Stranica 1 od 2

Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pon Mar 02, 2009 12:21 pm
od dusanGT
Nabavio sam i ugradio na 147 JTD prednji intercooler i sad hoću da uradim i odgovarajuće cevi kao na slici. Ko to može da savije i za koje pare?
Pozdrav. Dušan.


Slika

Slika

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pon Mar 02, 2009 7:34 pm
od vnov
Još kad bi ovako lepo nacrtao i mere za zaštitu motora :D .Izvini Dušane za off, već sam 2 puta zakačio auspuh od kad sam spustio auto i svaki put sam se setio tebe :wave:

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pon Mar 02, 2009 9:47 pm
od dusanGT
E vnove izvini, nisam zaboravio... Nego imam skicu koju je na osnovu mog undertraya napravio majstor, ali nisam je poslao, jer nisam siguran da je čovek dobro skinuo dimenzije... Savetujem ti da, na osnovu skice, napraviš prvo šablon od kartona (lepenke), pa da probaš na Alfi. Ako odgovara, pravi od aluminijuma i montiraj...
Pozdrav. Dušan.
Slika

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pon Mar 02, 2009 9:49 pm
od JaMaL
skoro svi koji rade auspuhe mogu da saviju cevi... za automobile uglavnom do 55 mm a za kamione i autobuse do 90 mm koliko se secam... (posto kod njih savijam auspuh)

za tebe imam 2 pitanja...

1. zasto prohrom? tezak za rad i skup ko djavo, varenje pakao...
2. zasto ne aluminium... ili jos lakse prefabrikovani alu... samo narucis cevi i krivine... iseces na meru i onda odneses da ti zavare... lakse, bolje... sta oces...

to se uglavnom tako radi... i intercooler ti je od alu-a... da je prohrom bolji pravili bi ga od njega...

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pon Mar 02, 2009 11:16 pm
od dusanGT
To je potpuno OK predlog JaMaL, zahvaljujem na sugestiji. Da li je aluminijum otporan na koroziju, povišenu temperaturu i ulje iz turbine, kao i prohrom? Meni se čini da jeste, pa verovatno u motor neće ulaziti štetni produkti ako su cevi auminijumske. Kako se aluminijum zavaruje? Da li može da se postigne da unutrašnja strana zavarene cevi bude glatka na mestu spoja i da ne ometa slobodan protok vazduha iz turbine i iz intercoolera?
Pozdrav. Dušan.

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pon Mar 02, 2009 11:25 pm
od vnov
Hvala Dušane :wave:

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Čet Mar 26, 2009 11:29 pm
od dusanGT
Slikao sam cevi na Alfi...
Pozdrav. Dušan.
Slika Slika
Slika Slika Slika

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pet Mar 27, 2009 12:33 am
od vnov
Lepo pa kad će da padne neko merenje na dinu. :wave:

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pet Mar 27, 2009 6:59 am
od dusanGT
Kad se neki dyno izbaždari (od strane relevantne i nezavisne firme koja daje certifikat), postaću zainteresovan za merenje...
Napolju tuning firme (celtictuning.co.uk, jtdpower.com, itd.) garantuju snagu i obrtni moment i omogućavaju fino "custom" podešavanje (što je naravno skuplja usluga). Čim se kod nas pojavi više dynotest mašina (ovo se ponekad zove "konkurencija") verovatno će morati da se zadovolje neki standardi tačnosti merenja... Do tada ćemo samo znati da je, na primer 1.61bara (pritiska koji pravi turbina) bolje od 1.54bara jer daje više KS i Nm...
Pozdrav. Dušan.

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Sre Apr 01, 2009 9:05 pm
od B@ne J
Zar ne bi bilo lepse da si ofarbao cevi nekom lepom bojom? ;)
jedno pitanje a ti me ispravi ako gresim,posto sam laik u ovome...interculer sluzi da hladi vazduh koji ulazi u turbinu,taj hladan vazduh potpomaze bolje sagorevanje goriva i daje vecu snagu motoru,koliki je dobitak odprilike i zar ne bi trebao da stavis neku drugu mapu kako bi sve to ispratila? :wave:

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Sre Apr 01, 2009 11:34 pm
od JaMaL
Ajde ovako... intercooler dolazi posle turbine... a pre usisa u motor... hladi se vazduh koji izlazi iz turbine jer se vazduh pri kompresovanju greje + sama turbina radi na izduvnim gasovima tako da je samo kuciste veoma toplo... da ne kazemo usijano...

dobitak zavisi od % hladjenja najbolje cemu se moze nadati je 70% efikasnosti intercoolera to su najbolji sa idealnim rasporedom cevi i dimenzija... dakle sama temperatura ulaznog vazduha daje taj dobitak... a to se razlike od motora do motora i instalacije do instalacije...

promena mape se moze uraditi ali nije neophodna za dobitak jer hladan vazduh se bolje sabija od zagrejanog, dakle po definiciji hladan vazduh je gusci... tj. ima ga vishe na istom prostoru... tako da u recimo 1 bar ima vishe vazduha na 40c nego vazduha na 65c stepeni...

a samim tim sto vishe vazduha u cilindru to veca explozija... tj. vishe snage...

i da predupredim pitanje... da kompjuter ima MAP kao i IAT tako da zna kolicinu i temperaturu vazduha koji ulaze u motor tako da podesava benzin/dizel prema tome...

Ukratko, promenio mapiranje ili ne dobices vishe snage u svakom slucaju...

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Čet Apr 02, 2009 10:07 am
od B@ne J
Super odgovor,tako sam i ja mislio samo sto sam eto pogresio za raspored turbina-hladan vazduh,nego,jel ce biti mnogo povecana potrosnja,posto veca eksplozija zahteva vise goriva? koliki je dobitak u Nm i KS,jel se dobija vise nego obicnim remap-om?
Kada bih sada hteo da stavim turbinu na moju Alficu,posto je u pitanju benzinac 1.4TS,potreban mi je samo intercooler,turbina i drugacija izduvna grana,nista vise!?

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Čet Apr 02, 2009 10:20 am
od Gruja
I remap motora i vece brizgaljke da ne spalis motor i hladnjak ulja i dihtung glave i ....
Sve u svemu jako skupa rabota, bez 2000 veverica da zapocnes uopste tu rabotu nemoj ni da pomisljas.
Lakse ti je (i neuporedivo jeftinije) naci i ubaciti motor iz QV-a i na taj menjac imao bi kidalicu...

p.s. a mozes i da kupis BX 16V i resis sve svoje zivotne probleme... :grin:

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Čet Apr 02, 2009 6:17 pm
od dusanGT
U vezi sa FMIC - front mounted intercoolerom... Ljudi na stranim forumima kažu da su dobici do 5% na svakih 10°C niže temperature vazduha. Ako je ova moja 147ca imala 150KS pre stavljanja FMIC (uz sve prepravke i remap) i ako se temperatura uz pomoć ovog FMIC (koji je na pravom mestu, nov, čist i protočan, duplo veći od fabričkog) spusti za 20°C, možda je snaga sada oko 160KS i više...
U vezi sa pitanjem za kombinaciju MAP senzor i IAT senzor. Nove 147ce (posle 2004) imaju MAP senzor sa četiri izvoda (ground, 5V, signal merenja pritiska, signal merenja temperature). Ova moja 147ca (iz 2001) ima staru varijantu MAP senzora sa tri izvoda (nema signal merenja temperature)... Po nekim informacijama, kod 8v/10v JTD motora (takav je kod 147ca do 2004) IAT sensor se nalazi u okviru MAF senzora.
Mapa u ovoj mojoj konfiguraciji može da se menja samo online uz dynotest... Sve ostalo je improvizacija...
Pozdrav. Dušan.

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Ned Maj 18, 2014 9:50 pm
od slavko
dusanGT napisao:E vnove izvini, nisam zaboravio... Nego imam skicu koju je na osnovu mog undertraya napravio majstor, ali nisam je poslao, jer nisam siguran da je čovek dobro skinuo dimenzije... Savetujem ti da, na osnovu skice, napraviš prvo šablon od kartona (lepenke), pa da probaš na Alfi. Ako odgovara, pravi od aluminijuma i montiraj...
Pozdrav. Dušan.
Slika
da li mozda ova skica pasuje i na 156 icu 1.8 ts 1999,god

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pon Maj 19, 2014 5:52 pm
od dusanGT
viewtopic.php?p=1468918#p1468918

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Ned Nov 08, 2015 10:34 pm
od Kobra
Sve je to lepo ljudi ali ja mislim da ta prohromska creva samo lepo izgledaju za oci i nista vise

svaki metal na promeni temperature kondenzuje tako da je moje misljenje da je to samo za voznju u letnjoj varijenti jer bi zimi najverovatnije kondenzovalo iznutra i em sto bi se zaledilo na minusu em sto bi gurao kondenz tj vodu kroz usis dok se ne zagreje vazduh,nisu dzaba tu fabrika creva gumena sve to ima svoj razlog.

Ako gresim nek me neko slobodno ispravi!

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Uto Nov 10, 2015 3:02 pm
od Djokica96
Koliko te izašlo sve? :)

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Ned Dec 27, 2015 11:23 am
od yorda
I ja bih da saznam cenu ako nije problem.

Koliko su te kostala creva + ruke?

Pohavili su se na eBay-u neki univerzalni intercooler kitovi, pa dal to valja uopšte? Cena im je ~100e

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pon Dec 28, 2015 6:23 pm
od tasicss
I mene interesuje koliko kosta, mada jeftinije je kupiti 156-ticu 2.5 v6 24v jer nesto nemam poverenja u ove prepravke, zasto dodatno komplikovati kad vec imas gotovu trkalicu.

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pon Dec 28, 2015 9:18 pm
od Ducero
Mogu ja da vam isavijam to,samo mi treba neki crtez dobar po kome mogu da radim :wave:

Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pon Dec 28, 2015 9:45 pm
od FantomX
Slika

:)

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Pon Dec 28, 2015 10:48 pm
od Veloce
Ducero napisao:Mogu ja da vam isavijam to,samo mi treba neki crtez dobar po kome mogu da radim :wave:
Radis li jos uvek koske ? Ako si ti radio uopste :D

Sutra-prekosutra cu ici do Ljiga sa mi covek savije neku cev od auspuha,pa cu preneti utiske.

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Uto Dec 29, 2015 8:54 pm
od Sule
Kod koga u Ljigu savijas cev. :)

Re: Savijanje prohrom cevi od 57mm?

Poslato: Uto Dec 29, 2015 9:07 pm
od Veloce
Radjeno je kod Sase. Posle semafora nekih 1.5km sa leve strane. Ima u mojoj temi kako je uradjeno.