Stranica 1 od 3

varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Sre Apr 08, 2009 11:27 pm
od alexa
Da li je neko imao slicno iskustvo sa ler gasom,kada se malo zagreje pocne da varira i tome nema kraja,recimo od 500 do 1000..motor je 2.0ts,step motor menjao,cistio,jedno crevo menjao od usisa (1 od 4),koje mi je bilo sumnjivo,inace auto vozim na plin-na benzinu nisam ni probao kako radi...Protokomer cistio,leptir gasa cistio..inace auto ide normalno,sve ok,samo taj ler koji bas nervira..Znam da moze da bude 100 gluposti,ali da ne bi sve probao i bacao pare bzv cuo bi neki savet ako je vec neko imao takav problem....

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Čet Apr 09, 2009 6:54 am
od alfamen
Potpuno iste simptome sam imao kod moje 166 ts stim sto je kod mene malo i tresao dok leluja!
Inace imam sekvenc plinski uredjaj i na plinu je sve uredu dok na benzinu leluja kao kod tebe.
Promenio sam samo lamda sondu pre dva meseca=4200din ( univerzalna cetiri zice;siva;siva;crna;bela) i auto se preporodio a potrosnja drasticno opala. :D
Pozdravljam te i zelim ti sto pre da resis problem! :arflag

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Pet Apr 10, 2009 10:35 pm
od alexa
Hvala,resicu.Nego meni je sonda ugasena,a plin mi nije ni sekvent ni lambda..a da ima i vibracije na tim varijacijama..od 500 do 1000,vibrirao bi i les.. :) Nisam imao i vremena nesto,vozim drugi auto,radim i tako,resicu vec,nego sto bi gubio vreme i pare ako vec neko ima pametan predlog..Imam protokomer viska,step motor,par gumica sto spaja usisnu i glavu,jos da nabavim crevo od protokomera i polako...da i senzor leptira..nesto od toga mora biti..

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Čet Apr 16, 2009 10:47 pm
od Serapion
Na proslom autu (Fiat Bravo 1.6 16V) imao sam identican slucaj kao i ti. Plinski uredjaj na usisnoj grani, a lambda sonda iskljucena. Kada je prvi put poceo da ljulja ler-gas, otisao sam u ovlasceni servis i prvo sto su mi predlozilije zamena step motora. Dodjem kuci i nazovem rodjaka koji dosta petlja sa automobilima (amaterski) i covek mi rece da ne kupujem niposto nov step motor, jer to vrlo retko crkava. Odem do njega, skinemo step motor, izvuce osovinicu istog (odvrce se), ocisti je nitro razredjivacem i pamucnom krpicom (veoma pazljivo da ne ostetis konusni vrh). Ovo je sve uzalud ako ne ocistis i leziste step motora na usisnoj grani gde on naleze, jer i tamo imas naslage cadji. Ovo leziste smo cistili uvrtanjem zasiljenom krpicom, takodje natopljenom nitro razredjivacem. Kada sve ovako lepo ocistis i vratis step motor, auto ce ti jedno vreme normalno funkcionisati. Ja sam ovaj postupak vise puta ponavljao kad god se iznova zaprljao za tri godine i 60k dok je bio kod mene. Bice mi drago ako sam ikako uspeo da ti pomognem. Pozdrav.
:wave

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Čet Apr 16, 2009 11:16 pm
od igorkrnic
Ja sam na prvom 156 to imao cim sam je uzeo i brzo sam resio tako sto sam kupio lambda sondu ali pravu alfinu (oko 150 eur je nova ali ja sam nasao polovnu za 50) a pre nje sam kupio neku novu ali kao za fiat i ne pije vode

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Ned Apr 19, 2009 8:02 pm
od alexa
Za sad reseno,videcemo jos...Samo sam malo dotegao leptir,tj.onaj srafic ya stelovanje i lepo se ponasa,neverovatno,moyda se popustio,videcemo..

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Pet Feb 17, 2017 3:02 pm
od kojaalex
imam isti problem, 166 2.0 ts kad se zagreje varira ler od 900 do 2000 a u voznji zadrzava ler na 200o pa cak i 3000 obrtaja. proban novi protokomer i nije do njega, zamenjena klapna gasa i opet isto. imam plin. da li neko moze da pomogne??? majstori sumnjaju na glavni kompjuter i da su imali vec na jednoj 156 isti problem i da je to reseno tek zamenom glavnog kompjutera. pomoziteeee izlude me vise

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Pet Feb 17, 2017 7:32 pm
od Stromboli
Nek ti proveri neko prvo sve instalacije na autu. Mozda je neka zica negde ostecena i pravi kontakt sa masom.

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Pet Feb 17, 2017 11:06 pm
od kojaalex
malopre probao da resetujem klapnu gasa ili kompjuter kako god... i sve je isto a onda sam pre par minuta otkacio protokomer i auto radi normalno, nema variranja gasa itt??? a vec sam probao da od auta koji ima ispravan protokomer stavim na moj i ponasala se isto? da li treba da se nesto resetuje ili sta vec kad zamenim protokomer???

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Pet Apr 29, 2022 2:31 pm
od DrSave
Pozdrav svima, od skoro imam problem sa mojoj Alfom 156 1.8TS SW 2005. , upaljen mi je check engine, poceo je ler da mi varira od nekih 800-1000, ali nekad varira nekad ne i auto mi je usao u safe mod (nece da predje 2800 obrtaja).

Rekli su mi da je mozda step motor pri crkavanju ili je se dovoljno zaprljao da vise ne moze lepo da radi.

Pomislio sam da me mozda i lambda sonda zeza posto sam menjao zadnji lonac zbog tehnickog (lonac je menjan i pre toga ali nikad nije bilo ovakvih problema) ali ona ne bi trebala da stoji toliko nazad nego negde oko katalizatora koliko znam.

Raskacio sam protoker i auto poludi sa lerom, tako da kapiram da nije do njega.

Jos su mi rekli da probam da skinem dve selne sa creva od usisa (ako sam dobro razumeo) posto je tu negde klapna gasa pa da naprskam WD40 sprejem ali nisam nikako stizao od posla pa razmisljam sad da odem do garaze da uradim to ali rekoh da napisem prvo sta me muci pa ako neko zna nesto ili nekoga da je resio ovaj problem ja bih mu bio zahvalan da mi napise.

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Pet Apr 29, 2022 3:50 pm
od Vuk 166
Kad ti vec gori lampica ocitaj prvo gresku.

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Sub Maj 07, 2022 7:51 pm
od DrSave
A kad smo vec kod dijagnostike, jel moze neko da mi okaci link ako ima otvorena neka tema koju dijagnostiku kupiti, da je ne pravim ako ima napravljena, a iskreno ne znam da je nadjem posto se ne snalazim bas po forumu, nov sam idalje

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Sub Maj 07, 2022 8:19 pm
od bums85
Instaliraj multiecuscan na bilo koji laptop i kupi obd kabl

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Sre Maj 11, 2022 9:08 am
od DrSave
Prikacio sam auto na dijagnostiku i izbacilo mi je dve greske, P0100 i P0340
glesao sam po internetu i nasao da je P0100 Senzor protoka mase vazduha (MAF)/Senzor protoka mase vazduha (MAF) - kolo neispravno radi, da li to samo znaci da mi ne radi senzor ili je negde problem u zicama sto idu od senzora do kopmjutera ili gde vec? A P0340 je Senzor pozicije bregaste osovine (CMP) A, grupa 1 - kolo neispravno radi. Sad glavnom pitanje, koliko je tesko zameniti senzor bregaste posto sam video da mora da se razupci motor?

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Sre Maj 11, 2022 10:03 pm
od bums85
Moze da bude problem do senzora, instalacije, a moze i negde da ti vuce fals vazduh pa zato prijavljuje gresku za maf. Najlakse ti je ako mozes od nekoga da pozajmis ispravan maf pa da vidis sta se desava.
Sto se tice senzora bregaste nije tesko ako znas da uzupcis motor 😂 Proveri prvo da li je dobro uzupcen, moze tu gresku da izbaci i ako je preskocio za koji zub. Mislim da auto ni ne moze da upali kad crkne senzor bregaste, ali nemoj da me drzis za rec

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Sre Maj 11, 2022 11:33 pm
od DrSave
Sutra cu da uzmem da ocistim protokomer, pa ako ne bude bolje sto se njega tice onda cu da skinem sa 147 1.9 jtd, ako pasuje uopste.
A sto se tice senzora bregaste ne znam zbog cega bi prezupcio, dal moze sam od sebe nekako da se odzupci motor :D veliki i mali servisi radjeni pre 9000 kilometara

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Čet Maj 12, 2022 8:35 am
od ForestGump
Samo ako je isti kataloški broj protokomera za 1.8TS i 1.9JTD mogu se uzajamno zamenjivati. Kod različitih protokomera čak i pinout može biti različit.

A dva najčešća uzroka variranja obrtaja motora na leru na TS-u su motorizovani leptir koji umre od starosti i falširanje usisne grane, pa treba prvo krenuti od toga.
bums85 napisao:
Sre Maj 11, 2022 10:03 pm
Mislim da auto ni ne moze da upali kad crkne senzor bregaste, ali nemoj da me drzis za rec
Može da upali i da radi kada crkne senzor bregaste, ne može da upali kada crkne senzor radilice.
Senzor radilice generiše signal broja obrtaja motora i ako nema tog signala ECU ne pušta gorivo i ne generiše varnicu na bobinama.
Signal senzora bregaste služi da se tačno (mnogo tačnije nego samo na osnovu signala sa radilice) odredi GMT Cil1 i služi za kontrolu faze bregastih. Ako nema signala senzora bregaste, ECU prelazi u "failsafe" strategiju tako što po posebnom algoritmu određuje GMT 1 cilindra i zato mu treba nešto više vremena pri "verglanju". Kada odredi GMT1 dalje ubrizgavanje i paljenje radi da kažemo normalno.

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Čet Maj 12, 2022 3:59 pm
od DrSave
Nisam znao to za protokomer, a taj motorizovani leptir je ustvari klapna gasa ako sam ukapirao? E sad ako je to da li onda menjati samo to ako moze ili da se menja ceo step motor ako uopste moze da se menja odovojeno?

A dvoumim se vec od kad sam ocitao greske na dijagnostici, da li smem da ih obrisem iako ce se pojaviti opet verovatno cim budem upalio opet auto? Ne znam sta moze da se desi sa bregastom posto ne zna da odredi lepo kako da radi.

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Pet Maj 13, 2022 6:32 pm
od ForestGump
Tako je, motorizovani leptir je elektromehanički kontrolisana klapna gasa i kod te konstrukcije ne postoji step-motor. Step motor je koračni ventil koji se koristi za regulaciju ler-obrtaja kod mehanički (da kažemo sajlom) upravljanih klapni gasa, što na tvom i mom motoru nije slučaj. I step-motorom i motorizovanom klapnom gasa upravlja kontroler motora ( ECU), to im je jedino zajedničko. Napisao sam da je najčešći razlog variranja lera motorizovani leptir ( ili klapna gasa), sledeći moguć uzrok je problem u električnoj instalaciji od pedale gasa do ECU i/ili od ECU do klapne gasa. Najređi ali moguć uzrok je kvar hardvera samog ECU-a. Mislim da osim zamene klapne gasa koja se može relativno lako uraditi samostalno sve ostalo treba prepustiti servisu.

I još nešto: nemoj da tumačiš greške koje očitavaš preko interneta i zavisno od dijagnostike koju koristiš budi vrlo oprezan u vezi tumačenja grešaka. Često se dešava da ljudi sami tumače greške, kupuju i menjaju delove i na kraju ne otklone kvar. Zato dobri dijagnostičari koštaju a često su jeftiniji od DIY varijante.

Što se tiče protokomera kod benzinskih motora: njegova uloga je da izmeri količinu vazduha ( + temperaturu, kod novih vozila meri čak i pritisak vazduha u usisu i vlažnost vazduha) koju motor usisava da bi ECU dozirao gorivo. Zbog njega ne varira ler i zbog njega motor ne ulazi u "safe mode" ili "limp home". Ali zbog potenciometara na pedali gasa i potenciometara unutar klapne gasa - da, jer to je nešto što potencijalno može biti opasno za motor ili za vožnju.

Greške uvek smeš da obrišeš ali brisanje grešaka nije popravka. Neki računari čak sami brišu iz memorije grešaka zapamćene greške koje se više ne ponavljaju. Greške koje postoje pojaviće se zavisno od uslova prema kojima je računar programiran da se pojave. Da, neke se pojave odmah nakon starta motora, neke odmah tokom rada motora a nekima trebaju određeni uslovi ili vreme da se pojave nakon brisanja.

Zbog senzora bregaste se bregastom vratilu neće desiti ništa.Niti će se bregastima išta desiti zbog varijatora faze bregaste na koji sumnjaš ( druga tema, odgovorio sam ti tamo na post). Koleginica već tri godine vozi svakodnevno svoju 147-cu sa neispravnim senzorom bregaste i osim "žutare" na tabli nema nikakvih problema. Čeka veliki servis pa da zameni i taj senzor kad se bude razupčavao motor, jer de facto nikakvih negativnih pojava nema.

Nadam se da sam pomogao, želim ti da što pre i što jeftinije otkloniš probleme koje imaš i da nam napišeš šta je bio kvar. :drink

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Sub Maj 14, 2022 12:39 am
od DrSave
znaci sve u svemu, da se pozabavim oko klapne gasa, samo da vidim sta mi treba od alata da to skinem pa da prvo ocistim (ako to ima uopste nekog efekta), ako to ne uspe onda da jurim neki drugi deo. Dal ima neka razlika izmedju klapne gasa za 2.0ts i 1.8ts? vidim da bas malo ima ovih sto su kao za 1.8 ili ih samo nema okacenih na oglasima, ima zapravo jedan oglas za 1.8ts al i na njoj je napisano markerom alfa 156 1.6ts :D i da li to uzimati polovno uopste ili juriti neki nov deo?

Nisam uopste primetio da mi se cuje auto kao dizel, a ni kao neki metalni zvuk da kucka, doduse cujem samo kad upalim da nesto cvakne 2-3 puta i to je to, nikada u voznji, a tek kad mi je se upalila check engine lampica kad upalim auto i cuje se to da cvakne onda mi je se i gasila lapcima, ali vise nece, ako to ima uopste neke veze ili se samo tako pogodi tajming.

Hvala ti za ovoliki tekst i sto si sve ovo napisao, svaka pomoc je dobro dosla, sad bar imam odakle da krenem da proveravam sta mi je.

Skinucu sad za vikend pa cu pisem i slikam da postavim ako neko bude ima slican problem da mu olaksam.

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Sub Maj 14, 2022 8:44 pm
od Vuk 166
Jedino sto oko klapne mozes da uradis je ciscenje ako je zaprljanja, za bilo kakav drugi problem bi imao gresku. Boschova elektro klapna je generalno vrlo robusna stvar na atmo motorima.
Senzor bregaste ti je glavni problem i P0340 jeste ta greska, bez njega nema sekvencijalnog ubrizgavanja, dizne prskaju u parovima i motor sa me7.3.1 kao kod tebe ide u sejf mod, cesto i ler varira.
Gresku svakako prvo probaj da obrises, ali vratice se najverovatnije.

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Sub Maj 14, 2022 9:59 pm
od DrSave
Aha, a da li moram da razupcim motor posto sam video da neko koristi blokatore? kum i ja smo rasturili 147 1.9jtd ali smo sve obelezili gde je koji polozaj bio i koristili blokatore, sve lepo na svom mestu vraceno i motor lepo radi, dal opet tako da pokusam ili da je razupcim? a zao mi da radim opet veliki servis posto je radjen pre 15000 kilometara :D

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Sub Maj 14, 2022 10:17 pm
od Vuk 166
Proveri prvo instalaciju senzora, da li ima vezu do racunara, to je plavi konektor na usisnoj.
Pri zameni senzora skida se remenica izduvne bregaste, blokatori su tu obavezni.

Moguce je uraditi veliki servis na ts i bez blokatora ako je hitno i ne olabavljuju se remenice, ali sa alatom je jedini pravi nacin.

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Ned Maj 15, 2022 12:48 am
od DrSave
Provericu to sutra, nisam ga nigde video, doduse nisam ni zagledao nesto previse ali mozda mi je promakao taj konektor.

Dal mi onda zbog tog senzora pokazuje i da ne radi lepo protokomer posto nema dovoljno vazduha nego usisa koliko je propisano zbog safe moda? ako sam se lepo izrazio uopste, kapiram da sad dosta manje usisava nego kad je sve normalno sa motorom

Re: varira ler?!?!?!?!?

Poslato: Ned Maj 15, 2022 9:08 am
od Vuk 166
P0100 izlazi kada je maf otkacen ili mrtav potpuno, ako imas dijag kod sebe vidi ima li da daje bilo kakve vrednosti.
Gomila Alfi nosi taj 309 maf, nije tesko naci drugi za probu.
Kad i ako uzimas nov, iskljucivo Bosch, oko 100€ je.