Stranica 1 od 3
Alfa 147, sta raditi?
Poslato: Uto Feb 05, 2008 11:38 am
od Driver_GT
Aj da postavim i ovde temu, posto u onom delu verovatno niko nece ni da odgovara, a i ovde sigurno gleda vise ljudi koji mogu konretno da pomognu..dakle, evo copy/paste samo da ne kucam opet
Hmm..ovako..da pocnem..da odmah razjasnim da sam svetan da je to .samo. dizel i da nije pravljen za trkanje. ok, kapiram to..ali...zanima me sta da uradim da poboljsam performanse? Ne kazem da mi je sad slabo, naprotiv, auto ide xtra, ali jednostavno hocu vise. Znaci zanima me sta raditi? Pored cipa za koji je misljenje bukvalno podeljeno 50-50, neki kazu da ubija motor, a neki da mu nista ne smeta, sta jos mogu uraditi? dali se moze ubaciti veca turbina? Ili sta drugo? Znaci treba mi ideja i okvirno koliko para? Gde to kod nas moze da se radi??
Voleo bi da zapocnem tako neki projekat, imam nesto para u startu, a posle ce se skupiti lako..
...
Poslato: Uto Feb 05, 2008 12:05 pm
od Markoni147
Da cip ne steti motoru, odnosno njegovim komponentama ne moze niko da me ubedi... Ljudi su sve komponente tog motora proracunali za snagu od 115 KS tako da svako dodatno opterecenje skracuje radni vek... Sto se nekog ozbiljnijeg tjuniranja tice bojim se da ne dodjes do cene za koju si mogao da kupis GTA... Pozdrav
Poslato: Uto Feb 05, 2008 12:13 pm
od Sasha
Ne steti, pogotovo ne na ovom motoru koji u razlicitim varijantama ima razlicitu snagu. Razlika izmedju ovog 1.9 sa 115 ks i onog od 150 je samo u chipu. Naravno dizel ne voli obrtaje i to je ona zackoljica kod povecanja snage chipom. Svi krenu da ga voste i onda je kriv chip kad se nesto desi. Sa pravilnim koriscenjem motoru se nista nece desiti

To bi bilo sve od tuninga dizela, sto kaze Markoni, skupi kintu i pazari nekog ozbiljnijeg benzinca.
Poslato: Uto Feb 05, 2008 12:15 pm
od Gost
Naravno da steti motoru ali pitanje je koliko i kako. Obicno se desava da ljudi kad cipuju dizela se popale ko budale i stiskaju ga non stop i vrlo brzo zakolju turbinu ili nesto drugo. Isto to bi se desilo i bez chipovanja. Cipovanje dizela je na losem glasu takodje i zbog raznih power boxova koji samo dignu turbinu.
Nije razlika samo u cipu izmedju 115 i 150. To je motor sa 16V i Mjet tehnologijom.
I ja se slazem da nema trkalice bez benzina.
Poslato: Uto Feb 05, 2008 12:21 pm
od starac vujadin
Neko okvirno pravilo je da ne treba izvlaciti vise od +30% na fabricku deklarisanu snagu kod dizela, a rezultati mogu biti od izvanrednih do losih... Drugo nista ne mozes da uradis. Stekaj pare pa kupi Guigiaro 156 20v Mjet od 175ks ako volis bezobrazno brze dizele...
Naravno, stoji i ono sto su prehodnici napisali o nacinu voznje, a to je osnovno sto se zaboravlja. Teranje dizela je kao teranje frigidne zene da vristi od uzivanja...moze, ali nevoljno.

Poslato: Uto Feb 05, 2008 12:27 pm
od Sasha
@Stilo A.
U pravu si za Mjet, slab sam sa dizelima

ali bez obzira na to, ovaj isti motor je i u stilu(dve ili tri varijacije na snagu) i u 147.
@Starac
Sto volim tvoja poredjenja

ovo ide u Interesantne rechenice na Cannonu

...
Poslato: Uto Feb 05, 2008 12:35 pm
od Markoni147
Drugar moj je na Stila JTD (115 KS) stavio cip. Posle toga je auto imao navodno 143 KS. Vozio ga je kao i do tad, dakle bez nekog arcenja ali kad mu treba zavrti ga do 4000. Odjednom su pocele da mu riknjavaju delovi na kolima, te crklo crevo od turbine, te otisao zamajac, te lamela... Uvalis su u troskove bez potrebe. Nije to ne znam kolika razlika u ubrzanjima da bi vredelo igrati se sa tim. Uvek je jeftinije da prodas tvoj auto, dodas kintu i uzmes 16V M-jet od 140 KS jer ona ide ozbiljnije od tvoje sa cipom.
Poslato: Uto Feb 05, 2008 1:15 pm
od Gost
http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=8061
ÄŚipovanje (malo glup izraz) JTD-a? naravno, što da ne.
Poslato: Uto Feb 05, 2008 1:46 pm
od Driver_GT
Hvala na odgovorima

Evo i ovde se dokazuje da su podeljena misljenja o cipu

Nisam neki naprzeni napaljenko, i stvarno mogu da se kontrolisem, ali mi povremeno zafali snage.. inace podatak da mi je prosecna potrosnja u gradu 6.2l po bordu sve govori kako vozim. Jednostavno, samo volim da znam da imam dosta rezervne snage kada mi dodje neki klinac sa lupam jugicem od 100ks..
sto se ulaganja tice, znaci samo chip? ne vredi nista vise...tako sam i mislio.. slazem se za benzince, ali i ovako kuburim sa gorivom, mogu da zamislim kako bi bilo sa benzincem, a plin ne mogu da ugradjujem jer sipam iskljucivo na jugopetrolovim pumpama, i dajem bonove, jer tako pravdam pare sa racuna firme, sto znaci da mi plin automatski opada..
Ne znam, razmislicu jos o chipu, a sto se tice jtd-a sa 140ks (i 150 u redizajniranoj 147 koja mi se bas ne svidja), to je motor sa 16v. I koliko ja znam, nije isti motor u stilu i ovaj..neko mi je to rekao, a ne znam ko? Ili mozda gresim..
Poslato: Uto Feb 05, 2008 1:53 pm
od kilson
Pogledati malo
iskustva sa strane.
Ta podeljena (negativna) mishljenja uglavnom dolaze od onih koji nisu ni radili chip... Vidim da je bilo problema sa zamajcem kod jednog engleza, tu preusmiri onaj ostatak novca namenjen za poboljshanje performansi.

Poslato: Uto Feb 05, 2008 2:44 pm
od Gost
A mene interesuje jesu li to Fiat-ovi motori u Alfi, ili Alfini u Fiat-u?!

Poslato: Uto Feb 05, 2008 2:54 pm
od Nigy
Driver_GT napisao:a plin ne mogu da ugradjujem jer sipam iskljucivo na jugopetrolovim pumpama, i dajem bonove, jer tako pravdam pare sa racuna firme, sto znaci da mi plin automatski opada..
Ima plina i na Jugopetrolovim pumpama (
link).
Poslato: Uto Feb 05, 2008 3:58 pm
od milosh024
Pozdrav!
Jedan od razloga zbog kojih je moj auto u ogasima je bas ova tema koja i tebe zanima.....pre ovog jtd-a sam vozio 1.8 TS (145).....dizel ide super, potrosnja na osnovu onoga sto pruza je super ALI....i uvek ima to ali, uvek ti dodje da nekako stisnes malo jace gas, pa ti posle krivo jer si svestan da se dizel ne vozi tako.....ja ga retko (citaj nikada) ne teram preko 4000 obrtaja ali imam subjektivni osecaj da mu ni nagla ubrzanja do tih 4000 ne prijaju.....a bilo bi mi stvarno zao da zbog sopstvene krivice teram auto kod majstora svakog meseca.......dilema ostaje =[
Poslato: Uto Feb 05, 2008 4:26 pm
od Gost
bojanTI napisao:A mene interesuje jesu li to Fiat-ovi motori u Alfi, ili Alfini u Fiat-u?!

Bice da su komplet fijatovi osim plasticnog poklopca. Pa zar 1.6 i 1.8 nemaju fiatove blokove, a alfine glave.
Poslato: Sre Feb 06, 2008 6:01 pm
od Gost
da li vredi stavljati K&N filter i neki drugi zadnji lonac radi performansi na 1.6 120 ks?!
Poslato: Sre Feb 06, 2008 6:06 pm
od Nigy
Filteri tog tipa pomazu samo ako si drasticno podigao snagu motoru nekim doradama, pa standardni protok vazduha nije dovoljan. Boljitak skidanjem zadnjeg lonca nije vredan pomena.
Obe prepravke ce ti samo promeniti zvuk.
Poslato: Sre Feb 06, 2008 6:18 pm
od Gost
a moze li od k&n filtera da mi crkne protokomer?!?! neki kazu da moze neki da ne moze...

Poslato: Sre Feb 06, 2008 6:24 pm
od Nigy
Pisano je vec ovde...
LM, problem je ulje koje se nanosi na tu vrstu filtera, koji u stvari zadrzava sitne cestice. Ako to ulje dospe do protokomera, a prirodni put je bas u tom smeru, dolazi do prljanja istog pa kazu cak i do ostecenja.
Poslato: Čet Feb 07, 2008 12:26 am
od Driver_GT
Ok..znaci definitivno .samo. chip.. svestan sam ja da je to dizel opet kazem.. al ono..ne bih bas da menjam auto opet, skoro sam ga uzeo, i taman doterao sve u savrseno stanje (oko trapova, motora i svega potrosnog).. tako da..za sada samo chip.. hvala na odgovorima u svakom slucaju, a ako u skorije vreme stavim (verovatno), pisem ovde utiske

Poslato: Čet Feb 07, 2008 4:34 pm
od Gost
danas sam bio u .cuvenom. bati na petrovaradinu koji kao ima sportske uspuhe... rekao mi je da ukoliko izvadim katalizator auto ce mi manje trositi a bolje ce ici...

jel to moguce?
Poslato: Čet Feb 07, 2008 4:49 pm
od Nigy
Ako je zapusen, da.
Cak i ako nije, neki mali boljitak bi trebao da postoji, pod uslovom da se ceo lonac zameni drugim bez katalizatora.
Poslato: Čet Feb 07, 2008 4:57 pm
od Gost
@Driver_GT
Nego drajveru, oćemo li do NS kod Gumetine na zanimaciju, ili negde ovde u BG? Jel si video one cene i ponude ovdašnjih ÄŚip-prepisivača?
Poslato: Čet Feb 07, 2008 5:20 pm
od Gost
jel to znaci da je srednji lonac ustvari i katalizator?!
Poslato: Čet Feb 07, 2008 7:14 pm
od Gost
Katalizator skini samo ako je umro. Ako ga skines, neces dobiti nista, a verovatno ces i izgubiti.
Poslato: Čet Feb 07, 2008 8:55 pm
od Driver_GT
Coha_V6 turbo napisao:@Driver_GT
Nego drajveru, oćemo li do NS kod Gumetine na zanimaciju, ili negde ovde u BG? Jel si video one cene i ponude ovdašnjih ÄŚip-prepisivača?
Moj drugi grad je ns

Tamo sam vise vikendom nego u bgu
Pazi..sto se mene tice, ja cu raditi sigurno cip kod curcica na bezaniji, tj tosinom bunaru. Tamo je 320e, ali mi je jedino pouzdano. Ima neki ms chip tuning, imaju i sajt valjda, traze mi oko 250e koliko se secam i mogu da biram raspon snage 20-35ks pojacavanja. Oni su iz zrenjanina i navodno sami skroz rade cipove. Ne bi se bas igrao sa tim, ne bi da rizikujem da mi vrisne ceo motor, tako da cu uraditi chip kod curcica, tamo je gomilu ljudi radilo, i ja do sada nisam cuo da je bilo problema..