TS Nadpunjenje...
-
ki
- Drug Član
Post
Re: TS Nadpunjenje...
Chek, chek... Ta od zeldija, do koje temperature sme da se gura? -Padaju mi neke lude ideje na pamet.
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- QV lale
- Contact:
- Garaža: Alfe & Lancie
- Lokacija: Zrenjanin - Klek
- alfaskorpion
- Garaža: AUDI A4 B8
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Na Borg Warner-ovom sajtu kazu da trenutno njihove VGT trpe do 850 stepeni, uskoro ce imati u ponudi i do 900. Dalji planovi su i VGT za benzince koje trpe jos vise temperature.
Ocigledno onaj info da su na Porscheima njihove VGT ili nije tacan ili doticne prave samo za prvu ugradnju u Porsche, nema za slobodnu prodaju.
Re: TS Nadpunjenje...
Mali update:kilson napisao:Chek, chek... Ta od zeldija, do koje temperature sme da se gura? -Padaju mi neke lude ideje na pamet.
Na Borg Warner-ovom sajtu kazu da trenutno njihove VGT trpe do 850 stepeni, uskoro ce imati u ponudi i do 900. Dalji planovi su i VGT za benzince koje trpe jos vise temperature.
Ocigledno onaj info da su na Porscheima njihove VGT ili nije tacan ili doticne prave samo za prvu ugradnju u Porsche, nema za slobodnu prodaju.
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: TS Nadpunjenje...
Ok samo nam treba slupani porsche... sobzirom da je motor pozadi nije frka da on bude u ok stanju i ima 2 turbine svaki tako da mnogo radosti za decicu...
U ovoj prici me brine samo 1 stvar... da zanemarimo pare i prostor i vreme... sve to da pretpostavimo da je reseno... nestrucnost i neobrazovanost majstora u nasoj zemlji je na zidvljujucem nivou...
od skoro jurim da napravim usis... i za ts i za tb... dakle koliko su majstori kod nas zaostali to je cudo... ako mu ne stojim nad glavom stalno nista nece uraditi kako treba i onda cak opet krene da prica po svome... obisao sam par radionica koje su mi preporucili kao da se ljudi razumeju i znaju svoj posao... ne mogu vam opisati na sta sam naleteo...
dakle od jeftinih koji imaju kineski alat i kunu se u tende koje su napravili za svadbe do skupih koje su mi trazile kozu sa ledja a kada im kazem sta treba oni me gledaju kao da zelim fcking Enterprise da mi naprave.... i ponude mi kocku...tj. kvadrat... za tipa 200e + materijal i ja jos da im donesem uradjene cevke do cilindara da oni samo navare...
o razvlacenju aluminijuma necu ni da pominjem kako su me pogledali svi redom... a lule unutar usisa zbog poboljsavanja protoka vazduha i vrtlozenja svi do jednog su mi rekli, ma sta ce ti to pusti...
jos uvek dakle trazim nekoga ko to moze da uradi i da to lici na nesto... nista tesko moze da bude i pravougaono ali mora da se suzava i mora da bude ok napravljeno... ne izudarano, stezano u stegi, izdrano i sa cudnim varovima... ni polirano ne trazim naravno...
pogledaj ovde:
tako da videcu sta ce biti jos od toga... cim zavrsim radove po lokalu bacam se u ozbiljno pravljenje, secenje i trazenje 2 intercoolera, koji su posebna prica... na otpadu mi za "nesavrsen" intercooler ("nije kao nov ali radi" tako su mi rekli, nisam isao da vidim ali kapiram kakav je crap) trazili od 150e do 400e i jos ne znaju sa kog motora je skinut i koliko je konja imao, a jos ih i mrzi da ga izmere pa bolje da ja dodjem (25km) da vidim da li mi odgovara? mislim... sve sto mogu da narucim online hocu jer sam skapirao da je lakse i manje se nerviram... a obicno je i jeftinije sa sve prevozom, pdv-om i carinom nego kod nasih derikoza po otpadima...
ali rekoh ne razmisljam o tome mnogo posto radim 10 sati dnevno neko renoviranje kod sebe u lokalu trenutno i trebace mi vremena da to zavrsim sve pa onda idem na automobile kad malo otopli...
a ozbiljno razmisljam da kupim zicu i uzmem od drugara mig i da sam uradim tih par metara varova... nikad nisam vario alu, ali sam vario lim i gvozdje razno... kapiram da nije toliko tesko...
videcemo
U ovoj prici me brine samo 1 stvar... da zanemarimo pare i prostor i vreme... sve to da pretpostavimo da je reseno... nestrucnost i neobrazovanost majstora u nasoj zemlji je na zidvljujucem nivou...
od skoro jurim da napravim usis... i za ts i za tb... dakle koliko su majstori kod nas zaostali to je cudo... ako mu ne stojim nad glavom stalno nista nece uraditi kako treba i onda cak opet krene da prica po svome... obisao sam par radionica koje su mi preporucili kao da se ljudi razumeju i znaju svoj posao... ne mogu vam opisati na sta sam naleteo...
dakle od jeftinih koji imaju kineski alat i kunu se u tende koje su napravili za svadbe do skupih koje su mi trazile kozu sa ledja a kada im kazem sta treba oni me gledaju kao da zelim fcking Enterprise da mi naprave.... i ponude mi kocku...tj. kvadrat... za tipa 200e + materijal i ja jos da im donesem uradjene cevke do cilindara da oni samo navare...
o razvlacenju aluminijuma necu ni da pominjem kako su me pogledali svi redom... a lule unutar usisa zbog poboljsavanja protoka vazduha i vrtlozenja svi do jednog su mi rekli, ma sta ce ti to pusti...
jos uvek dakle trazim nekoga ko to moze da uradi i da to lici na nesto... nista tesko moze da bude i pravougaono ali mora da se suzava i mora da bude ok napravljeno... ne izudarano, stezano u stegi, izdrano i sa cudnim varovima... ni polirano ne trazim naravno...
pogledaj ovde:
tako da videcu sta ce biti jos od toga... cim zavrsim radove po lokalu bacam se u ozbiljno pravljenje, secenje i trazenje 2 intercoolera, koji su posebna prica... na otpadu mi za "nesavrsen" intercooler ("nije kao nov ali radi" tako su mi rekli, nisam isao da vidim ali kapiram kakav je crap) trazili od 150e do 400e i jos ne znaju sa kog motora je skinut i koliko je konja imao, a jos ih i mrzi da ga izmere pa bolje da ja dodjem (25km) da vidim da li mi odgovara? mislim... sve sto mogu da narucim online hocu jer sam skapirao da je lakse i manje se nerviram... a obicno je i jeftinije sa sve prevozom, pdv-om i carinom nego kod nasih derikoza po otpadima...
ali rekoh ne razmisljam o tome mnogo posto radim 10 sati dnevno neko renoviranje kod sebe u lokalu trenutno i trebace mi vremena da to zavrsim sve pa onda idem na automobile kad malo otopli...
a ozbiljno razmisljam da kupim zicu i uzmem od drugara mig i da sam uradim tih par metara varova... nikad nisam vario alu, ali sam vario lim i gvozdje razno... kapiram da nije toliko tesko...
videcemo
-
ki
- Drug Član
Post
Re: TS Nadpunjenje...
hehehe, stara pricha.
Moja usisna - tj najprostije proshirenje usisnih kanala, komada 6.
Shlicovanje 6 rupa na veci prechnik = 3000 dinara (tada bilo oko 37 eur)
Alu cev za novi profil = 800 dinara (tada bilo 10 eur)
Obrada alu cevi i sechenje na zadate mere = Gratis (obzirom da sam iscepan za shlicovanje)
Varenje 6 cevchica na usis = 2000 dinara (tada 25 eur)
Obrada posle varenja je bila moja, a nastavak usisa ga glavama je ispao oko 30 eur sa sve adapterima za cevke, savijenim cevima i varenjem.
________
102 eur, gorivo i sitnice (kafe sokovi) ne rachunam.
Pre nego shto krenes da pravis, javni se da malo prodiskutujemo uzivo i da ti preporucim neke od ljudi. Btw, najbolja varijanta je da od nekog vec postojeceg usisa uradis preradu - nemoj bezveze bacati novac, trebace za druge, pametnije stvari.
Moja usisna - tj najprostije proshirenje usisnih kanala, komada 6.
Shlicovanje 6 rupa na veci prechnik = 3000 dinara (tada bilo oko 37 eur)
Alu cev za novi profil = 800 dinara (tada bilo 10 eur)
Obrada alu cevi i sechenje na zadate mere = Gratis (obzirom da sam iscepan za shlicovanje)
Varenje 6 cevchica na usis = 2000 dinara (tada 25 eur)
Obrada posle varenja je bila moja, a nastavak usisa ga glavama je ispao oko 30 eur sa sve adapterima za cevke, savijenim cevima i varenjem.
________
102 eur, gorivo i sitnice (kafe sokovi) ne rachunam.
Pre nego shto krenes da pravis, javni se da malo prodiskutujemo uzivo i da ti preporucim neke od ljudi. Btw, najbolja varijanta je da od nekog vec postojeceg usisa uradis preradu - nemoj bezveze bacati novac, trebace za druge, pametnije stvari.
Post
Re: TS Nadpunjenje...
Kakva je na kraju sudbina ovog projekta?
Imam jos jedno pitanje na koje nisam nasao odgovor (malo sam se obrazovao o ovoj temi po netu)...ako se recimo stavi turbo i on krece da puni tek na recimo 3500 obrtaja, da li to onda znaci da ce se auto ponasati kao da nema turbo do tih obrtaja? Recimo uzmimo za primer 2.0 TS...do 3500 se ponasa kao obican 2.0 TS (nema nikakvih ni dobrih ni losih uticaja turba), a posle toga pocinje da vileni.
Imam jos jedno pitanje na koje nisam nasao odgovor (malo sam se obrazovao o ovoj temi po netu)...ako se recimo stavi turbo i on krece da puni tek na recimo 3500 obrtaja, da li to onda znaci da ce se auto ponasati kao da nema turbo do tih obrtaja? Recimo uzmimo za primer 2.0 TS...do 3500 se ponasa kao obican 2.0 TS (nema nikakvih ni dobrih ni losih uticaja turba), a posle toga pocinje da vileni.
- superfly tnt
- Contact:
- Garaža: Ford Tabanus
- Lokacija: Zagreb
Post
Re: TS Nadpunjenje...
nece, dok se turbina ne zavrti ponasat ce se kao TS kojem si povukao rucnu na pola.
Post
Re: TS Nadpunjenje...
Znaci fakticki turbo ga koci dok ne postigne odgovarajuci broj obrtaja...to me je i zanimalo. Hvala na informaciji superfly tnt!!!
- superfly tnt
- Contact:
- Garaža: Ford Tabanus
- Lokacija: Zagreb
Post
Re: TS Nadpunjenje...
nije toliko problem u turbu koliko u stupnju kompresije, da bi imao onaj klasicni sut u dupe morao bi punit oko 1 bar, a za to ti treba oko 7.5 do 8 :1 stupanj kompresije. dok ne pocne punit auto je lijena krava. naravno i sam turbo je restrikcija za ispuh.
Post
Re: TS Nadpunjenje...
Ako sam te dobro razumeo, turbo prakticno pravi otpor na izduvu i samim tim ulenjuje auto (ovo za otpor na izduvu sam procitao tj. tako sam razumeo iz tekstova po netu). U svakom slucaju manji stepen kompresije+otpor na izduvu=kilav auto dok ne ode u vise obrtaje.
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: TS Nadpunjenje...
Potpuno netačno, svaki turbo auto ima više nanometara u nižim obrtajima od atmo motora....
- Blade
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 TI (Chadjava)
Alfa Romeo 156 V6 SP2 '02
Alfa Romeo 33 Veloce `88
Alfa Romeo 33 Permanent 4
Alfa Romeo 166 3.2
Ex: Alfa Romeo 33 S2 QV `89 part car
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SP3 '01
Ex: Alfa Romeo 33 S3 part car
Ex: Alfa Romeo 33 S2 1.7 QV part car
Ex: 33 S1 1.3 - Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: TS Nadpunjenje...
verovatno greska u kucanju znas vec sta je pisac hteo da kaze
Jednom alfa uvek alfa !!!
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Post
Re: TS Nadpunjenje...
Nesto mi ne radi mozak zadnjih mesec dana kako treba, ali kad se ukljucio na kratko svatio sam da su u pitanju svakako njutnmetri.
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: TS Nadpunjenje...
Meni ne radi već duže vreme, bilo bi dobro da je mesec dana Svakako da su njutnmetri u pitanju
Osnovna stvar i zabluda kod nonturbaša je ta crna rupa jer svi misle da auto ide ko slina dok se ne "uključi" turbo što nije istina. Auto ima konstrukcijski predvidjene komore i sve ostalo da se ponaša i u tom režimu kao bilo koji atmosferac jer inače ne bi išao uopšte. 95 posto vremena auto provodi u tom režimu što bi reklo da ne ide nikako po takvom tumačenju a to nije tačno. Ono što se oseti je nagli prirast snage kad se predje atmosferski pritisak pa se to pogrešno tumači da je dotle išao kao slina.
Turbo rupa zavisi od mnogih faktora i ako izuzmemo mastodonte iz doba Jure kod kojih je baš izražena, današnji automobili poseduju tu dragocenost u malom obimu, što savremeniji turbo sve manja rupa.
Primer, vaš potpritisak u usisnoj grani je u vlažnim novima oko atmosferskog pritiska na punom gasu, naš potpritisak sa stisnutom pedalom od 1 cm je tu negde oko atosferskog pritiska što bi reklo "držimo pun gas" a nije
kakv god da je kilonfer od motora na tom pritisku mora da ide, jednostavno više kiseonika i odgovarajuće goriva i eto ga....
kako inače jedan 1.8 motor može parirati jednom 3.0 motoru?
Kod atmo motra koji se preradju na turbo to je još bolje zbog boljih komora i obično je više ventila u glavi, što je opet bolje. Smanjenje kompresije je figurativno, zato ima nadpunjenje, nemojte mešati babe i žabe. Atmo motor bez turba sa 10:1 i sti takav sa 8:1, to nema nigde niti će ko napraviti takvu budalaštinu.
Osnovna stvar i zabluda kod nonturbaša je ta crna rupa jer svi misle da auto ide ko slina dok se ne "uključi" turbo što nije istina. Auto ima konstrukcijski predvidjene komore i sve ostalo da se ponaša i u tom režimu kao bilo koji atmosferac jer inače ne bi išao uopšte. 95 posto vremena auto provodi u tom režimu što bi reklo da ne ide nikako po takvom tumačenju a to nije tačno. Ono što se oseti je nagli prirast snage kad se predje atmosferski pritisak pa se to pogrešno tumači da je dotle išao kao slina.
Turbo rupa zavisi od mnogih faktora i ako izuzmemo mastodonte iz doba Jure kod kojih je baš izražena, današnji automobili poseduju tu dragocenost u malom obimu, što savremeniji turbo sve manja rupa.
Primer, vaš potpritisak u usisnoj grani je u vlažnim novima oko atmosferskog pritiska na punom gasu, naš potpritisak sa stisnutom pedalom od 1 cm je tu negde oko atosferskog pritiska što bi reklo "držimo pun gas" a nije
kakv god da je kilonfer od motora na tom pritisku mora da ide, jednostavno više kiseonika i odgovarajuće goriva i eto ga....
kako inače jedan 1.8 motor može parirati jednom 3.0 motoru?
Kod atmo motra koji se preradju na turbo to je još bolje zbog boljih komora i obično je više ventila u glavi, što je opet bolje. Smanjenje kompresije je figurativno, zato ima nadpunjenje, nemojte mešati babe i žabe. Atmo motor bez turba sa 10:1 i sti takav sa 8:1, to nema nigde niti će ko napraviti takvu budalaštinu.
Post
Re: TS Nadpunjenje...
Jednom recju Dora ti kazes da ce se 2.0 TS motor kome je ugradjen turbo ponasati fakticki kao da nema turbo tj. kao obican 2.0 TS motor sve dok ne krene da puni? To je ono sto mene zanima...
-
ki
- Drug Član
Post
Re: TS Nadpunjenje...
Jing: usredsredi se na ovo - malo sam modifikovao tekst:
Jos jedna stvar - uporedna tabela za 2.0 V6 TB vs 3.0 V6 24v; obratiti pazhnju gde je kriva obrtnog momenta i pri kolikom broju obrtaja.
Sad zamisli da 3.0 turbiras sa nekih 0.5 bar, gde je svakih 0.1 bar-a uvecanje kojim mnozis celu cifru sa nekih 9-11% (ako se ne varam)...
Primer, potpritisak kod atmosferca u usisnoj grani je u vlažnim snovima oko atmosferskog pritiska na punom gasu, dok kod turbaka potpritisak sa stisnutom pedalom od 1 cm je tu negde oko atosferskog pritiska što bi rekli "držimo pun gas" sa tacke gledista jednog atmosferca.
Jos jedna stvar - uporedna tabela za 2.0 V6 TB vs 3.0 V6 24v; obratiti pazhnju gde je kriva obrtnog momenta i pri kolikom broju obrtaja.
Sad zamisli da 3.0 turbiras sa nekih 0.5 bar, gde je svakih 0.1 bar-a uvecanje kojim mnozis celu cifru sa nekih 9-11% (ako se ne varam)...
- Kosovic
- Garaža: /
- Lokacija: Vrbas
- Lokacija: Vrbas
- superfly tnt
- Contact:
- Garaža: Ford Tabanus
- Lokacija: Zagreb
Post
Re: TS Nadpunjenje...
svaki turbo motor koji je pripremljen da radi s turbinom, a to znaci da pocne punit vec od 2000 i na 2500 do najkasnije 3000 ima puni tlak ima vise Nm od atmosferca, to je tocno.
ako uzmes TS-a i drkas po njemu da mu stavis turbinu i kako je kolega rekao tek na 3000 pocne punit ( sto je po meni propala investicija), takav motor se ponasa lijeno u niskim obrtajima, i dobar TS atmo ga maze garant dok ovaj ne postigne tlak.
sdruge strane , tko jos krece sa 1500 obrtaja? lupis ga u 6000 i pustas kvacilo.
za preradu atmosferca u turbo treba puno znanja i proracuna, nije to samo stavit pa nek puni.
imao sam dedru integrale i nemoze mi nitko reci da je auto zivahan na 1500 okretaja, lijena krava se tek pokrene na 2500-3000 i zavrsava na 5500. za mene je to preusko podrucje rada.
ako uzmes TS-a i drkas po njemu da mu stavis turbinu i kako je kolega rekao tek na 3000 pocne punit ( sto je po meni propala investicija), takav motor se ponasa lijeno u niskim obrtajima, i dobar TS atmo ga maze garant dok ovaj ne postigne tlak.
sdruge strane , tko jos krece sa 1500 obrtaja? lupis ga u 6000 i pustas kvacilo.
za preradu atmosferca u turbo treba puno znanja i proracuna, nije to samo stavit pa nek puni.
imao sam dedru integrale i nemoze mi nitko reci da je auto zivahan na 1500 okretaja, lijena krava se tek pokrene na 2500-3000 i zavrsava na 5500. za mene je to preusko podrucje rada.
-
ki
- Drug Član
- superfly tnt
- Contact:
- Garaža: Ford Tabanus
- Lokacija: Zagreb
Post
Re: TS Nadpunjenje...
ma onda si kupim dizla pa nek razvlaci brzine do imendana. za mene auto mora radit : cap cap cap , cviiiiil puc puc brmmm, cap cap cap.