Ne radi brzinomer na 145/155/146: Rešenje problema
Poslato: Ned Dec 07, 2008 11:16 pm
Brzinomer mi se u poslednje vreme ponašao malo čudno, tj. radi tek kad temperatura u kolima onako fino poraste, a do tada ili ne radi uopšte, ili skoči do 60 pa padne na 0 i sl. Pošto me to mnogo nerviralo, malo sam čitao servisno uputstvo i rešio da to sredim. Počeo sam negde oko 17h, već je bio mrak napolju, i snimio očajne fotke koje neću da postujem, ali popravka je vrlo jednostavna:
1. Skine se instrument tabla (odvrnu se dva imbusa u dnu table, povuče se malo prema sebi i gore i tabla je napolju)
2. Skinu se kontakti redom s desna na levo (ima ih 5, i svi su različite širine, nema šanse da se omaši pri vraćanju)
3. Okrenite zadnji deo table prema sebi, proverite da neki od pinova drugog po redu kontakta sa desne strane nije oksidirao. Ako jeste ošmiglajte ga i wd40
4. Pogledajte iznad kućišta brzinomera (beli okrugli plastični deo učvršćen sa 3 šrafa, ima Veglia-Boretti logo) i videćete trožilni kabl, crno zeleni, koji ima konektor na kraju i uboden je u ležište. Skinite ga samo tu iznad kućišta (mnogo će lako da ide, jer ako brzinomer ne radi ležište je popustilo, ultra kvalitetna plastika), ošmirglajte pinove i wd40, vratite da lepo legne i zalepite izolir traku preko.
5. Sklopite sve nazad.
Ovo traje 15 min max, meni je trebalo jedno 2h. Prvo sam vozio bez table sa unimerom pobodenim u kontakte da provalim koji pin dovodi napon na brzinomer, pa onda malo mudrovanja kako se taj signal dalje distribuira kroz instrument tablu.
Pošto mi je imbus ispao negde unutra, rasklopiću opet za neki dan pa ću da slikam sve ako ovo nije bilo dovoljno jasno.
1. Skine se instrument tabla (odvrnu se dva imbusa u dnu table, povuče se malo prema sebi i gore i tabla je napolju)
2. Skinu se kontakti redom s desna na levo (ima ih 5, i svi su različite širine, nema šanse da se omaši pri vraćanju)
3. Okrenite zadnji deo table prema sebi, proverite da neki od pinova drugog po redu kontakta sa desne strane nije oksidirao. Ako jeste ošmiglajte ga i wd40
4. Pogledajte iznad kućišta brzinomera (beli okrugli plastični deo učvršćen sa 3 šrafa, ima Veglia-Boretti logo) i videćete trožilni kabl, crno zeleni, koji ima konektor na kraju i uboden je u ležište. Skinite ga samo tu iznad kućišta (mnogo će lako da ide, jer ako brzinomer ne radi ležište je popustilo, ultra kvalitetna plastika), ošmirglajte pinove i wd40, vratite da lepo legne i zalepite izolir traku preko.
5. Sklopite sve nazad.
Ovo traje 15 min max, meni je trebalo jedno 2h. Prvo sam vozio bez table sa unimerom pobodenim u kontakte da provalim koji pin dovodi napon na brzinomer, pa onda malo mudrovanja kako se taj signal dalje distribuira kroz instrument tablu.
Pošto mi je imbus ispao negde unutra, rasklopiću opet za neki dan pa ću da slikam sve ako ovo nije bilo dovoljno jasno.