Stranica 1 od 2

Pranje motora...

Poslato: Čet Maj 08, 2008 1:48 am
od Gost
Ovome je valjda mesto ovde...
Dakle prao bih motor jer je svinjac tamo ispod haube posle ove zime i malo moje lenjosti, pa me interesuje kako to da uradim.
Ideja mi je bila da uzmem neko sredstvo pa lepo istrljam njime, a onda pod pritiskom sve to sperem, jedino sto me brine je hocu li je posle upaliti, verujem da ce ta voda uci i gde treba i gde ne treba.
Radio ovo sam, ili dao nekom .strucnom. potpuno je svejedno, zanima me da li da tog nekog (ili sebe) ogranicavam jer moze doci do problema, ili da ga okupam bez straha?

Poslato: Čet Maj 08, 2008 4:35 am
od Viper
To sam hteo i ja da uradim na mojoj 156 ali mi je lik u perionici ladno rekao da nece zbog 300 din da rizikuje da napravi stete na motoru za par stotina evra znaci treba ti pranje motora parom koliko se secam SRI98 je to uradio na njegovoj hondi pa ga pitaj gde.

Poslato: Čet Maj 08, 2008 9:20 am
od Gost
Nikad nisam licno , al moj komsija (preprodavac automobila) pere svaki tako sto sipa ekoklin u vodu, isprska pod pritiskom, posle pola sata opet samo vodom. I svaki drugi auto ne moze da upali, al on samo ostavi haubu da se osusi i posle je OK.

Poslato: Čet Maj 08, 2008 9:29 am
od milosh024
Licno sam bio prisutan kad je majstor koji mom ocu odrzava Citroena pospricao blok motora naftom, ostavio malo da stoji i posle ga oprao sa aparatom pod pritiskom.....nisam hteo da komentarisem jer znam da je covek prilicno strucan...i stvarno i pored sve Citroenove elektronike, dok smo mi popricali auto se osusio, upalio iz prve i nije bilo nikakvih problema.....sa druge strane ja se nisam usudio ni na jednoj Alfi koju sam imao tako nesto da radim (kao sto se ne bih usudio ni na Citroenu da on nije odradio sve sam, kao najnormalniju stvar).....kada sam prao auto za susret u Estergomu covek u praonici mi je rekao da nece da mi pere motor pod pritiskom jer nece da preuzme odgovornost za eventualnu stetu :roll: ......

Poslato: Čet Maj 08, 2008 9:07 pm
od Gost
ja sam dva puta prao mog bivseg ts-a, nikad nisam imao problem posle... mada sam se naslusao svakakvih zastrasujucih prica! :?

p.s. bata mi je pricao kako je jednom oprao motor na svojoj q4-tvorci i tako sebi olaksao dzep za nekoliko visokonaponskih trafoa...

Poslato: Čet Maj 08, 2008 10:10 pm
od Nigy
Skoro sve motore u makinama koje sam imao (a i one koje imam) sam prao. Do skora na mlak motor sam prskao strana sredstva za spoljno pranje motora, a od skora tecnost koju prave u Baricu. Na bazi je nafte. Posle petnaestak minuta, crevo i udri sve dok se voda boji u belo.
Ranije sam imao problema posle takvog pranja motora i nisam imao pojma sta je u pitanju... :?
Onda sam provalio da voda udje ispod poklopca dekle u otvore za svecice i to sve pliva verovatno i sat vremena u voznji dok ne ispari... :oops:
Resenje je kompresor, izduva se sva voda koja zaostane i onda ostavi da se osusi.
Naravno, izbegavas da zalivas elektro delove... ;)

Poslato: Pet Maj 09, 2008 2:18 am
od Gost
Ja dobih savet da moju 146 2000g. sto manje prskam po motoru zbog boshove elektronike jer je osetljiva na vodu a druga kola sam bez problema prao .Na zagrejan motor isprskam sredstvo za pranje motora sacekam 15 min i ispiram crevom ili wapom i nisam nikad imao problema cak i na yugu,svi su palili ali sad se razmisljam za alfu da poslusam savet.

Poslato: Pet Maj 09, 2008 8:15 am
od igorkrnic
Meni je receno da ne perem motor zbog sekvencijalnog plina

Poslato: Pet Maj 09, 2008 11:28 am
od Gost
Hmmmda... :? Najlakse bi bilo to namazati sredstvom i posle pod pritiskom isprati, ali to ne odlazi u obzir!

A kako bi bilo da krenem to lagano, rucno?! Znaci neko sredstvo za pranje i odmascivanje, pa onda sa sundjerom lagano ispiram to sve?!

Poslato: Pet Maj 09, 2008 12:56 pm
od Gost
To ti je najbolja varijanta, jeste da du

Poslato: Pet Maj 09, 2008 12:59 pm
od Gost
Nikako .mokro. pranje....samo .suvo....dakle sundjerom pa sto mozes...ispiraj cisti itd itd....

Kum mi ima auto praonicu kroz koju dnevno prodje masu auta i cesto odem tamo...svasta se desavalu s tim autima ljudi koji su trazili .mokro. pranjem...desavalo se da po pola dana kompresorom izduvavaju vodu jer auto nece da upali itd...

Poslato: Pet Maj 09, 2008 1:27 pm
od Gost
Ja sam to isto planirao sundjerce krpce i laganica koliko dovatim to sam opro.

:black_car: :black_car: :black_car: :black_car:

Poslato: Pet Maj 09, 2008 2:07 pm
od Gost
Pa jeste... Ne znam samo kako se nakupi onoliko prljavstine, mada i ja bas mnogo vozim i svuda, ko zna gde sam i odakle to pokupio...

A koje sredstvo preporucujete i kako da se koristi, znaci da ga prvo nanesem pa onda lagano ispiram, ili odmah ga smesam sa vodom i udri?

Poslato: Pet Maj 09, 2008 3:12 pm
od Viper
Famin ti je odlicno sredstvo za pranje motora ja sam motor u regati prao sa tim, znaci naspricas sa tim sacekas 15 minuta speres puskom i gle cuda motor kao nov pojavile se fabricke oznake na glavi i bloku motora koje nisam ni znao da ima. :o

Poslato: Pet Maj 09, 2008 7:56 pm
od Gost
Ma dajte ljudi sto pravite toliku famu oko pranja motora. Ja moju Yamahu perem posle svakog duzeg puta sacekam da se dobro osusi na suncu, kresnem i vozim. Kad moze motor sto ne bi mogla i kola. Bas posle vikenda planiram da operem motor na mojoj alfi. Imam perionicu pored posla, opracu ujutru i ostavicu haubu otvorenu celo prepodne (ako bude suncano), i to je to!!

Poslato: Pet Maj 09, 2008 9:20 pm
od Gost
E pa ovako, ja sam moju Alfu pre godinu dana oprao nekim sredstvom za pranje motora i blago receno uprskao stvar :( Otisla su neka vakum creva - na kraju sam zamenio skoro sva, zatim kablovi, svecice a i alternator je otisao na popravku posle tog ulepsavanja :( :( Zato sad ni krpom ne brisem motor - ma nek je on meni masan i prasnjav, samo da vuce kako treba :cool

Poslato: Pet Maj 09, 2008 9:56 pm
od Gost
Au, bolje udes da imas nego kola da operes!!! :lool:

Poslato: Sub Maj 10, 2008 8:40 am
od Gost
na svako sredstvu za pranje motora imas uputstvo za upotrebu i tu nema greske preporucjem ti eko klin,postoi i varianta br.2 odes i kupis 2l nafte uzmes cetkicu za fabahje iznaftiras sve delove motora pa cak i plasticne pusis da odstoi 10 do 15 min. i nakon toga napravis dobru sapunicu od nekog kvalitetnog deterdzenta za sudje npr. feri i nasapunasa vec iiznaftiran motor sundjerom trljajuci iznaftirane povrsine nakon toga uzmes najobicnije crevo za zalivanje baste i sve to iperes ps.ovaj naci sam sto puta isprobao na benzinskim i dizel motorima i nisam imao nikqakvih problema osim sto moze da se oseca nafta i da malo dimucka motor u prvih pola sata voznje nakon pranja motora poz. ;) ;) ;)

Poslato: Sub Maj 10, 2008 8:41 am
od Gost
Ma sto je najgore nisam jedini koji je tako prosao :(
A kao koristio kvalitetnu tecnost za pranje i pazio sta radim :? Istini za volju na svim tim tecnostima pise da treba da se zastite plasticni i gumeni delovi, al ajd da vidim nekog da uspesno zastiti kablove i creva na bilo kojem italijanu :?

Poslato: Sub Maj 10, 2008 9:24 am
od Nigy
Ako vec hoces da zastitis gumu i plastiku, uzmes vecu cistu suvu krpu, i kad naspricas na 'pogresan' deo, odmah isti obrises. ;)

Poslato: Sub Maj 10, 2008 9:39 am
od reli
Ja moju 164 vec godinama sam perem motor posto imam kompresor za vodu. Prvo uzmem kese i njima obavijem sve elektricne delove bobina,protokomer,alnaser,razvodne ruke... odnosno gde god ima struje dobro ih obavijem kesama i oblepim lepljivom trakom. Onda isprskam auto nekim sredstvom za ciscenje ostavim da stoji 20-tak minuta i onda sve to lepo isprskam. Kod ovih elektricnih delova ne prilazim bas blizu sa mlazom vode vec sto ostane pored njih kasnije izbrisem sundjerom. Kada zavrsim pranje ostavim motor da se osusi na suncu sam jedno 2 sata i onda ga tek upalim.

Poslato: Sub Maj 10, 2008 12:47 pm
od Gost
.reli .je potpuno upravu ukoliko nemate kuci kompresor za vazduh da potpuno izduvate motorni prostor posle pranja onda ga treba ostaviti na suncu da se osusi prirodnim putem :cool :cool

Poslato: Ned Jun 01, 2008 9:22 pm
od jonicalfa
Ako bas ne mora da se pere bolje je da ostane tako, jer i pored zastite vlaga je vlaga, uvek mora vlazna para da se zavuce tamo gde joj nije mesto ili gde ne zelite da ode.A onda kapa, ruka, svecice, kablovi, bobina, komutator itd. A majstore samo takve cistunce cekaju, jer to ime je najlepsa para. Motor je sklop oko koga je nemoguce da nema bar malo prljavstine, osim ako niste iz okoline Sapca, jer automobili koji stizu iz tog podnevlja su apsolutno medicinski cisti, jer prosto je nemoguce auto star 15-tak godina po ovim nasim idealnim uslovima odrzavanja isprljati, ili nedaj boze da neki kamencic
da Vam izguli bar malo plasticne branike, jer ipak mi se vozimo evropskim putevima. Ljudi svi smo ljubitelji svojih krseva, jer ovde nema ni jednog sa autom mladjim od 5 godina, a u inostranstvu se takvi automobili smatraju...Prijatelji ovo je 2008. a mi smo stali u 90-tim
Slika
Slika

Poslato: Čet Jun 05, 2008 9:39 pm
od Gost
Ja sam pre 15 dana prao svoju alfu 155 i nema problema samo sam izolirao osigurace do akumulatora i sa mlazom creva od kuce problem samo u svecicama dok se voda osusi malo trokira dok zagreje i se osusi a predhodno ih dobro obrisao kolko sam mogao sundzerom i sve je bilo ok to je od mog iskustva sa pranjem motora i ja sam se bojao ali resio sam se posto je bio motor svrano necist .......

Poslato: Čet Jun 05, 2008 10:37 pm
od Gost
Ako se dovede motor do cistog stanja, dovoljno je jednom mesecno izdvojiti 20min i preci ga suvom krpom, prilikom rutinske provere, i naravno bice cist godinama, sem ako ne masti.

A za kamencice..., to zavisi od vozaca i stila voznje, ako se ljube kamioni i autobusi, kao i ganja auto svakakvim .shorovima., normalno je da ce biti ostecenja.