Alfetta 158/159

Ikone na točkovima. Šampioni na stazama.
Saznajte kako su se kovali trkački geni.
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Alfetta 158/159

Sub Nov 15, 2008 7:40 pm

By dekideki

Kad je zastava oznacila pocetak prvog svetskog sampionata F1 13. maja 1950. u Silverstonu, uveliko se znalo ko ce prvi preci liniju finisa. Alfa Romeo 158 je time samo nastavio trogodisnju dominaciju na svetskim trkalistima. Jedna "Alfeta" ("mala Alfa", zbog svog kompaktnog dizajna) ostavila je konkurenciju dva kruga iza.
Slika
Ono sto je bilo najneverovatnije je da je pobedio auto dizajniran 13 godina pre toga. Kad je nacisticka vlada sve napore ulozila u auto-trke, naravno da je imala uspeha zbog neverovatnih stredstava, strucnjaka i tehnologije za to vreme. Ostale nacije nisu mogle da isprate nalet novih tehnologija. Italija okrece ledja Gran-pri kolima i pocinje sa proizvodnjom automobila za "Voiturette" klasu, koja je slicna danasnjoj Formuli 2 ili Formuli 3000. Gioacchino Colombo dizajnira novu Alfu Romeo 158 ("15" od 1.500ccm a "8" od 8 rednih cilindara) za Alfa Romeo i njenog sefa Orazio Satta-u.
Slika
Redni osmak sa superpunjacem je postizao skoro 200bhp na 7.000rpm. Motor je imao kompresor tipa Roots koji je obezbedjivao nadpritisak od 17.6psi i dve bregaste osovine. Blok motora je bio izliven od magnezijuma i sto je bilo jos neobicnije za to vreme, bio je iz dva odvojena dela spojena zajednickom glavom. i ostali vitalni delovi su bili od istog materijala. Radilica je proizvedena od hrom-nikl materijala, pa je ceo motor imao masu samo 165kg.
Slika
Villoresi i Biondetti su bili najbrzi (1-2) na prvoj trci u Livornu 7. avgusta 1938, ali su ipak stvari pretile pogorsanjem. Italijanima se blizila Velika nagrada Tripolija 1939, najvaznija trka u internacionalnom kalendaru. Pravila su izmenjena i trka se vozila u Voiturette klasi kako bi se onemogucilo Nemcima da ucestvuju. Ono sto Italijani i organizatori nisu znali je da je MB tajno razvio Voiturette auto - W165. Nemci su dosli u Libiju sa dva auta i uzeli dva prva mesta, dok su se Alfe jako namucile dok su pokusavale da pariraju nadmocnim "nemcima".
Slika
Dosao je Drugi svetski rat i prekinuo trke dugih 6 godina. Legenda kaze da su tri Alfete bili skrivane u fabrici sira na severu Italije. Prva posleratna trka se odrzala u Parizu 1946, po novim, "Formula Libre" pravilima. Iako prepravljene na brzinu, Alfe kojima su upravljali Farina, Trossi i Varzi su pobedjivali u svim trkama do kraja godine. Modifikovan 158 je tada imao 254bhp.
Slika
1947 su uvedena nova pravila u premijer klasi trka koju su prvi put nazvali "Formula 1". Alfete su prepravljene jos jednom i prvi put su postale Gran-pri automobili. Modifikacije su oznacavale kola kao 158/47 i donele su snagu motoru od preko 300bhp. Ipak, napredak je nakratko bio zaustavljen kada je Varzi 1948, na Velikoj nagradi Svajcarske, vozeci do maksimuma, izleteo sa klizave staze i poginuo. Nova kola su spremljena za ponovno otvaranje Monze i Wimille, Trossi i Sanesi su zavrsili na podijumu (1-2-3).
Slika
Pred kraj godine, Wimille, jedan od najvecih vozaca tih godina, poginuo je na treningu u Juznoafrickoj republici. Trossi je potom umro u bolnici od raka. Ovaj nesrecni splet okolnosti je izazvao Alfinu apstinenciju u 1949.

1950 upraznjena mesta u timu popunili su cuveni "3F" (Farina, Fagioli i Fangio). Kola su poboljsana jos jednom i sada su imala snagu od 350bhp na 8,600rpm! Alfe su osvojile Silverston nastavljajuci pobednicki niz na svih sest trka te sezone (sem Indijanapolisa). Alfa je pobedila i na svih 5 nesampionskih trka odrzanih te godine. Farina je krunisan u svetskog sampiona te godine tesno pracen po bodovima od Fangio-a i Fagiolli-ja.

Pred kraj 1950, Alfa 159 se pojavljuje. Ovaj put, maksimalno radizajnirana i modifikovana 158 - prelazak na de Dion princip oslanjanja na zadnjoj osovini. Povecani su i kapaciteti rezervoara potrebnih za novu snagu motora od neverovatnih 420bhp na 9,600rpm!

1951. Alfa je dozivela prvi poraz, od Ferarri-ja 375 kojeg je vozio Frolian Gonzalez, i tako prekinula sampionski niz od 27 dobijenih trka. Ferarri je dobio jos dve trke, ali je Fangio uspeo na kraju sezone da postane sampion! Alfa je proizvela 159M (Maggiorata = prosirena) model sa pojacanim ramom i konzolom iznad sina rama.

Tada je Alfa, zahvaljujuci superpunjacu i visokim obrtajima, dosegla potrosnju od 170l/100km pa je postalo neophodno da se dva tri puta dopunjuje tokom trke za razliku od 4.500ccm motora koji su mogli da izvuku celu trku. problem je bio u koncepciji koja je koristila nesagorelo gorivo za delimicno hladjenje unutrasnjih delova motora.

razvoj Alfe je dosegao svoj vrhunac, sva sredstva su na kraju iscrpljena, i na kraju je jedna divna trkacka prica privedena kraju.

Car: Alfa Romeo 158
Engine: 8-Cylinder In-line
Maker: Alfa Romeo
Bore X Stroke: 58 X 70 mm
Year: 1950
Capacity: 1,479 ccm
Class: Formula 1
Power: 350 bhp at 8,500 rpm (425 bhp at 9,300 rpm (1951))
Wheelbase: 98.6 in
Track: 50 in front, 52 in rear
Notes: Total weight 1,565 lbs
Tires: 5.50 x 17, 7.00 x 18 rear

*prevedeno sa Interneta od strane moje malenkosti.
Korisnikov avatar
alfaholic
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05.
Lokacija: Pancevo
Postovi: 1121
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:16 pm

Re: Alfetta 158/159

Sre Jan 07, 2009 12:59 am

... 6195070339
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Alfetta 158/159

Pet Jan 09, 2009 1:05 am

kopce(osiguraci) na haubi nisu original :grin: :grin: :grin:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Blade
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 TI (Chadjava)
Alfa Romeo 156 V6 SP2 '02
Alfa Romeo 33 Veloce `88
Alfa Romeo 33 Permanent 4
Alfa Romeo 166 3.2
Ex: Alfa Romeo 33 S2 QV `89 part car
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SP3 '01
Ex: Alfa Romeo 33 S3 part car
Ex: Alfa Romeo 33 S2 1.7 QV part car
Ex: 33 S1 1.3
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 1841
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 2:14 am

Re: Alfetta 158/159

Pet Mar 20, 2009 1:51 am

E sad i ti trazish dlaku u jajetu :D
Fenomenalna je. :clapping:
Jednom alfa uvek alfa !!!
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: Alfetta 158/159

Čet Feb 17, 2011 9:51 pm

evo je original originala, sa sve plocicom 158 na kojoj su prepravili 8 u 9 :good:
Slika

*dopunska informacija za pritisak nadpunjenja, 17.6psi = 1.17bar
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: Alfetta 158/159

Pet Mar 11, 2011 8:44 am

[youtube]g1yP4xUXfFY[/youtube]
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Alfetta 158/159

Pet Mar 11, 2011 9:41 am

:shock: :shock:
Kakav zvuk..... :love: :love: :arflag
Sta li se ljudi nagrdilo na ovaj auspuh. hahaha hahaha
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
zen
Garaža: Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Lokacija: Philly NYC Bgd
Postovi: 682
Pridružio se: Pet Sep 25, 2009 1:58 pm

Re: Alfetta 158/159

Sub Okt 25, 2014 2:30 am

Par mojih slika Alfe 158 iz Ferrarijevog muzeja, proizvedena 1937. godine za trke klase "Corsa 1500" tako da ima 1479cc i 195 konja na 7200rpm. Auto je dizajniran i napravaljen od strane Scuderia Ferrari u Modeni uz pomoć inženjera iz Alfa Romea, a po savetima Gioachino Colombo-a. Prva trka na kojoj je debitovala bila je "Coppa Ciano" u Livornu 31. Jula 1938. godine, gde je osvojila prvo i drugo mesto sa vozačima Emillio Villoresi i Clemente Biondetti.

Slika

Slika
There's nothing wrong that $100 won't fix.
Korisnikov avatar
Ognjen_HN
Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
Lokacija: Herceg-Novi
Lokacija: Herceg-Novi
Postovi: 2058
Pridružio se: Pon Maj 21, 2012 1:27 am

Re: Alfetta 158/159

Sub Okt 25, 2014 12:34 pm

Zen je wikipedia za Alfu :D svaka cast ! :)
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI! :)
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: Alfetta 158/159

Čet Mar 05, 2015 9:43 pm

[youtube]c-hJ1DV2jCU[/youtube]

srednja pedala je gas, desna kocnica :)

Povratak na “Alfa Romeo Classico”