TS Nadpunjenje...

Alfa Romeo 75 | Alfa Romeo Alfetta | Alfa Romeo GTV | Giulietta | Alfa 90 | SZ/RZ
Legende koje jure.
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

TS Nadpunjenje...

Pet Jan 02, 2009 9:50 am

Ajde da pokrenem temu o kojoj vidim da se dosta razmislja i ja sam odavno trazio resenja ovog problema... pa da razmenimo razmisljanja u kom pravcu ici...

4-5 takvih projekata koja sam video po netu se drze 2 osnovna principa... boost i zadrzavanje kompresije...

dakle iz proste matematike ispada da je spustanje kompresije losa ideja jer se gubi vishe nego sto se dobija, tj. polje delovanja motora i unapredjenja postaje jos uze... sto nikome ne treba... osim mozda na drag-u...

TS kao motor sada ima 4000-5800 polje maximalnog iskoriscenja Nm-KS. 5800 i nije neka cifra ali sa tim imamo da radimo... dakle poenta je dobiti maximalan ucinak kompresora/chargera na 5800...

Turbina se lako racuna u tom slucaju... ali ostaje problem sa Nm... turbo nece povecati torque motora, samo ce dodati jos snage na vishim obrtajima... idealan turbo za ovaj motor ce puniti oko 3200-3500 rpm-a... sto je ok... sa 0.3 boostom to je dosta snage ako stavimo malo deblji dihtung glave i bolje srafove i to bi trebalo da drzi... jedini problem ostaje sto je ta rupa prevelika... dakle auto ce biti cigla do 3500-4000 obrtaja... sto i nije neka frka na dugackim stazama i otvorenom putu ali za svakodnevnu upotrebu je bezveze...

Supercharger je po meni mnogo bolja opcija... ako moze bezbolno da se upakuje pod haubu... Idealno neki americki jer se moze naci na tone na ebayu i nisu preskupi... zahteva malo vishe prepravki ali racunica je jasna... ako se remenica dobro proracuna sa pravim odnosom da daje max iskoriscenje na 6200 rpm-a... gde je i limiter na ts-u onda je to veoma dobra kombinacija jer bi po racunici koju cu napisati potanko kasnije i za turbo i za kompresor dobili torque vec od 1900-2000 rpma koji bi drzao do 5800-6000... jedina negativna strana ovoga je sto supercharger jede konje da bi ih napravio... tj. treba mu snaga da bi krenuo uopste... tako da bi neki standalone ecu morao da padne pod obavezno... jer ler gas i kretanje sa tim bi bilo zajebano bez toga...

sto se shoping liste tice u oba slucaja idu intercooler, custom usis, gomila cevi i standalone ecu je pod obavezno skoro... a razlika je sto turbo ide sa izduvne grane i zahteva izradu nove + auspuh i resavanje prostora i temperature a supercharger izrada novog tocka radilice i remenice i resavanje kacenja same sprave na motor... a da ne viri iz haube, sto bi mozda bilo i najbolje resenje :cool:
blow off je obavezan naravno, gomila sitnih stvarcica koje ne mozes ni da sagledas dok ne krenes u tako nesto, itd...

dakle ne pricamo o jeftinom resenju nikako... i turbo je fleksibilniji sto se povecanja snage tice... supercharger je to sto je... njemu povecati boost znaci pravljenje novih remenica i tockova... tako da to nije toliko lako...

meni se torque od 2000-6000 kontinualnog boosta vishe dopada... ali je turbo mnogo lakse naci i napraviti...
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Pet Jan 02, 2009 12:30 pm

ja bi pre ovako ako je vec na benzin
Slika
Slika


ili fazon kao Lancia Beta sto je bila
karburator i kompresor,jednostavnije za stelovanje
Slika
ko na nas krene iz mesta je naje&o
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: TS Nadpunjenje...

Pon Jan 05, 2009 12:04 am

Ljubo ne budi neozbiljan! :)

JamaL; Dobra je ideja od Superfly-a odmah ici na glavu od 2.0 karburatorke. Jedna svecica po cilindru, nema varijatora i dolazi sa (predpostavljam) 105.48 bregastim... :D

Jedino shto mislim da bi bilo lepo uraditi je sredjivanje kompresionih komora, gledao sam glavu na slikama i izgleda da ima loshih zona i to oko ventila..?
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: TS Nadpunjenje...

Pon Jan 05, 2009 3:44 pm

ako stavis glavu od 2.0 carba na TS blok (sa klipovima) past ce kompresija , taman za turbo a velicina ventila nije toliko bitna za punjenje. inace je TS glava puno bolja od carba ali za turbaka je bolje obratno.
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Pon Jan 05, 2009 4:32 pm

Pazi ovako...

moja trenutna ideja je...

zadrzavam sve od TS-a...glava, blok... o klipovima jos razmisljam... ali verovatno ostaju
dihtung i srafove glave menjam za deblji i jace da oborim malo kompresiju da imam bar 0.3-0.5 bara sa standardnim motorom
varijator je jos pitanje... moram da se dobro obrazujem o tome...
skidam razvodne ruke i kape
ostavljam 2 svecice
skidam komplet usis i injectore

stavljam drugi ecu, verovatno isti kao sto ce da ide na turba
stavljam kompresor od mecke slk200 (2000 ccm trebalo bi da bude ok)
intercooler od istog modela verovatno ali to treba da proverim zbog dimenzija...
pravim veci tocak remenice da oborim boost ili zadrzavam isti ako budem isao na druge klipove

dakle ostalo su nosaci,cevi, sitnice i gluposti koje ce oduzeti najvishe vremena... usis cu verovatno praviti isti i za turbo i za ts... ono 2 za 1... sve u duplikatu lakse je... naravno cevke ce biti drugog razmaka ali injectori i sve ce biti isto... nosac intercoolera i sam intercooler isti verovatno itd... dakle hocu da ubijem 2 muve istim udarcem posto su protoci motora veoma slicni tako da svi delovi usisa mogu da se kopiraju... visoko omski injectori itd...

ono oko cega se ja lomim jeste hoce li motor izdrzati 0.5 bara boosta bez novih unutrasnjih delova ili da idem na manju kompresiju-veci boost... jer poenta je da me ne izadje motor 10.000, onda znam da bih isao na 1.2-1.4 bara i 8.0 kompresiju... ali ne zelim da furam 300 ks u ts-u... to ce i dalje ostati auto za svaki dan... samo zelim da stignem do ~200 ks i da ispeglam power curve... da dobijem cc 50ks i da vuce od 2000 rpma...

dakle shopping list za ovako nesto bi bio:

kompresor ~200e
intercooler 50-60e
pravljenje usisa ?
ecu, kablovi, map, igniters, tps... 500-800e sve zavisi od nacina donosenja istog...
cevi i creva za intercooler alu i silikonska ~100e
injectori ?
dihtung, srafovi...potrosni materijal ~150e
Bov, elektro ventil za boost control...

90% stvari od metala mogu sam da napravim ili vrlo jeftino da isecem na laseru ili plazmi, varenje alu-a je jedini problem to ce morati neko da mi odradi i malo pomoci oko cele instalacije ali to nije frka kapiram...

oko 1500e kapiram da je ulaz u ceo poduhvat +-15% kako to obicno ide... i neka manufaktura mora pasti za sve to podesavanje... ali ok... to je vec zabava...

pitanje je sta sam zaboravio? ili prevideo...
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: TS Nadpunjenje...

Uto Jan 06, 2009 12:20 am

Shto se tice varenja aluminijuma, mogu da ti dam kontakt coveka koji mi je vario usis - ako ti se svidja kako je uradjeno. ;)

Mislim da 0.5 bara nije nikakav problem, pogotovo shto ide i IC. Dizne bih ostavio da budu blizhe glavi kako bi prskale po ventilima.

Vodi rachuna kakav dihtung stavljas, nemoj neku domacu privredu jer se Dori pokazalo kao katastrofa. Definitivno bih malo chachnuo po komorama i to u konsultaciji sa Urosem Piperskim - mozhe lepo da ti oznachi kritichne zone koje ces da obradis, najpre zbog efikasnijeg sagorevanja.
Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Uto Jan 06, 2009 1:58 am

JaMaL napisao: tako da bi neki standalone ecu morao da padne pod obavezno... jer ler gas i kretanje sa tim bi bilo zajebano bez toga...

Imam pitanjce: kapiram da superchargeru treba da se pokrene..i da on jede konje da bi napravio..ti hoces da podesis da se on kresne od 2.000rmp i da krivu snage ispegla do 4000rmp kada ts pocinje da maksimalno iskoriscava raspolozivu snagu, i samim tim dobijes od 2000rmp do 5800rmp istu iskoriscenost ,a zbog cega ce biti problem pri kretanju automobila i sta bi tu standalone ECU popravio? Jeli problem u tome sto ce biti isuvise trom pri startovanju ili?
Slika
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Uto Jan 06, 2009 2:00 am

@kilson
ma znam setio sam se tebe posle pisanja...

za dihtung ce ici neki metalni/bakarni to je sigurno... posle obrade glave, novi srafovi, zatezanje i necu vishe da cujem za dihtung glave nikad :)

usis nacrtam u cad-u rasturim na delove odnesem na secenje i savijanje i ostaje samo varenje... nema tu mnogo nauke jer je u pitanju boost... da je atmo nauka bi bila velika... posto je pod konstantnim nadpritiskom nije problem duzina cevi i precnik samo zapremina...

mislim to je osnovni razlog zasto idem na turbo i kompresor, matematika je mnogo laksa.. svestan sam da atmo motor ne bih ni pokusao da napravim boljim jer nemam 1% potrebnog znanja niti iskustva... a jos manje matematike...

sto mislite da svi oni kvazi tuneri guraju turbo punjace i kompresore na motore... lako je... najjeftiniji konji... sa najmanjim rizikom u projektovanju...
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Uto Jan 06, 2009 2:30 am

@ QV lale

ne, nego problem je gorivo i paljenje... jer kada opteretis motor sa jos jednim potrosacem posebno nekim koji pusta konstantan otpor tj. vuce snagu, dosao bi u situaciju da motor previshe "lovi" ler gas i pri laganom kretanju bi se gasio jer mapa koja je u fabrickom kompu ne predvidja konstatno vucenje recimo prikolice... ako si ikada slepao nekoga kapiras sta dodatni teret radi... ovo je isto samo direktno na radilici... trebalo bi remapirati komp za to... opet novija kola sa map-om bi se bolje snasla sa celom pricom ali i to nije savrseno...

6.25% koliko prosecno kompresor oduzima nije mnogo za 4000 rpma... ali na 1000... najprostije receno dobio bi knedle zbog kojih bi bilo malo komplikovano kretati i nerviralo bi extra...

sve to nije ni priblizno efikasno kao drugi ecu nad kojim imas kontrolu... dakle boost ce da napravi havariju sa default paljenjem na vishim obrtajima i nema sanse da napravis optimalnu snagu sa kompom koji je radjen za atmo motor... i nema nikakvu kontrolu boosta sem mehanicke na wg-u... sto i nije tako pametno...

mislim da proradilo bi to... naravno, ali to je takvo budzenje da se ja jezim toga...

a sto se iskoriscenosti tice... nema on istu od 2000-5000 razlika izmedju superchardzera i turba je u tome sto turbo radi na izduvne gasove i ima spool time... tacnije treba mu vremena da se napuni da bi poceo da pravi boost... turbo rupa, kriticni protok itd... supercharger radi preko kaisa na radilicu direktno i on radi non stop... dakle njegova kriva je povezana sa obrtajima motora... sto vishe obrtaja to vishe boosta... dakle on pumpa vazduh od 1 obrtaja do maximuma kada zapremina vazduha koji ulazi u motor prestigne zapreminu vazduha koju turbo charger moze da proizvede... dakle zato se tocak remenice dimenzionise prema boostu koji zelis...
i njegova kriva je savrseno pravolinijska...

prosto nacrtano...

Slika

naravno ovo je plasticno nacrtano ali poentu kapiras... svaki turbo i supercharger ima svoju krivu iskoriscenja, optimalne obrtaje itd... ali sam ti demonstrirao razliku principa rada...

poenta drugog ecua je da mozes lepo da ispeglas snagu onako kako i gde zelis i da imas uvid u ono sta se desava nad tvojim motorom... a posebno ako imas neki koji ima closed boost control sa wb lambdom onda je uzivanje potpuno...
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: TS Nadpunjenje...

Uto Jan 06, 2009 9:46 am

isoravno dimenzioniran turbo punjac daje odlicnu krivulju, vec na 3000 mora imat max boost, sve iznad toga WG propusta. ispod 3000 se ponasa ko umorni atmosferac, e sad nekom to pase, a nekom ne. ja osobno kad bi slagao tako nesto na "malom 4 cilindrasu" odabrao bi turbo. 0.5 bara turbak mora punit vec pri 2500 obrtaja i drzat ga skroz do kraja. ispod 2500 se ionako ne vozim, inace bi kupio dizla.

kompresor je dobar u smislu, stojis na semaforu, krenes na ler gasu i okines gas do poda "gle kako vuce" , na turbaku mozes na zuto svjetlo dignut okretaje, a na zeleno pustas kvacilo i onda je "vezite se polijecemo"

V6, V8 veliki motori, kompresor da, ali mali 4 cilindrasi od 2litre na nize-turbo.
Korisnikov avatar
QV lale
Contact:
Garaža: Alfe & Lancie
Lokacija: Zrenjanin - Klek
Postovi: 1023
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:26 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Uto Jan 06, 2009 12:31 pm

@Jamal- hvala objasnjenju! :good:
A jeli bi mogao VEMS da ti pomogne? On maltene sve moze da kontrolise.
Slika
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Uto Jan 06, 2009 2:20 pm

@ superfly

lepo receno, samo ja vec imam turbo a supercharger me kopka jer volim taj instant power... turbu kada pustis gas bilo koliko malo njemu treba vremena da povrati stabilan boost... wg ispusti, bov ispusti... padne pritisak u intercooleru itd... dakle fenomenalno vuce sto ti kazes kada dignes obrtaje na 3000 pustis kvacilo zakopas nogu u patos i polecemo... ali kada stignes do krivine i zakocis ili doziras gas kroz istu desava se da ima lag mali... jer pritisak opada sa izduvnim gasovima a wg i bov nisu najbzi uredjaji na svetu... samo dok je noga na podu turbo pravi pozitivan boost... cim popustis gas i turbina se usporava samim tim se i boost spusta... i onda treba vremena da opet krene... recimo ono sto je mene iznenadilo... na pola gasa, ili cevrtinu... koliko god da idem... 50-150 na 2000-ili 5000 rpm-a boost se ne pravi dok se motor ne optereti.... dakle dok ne zakopam nogu u patos ili dok ne idem po 30% uzbrdici boost se ne pravi... zato da bi isao brzo turbo mora da se vozi sa nogom non stop zakopanom u pod...

iz prakticnog iskustva sa turbom me vuce kompresor jer bi trebalo da izleci te bolesti koje turbo ima... naravno dignuti snagu je teze na kompresoru i racunanje odnosa je malo komplikovanije ali mislim da ce se isplatiti...
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: TS Nadpunjenje...

Uto Jan 06, 2009 2:56 pm

meni rece jedan momak sta slaze te turbake da je najvaznija grana. ako se pravilno napravi smanjuje se ta rupa, kod vecine stock auta je grana bezveze. kod novih je to bolje napravljeno i gotovo da se ni ne osjeti.

nisam ja protiv kompresora, cak imam i projekt u glavi, ali na sestaku. radije bi turbo ali mi je to previse petljanja sa granama, i onda sve ide duplo. znaci 2 grane , 2 truba, dovodi ulja, odovdi, crijeva za vodu, uskladjivanje, ma bezi. ima povoljnih kompresora na netu i to cu stavit na svoj 2.5 ili cak 3.0, vidicu.

za TS imam kompletan turbo sistem osim ECU i injektora. grana nije bas najbolje napravljena ali radi i stvar je obecavajuca. isprobana je na 0.5 bara i dodatnim injektorima.
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Uto Jan 06, 2009 4:14 pm

grana na 1.8t je savrsena... za razliku od q4 ili delte... sve one idu na prvom ili poslednjem cilindru i imaju nejednake duzine... 1.8t ima najkracu, najpravilniju granu koju sam video... tipa ima 10cm... bez krivina... i stoji turbo na sredini... tako da pri paljenju srednje 2 koje su najkrace i spoljasnje koje su duze za 3-5cm tacno nadopunjuju pulseve... sto se toga tice ne mozes pozeleti kracu i direktniju granu od ove...

sama tehnologija je vec druga prica, ovaj 1.8t definitivno nije auto za 90 stepeni krivine i jurnjavu po gradu... on zeli otvoren put i dugacke lepe krivine, trkacku stazu tehnicki gledano... nije auto za svakodnevnu upotrebu... zato i imam ts... ali zelim da ih on bude malo uzbudljiviji, zivlji... tako da je pao izbor na kompresor da dobijem vishe snage svuda...

svi ih sada pakuju na male automobile i kubikaze... bas zbog tih performansi koje daju za najmanje para...
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Sre Jan 07, 2009 9:39 am

sve je to lepo reci,ali tu sve mora biti idealno,ne sme da falsira cak ni ostra ivica,prosle zime sam imao inspiraciju za usisnu granu za jedan karburator,savijao cevi u auspuh servisu,idealne duzine ali dovoljno je da jedna malo nije i nemirno radi,sumnjao na karburator,stavim drugi i opet ista prica,na punom gasu radi ali na leru nikako

ipak to sa usisnim granama je nauka,treba izracunati zasto je to bas tu i tako

primetili ste da u poslednje vreme forsiraju male kubikaze sa mnogo snage,kompresor i turbina i iz 1.4 motora 150-170ks

mada recimo ja mislim da je sve to sto mi pokusavamo samo rupa bez dna i neuspesni pokusaju,za trenutno zadovoljstvo

dolazim na ideju da ako stvarno ovo sto se prica godinama za motore i saobracajne dozvole,pa da ubacim neki motor iz druge grupacije,koji su mnogo jednostavniji za nabavku delova,recimo drugar je u juga ubacio motor od calibre turbo,izuzetno tih i miran motor,odziv je neverovatan a i prelaze dosta,sa malom doradom glave i i cipom dobio mnogo,sa fabrickih 205ks trbalo bi da predje 250 ako ne i vise,nismo se sad vec dugo videli,ne znam sta je uradio ali i koliko ergele ima ali po meni je ideja na mestu

uporedjivao sam opelov i alfin zamajac,skoro da je identican razmak,samo su na opelu manje rupe za srafove,sto nije problem da se razbusi ili reducira

recimo ideja sa nekim japancem
Slika
ko na nas krene iz mesta je naje&o
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Sre Jan 07, 2009 10:36 am

Pazi sama ideja o menjanju motora sa necim sto nije alfa ne dolazi u obzir... gubi se poenta... da na taj nacin zelim da idem brze prodao bih obe i kupio nekog japanca ili nemca... nije to problem... a zakleti sam protivnik vishe od 4 cilindra... jedino sto me vishe zanima od budzenja malog r4 jeste neki V8 Chevy ili tako nesto staro americko, ali sam na pogresnom kontinentu za tako nesto...

ne vozim alfu jer nemam para za nesto drugo...ova recenica je sama po sebi suluda, od tih ljudi mi kupujemo nase ljubimce :) a i ako je sve fabricki u cemu je magija... nije problem kupiti auto ili motor za neki auto od 300ks... naravno... poenta je napraviti ga sam i sve ono sto uz kroz taj proces... dakle ne radim ovo ni za pare, moj posao totalno nema veze sa automobilima ovo je hobi i uzivanje... i ako budem napravio ili sekao 4 puta usis... ok... nije frka... zato i idem na nadpunjenje.... nema brige o tome... samo guraj... a ecu je tu da pegla probleme...

meni cak auto ne sluzi ni kao prevoz... za nedelju dana sam presao 0 km... i mozda do kraja meseca predjem 100, mozda... do posla idem peske, jedino ako treba nesto da ponesem pa me mrzi da se setam sednem u auto... i to je to...
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Sre Jan 07, 2009 1:11 pm

i ja sam oduvek bio za vec ugradjeno da se doradi i napravi bolje i jace,ali problem je sto nema ni pravog saradnika a kamo li za neki deo ili uslugu,svi se nesto zgledaju i gledaju da ti prodaju i naplate kao da je pozlaceno

naravno ima par ljudi koji hoce da izadju u susret ali da ne idemo dalje u offff...
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Sre Jan 07, 2009 4:50 pm

JaMaL napisao:@ superfly

jer pritisak opada sa izduvnim gasovima a wg i bov nisu najbzi uredjaji na svetu... samo dok je noga na podu turbo pravi pozitivan boost... cim popustis gas i turbina se usporava samim tim se i boost spusta... i onda treba vremena da opet krene... recimo ono sto je mene iznenadilo... na pola gasa, ili cevrtinu... koliko god da idem... 50-150 na 2000-ili 5000 rpm-a boost se ne pravi dok se motor ne optereti.... dakle dok ne zakopam nogu u patos ili dok ne idem po 30% uzbrdici boost se ne pravi... zato da bi isao brzo turbo mora da se vozi sa nogom non stop zakopanom u pod...
Ovde nešto nije kako treba. Ne treba tako da se ponaša. Turbo je toplotna mašina. Ja sam moju doduše preradio da ima manju turbo rupu ali bez obzira. Pritiskanjem pedale mi trenutno skače temperatura izduvnih gasova na bar 700 stepeni, to je dovoljno da se turbo zavrti. Isto tako kad vozim konstantno oko od 3000 obrataj na gore ima konstantan pritisak. Na oko 130 je 0 ili 0.1, svako dodavanje gas izaziva trenutnu reakciju kazaljke pritiska na gore. Padom potrebe za snagom (držim isti gas) pada i pritisak ali je opet u natpunjenju.
Korisnikov avatar
Gruja
Garaža: Alfa Romeo 75 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 673
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:40 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Sre Jan 07, 2009 6:12 pm

Ajde da probam i ja da iznesem neke svoje idejice... :grin:

1) Kakva bi bila kombinacija sa nekom turbinom promenljive geometrije?
Odavno smekam onu sa Crome TurboD i.d., motor od 1929ccm, znaci slicna zapremina, jedino sto je to ipak dizel... Kapiram da ona drugacije dimenzionisana, ipak ona treba da puni do 3000 a ne od.. Mozda neka sa recimo onih prvih Audija 100 2.5TDI?
Kontrola tih lopatica je cisto vakumska, nema neke elektronike i dodatnih gluposti koje ne mozes ni za glavu ni za rep, a efekat bi mogao biti zanimljiv.

2) Dve turbine na red, manja i veca. Doduse ova opcija zvuci prilicno zahebano pa je spominjem samo onako, ni ja je ne smatram ozbiljnom...

Eto, moja lacika 2 centa... ;)
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Sre Jan 07, 2009 7:24 pm

@Dora

Ne znam i meni je to izgledalo cudno ali sve je na mestu... do 50% gasa nista se ne desava sa nadpritiskom... tek kada se papucica stisne muski onda pocinje da ozbiljno ide u boost, nemam nigde curenje vazduha, sve sam rastavio 3 puta i promenio sve shelne... sva creva dobro prekontrolisana i samo ona 3 crvena alfina ostala fabricka, elektroventil radi... dakle to je to... samo da otopli snimicu filmic i idem do dynoa pre radova pa ces videti...
A ti si remontovao turbo da bi dobio manji spool? promenio odnos?

@ Gruja

Dizel turbine su durgacije dimenzionisane... to ne bi radilo na benzincu dobro... a te varijabilne lopatice... nisam siguran da zelim takav turbo sa polovnih kola... znam da ih porsche gura svuda i kapiram da to radi ali znam da su sumanuto skupi i da je remont toga zlo...

a sto se 2 turbine tice... mi imamo "jadnih" 2000 ccm-a nece to da pije vodu kod nas nema svrhe...
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: TS Nadpunjenje...

Sre Jan 07, 2009 7:49 pm

nesto tu nestima. moje iskustvo na lanci je bilo da uvijek imam neki tlak , bez obzira na okretaje. tlak je ovisio o otvorenosti leptira. cim krenem sa 1500 okretaja vec pocinje nabirat tlak, na 3000 sam imao vec puni boost, popustim gas padne tlak ali ne u minus (osim ako skroz ne zatvorim ili saltam) a kod brzog saltanja bi tlak pao u minus 1 i u roku keks bi se vratio na plus 1. nesmije se turbina usporavat, zato tu i je blow off koji ispusta visak kao se nebi vratio kroz turbinu. kazem ako je sve napravljeno kako treba, turbina se zavrti zacas i nema izrazene rupe, pogotovo kod ostrije voznje.

inace duzina grane nije mjerilo dobre grane, nego je bitno da su jednake duzine, a to na vecini stock auta nisu.

na alfi 75 je turbo sistem blagoreceno prahistorija, pocevsi od interkulera, ubrizgavanja, kompletnog menadzmenta, a i kompresijski omjer je toliko nizak da je stvarno cudo kako ubrzava skoro ko sestak.
superfly tnt
Contact:
Garaža: Ford Tabanus
Lokacija: Zagreb
Postovi: 386
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 12:53 am

Re: TS Nadpunjenje...

Sre Jan 07, 2009 7:59 pm

ako netko zeli pocet ts turbo projekt, evo zanimljivog projekta

http://forum.gruppo-veloce.ch/viewtopic ... a&start=90
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Čet Jan 08, 2009 12:40 am

zanimljivo stivo...

mada mi se licno ne svidja sta on pravi... ali kapiram da ce da ima tipa 300ks-320ks bar... 1.3 bara... lud je.. ali ok... onaj intercooler od kamiona je extra... :)

sve je to lepo spakovano i ulozeno mnogo truda i para... ali taj nivo koji on radi zahteva mnogo promena, od unutrasnjosti motora do lamele i svega ostalog... mnogo... nemam uslove za to sad... lepa mu je garaza samo to mogu da kazem... ja sam za civilizovaniju varijantu...

@superfly

menjac joj je prekratak tako da to ubrzanje je razumljivo, 205 km/h smejurija... da ima bolji/brzi/kraci menjac mogla bi i brze... sama koncepcija upravljanja motora je 2x komplikovanija od bilo kog drugog 75/155/164 serije to je i najveci problem...

TS nema ni pola ulaza koje koristi 1.8t i radi bolje... tacnije pouzdanije... jbg 1985 nisu imali mnogo opcija za to... zato cemo mi to da ispravimo i izmuzemo bar jos 20-40ks iz istog motora... :)
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Čet Jan 08, 2009 2:05 am

JaMaL napisao:@Dora

Ne znam i meni je to izgledalo cudno ali sve je na mestu... do 50% gasa nista se ne desava sa nadpritiskom... tek kada se papucica stisne muski onda pocinje da ozbiljno ide u boost, nemam nigde curenje vazduha, sve sam rastavio 3 puta i promenio sve shelne... sva creva dobro prekontrolisana i samo ona 3 crvena alfina ostala fabricka, elektroventil radi... dakle to je to... samo da otopli snimicu filmic i idem do dynoa pre radova pa ces videti...
A ti si remontovao turbo da bi dobio manji spool? promenio odnos?
U principu il iti paljenje nije dobro ili ti ipak ne radi ventil kako treba. Ventil proveri sa malom lampicom paralelno vezanom i sprovedenom u kabinu, tako sam ja radio pa znam kad mi se upali ventil. Ili ti se bregaste ne preklapaju dobro ili ti paljenje ne valja.
Taj zlotokomer je takvo ... joj, uvek sam hteo da te pitam kako si ga naštelovao ali zaboravim :)
Turbo sam pravio od 3, kombinacija kućišta tako da sam manji ulaz na toplom delu a lopatice skoro nemaju zazora u kućištu. No dok ne napravim kao napasatu da ima boost i na leru neću se smiriti :)
Korisnikov avatar
Gruja
Garaža: Alfa Romeo 75 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 673
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:40 pm

Re: TS Nadpunjenje...

Čet Jan 08, 2009 10:00 pm

Samo da dam mali update za VTG...

Fora je u temperaturi izduvnih gasova koja je kod benzinca veca nego kod dizela tako da VTG sa nekog zeldija ne bi izdrzala. Druga opcija je Borg Warner turbina koju koristi Porsche a zbog specijalnih (tj. skupljih) materijala verovatno kosta kao osrednje ocuvani SZ... :grin:
Idemo dalje... :)

Povratak na “Alfa Romeo Transaxle”