Stranica 1 od 1
1.8TS se pregreva ?
Poslato: Sre Avg 13, 2008 9:12 pm
od igorkrnic
Ova moja stara alfa se i meni zadnja 2 meseca grejala i do zadnje crne crte pa cak mi se jednom upalila i lampica na gazeli u BG.
Ima nov termostat od pre 3 meseca, sipao sam ono wurthovo za zapusavanje rupa jer mi curio hladnjak kabine i onda sam sipao tecnost za ciscenje kanala i ispustio svu tecnost i stavio samo destilovanu vodu.
Meni se cini da od tada motor po gradu stalno radi na preko 90 stepeni. Kad se iskljuci klima onda kao malo opadne sa 110 na 100.
Jel to do vode, da drugar ubaci samo antifriz il je mozda ona tecnost zapusila termostat pa ne otvara, mada ventilator radi samo izgleda ne moze da ohladi, pa sumnjam na vodu ???
Poslato: Sre Avg 13, 2008 10:11 pm
od dekideki
voda kljuca na 100 (krecu baloncici vec ranije) a paraflu kljuca na 110
pa ti vidi

Poslato: Sre Avg 13, 2008 10:52 pm
od igorkrnic
Pa da i ja kontam da je do vode, nista stavicemo neki antifriz pa nek hladi

Poslato: Sre Avg 13, 2008 11:22 pm
od dekideki
smisao je da voda vec preko 90 pocinje sa baloncicima a oni su glavni uzrok slabijeg protoka rashladne tecnosti. slabije gura pumpa, teze se odvodi toplina iznutra motora, baloncici su haos.
i kad krenu, pregrevanje krece lavinskom progresijom (a ne linearnom), tako da... batali vodu. dobra je samo za ispiranje sistema.
Poslato: Sre Avg 13, 2008 11:28 pm
od Dora
Već je zilion puta pisano da voda bolje odvodi toplotu od antifriza, tako da...
Tačka ključanja nema veze sa tim.
Auto mora da se ponaša normalno pa makar sipali surutku unutra. Ako diže temperaturu ima neki kvar.
Ako nema pritiska u sistemu ima kvar, ako nema dovoljan protok ima kvar, ako ne radi termostat kako tereba ima kvar itd...
Antifriz ili paraflu ili mamboflu nije čarobnjak iz Oza...
Poslato: Sre Avg 13, 2008 11:29 pm
od dekideki
postidjen

ja citao neke druge teme koje kazu suprotno...
respekt za iskusnijeg.

Poslato: Sre Avg 13, 2008 11:32 pm
od OMP
i ja mislim da antifriz nema puno veze sa grejanjem nego da je najveci uzrok neki kvar, e sad antifriz znaci u nekim varijantama tipa kad je temperatura tu negde na limitu pa bi onda antifriz pomogao sa tih neki 10ak stepeni vise tacke kljucanja ali to samo u nekim uslovima ali dzabe je i on kad se auto stalno greje mislim da problme treba traziti negde drugde ali i da prvo treba pokusati sa antifrizom mozda se stanje popravi

Poslato: Sre Avg 13, 2008 11:50 pm
od Dora
Autu treba sniziti temperaturu, antifriz će pomoći da ne dodje do ključanja ali će odmoći oko hladjenja. I ako ne ključa nije dobro za motor da radi na većoj temperaturi. Ako nije velik posao, za početak izvaditi termostat i probati voziti bez njega.
@Deki
Tačka ključanja je jedno a provodljivost toplote je drugo.
Svaki materijal ima svoje osobine po obe tačke.
Bakar, gvoždje i aluminijum provode struju ali različito isto kao što su im različite temperature topljenja.
Za auto je najbitnije da medijum koji služi da ga hladi upija što više toplote i odvede je do hladnjaka koji treba da je ohladi. U oba slučaja bolje je kad se to dogadja sa tečnošću koja ima veći kapacitet toga.
Antifriz se dodaje radi smrzavanja i antikorozvnog dejstva na motor što voda radi pogrešno u oba slučaja. Daklem kompromis

Poslato: Čet Avg 14, 2008 8:37 am
od igorkrnic
hmmm a moze li se desiti da je ono sredstvo za zapusavajne rupa malo zapusilo i termostat?
i kako to da je termostat recimo za vectru B 500 din a ja za alfu isto godiste bio platio 5500 din ???
Poslato: Čet Avg 14, 2008 8:51 am
od gile
Jel tebi termostat u posebnom kućištu ili nije? Ako jeste, eto ti jedan od razloga za razliku u ceni. BTW, za Mazdu 323f '91 običan termostat bez kućišta košta 3800 din. Proveri pod obavezno pumpu za vodu, na 156 su krilca plastična i vremenom se deformišu. E sad, to ćeš bez skidanja malo teže...
Poslato: Čet Avg 14, 2008 9:47 am
od DushanSD
Kazes termostat si menjao, sto kaze @Dora i surutku da mu sipas unutra ako je sve Ok mora lepo da radi i ne sme da dize temperaturu, antifriz ti samo sluzi protiv korozije, podmazuje lezaj pumpe za vodu da ne bi zaribao (to sam saznao pre nekih god dana) i ima vecu tacku kljucanja od vode. Moze biti da je @gille u pravu, pogledaj pumpu za vodu, moguce da su se peraja malo ispostila da tako kazem, to moze da napravi problem u pm. A kako ti radi ventilator, na koliko stepeni se ukljucuje, mozda zeza neki davac ili senzor (sta vec ona ima)? Nemoj nikako da ubacujes samo antifriz, moze da se desi da ti se otvore nove rupe, uvek se stavlja 1:1 tj litar destilovane, litar antifriza
Poslato: Čet Avg 14, 2008 10:56 am
od Gost
i ja sumnjam na pumpu... peraja umeju podmuklo da puknu, tj. guraju vodu ali ne onako kako bi trebalo... daj malo opipaj ta creva, pa ces znati gde da trazis kvar...
Poslato: Čet Avg 14, 2008 6:25 pm
od Dora
igorkrnic napisao:hmmm a moze li se desiti da je ono sredstvo za zapusavajne rupa malo zapusilo i termostat?
i kako to da je termostat recimo za vectru B 500 din a ja za alfu isto godiste bio platio 5500 din ???
I na ovo sam napisao disertaciju na temu...
To sredstvo nije nanotehnologija pa da mu se zada idi zapuši samo one bespotrebne rupe a nemoj one potrebne.
Peraja na pumpi se često okrune ili jednostavno proklizavaju na osovini i ja sam skoro menajo pumpu zbog tog problema i meni kao majstoru je trebalo dva dana da posumnjam u to smeće...
Smeće je jer se neko usudio da stavi plastičan propeler na metalnu osovinu...
A što se tiče termostata, jedno malo aluminujumsko kućište i glupi termostat sa alkoholom da košta 100 evra, to nek nekom drugom prodaju kao svemirsku tehnologiju....
Na Perinoj Alfi je zamenjen i neko vreme je radio kako treba, sad pušta kap na spoju gde jepertlovan i opet varira temperatura a ne sme, znači da je opet crkao. Turim nitnu u kvalitet.
Poslato: Čet Avg 14, 2008 7:35 pm
od Gost
Ono sredsvo za zapusavanje rupa (bese aluminijum sulfid) samo produzava agoniju tj. pomogne samo trenutno. Uverio se vec par puta.
Inace samo voda u sistemu za hladjenje je jako losa stvar, termostati losijeg kvaliteta vrlo lako zaribaju (moguce da bi surutka stvarno bila bolje resenje

). Nema druge nego da se problem resava redom proverom prvo termostata, pa pumpe pa hladnjaka.
Ja sam imao identican problem, menjao sam termostat pa nista, proverio pumpu, cistio hladnjak i spolja i iznutra i nista dok nisam kupio novi hladnjak.
Sto kaze neko uzmi pa proveri creva od hladnjaka kad je motor ugrejan, ako je gornje crevo dosta toplije nego donje to bi bio znak da je protok vode kroz hladnjak slab i da je u njemu problem.
Poslato: Čet Avg 14, 2008 8:37 pm
od DushanSD
Taj termostat kad krene da zeza on bas zeza, ne razumem kako procuri na kucistu, mislim kapiram nego nisam nailazio na to ali cim temperatura raste onda je prso.

A moze li tj sme li ako je pumpa OK da proba da izvadi termostat i da vozi malo bez njega pa da vidi kako ce se ponasati tada, jedino ne znam kako ce znatno niza radna temperatura uticati na rad motora s obzirom da su Alfe specificne kad je u pitanju radna temperatura tj veca je nego kod drugih automobila? Sad ne znam moze li vadjenje termostata da poremeti rad ventilatora hladnjaka itd itd jer ona ima bese i neke senzore i sta vec?
Poslato: Čet Avg 14, 2008 11:48 pm
od Dora
Na ovoj spoljnjoj temperaturi u gradu uopšte ne mora da se brine o pothladjenom motoru. I to je samo da proba da li i dalje diže temperaturu.
Poslato: Pet Avg 15, 2008 12:04 am
od igorkrnic
bogami dali ste mi stiva za probati hvala vam
sad je ta alfa na zameni plinskih dizni i kad je preuzmemo krenucemo redom, termostat - pumpa - hladnjak, obecao sam drugaru da cu mu pomoci, ipak je sa opela presao na pravi auto pa se ne razume
nego cek ako su isto topla gornje i donje crevo onda moze biti da je hladnjak ok ?
I da, crko ja ali ja sam zemenu termostata sa rukama platio 5500 din pre par meseci ?????????? u pitanju je alfa 156 2000 1.8 ts ??????????
Poslato: Pet Avg 15, 2008 8:59 am
od Gost
o boze... 5.5, uf... pa to je tri srafa, sto dozvoljavas da te deru

Poslato: Pet Avg 15, 2008 12:33 pm
od Dora
Pa zavisi koji su termostat stavili, ide od 2700 do 5-6 hiljada...
Poslato: Pet Avg 15, 2008 5:48 pm
od ZEPP 46
Poslato: Pet Avg 15, 2008 7:11 pm
od igorkrnic
omg
Pa drugar koji je od mene uzeo alfu imao vectru B 1.6 16V i termostat oko 1000 din, ala bre ovaj sad kad vidi sta je uzeo

, sta god dodirnes 100 eur :S
Poslato: Ned Avg 17, 2008 8:40 pm
od Gost
Nisam bas siguran, brat ima tu Vectru i sve je skoro isto, nesto cak i skuplje, naravno ako nije neka Turkey i slicno...