Stranica 1 od 2
Alfa 75: Spu
Poslato: Čet Apr 19, 2007 11:59 pm
od Dora
Jeni ka
Poslato: Pet Apr 20, 2007 12:08 am
od TOXON
Pridjes levoj strani skines tocak,sponu,malu sponicu za balans stanglu i odvojis kuglu na donjem ramenu zatim sa kanapom uhvatis gornje rame i povuces ga na gore i zavezes za haubu!
Sad ti je donje rame skroz slobodno i stoji na dva srafa koji ga drze pricvrscenog za sasiju,odvrnes njih (ako bog da srece i zdravlja da nisu zapekli) ako ih odvijes obelezis poziciju i cekicem (vecim) je izudaras ka prednjem braniku da seidje sa nutova,podignes je na gore za jedan zub i to je to! Mrzi me da ti pisem postupak u nazad za sklapanje!:lool:
Ima i jos malo finiji tuning ali onda bi trebala cela torzija da se izvadi napolje ali to ne bi zeleo da probas veruj mi!
Ako treba pomoc,javi tu sam!
Poslato: Pet Apr 20, 2007 12:15 am
od Dora
Tenk ja... Po onom crte
Poslato: Pet Apr 20, 2007 12:16 am
od ljube-kugla
nema nigde slika ali zato ima odjasnjenja koje me mrzi da trazim,lakse mi je da napisem ponovo,sa donje strane auta na uzduznim traverznama sa leve i desne strane motora imaju po dva srafa mislim da je za kljuc 19,odviju se matice ali pre toga podici auto,znaci odviti matice i malo razdrmati uz wd sprej,otkaciti amortizer sa viljuske da srafa M8,otkaciti balans stanglu ako ne ide sa matice onda samo svuci a da silen blok ostane bez grejanja,obeleziti,najbolje korektorom gde je stajala torzija,omanji cekic do 2k,i udri po viljusci duz torzija prema napred,ali ne bi bilo lose izvuci one srafove koji stezu viljusku sa karoserijom,da bi viljuska isla napred,torzija je nabijena oko 5-6cmm u viljusku i spustiti za jedan zub,dovoljno je,i onda sve to vratiti nazad i preci na drugu stranu i raditi istim postupkom,najbolje se radi uz drustvo pa na smenu tuci cekicem po viljusci,posto malo zapekne,sretan rad
Poslato: Pet Apr 20, 2007 12:19 am
od ljube-kugla
da zaboravio sam da otkacim i kuglu,mada sam ja otkacinjao i gornju kuglu i sponu da mi ne smeta glavcina
Poslato: Pet Apr 20, 2007 12:24 am
od TOXON
ljube-kugla napisao:leve i desne strane motora imaju po dva srafa mislim da je za kljuc 19,odviju se matice ali pre toga podici auto,znaci odviti matice i malo razdrmati uz wd sprej
Ja sam ih sa desne odvio sa dva prsta i na desnoj zavrsio za 20-30min ali zato leva 6 SATI ma ni da cuju busio sam ih sa burgijom od 5mm pa do 11 dok nisu pukli onda ih onako bez glave nabio prema motoru skinuo viljusku i opet lupaj po njima ovaj jedan do vozaca nekako i sisao ali ovaj prednji ni da cuje,brener sam ostavio kao poslednju soluciju i isplatila se na kraju!
Ustvari problem je sto on u toj rupi u sasiji ima jedan kockasti profil koji ustvari drzi viljusku na tim srafovima za sasiju!
Poslato: Pet Apr 20, 2007 12:35 am
od Dora
Kad ne poma
Re: Spu
Poslato: Pet Apr 20, 2007 1:23 am
od Gost
[quote="Dora"]Pridje
Poslato: Pet Apr 20, 2007 7:42 am
od ljube-kugla
od prilike ispadne da nije nista tesko ali treba cetvorica jakih,i mnogo volje,kad se spusti auto,prednji tockovi odu u ogroman minus,pa ako nema servo zaboravi motanje,prvi krug nekako a drugi nikako,i obavezno je stelovanje trapa
komentar
naguzis se onako-pa na posao,to mi je rekao drugar,jednom prilikom kad je dosao da me obidje,i naravno nesto mu je trebalo,drugacije se ne seti ni da nazove,i kaze bar da si zensko da te ufatim za guzu
Poslato: Pet Apr 20, 2007 9:41 am
od superfly tnt
2 dora: na taj nacin ces moci samo na prednjoj vilici spustit za jedan zub. to je oko 6 cm i amortizeri ti nece igrat to, ako su serijski. btw tokyo je zaboravio reci da moras i odsarafit amortizer sa vilice da bude potpuno slobodna. balans stangu netreba dirat, jer se radi istvremeno obje strane. i VAZNO je mjeriti!! ja cu sebi ovako napravit. kad sve maknem sa vilice, tj kad bude slobona, izmjerit cu koliko ima do ruba blatobrana. pa cu dic za jjedan zub opet izmjerit. kad izbijem torzionku namjestit cu tako da dbijem vilicu izmedju te dvije vrijednosti, ili mozda malo prema gore. to bi trebalo bit oko 3-4 cm
sto se tog radapcigera tice moze se i napravit. ako jnetko zna radit evo i nacrta

Poslato: Pet Apr 20, 2007 3:56 pm
od Dora
Ovaj auto je dignut pa ?u spu
Poslato: Pet Apr 20, 2007 11:33 pm
od TOXON
[quote="Dora"]Kad ne poma
Poslato: Pet Apr 20, 2007 11:39 pm
od superfly tnt
prvi puta je muka skidat ali nikad nisam koristio brenner. zato sada kad skidam samo pogledam maticu, kazem sezame otvori se i eto je dole. (svi sarafi sa drot cetkom strucno obradjeni, oprano u benzinu, namazani vazelinom), sad nedavno sam spustao auto i mislim si , joj opet kuglu izbijat, bice lupanja, susjedi ce me prijavit. uzmem cekic spreman da posteno opalim po rukavcu i jadna kugla se uplasila i ispala prije nego sam udario, ali je bilo kasno, poslije sam joj se ispricao. ipak drzi vec 180000km, sumnjam da je iko mijenjao.
Poslato: Uto Maj 13, 2008 9:18 am
od kilson
Meni torzije poispadashe lagano takodje - uplashile se Tokyo-a.
Malo sam modifikovao naslov teme, poshto mi je muka da surfujem po 75 stranica a ponekad mi je bitno naci podatke itd...
Evo interesantnog low budget reshenja za utvrdjivanje balans stangle. Ovo cu verovatno odraditi soon.
Micke napisao:Move the attachment point on the control arm outwards.
In the original setup where the attacment point is 190 mm from the inner axle and the length of the control arm is 315 mm, only 36% of the AR bar stinness actually reaches the wheel.
Moving the attachment 10 mm outwards increases the effective stiffness by 11%. A 3 cm movement by 34%. 5 cm 60%. I'm sure you get the point by now.
The effect is in practice even bigger as the flexing of the bushes and fastenings are relavively smaller.
Poslato: Uto Maj 13, 2008 9:25 am
od superfly tnt
a kako ces to izvest?
Poslato: Uto Maj 13, 2008 9:39 am
od kilson
Ce da vidim, brzo sam chitao pa sam mislio da je samo dodao dodatna kachenja za balans shtanglu.

Poslato: Uto Maj 13, 2008 9:59 am
od superfly tnt
cini mi se neizvedivo a i malo mu ne stima proracun. udaljavanjem si povecao silu na balansstangu a bogami i hod. krutost stange ostaje ista.
edit:aha kuzim sta oce rec. ima logike ali kako pomaknut onaj pipak na koji se kaci spona stange, ostaje i problem sto ce stanga biti malo kratka ili ce spone bit pod kutem.
Poslato: Uto Maj 13, 2008 10:22 am
od kilson
Da, regularan silent nece raditi dobro zbog ugla koji se javlja na sponi. Verovatno je ubacio uniball. Mislim da cu ipak samo ugraditi dodatno kachenje za balans shtanglu blizhe tochkovima.
Imash li mozhda sliku spreda dela balans shtangle i stabilizatora (spone)? Sinoc sam menjao silente na stabilizatorima pa me zanima da nisam zeznuo ugao pri vracanju... Ili jednostavno vidi da li idu u minus ili plus.
Edit vezano za kachenje:
Sistemom poluge se dobija veci uticaj shtangle na tvrdocu - nadjoh slichicu na AlfaBB.
Poslato: Uto Maj 13, 2008 1:19 pm
od superfly tnt
kako mozes ista zeznut?
e da osim ako nisi spone okrenuo naopako, stangice su navarene pod kutem na prstenove.
Poslato: Uto Maj 13, 2008 1:57 pm
od kilson
superfly tnt napisao:...e da osim ako nisi spone okrenuo naopako, stangice su navarene pod kutem na prstenove.
To ti pricham, znachi ipak idu u minus - odlichno!

Poslato: Uto Maj 13, 2008 3:35 pm
od superfly tnt
onaj prsten sta je pod kutem navaren na stangicu ide gore .
Poslato: Uto Maj 13, 2008 3:46 pm
od kilson
Pa ne znam... Deluje mi da se dobije isto ukoliko ih stavim unakrst i okrenem za 180 stepeni.

Poslato: Uto Maj 13, 2008 3:54 pm
od superfly tnt
ako ide u minus mora tako bit. ako okrenes obrnuto onda ce ti nagib biti prema napred ili iza. recimo ko maska od ajkule ili ko novi peugeot 207, zavisi kako okrenes.
ali kad bolje razmilsim mozda mi se i savila od silnih zavoja
ma stavi kako god ionako ce silent popit ako je malo nahero.
a vid' ovu sta se zajajila

Poslato: Sre Maj 14, 2008 12:10 am
od kilson
Uh bre! Od chega ti je ta spona - od zhvake?
Gledah ih danas i jednu sam ipak morao preraditi jer se dobijaju neki kretenski silent blokovi. -Kretenski u smislu, jedan je predvidjen za donji deo a jedan za gornji - ne mozhe obrnuto jer onda zazori prave problem...

Poslato: Sre Maj 14, 2008 12:14 am
od superfly tnt
savila se stanga jer stup nije bio od zvake
