Stranica 1 od 1

dvostruko nazubljeni kaiš-balanser

Poslato: Čet Feb 26, 2009 10:52 pm
od siki
Imam u kapi kupe motor od 2.0 turbo 4 cil,16 ventila i nedavno sam menjao sve kaiševe sa španerima.Prilikom skidanja zaštitnih dekla i poklopaca majstor je video da je jednostavno dvostrukonazubljeni kiš bio spao sa zupčanika a čak je manji lager na španeru bio skroz zaribao i zarđao-sam kaiš se nekako postavio da nije smetao ničemu,pa mislim da je motor radio i bez njega.
Negde sam na forumu pročitao da ti motori mogu da rade i bez tog kaiša i da im on čak oduzima 5-10 ks,pa ako je to tačno baš bih ga skinuo,jer mi motor malo manje grize kad mu naglo dam gas-pre je ima mnogo bolji odziv na gas,nekako mi sporije dođe do 220-230 km/h. :tach :fight_twak:

Re: dvostruko nazubljeni kaiš-balanser

Poslato: Pet Feb 27, 2009 8:36 am
od alfamen
Ima jedna 164 ts kojoj je namerno skinut duplo nazubljeni kais bas zbog te price da ima vise snage??? Vlasnik kaze da je bolje a mehanicar kaze da je isto :scratch: i da mu posao nevalja!!!
Moguce.....znam neke koji su na trkama yuga-hibrida imali prekidac u kabini, naravno skriven, da bi iskljucili alternator i dobili koji obrtaj ( ks )vise na krajnjim granicama ali nisu postali sampioni!!
Tacno izmeriti da li je to istina moze se izmeriti na probnom stolu gde su uslovi testiranja skoro apsolutno isti! (bez razlicitih benzina,vetra-ceonog ili u ledja, blagih uzbrdica ili nizbrdica,vlaznosti vazduha i pritiska,nadmoprske visine, vrste pneumatika, nastelovanog trapa, itd).
Konstruktor je imao sigurno valjan razlog zbog koga je ugradio neutralizatore vibracija-balanse, tako da ja ih nikada ne bih eliminisao, vec bi "konjice" potrazio na drugom mestu.
Ako mene pitas zaboravi tu akciju jer iz iskustva znam da je fabricki sklop najbolji sklop a "budzenje" pozdravljam samo u slucaju ako je u okvirima homologacije tj bez velikih promena i prepravki!
:arflag

Re: dvostruko nazubljeni kaiš-balanser

Poslato: Pet Feb 27, 2009 10:31 am
od siki
Hvala na odgovoru,i ja tako mislim da je fabrički sklop najbolji. :quadrifoglio
Mađutim,čini mi se da je Dekideki o tom nešto pisao i opravdavao tu operaciju.
U svakom slučaju sad mi auto ubrzava i ide nekako gospodski,a ne grize i cepa gume i troši lamelu-pa nema veze.
Nego ja ga još nisam terao u 5 brzini na 7000 rpm koliko može,a na 7100 počinje blokada-dali da probam? :gitara :drink

Re: dvostruko nazubljeni kaiš-balanser

Poslato: Pet Feb 27, 2009 11:00 am
od alfamen
Ako si siguran u auto ti probaj!
Nadji neko dobro mesto na auto putu ali pazi i sebe i auto-ne preteruj!
Pod uslovom da ti je petostepeni menjac nisam siguran da petom moza da napuni 7100.
Pozdrav! :wave:

Re: dvostruko nazubljeni kaiš-balanser

Poslato: Pet Feb 27, 2009 2:30 pm
od Tihomirce
Nebi da pametujem , ali taj duplo nazubljen kaiš je na motorima 2.0 TS 16V ,
taj motor nema u 164-ki , to je motor koji je išao u 145 , 146 i 155-cu :this:

Re: dvostruko nazubljeni kaiš-balanser

Poslato: Pet Feb 27, 2009 4:10 pm
od siki
To je poznati Lancia motor,takav sličan ako ne i isti je ugrađivan i u Alfu 155Qv turbo,i zbilja služi za uravnoteženje rada-pokreće balans vratila 2 komada-sve video na šemi motora-ali vidim da je radio i bez njega.Prva pomisao mi je bila kad sam video da nije radio,šta je pokretalo uljnu pumpu,pošto deluje da prelazi preko nekog zatezače-čega li tamo gde je po preseku motora uljna pumpa. :scratch:
E kako uljna pumpa dobija pogon,možda preko seta zupčanika sa radilice ili kako :write:

Re: dvostruko nazubljeni kaiš-balanser

Poslato: Sub Feb 28, 2009 8:04 pm
od dekideki
taj kais nisam niimao nisamniznao da ga prethodni vlasnik na 2.0 16V nije ni montirao. ja sam se napravio pametan pojurio ga i jedva nasao i montirao. svi na stranim forumima kazu da se dobija snaga ako se to ne stavi. uglavnom, neces nista pokvariti, kako god odlucis.

*motor 2.0 16V ima hod klipa 93mm i jako male i olaksane klipove (i tanke karike, btw), bas zato da bi mogao da se vrti u visokim obrtajima su mi i montirali kontrategove da mu minimalizuju vibracije. zbog svega toga, taj motor bi najmanje od svih alfinih trebalo vrteti u blokadi, ako razumes sta hocu da kazem. 1.8 16V za poredjenje ima 50% vece klipove, duplo deblje karike i znatno kraci hod klipova, samim tim je zilaviji. :)

savet: sta god uradio sa tim kaisem, nemoj da divljas sa 2.0 16V, ko god je to radio malo bezobzirnije, imao je lakse havarije u motoru. moze ponekad na nekoliko sekundi ali inace za duze relacije, ne preko 5.500rpm...

Re: dvostruko nazubljeni kaiš-balanser

Poslato: Sub Feb 28, 2009 8:28 pm
od Flavio
Tihomirce napisao:Nebi da pametujem , ali taj duplo nazubljen kaiš je na motorima 2.0 TS 16V ,
taj motor nema u 164-ki TS
Potpis :cool: :hello: !

Motor 2.0T16,u Kappi vuce korene od Fiata.Balansero kais sluzi samo za upianje vibracija motora tj. 2 vratila koja on okrece kontra od radilice,sinhronizovano.
dekideki napisao:1.8 16V za poredjenje ima 50% vece klipove, duplo deblje karike i znatno kraci hod klipova, samim tim je zilaviji. :)
Da,ali zato duzi hod klipova daje vise Nm pri nizim obrtajima pa takvi motori dobro povlace vec od 2k rpm :grin: :D .

Re: dvostruko nazubljeni kaiš-balanser

Poslato: Sub Feb 28, 2009 9:45 pm
od siki
sad dali su lakši klipovi i tanje karike neznam,samo motor je veoma dobro-ludo povlačio u bilo kojoj brzini-dok mu je bio spao kaiš balanser,i sad on vuče ludo-samo ja valjda imam taj osećaj da je malo kultivisaniji.možeš da ga voziš u 5 brzini na 2200 obrtaja-pa opališ po gasu on samo vuče,vuče,vuče-ubrzava nikako da stane-jedino kad vidim na obrtaljki 6-6500 obrtaja neki strah od prevrtavana obrtaja me hvata pa malo popustam gas-jer to je već 210-215 km/h,a autoput Bg-Niš postaje u stvari put pun krivina kako im brzo dolaziš.
Inače veoma često kod mojih kolega na poslu kola pregledam u servisu(dizalica,kanal,reglaža i tako to)donji postroj mu je savršen-pa sam sa te strane miran-jedino moram bolje gume da stavim sa w brzinskim indeksom.
Pošto je taj famozni kaiš namešten nedavno nek stoji za sad i uravnotežuje rad motora-komplikovano ga je skidati,mnogo posla oko pristupa istom,nebi ponovo da se mučim oko njega-
Inače hvala na odgovorima oko njega. :beerchug:

Re: dvostruko nazubljeni kaiš-balanser

Poslato: Pon Mar 02, 2009 11:33 am
od alfaholic
Ima oko dva meseca kad je meni prezubio taj kais na balanserima, motor je poceo da trese kao vibrator, desilo se prilikom paljenja zbog nekoliko trzaja najverovatnije, inace balanseri nisu blokirali sto ume da se desi...
Pa Desha kaze da isecem taj kais ako mi se to opet desi, dok ne dodjem da to sredi, jer nije bio siguran koji je razlog da toliko prezubi, pa mi je to rekao iz predostroznosti... Kad sam ga pitao moze li i bez njih, kaze naravno da moze, ali on je ipak da sve bude u fabrickoj postavci...

Re: dvostruko nazubljeni kaiš-balanser

Poslato: Pon Mar 02, 2009 9:55 pm
od siki
Od kad sam prešao oko 3000 km sa novim kaiševima koje sam stavio pre par dana(bio u pitanje put u Zadar i Benkovac)i još jednom u Bg i nazad u Kš,nekako mi se čini daje sve leglona svoje mesto-ali mašina opet ludo ide-ili je u pitanju dobar plin-zadnji put sipao na Jugopetrolu(parunovački most pumpa)ili nešto drugo-neznam,ali osećaj ubrzanja se vratio :yahoo: ali je zvuk motora ostao pitom :cool: