Maserati Ghibli

Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Maserati Ghibli

Ned Nov 16, 2008 1:07 pm

MASERATI Ghibli
Gran Turismo automobili su uvek predstavljali vrhunac individualnog transporta, bez obzira na epohu u kojoj su stvoreni. Nastali kao personifikacija automobilskog hedonizma, koji se ne odriče ni komfora ni brzine, predstavljali su onda, a i danas kompletne mašine dostojne divljenja
Slika

Ova konstatacija se posebno odnosi na modele ove klase proizvedene tokom pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka, pogotovo na one automobile koji dolaze iz Italije. Zemlja u kojoj su nastali neki od najlepših i najboljih automobila svih vremena, GT modele je uvek stvarala sa posebnim senzibilitetom.

Tih godina mnoge fabrike su pokušale da sa svojim modelima uspeju na tržištu luksuznih kupea. Pored već prepoznatljivih imena kao što su Ferrari, Maserati ili Lamborghini, male firme Iso ili De Tomaso, danas su ugašene i skoro zaboravljene. Sa druge strane, među etabliranim imenima u ovom poslu, Maserati je tada bio na prvom mestu.

Ovaj čuveni sportsko-luksuzni brend osnovala su 1926. godine, četiri brata Maserati iz Bolonje. Sa Neptunovim trozubcem kao grbom (trident) ponosno postavljenim na masci hladnjaka, automobili ove kompanije su bili jedna od vodećih sila u auto sportu tih godina. Posle Drugog svetskog rata, filozofija fabrike se menja i okreće ka više drumskim mašinama a u motor sportu se beleže najsjajniji trenutci kada čuveni Juan Manuel Fangio osvaja titule sa crvenim bolidom Maserati 250 F.

U šezdesete godine, Maserati ulazi kao globalno poznata super marka sa bogatom ponudom modela i velikim sportskim uspesima iza sebe, koji i dalje deluju na publiku iako se fabrika oficijelno povukla iz GP takmičenja još krajem pedesetih. Godine 1964. počinje razvoj novog gran turismo automobila koji bi trebao da zameni popularni Mistral.

U upravi su videli da kupci žele više snage i komfora kao i modernije linije. Stoga se priprema tehnički mnogo naprednija mašina kao i superiorniji oblik. Dizajn je poveren kući Ghia i tada još mladom dizajneru Giorgetto Giugiarou čije su skladne linije postale legendarne.

Novi model je nazvan Ghibli i nastavio je tradiciju da se kupeima daju imena vetrova koja simbolizuju snagu i neukrotivost. Konkretno, Ghibli je snažni vetar koji duva pustinjama severne Afrike i pomera peščane dine. U svakom slučaju svetska premijera je bila 1966. godine na salonu automobila u Torinu, pred veoma iznenađenom publikom.

Naime, novi Ghibli je bio vrhunac elegancije i stila a to se od ove marke upravo i očekivalo a na ovom modelu su primenjeni potpuno novi standardi mnogo ispred konkurencije.

Duga hauba, kratak rep i farovi na uvlačenje su bili moderni detalji a uunutrašnjosti je bilo mesta za (uslovno) četiri putnika, koji su uživali u kožnom enterijeru i klima uređaju. Komfor i pored visine od samo 116 cm nije kompromitovan, a čak je i prtljažnik bio solidnih dimenzija i pored dva velika rezervoara za gorivo koji su zajedno imali zapreminu od 100 litara.

Mehanički, novi Maserati je bio posebno interesantan. Šasija je bila skraćena verzija platforme korišćene kod modela 3500 GT ali sa dosta aluminijumskih ojačanja i modifikovane konstrukcije. Prednja osovina je imala nezavisno ogibljenje sa hidrauličnim amortizerima, dok je zadnje ogibljenje bilo kruto (salisbury rešenje). Iako je ceo ?paket? bio pomalo zastareo davao je izuzetnu stabilnost i udobnost.

Ispod haube se nalazio V8 agregat sa vrhunskim pedigreom. Reč je o potpuno aluminijumskom motoru koji svoje poreklo vuče iz trkačkih modela pedesetih godina i koji iza sebe ima pobede na brojnim trkama kao i na Le Mansu. Zapremina od 4,7 litara, dve bregaste osovine u glavi i čak, četiri dvogrla karburatora, omogućavali su Ghibliju da razvije 330 KS pri 5000 obrtaja u minutu. Nisko težište automobila omogućavao je i suvi karter. Maksimalna brzina je bila oko 260 km/h, a 100 km/h se moglo postići za 6,6 sekundi.

Prvi produkcijski modeli su isporučeni početkom 1967. godine. Sklapanje i finiširanje automobila se obavljalo u pogonima Carosseria Ghia koja su se odlikovala vrhunskim kvalitetom izrade.

Ponuđeni su kupe i elegantni kabriolet (spyder) i to po ceni od 7.800.000 i 8.000.000 lira. Kupcima su bili dostupni mnogi luksuzni dodatci kao što su klima uređaj, električni prozori i servo uređaj a prodaja je odlično krenula pogotovo na bogatom američkom tržištu.

Ono što je bilo karakteristično za ovaj model i za Maserati uopšte jeste to da prava konkurencija zaista nije ni postojala. Ako pogledamo Ferrari, Lamborghini ili Iso, vidi se da ni jedna nije mogla da ugrozi Ghilbi. Naime, Lamborghini je tih godina bila mlada fabrika sa još neizvesnom budućnošću i super sportskim modelom Miura koji je bio toliko skup i opasan za vožnju da nikako nije spadao u kategoriju GT automobil. Ferrari sa druge strane, kao najbliži konkurent imao je 275 GTO model koji je bio skoro trkački automobil. Kasnije, predstavljanjem 365 GT Daytone dolazi do ozbiljne konkurencije Ghibliju ali je Ferrari bio ekstremniji (V12 motor), pa je stvorena izreka - ?Samo plejboji voze Ferrari, dok džentlmeni voze Maserati?, koja najbolje opisuje odnos ove dve slavne fabrike.

Godine 1970. predstavlja se verzija SS (Super Sport) koja ima nešto povećani motor na 4,9 litara i snagu od 355 KS. Ovi modeli imaju i veću maksimalnu brzinu od oko 285 km/h.

Pored toga, ovi automobili su opremljeni i širim gumama i aluminijumskim felnama umesto Borani žičanih točkova.

Iako je prodaja zadovoljavajuće tekla, 1973. godine, donosi se odluka da se ovaj model povuče iz proizvodnje. Moda automobila sa centralno postavljenim motorom i drugačiji zahtevi tržišta stopirali su Ghibli.

Koliko je ova odluka bila pametna, nemožemo reći ali je pomalo prerano ostavila auto svet bez jednog izuzetnog modela.

Za šest godina produkcije, napravljeno je 1274 coupea i svega 125 prelepih spydera, plus nekoliko dilerskih konverzija.

Tokom godina koje su prošle, slava i sjaj modela Maserati Ghibli u svetu klasičnih automobila nije tamnela i svi sačuvani primerci su veoma traženi i cenjeni.

Iako nemaju cenu na nivou svojih savremenika (ako ne i konkurenata) i dalje su skupi tako da jedan običan Maserati Ghibli košta oko 80.000 evra, dok su SS verzije skuplje.

Iako ga je 1973. godine zamenio drugi legendarni model, za Maserati Ghibli se bez sumnje može reći da predstavlja vanvremensku kombinaciju vrhunskih performansi, fantastičnog dizajna, besprekornog finiša i kvaliteta izrade.

Kao takav, ostavio je dubok trag u istoriji fabrike Maserati i italijanskih Grand Turismo automobila i automobilizma uopšte.

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Re: Maserati Ghibli

Pet Feb 05, 2010 8:16 pm

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Zeljko155
Garaža: 156 JTD
Lokacija: bg
Postovi: 481
Pridružio se: Čet Nov 19, 2009 9:51 pm

Re: Maserati Ghibli

Pet Feb 05, 2010 10:12 pm

Ima jedan Ghibli II na prodaju:
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... ghibli_20/

2.0 Twin-turbo V6 DOHC
306bhp (310PS) at 6250rpm
275lb-ft at 4250rpm

Strasan auto! :love: ;) :clapping:
Korisnikov avatar
Mique
Contact:
Garaža: Mercedes GL500 4Matic
Audi TT Quattro
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd - Žarkovo
Postovi: 2342
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 9:09 am

Re: Maserati Ghibli

Pet Feb 05, 2010 10:45 pm

Sale izvrstan text uživao sam čitajući !!! :love:

Željko taj gibli već godinu dana stoji na oglasu cena je bila u startu oko 22 soma sada je to baš spalo ... :tease:
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Korisnikov avatar
Zeljko155
Garaža: 156 JTD
Lokacija: bg
Postovi: 481
Pridružio se: Čet Nov 19, 2009 9:51 pm

Re: Maserati Ghibli

Pet Feb 05, 2010 11:17 pm

Znam nece ga niko... :bye:
Korisnikov avatar
Mique
Contact:
Garaža: Mercedes GL500 4Matic
Audi TT Quattro
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd - Žarkovo
Postovi: 2342
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 9:09 am

Re: Maserati Ghibli

Pet Feb 05, 2010 11:27 pm

Nije tacno , svi ga želimo ali na poklon !!! :grin:
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Korisnikov avatar
Zeljko155
Garaža: 156 JTD
Lokacija: bg
Postovi: 481
Pridružio se: Čet Nov 19, 2009 9:51 pm

Re: Maserati Ghibli

Pet Feb 05, 2010 11:33 pm

;)
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: Maserati Ghibli

Sre Mar 03, 2010 3:09 am

Zeljko155 napisao:Ima jedan Ghibli II na prodaju:
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... ghibli_20/

2.0 Twin-turbo V6 DOHC
306bhp (310PS) at 6250rpm
275lb-ft at 4250rpm

Strasan auto! :love: ;) :clapping:
To je rupa bez dna, na zalost... Da se prodaje MK I, eee, to bi bilo neshto drugo...
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.

Povratak na “Maserati”