Stranica 1 od 2

164 - nekoliko pitanja

Poslato: Pon Dec 22, 2008 12:24 pm
od sErGiO
Evo posto je proslo nekoliko dana od kupovine 164-vorke trebao bi da pocnem pomalo da je sredjujem i da otklanjam nedostatke pa imam nekoliko pitanja>

1) Majstor mi rece da ima ukupno 6 silen blokova i da treba svi da se menjaju - koliko to otprilike kosta?
2) Isto me zanima i u vezi klinastih kaiseva...
3) Koliko ulja staje u 2.0 TS motor i koje vi koristite? Pretpostavljam da ide Selenia ali koja? Sintetika, polusintetika...koja gradacija?
4) Nazad su gume 205/55 R15 a napred 195/55 R15. Da li je to tako treba ili da ipak stavim i napred 205?

Za sad toliko. Zeljno ocekujem odgovore pa da pocnem da sredjujem direktorku :love:

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Pon Dec 22, 2008 1:15 pm
od Tihomirce
Evo ti mala pomoć oko trapova , kad budem stigao dopisaću i ostale cene ,
prednji trap Slika
zadnji trap Slika

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Pon Dec 22, 2008 1:29 pm
od sErGiO
Reci mi koje ulje sipas u tvoj auto i koliko litara?

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Pon Dec 22, 2008 1:41 pm
od vule
Dakle, prvo zelje da te dobro sluzi, a i ti nju :D

Za silen blokove nisam siguran, ali vidim da ti je vec odgovoreno. Nisu mnogo skupi, a iskreno toliko su i trajni :scratch: Otprilike na svakoj drugoj zameni ulja, menjaces i slilene :(
Za klinaste ne rece koji motor imas, ali na 2.0TS-u postoje dva klinasta. Isto nije velika investicija - oko 1000+ dindzi komad - bilo proletos.
Fabricko preporuceno ulje je Selenia 20K, ide malo manje od 5 litara.
Gume fabricki idu 195/65/15 i napred i nazad. Pre nego sto pazaris 205 za napred - proveri da li zakacinju negde kad auto nije na dizalici i kad se smota pun volan.

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Pon Dec 22, 2008 1:54 pm
od sErGiO
Hehe super, znaci svakih 15k kilometara set silen blokova :eek:

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Pon Dec 22, 2008 3:35 pm
od vnov
Barem kod 164 mogu kugle i blokovi posebno da se menjaju,kod 147-156 mora cela viljuška.

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Pon Dec 22, 2008 8:53 pm
od sasa164
Ja sam letos menjao silene na mojoj,nakon mesec dana su pukli zadnji sileni na prednjem trapu,onda sam sa kolegom koji je radio otišo na Adicama (Novi Sad) kod nekog matorog koji mi je napravio sva 4 prednja za 20e.Radi ih odličnoali nema gotove pa moraš da sačekaš.

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Sre Dec 31, 2008 11:06 am
od sErGiO
vule napisao:Dakle, prvo zelje da te dobro sluzi, a i ti nju :D
Fabricko preporuceno ulje je Selenia 20K, ide malo manje od 5 litara.
Juce sam kupovao kablove, svecice i termostat i onako usput pitam prodavca koje ulje mi preporucuje. Usput spomenem Selenia 20K ali on rece da je bolje za moj motor HPX 20W-60. Kao stariji je motor pa ce da trosi 20K. Da li da ipak uzmem 20K pa ako trosi da sledeci put sipam HPX?

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Sre Dec 31, 2008 11:35 am
od Tihomirce
Pa moraćeš da probaš da bi znao koliko će da troši :this: ,
:scratch: nebi treblo mnogo pošto je prešla oko 120kKm koliko mi se čini :scratch:

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Sre Dec 31, 2008 12:05 pm
od JaMaL
Svaka alfa trosi ulje... a pogotovu te starije sa lancem posle xxx.xxx km...

isti motor u 75-ici zna da proguta i do 500-600g ulja na 1000km ako se vozi na 5000+ non stop...

takva je konstrukcija motora... hilzne, lanac, itd... dobra stvar je da ako potrosnja postane prevelika... zamenis komplet hilzne sa klipovima i karikama (~300e novo) i imas nov motor... a to mozes i u dvoristu da uradis realno... konstrukcija je odlicna sa te strane...

Sto se ulja tice... ja u ts sipam GOLD... trosi ga (200-300g na 1000km)... ali mi i lakse dise motor... ja volim da vozim auto u visokim obrtajima tako da je to ok... Probao sam HPX 2 puta... i stvarno ga ne trosi skoro nista ali zato mi je subjektivan utisak da je i malo gusto previshe...

za svakodnevnu voznju bih ti preporucio HPX nema potrebe da stalno dosipas ulje ako ne vozis auto ko manijak i setas dupetom u svakoj krivini :grin: , ah da to je 164... onda HPX... nema bolje za to...

klinasti su kod nas djubre... pogotovu onaj slovenacki good year... menjaj ih na svakoj zameni ulja... imas 2 ili 3 ako imas klimu... 2 kom su oko 1200-1300 din.

seleni od kvaliteta i puta po kome vozis mogu trajati 2 meseca ili 20 god... imas da kupis svasta a moze i da se naruci original... sto se realno kod nas ne isplati... lakse je jednom godisnje promeniti... i to je jos i ok... drugar sa astrom g ih menja 2x godisnje no on voli da mu se nista ne cuje na kolima, ni jedan skrip... klinicki slucaj... na nasim putevima nemoguce... nisu skupi, a smetaju kada su propali... u najgorem slucaju mozes da napravis vecinu od poliuretana i da zavrsis sa tim zauvek... ima 2-3 firme kod nas koje to rade... ne znam jos za cene ali se raspitujem...

Koliko ulja staje saznaces kad ispustis... tj. zavisi od taloga u karteru i stvarne kilometraze, itd... po fabrici tu ide 5.6l... meni stane 5l do maximuma sve sa filterom...

vode/antifriza ide 9l

to je uglavnom to... antifriz 1 godisnje ili najvishe na 2 god i to je to...

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Sre Dec 31, 2008 12:21 pm
od Sasha
Ko kod nas radi poliuretane :shock: ??? Daj neki kontakt, ne naručuje mi se iz inostranstva, stizali su nekompletni paketi ili pogrešni sileni.

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Sre Dec 31, 2008 1:56 pm
od JaMaL
jedna najozbiljnija firma je http://www.yuthane.com i tamo preko drugara znam decka koji radi, njemu je radio nosace motora po uzorku za austina iz neverovatne godine...

ima 2 tvrdoce, meksi i tvrdji... e sad... tvrdji je pretvrd... znaci jedva se srafcigerom malo ulubi... dakle kapiram da bi izvalio sasiju jer je kao kruta veza... ali je meksi savrsen... ima ga u sipkama i u tablama tako da je samo stvar obrade... i koliko su oni spremni na saradnju za malu kolicinu... mada ako se skupimo kapiram da se moze dogovoriti... treba da pricam uskoro sa njim tako da cete biti obavesteni...

jedina nezgodna stvar kod poliuretana je koliko mi je objasnjeno da ima malu tacku topljenja... oko 110c... tako da nosaci motora kod auspuha ili turbine nisu preporucljivi od toga...

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Sre Dec 31, 2008 1:57 pm
od sasa164
HPX ,tačno da ga manje troši ida je bolje za starije motore ali ne za zimu jer je gustije. :good:

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Sub Jan 03, 2009 3:13 pm
od sasa164
Danas ni se desilo da je pritisak ulja na toplom motoru pao na nulu i kod turiranja motora jedva dođe do 1.Gledao sam ulje ima ga optimalno tj,na pola izmeđumin. i max.Šta može da bude,nadam se da nije ništa za :cry: :banghead:

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Sub Jan 03, 2009 3:53 pm
od JaMaL
Prvo nemoj da turiras motor kada ti pritisak ulja padne na 0...

a drugo najbezbolnije da je crkao merac... ako se nije upalila lampica za nivo ulja ispod meraca, ako se lampica upalila onda nemas srece, to su odvojena kola i ne mogu oba da crknu...

ovde nema sretnog i jeftinog resenja... ali najbolje da pozoves odmah majstora da pogleda ili da odslepas auto do njega... nikako ga paliti vishe ako volis svoj motor...

pumpa za ulje, karike, glava, semerinzi... da li curi negde ispod kola, kakv ti je bio dim iz auspuha itd... moze da bude 100 stvari...

ako vec ne znas sam da rastavis motor i da vidis sta je zovi majstora odmah... najjeftinije ce ti biti ako je pumpa za ulje...

ali nikako ne paliti i voziti auto bez pritiska ulja...

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Sub Jan 03, 2009 4:28 pm
od Tihomirce
Jel ti upalio lampicu od ulja , :scratch: da nije samo spao kabal sa davača pritiska ulja (daj bože :beg: )

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Sub Jan 03, 2009 6:00 pm
od sErGiO
@sasa164
Auu prijatelju brzo to slepuj kod majstora :(

@All
Odlucio sam ipak da sipam 20K pa cemo da vidimo koliko ce da trosi. Nego pre neki dan sam zamenio kablove, svecice, termostat i rashladnu tecnost i kad sam preuzimao auto od majstora vidim da gori lampica u obliku pipete sa jednom kapljicom i pitam majstora sta je to, kaze opao ti je nivo ulja. Dodjem kuci, sacekam da se ohladi motor, proverim ulje i vidim da ima malo vise od minimuma. Dospem 0.8 l ulja i novo se popne na malo vise od pola. Medjutim lampica i dalje gori :scratch:

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Sub Jan 03, 2009 8:09 pm
od sasa164
Nepali se lampica ulja,moželi neko da postavi slike sa davačem pritiska ulja a mislim da bi bilo dobro da se postave i svi davači, senzori .Hvala unapred svima :arflag

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Sub Jan 03, 2009 9:29 pm
od Tihomirce
@sErGiO , proveri da ti nije spao kabal sa davača do samog filtera ulja ,
moguće da je maistor zakačio dok je menjao filter :this: :thumbsup:

@sasa164 , davač pritiska ulja se nalazi ispod usisne grane do menjača
evo ovde Slika
skini sa njega kabal i stavi na masu i vidi dal skala na satu ide do kraja ,
normalno daš kontakt , ovo ti samo pokazuje ispravnost instalacije do sata i ispravnost sata ,
a ako ti nepali kontrolnu lamu u toku rada neznači i da je pritisak dobar ,
pošto taj davač gasi lampicu :scratch: čini mi se na 0.2 ili 0.3 bara ,
valjda sam ti koliko toliko bio od pomoći ako ti nisam još više zamrsio :blush:

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Ned Jan 04, 2009 1:29 am
od sErGiO
Nije menjan nikakav filter ali pogledacu :write:

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Ned Jan 04, 2009 2:08 am
od OMP
2sErGiO
ta lampica u obliku pipete sa kapljicom je problem kod vecine alfi (bar sto se 155ica tice znam) i ona ti nije bitna, treba da se pali kad padne malo nivo ulja ali obicno crkne senzor koji je na jako nepristupacnom mestu i tesko se menja tako da ako dolivanje ulja ne ugasi lampicu onda je crkao senzor, tako je kod mene i kod jos par ljudi koje znam tako da nema bojazni oko toga,a kad ti se upali, nedaj boze, kontrolka na tabli za ulje onda je strasno ovako samo pici i uzivaj ;) sem ako neces da menjas senzor sto je po meni suludo, mislim da je negde u dnu sipke za ulje tj u tom delu :rolleyes:

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Ned Jan 04, 2009 12:06 pm
od sasa164
Sad pokazuje pritisak ulja 2 bara,davač am probao i kada ga spojim sa masom ide na max.Dim iz auspuha je normalan.Koliki treba da je radni pritisak toplog motora sa optimalnim nivoom ulja.

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Ned Jan 04, 2009 12:31 pm
od Tihomirce
Pa imam samo podatak da na 5000rpm treba da bude između 3.5-5.0 bara

Slika

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Čet Jan 08, 2009 11:41 am
od sErGiO
Evo ako nekoga zanimaju cene delova koje sam ja uspeo da iskopam i koje sam ja placao:

Silen blokovi - svih 8 komada 4200 din
Homokineticki zglob - 4200 din/kom
Trakasti kaisevi - 900 + 750 din
Usisne gumice - 450 din/kom
Svecice NGK - 240 din/kom
Kablovi - 4200 din. komplet
Selenia 20K - 640 din/l
Paraflu G12 - 450 din/l
Filter ulja - 370 din

Imam jos jedno pitanje, kad smotam volan u bilo koju stranu cuje se lupanje pa pretpostavljam da su stradala oba homokineticka zgloba. Koliko je to alarmantno posto mi treba 100 evra da bi ih zamenio?

Re: 164 - nekoliko pitanja

Poslato: Čet Jan 08, 2009 12:21 pm
od Tihomirce
To čukaranje udara u mozak , samo nemoj žestoko da krećeš iz mesta ,
i izbegavaj sa namotanim volanom da stiskaš po gasu ,
ne znam koliko ti se čuje al nebi trebalo da je toliko alarmantno da ne može da sačeka bar mesec dva :this:
Šta bi sa lampicom , jel još sija ?