skine stari plivajuci, ja odem u Kit komerc (zarkovo), i po broju sasije mi daju nov, Valeo, 28.160din kosta. Pitam ih lepo: "ljudi, dal ste sigurni da je to to?", oni:"ma naravno, 101%, nema sta drugo..", odnesem to Deshi, covek otvori kutiju, i naduje se od besa i neverice. Debljina ploce na starom zmajcu je 3,5mmm, na novom 1,5mm, zubci na starom veliki i siroki, na novoj mali i uski, i jos 7-8 razlicitosti. Covek uze ovaj novi, vrti, gleda okrece, budzi, nervira se, i jednostavno, ne pasuje. Besan zove on Kit, kaze u cemu je problem, kad oni njega pocnu da ubedjuju da je to taj zamajac, da je radjen po originalnoj seriji, i da moze da se nabudzi. Majstor kaze da nema nameru da nista budzi, nego da to mora da pasuje kao dupence na noshu, a oni opet njemu da to moze, da ima neki majstor u zemunu koji to moze da ugura. Slusam ja sa strane, i kao laiku za sve to mi se uopste ne svidi da ideja o ubudzivanju, jer kapiram da je to vazan deo. Vratim taj nov deo nazad, ljudi u Kitu budu maximalno korektni, i bez pogovora mi vratise novac, i majstor pojuri neki polovan za 200eur. Videcemo kako ce pasovati sa ovim polovnim. Necu da zvuci kao reklama, jer nije ovo tema za to, ali svideo mi se stav majstora da nece da ubudzava nesto sto neko moze da ubudzi, i savet za sve koji voze 145, 146 da mozda obrate paznju, ako(kad) im se ovakva situacija sa zamajcem bude desila.

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Pon Jun 01, 2009 8:01 pm
od Driver_GT
Jel si ugradio na kraju taj zamajac? Kakva je razlika sada i koje si simptome imao?

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Pon Jun 01, 2009 8:17 pm
od igordjakovic
Stavite slike da vidimo kako izgleda,ja znam samo kako izgleda obicni zamajac :confused:

Re: Plivajući zamajac

Poslato: Uto Jun 02, 2009 6:20 am
od dusanGT
Plivajući zamajac - poprečni presek:

Slika

Pozdrav. Dušan.