Stranica 1 od 1

155 na dijeti.

Poslato: Pon Jan 19, 2009 3:04 pm
od SCHUMACHER
Kazu da je olaksavanje najpametniji nacin "ubrzavanja" auta.Sta mislite na koliko kg bi se dovela 155,ukoliko bi se skinulo zadnje sjediste,tapaciri sa vrata,"tepih" i zvucna izolacija koja se nalazi ispod...?

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Pon Jan 19, 2009 3:51 pm
od bokac
Ja sam pre za doping pod haubu. :D

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Pon Jan 19, 2009 4:09 pm
od OMP
veliko je zezanje olaksati auto, lakse je odraditi nesto sa motorom, evo ti primer jugo, sterijski ima 800kg a kad se olaksa za trke smanji se za 80 kg(+-5), sa urcunatim rol barom i jednim sedistem i naravno tecnostima u autu, a samo tako se iscimas dok ga olaksas(skidanje sedista,neba, tapacira, mada mora da se stavi neka laksa obloga umesto tapacira, sva suvisna ojacanja i nepotrebni limovi na autu se skidaju, vade se sine iz branika, sva moguca zastitna masa na kolima se skida kako iznutra tako i odozdo i pod kosevima,i jos gomila toga) plus lakse felne , e sad alfa ima, da kazemo, 1200kg najlaksa verzija, ima ona mnogo vise i tezih stvari za skidanje nego jugo ali opet ne verujem da ces olaksavanjem prebaciti, da kazemo, 100kg a to je opet malo, razlika u voznji ce ti biti kao sad kad vozis jednog tezeg coveka u autu i kad se vozis sam, recimo da je tako nekako :rolleyes:
mislim da je samo taj poduhvat, kao jedina stavka u pokusaju dobijanja performansi, sulud i skroz nebitan bez modifikacija na motoru i menjacu, ako hoce bolje ubrzanje najlakse je spakovati neki drugi menjac sa kracim prenosom i razlika ce biti osetna, ja sam u jugica stavljao 4. stepeni 13/53 kraci prenos(fabricki je 5 brzina 17/64) i samo na toj stavci se razlika itekako oseti a da ne racunam neke sitnije i jeftinije dorade motora ;)

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Pon Jan 19, 2009 6:23 pm
od dekideki
pazi na odnos mase, pri olaksavanju. on je i ovako veoma poremecen, a 155 vuce preko nosa u krivinama jer joj je motor vecinom ispred prednje osovine. ako je olaksas pozadi trebace ti jak spojler da ti zadnji deo drzi zalepljen za asfalt.
sta mislis zasto F1 ima onoliku spojerchinu napred? :D

sve to opet umanjuje maksimalnu brzinu ako ne odradis pogon kako valja.

olaksavanje je sjajna stvar. ako izbacis: tapacire nebo tepih izolaziju i ostala sedista, bacis klimu (kompresor hladnjak i creva), stavis manji akumulator (prebaci ga pozadi, nadji kablove od 164) mislim da mozes da racunas na sigurnih 150kg manje. ekstrem je: odraditi stakla pleksiglas, haubu i krila od plastike, naci felne od magnezijuma, i mozda uspes da ga spustis ispod tone, sto bi bilo sjajno!

polako i srecno!

P.S. naravno, sve navedeno je "uradi sam" metoda. ima stranih profi olaksivaca koji rade delove po narudzbini, pa 155 sa svim sto treba plus sa koskom iznad motora i kavezom unutra ne prelazi tonu...

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Pon Jan 19, 2009 8:10 pm
od majstor bob
Glasam za
1. pod aubu aždaha
2. tek onda olakšavanje

S dužnim poštovanjem motora 1.7 bojim se da ne bi osetio puno...

Nm... it is all that counts... dakle traži polako jači motor...

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Pon Jan 19, 2009 8:33 pm
od dekideki
veeelika i veoma vazna napomena:

*motor, ako guras 2.0, uzmi 8V. laksi je neuporedivo a veoma je jak i pouzdan. 2.0 16V je najtezi motor koji je ikad isao u 155. pitaj kilsona i milosa oni su ga vadili iz jedne "crnogorke"... :) naime, 2.0 16V je gusani blok, skup je i tesko je naci dobar a da je van shkoljke...

**i moj, 1.8 16V je gus, btw... :this:

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Pon Jan 19, 2009 9:02 pm
od OMP
deki, sve to da odradi sto se olaksavanja tice nece se osetiti neka razlika sa ovim 1,7 ili 1,8 motorom to je sigurno, znam neke slucajve, doduse sa drugim automobilima, a tih 150kg je tesko da skine ali nekih 100tinak je ok, a to je nista, ali neki jaci motor kako sto kazes i plus olaksavanje je druga prica, i slazem se potpuno da kod olaksavanja je jako bitno sta, gde i koliko se olaksava tj da se ne poremeti teziste a sa druge strane unapredi ako je moguce, mada ako bi se dobro patosirala to bi islo u korist tezistu ali opet fali downforce pozadi sto se tesko resava samo jednim spojlerom, ako bi se islo na varijantu olaksavanja + plexiglasi, karboni, poliesteri i ostala laka cuda(umesto haubi, stakala, krila...) onda bi i slabasni motor prilicno osetio razliku ;)

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Pon Jan 19, 2009 9:16 pm
od dekideki
dobro usvirani 2.0 8V, olaksanje, patosiranje i - ekstra dobitak...

sigurno ce bolje ici sa 150ak konja i 1100kg nego neke druge limuzine na primer od 4.5m koje imaju do 120 konja a teske su 1500kg...

***a patosiranje bez sportskih opruga i tvrdjih amortizera je jako lose...

ma otvorio si pandorinu kutiju hahaha

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Uto Jan 20, 2009 12:53 am
od OMP
ali dobro usvirani 2.0 :D a to i nije tako lak posao
pod patosiranjem sam naravno i racunao sportske amorte i opruge ;) samo opruge slabo da bi pomogle, vizuelno da ali na stabilnosti malo...

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Uto Jan 20, 2009 1:24 am
od QV lale
2.0 8v TURBO pod haubu...I nema potrebe za olaksavanjem :)
Ja to hocu da uradim na sprintu..znaci 16v boxer,kadica i roll bar ali ne da bi skinuo koju kilu,posto nema sta tesko da se izvadi iz nje :rolleyes: , vec da bi udahnuo u nju trkacki duh..Da meni bude extra filing..cisto jer to zelim.. :gitara
Iskreno,da idem na nesto ozbiljno,stavio bi u nju 2.0 8v T i zamenio stakla i haubu plexiglasom i poliesterom,patosirao je i vatra..ali nema potrebe za tako necim ozbiljnim..Tako da ako ti je merak da je ogulis i da patosiras i da je vozis tako,sto da ne.. I ovako neces voziti trke sa njom..vec ces to uraditi za sebe,da ti uzivas u njoj..

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Uto Jan 20, 2009 3:03 am
od alfaskorpion
;)

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Uto Jan 20, 2009 10:08 am
od SCHUMACHER
Hvala momci.Majstor Bob:motor 1.7 (pogotovo na tu tezinu) je simpatican-nista vise.Ovo vezano za olaksavanje je bilo vise cisto informativno.Brzi pas mi je nasao povoljno 2.0 8v,to mi se cini kao najbolji odnos dobijene snage i cijene ugradnje.Nisam ga jos uvijek kupio jer planiram da kupim 4 nove 16/45,i jos neke zezalice pa tek onda motor.Mislim da se on cipovanjem i jos ponecim moze dovesti do nekih 175 konja...Bas sinoc sam razgovarao sa jednim drugom koji kaze da ce taj motor sa mojim mjenjacem biti startniji od "stock" 2.0 8v (u sta ja sumnjam)-zbog toga sto slabiji motori imaju kraci prenos.Inace ne planiram Alfu skroz da "ogolim",na vrata ce ici kozni tapacir prosiven crvenim koncem,prednja sjedista takodje s blagim modifikacijama zadnja klupa ide napolje i samo cu nazad postaviti neki rol-bar koji ce se sastojati iz jedne "cijevi" koja ce biti poprecno postavljena iza glave vozaca i suvozaca,i ici ce iz poda,uz "B" stub,preko krova,i dvije kose "cijevi" koje ici uzduzno iz uglova ove poprecne i zavrsavace se kod koseva eventualno-konsultovao bih se sa "majstorom".Oblozio bi ih sundjerom i crnom kozom spojenom crvenim koncem.Iza jedan protiv-pozarni aparat i to je to.Tepih bih zadrzao naravno,ali o tom-potom.Za sve to treba novca i vremena.Neke stvari (rol-bar) cu moci da odradim tek kad kupim drugi auto...

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Uto Jan 20, 2009 10:49 am
od OMP
imas lepe planove, to ce biti super, taj 2.0 motor i to olaksavanje ce uroditi plodom i ici ce taj auto vrlo lepo, razmisli o nekim sportskim amortizerima i oprugama, bez njih nije to to, sto se tice sedista kupi lepo 2 kadice, ali one street verzije, bolje nego da svoja nesto prepravljas i plus su kadice lakse, na ovu vrstu kadica mislim ;) ,udobne su, lako se ulazi i izlazi iz njih a ipak drze kako treba....

Slika

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Uto Jan 20, 2009 11:43 am
od SCHUMACHER
I ja sam imao to na umu,ali se par ne moze naci ispod 500e-sto je bas dosta s obzirom da ce me motor sa novim setom kvacila i ugradnjom kostati toliko,o tome se radi.Planirao sam i da postavim plocicu na kojoj se nalazi prekidac za kontakt,i dugme START,isto ne bi bilo lose.

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Uto Jan 20, 2009 1:15 pm
od OMP
postoje jeftinija sedista i opreme od sparca,omp,sabelta,momo, pa obzirom da ti ne trebaju za trkacki auto i ne moraju biti homologirana razmisli o njima, evo npr. ovako nesto...http://www.ns-tuning.com/sedista.html

ili ako hoces markirana onda ides na varijantu dobro ocivanih polovnih ili kupis jedno a novo, a suvozacevo moze i da ostane serijsko ;) bitno je da je tebi lepo i udobno a za one koji se voze ko ih sisa :D

sto se tice prekidaca, kupi centralni prekidac struje (cut off ili killl switch , kako ih ko zove), nisu skupi (hella, sparco) a jako korisna stvar, prekida kompletnu struju na autu, za nedaj boze a i nije lose kao sigurnost tj da obezbedis auto umesto blokade motora npr., skines ovaj kljuc i poneses sa sobom a auto kao da nema akumulator ;) , ja sam to ima na jugicu...
Slika
i onda to sa prekidacem i start dugmetom resis ovako ;)
Slika

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Uto Jan 20, 2009 2:57 pm
od SCHUMACHER
Hvala OMP,ovi sicevi su bas povoljni,a sto se tice kill switch-a moracu svakako da ga kupim,znaci dosta,i protiv kradje i zbog pozara i svega drugog,samo je pitanje hoce li elektricar moci sve to da mi postavi jer ovdje nisu bas neki majstori (cast izuzetcima).Kad sam pitao jednog da mi postavi obrtomjer sa lampicom rekao mi je da ima dosta posla oko toga :eek:

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Uto Jan 20, 2009 3:19 pm
od OMP
Kil switch se lako postavlja, ima samo 2 zice na sebi,i trebaju biti debele, ne secam se tacno kako se vezuje ali je lako, ja sam svojevremen sam to vezivao a verovatno i uputstvo dobijes kad ga kupis, u svakom slucaju svaki elektricar ce to znati da veze ili mu onda reci neka se ne bavi tim poslom ako ne zna to da uradi :D , obrtomer se teze vezuje od ovoga ;)

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Sre Jan 21, 2009 11:28 am
od SCHUMACHER
I to sto kazes-mada ko ga jb.Cudo da ti ne razmisljas o slicnom projektu s obzirom da imas nekoliko auta u porodici-ako sam dobro razumio.

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Sre Jan 21, 2009 12:11 pm
od OMP
razmisljao bih ali da imam jos jednu 155icu :grin: , uno je caletov i on ga uglavnom vozi, ja samo slabije uglavnom kad mi treba nesto na kratko da skoknem po gradu i kad sam tanak sa gorivom u alfi pa se grebem za plin :D a fiat 124 se tek poceo raditi a i on ce biti za povremeno uzivanje a ne za svakodnevnu voznju tako da mi to za sada nije izvodljivo sto se alfe tice, mozda ako cale kupi neki drugi auto pa ostane i uno, ali onda cu pre una da zbudzim za izivljavanje, neki turbo unutra i sve ostalo kao sto bi ti sa alfom, lakse, jeftinije i boje za izivljavanje ;) :D

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Sre Jan 21, 2009 3:13 pm
od SCHUMACHER
Uno turbo bi vec bio ubica.Mogao bi se dovesti na nekih 150-160ks,ali bi morao u njega roll-bar obavezno.U italiji su ga zvali "metalni kovceg" ili tako nesto.Imao je jedan bordo u moj komsiluk,bas fino sredjen.Ne cujes mu motor,samo turbinu.Pricali su da mu do 150-160 VR6 nije mogla nista...Na kraju su ga slupali naravno...

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Sre Jan 21, 2009 5:05 pm
od OMP
turbo sam pomenuo onako, inace nisam pristalica turbo motora i ne volim ih uopste ali ako bih nasao neki dobar i povoljan razmislio bih o njemu, inace ne bih ga budzio dalje, turbo bi ostao stock a pre bih isao na varijantu neki atmo.1,5 pa da se odradi kako valja i prebaci 100tinak konjica sto je i sasvim dovoljno za sadasnjih 750kg a olaksavanjem i ispod 700 ;)
rol bar imam koji mi je ostao od juga samo ako treba da se malo prepravi i to je to

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Čet Jan 22, 2009 9:52 am
od SCHUMACHER
Kako nije dovoljno 100 ks na tu kilazu,jedino bi te mozda zezale kocnice,tu bi morao nesto modifikovat obavezno...Dobro sto pomenu,koliko otprilike moze da kosta izrada roll-bar za 155?

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Čet Jan 22, 2009 11:53 am
od OMP
to ti je relativna stvar, zavisi od majstora do majstora, ne znam ko bi to mogao da ti uradi, u Srbiji ih ima nekoliko koji rade za jugice pa bi verovatno i za alfu mogli, mada za jugice vec imaju mere i sablon za alfu bi bilo malo teze da se prvo pokue mere pa da se radi ima dosta posla, ne znam ni okvirnu cenu, evo ti neke cene od preko cisto da znas koje su :rolleyes:
http://www.heigo.de/ASP/index.asp?PID=100&ACT=101&CAT=3
http://www.heigo.de/ASP/index.asp

samo zaboravi na firmirane rol barove tipa omp, sparco, itd. jer em sto su skupi em sto su homologirani za trke pa su mnogo jaki, imaju dosta cevki koje se preplicu i sl. tako da je to za street verziju skroz nepotrebno i neprakticno, kao ovaj npr. a provali cenu :eek:
http://www.balancemotorsport.co.uk/prod ... ber=101423

Re: 155 na dijeti.

Poslato: Čet Jan 22, 2009 2:53 pm
od SCHUMACHER
Ovaj zadnji ubija kako je skup,ali opet i nije,vjerovatno ima homologaciju,lagan je,a masu vozaca je prezivjelo zahvaljujuci njemu...Ovaj koji bih ja postavio bio bi kao na onom tvom prvom "primjeru",i bio bi vise tu kao neka fora nego sto ja planiram da se-ne daj Boze-prevrcem s njim...