Stranica 1 od 2
Termodavac!
Poslato: Ned Maj 28, 2006 2:32 am
od Gost
Znaci normalna radna temperatura motora je oko 65 stepeni, ali u malo vecoj guzvi, stani-kreni popne se na 90 i tu se ukljucuje ventilator!
To mi je malo glupavo, jel moze da se zameni taj termodavac sa nekim koji se ukljucuje na 80 stepeni, ili mozda jos pre da uvek drzi tu temperaturu daleko od crvenog?!
Re: Termodavac!
Poslato: Ned Maj 28, 2006 3:21 am
od Gost
bojanTI napisao:Znaci normalna radna temperatura motora je oko 65 stepeni
Netacno!
Neispravan sistem hladjenja.
bojanTI napisao:jel moze da se zameni taj termodavac sa nekim koji se ukljucuje na 80 stepeni
Moze, ja sam kod mene stavio sto ukljucuje na 82 ili 84 stepena....
Poslato: Ned Maj 28, 2006 8:22 pm
od Gost
Pa cekaj kako neispravan?! To je tako kad vozim umereno i nocu, kad ne stajem na semaforima onda je temperatura tacno izmedju 60 stepeni i sledece crvene koja oznacava 70 jer je sledeca bela 80, znaci 65!
E sad cim uletim u neku guzvu, i preko dana kad je toplo i po gradu, popne se na crvenu iznad 80 sto znaci da je to 90 stepeni! Tu mi se i ukljucuje ventilator!
A gde si nasao taj, jel to original za Alfu ili neki koji odgovara?!
Poslato: Ned Maj 28, 2006 9:30 pm
od Gost
To je ucestao problem sa alfama, puno vlasnika zaista i misli da je to projektovana radna temperatura. Termostt otvara na 88C ili 84C zavisno od verzije motora Tako da je radnoa temperatura na 90C odnosno na sredini cajgera kao sto je i uobicajeno. Svako ostupanje od iste znaci ubrzano habanje i skracuje vek masine, sad u kom stepenu to je drugo pitanje, ako je kvalitetno ulje dobro podmazuje i na nizoj temperaturi od projektovane. Tebi dakle termostat pocne da otvara vec na 63-63C i omogucava protok rashladne tecnosti kroz hladnjak tako da dok ima protoka vazduhe (auto ide) temperatura tu stoji. Kad pocne guzva i semafori manje je strujanje vazduha pa nema sta hladnjak da rashladi, tad se ceo sistem (celokupna rashladna tecnost) greje do temperature kada se ventilator ukljucuje 95-100C i spusta momentalno do 90C.
Ja sam imao taj problem i resio ga zamenom termostata ali kratkotrajno iako je zamenjena i kmpletna rashladna tecnost, imam utisak da je ponovo poceo da otvara rano ali sad oko 75C pa sam batalio dalje zezanje sa tiem racunajuci da cu sledeci put mozda jos gori termostat kupiti

Inace sa dolaskom toplijih dana sve se normalizovalo i tamperatura stoji (bar u gradu, nisam proveravao na dalje) na 90C.
Ne bi bilo lose da zamenis termostat cena je oko 30EUR + 5EUR za zamenu. Samo ima dosta proizvodjaca na trzistu pa ti je najbolje da se raspitas kod nekog sa vise iskustva koji su se najbolje pokazali. Mozes pogledati i iskustva inostranih vlasnika na
http://www.alfa156.net forumu.
Poslato: Ned Maj 28, 2006 10:07 pm
od Gost
Hej citao sam ovo sto si napisao tri puta i ne razumem, mozda sam glup... :freak:
Ja sam se ustvari pozalio sto mi temperatura ide cak do 90 stepeni, jer po nekoj mojoj logici to ne bi trebalo tako da bude!
Mislio sam da je dobro da ona bude na 70-80 i da nije bas najbolje da predje tu .granicu.!
Sad koliko sam shvatio iz toga sto si napisao, to nije dobro i da je normalna radna temperatura oko 85-90 stepeni i da je tada najbolje podmazivanje i tu ulje najbolje .radi.!
Ako je tako onda ja ne moram nista da diram, samo me interesuje sta se desava sa mojim motorom kad vozim nocu i temperatura stoji tamo negde na 65-70?!
Poslato: Ned Maj 28, 2006 10:49 pm
od Gost
I ja sam imao iste nedoumice sa termostatom na mojoj 156-ici. I cak su mi u AMAG-u potvrdili da je na otvorenom normalna radna temperatura 70C-75C po cajgeru, a u gradu 90C, kao sto mozes videti ovde
radna temperatura 156-ice. Ali ono sto sam uspeo doci do podatka je da pokazivac temperature u nizim temperaturama zna itekako da laze, dok pri 90C otprilike pokazuje tacnu temperaturu. A to su potvrdili ljudi tako sto su kacili komp i merili temperaturu sa termostata i uporedivali je sa onim sto pokazuje cajger. Zato je i tebi najjednostavnije da nakacis komp i ocitas temperaturu i vidis da li imas problem ili ne.
P.S. Ja sam mislio da cam picajzla sto se tice auta ali ti si me presisao uveliko

:cooldude1:
Poslato: Ned Maj 28, 2006 11:37 pm
od Gost
Utesi se prijatelju ako ti je tako lakse!

:badteeth1:
Znaci da je normalna temperatura ipak na 90 a ne na 60-70 kako sam ja mislio...
Znaci li to da sve dok ne dostigne onih 90C vazi ono pravilo:.Ne gazi ga dok je hladan., jer prakticno i na 70 je nedovoljno zagrejan, ili ?!
Poslato: Ned Maj 28, 2006 11:49 pm
od starac vujadin
Ne, to ne znaci to jer ce temperatura na otvorenom putu da ti bude na 70 sve vreme, a to ne znaci da masina nije zagrejana. Masina je zagrejana kada je zagrejano ulje, a ne voda.
O temperaturi vode kod Alfe imas sve lepo objasnjeno na
http://www.alfa156.net. A i @Bigfoot je svojevremeno otvorio tu temu, pa smo se diskutovali o tome. Sve u svemu nemas o cemu mnogo da se brines...
Poslato: Pon Maj 29, 2006 8:43 am
od Gost
upravo tako...
kod mene je slicna situacija, laze pokazivac temperature... uzivaj bojane!
Poslato: Pon Maj 29, 2006 11:37 am
od Gost
Imao sam isti problem na 33. Garantovano je oti&šao termostat. A to sa laganjem meracha je pricha za malu decu. Ako na mom 15 godina starom autu merach i dalje radi bez gre&ške, te&ško da neki noviji može da laže i to čitavih 15-20 stepeni. Juče sam proveravao na autoputu i temperatura je uvek oko 82 bez obzira na brzinu. Naravno, termostat je zamenjen pre par meseci i to je drugi u poslednjih 5 godina.
Poslato: Pon Maj 29, 2006 12:16 pm
od Gost
p.s. ja sam malo dete...

Poslato: Pon Maj 29, 2006 1:12 pm
od Nigy
Bitno je da auto ne prokuva.
Malo je off topic, ali toplo savetujem ugradjivanje dodatnog prekidaca za ventilator, pa kada se zeli rashladiti masina, kresne se prekidac. (obavezno neki sa diodom da se ne zaboravi u ON polozaju)
Poslato: Pon Maj 29, 2006 3:02 pm
od Gost
Pa ja sam hteo da zadrzim tu temperaturu na 70 a sada koliko vidim treba jos i da je dizem!
Ma ne pravi mi to nikakve probleme, nego sam hteo radi preventive da drzim tu temperaturu sto dalje od kuvanja!
Nego jos nesto me interesuje, sta je termodavac a sta termostat?!
Termodavac je valjda onaj na hladnjaku mali sto ukljucuje ventilator, a termostat je onaj sto zatvara i otvara ventil koji pusta tecnost u hladnjak!
E sad ako mi je riknuo termostat onda je problem sto je on ostao otvoren i stalno tecnost kruzi kroz hladnjak, rezultat je sto se sporije greje, tek kad je malo guzva u saobracaju...
Je li tako?!
Poslato: Pon Maj 29, 2006 4:41 pm
od Player
Tako jeeee
To je izgleda normalna stvar. I ja sam se brinuo dok nisam prochitao sve shto sam mogao naci. Kad je bash toplo i kad divljam temp. mi je 90, a na autoputu ili chak normalna vozhnja po gradu temp. mi je oko 70....
Tako da lepo sachekash da dodje do 70, pa onda josh dva minuta vozish normalno i onda GAS GAS GAS do 90 stepeni

... kad se ohladi ponoviti postupak

shalim se naravno, ali znam .nekog. ko tako radi

Poslato: Pon Maj 29, 2006 6:38 pm
od Gost
Ako na termostatu pise 84C ili 88C znaci da na toliko otvara sistem +/-2C i to je projektovana radna temperatura. Ako na otvorenom stoji na 75 znaci da je tad term. poceo da otvara i da rashladna tecnost tece krtoz hladnjak pa tu i stoji radna temperatura. U gradu nema sta da hladi hladnjak kad stojis tako da temperaturea naraste do 95-100C kada se pali ventilator, tome isluzi inace, da uspostavi protok vazduha kad auto stoji. Tako je u teoriji barem. Cim hladna tecnost iz hla;dnjaka udje u motor snizi mu temperaturu ispod 88 i term. zatvara sistem, dakle tu se odrzava temperatura.
Triper na 156-ici je po meni jedan vod iz termostata ka kucistu leptira koji je stalno otvoren (otvor za crevo je na kucistu termostata pre samog termostata), sluzi kako sam saznao da zimi greje leptir da se na otvorenom ne zaledi, tu termostat ne postoji pa je protok stalan i time se postize efekat kao da je stalno delimocno otvoren i objasnjava zastoj u porastu temperature na nekih 75C.
Ja se tesim time da temperatura rashladne tecnosti i ulja nije ista te da kvalitetno ulje dobro podnosi temperaturne raazlike, menjam ga na oko 4k pa mi je malo lakse. Kao sto neko rece opasno je kad se pregreje a 90-98C u letnjoj gradskoj guzvi je normalno po meni. Ako nista drugo bar ventilator ne laze i pali se na 95C. Dakle na toj temperaturi tacno meri.
Ono sto su na alfa156.net napisali je tesko proverljivo u praksi a meni i tesko za poverovati. Kako se svi zale na jedno te isto bice da je problem u onom vodu do kucista leptira koji opet napominjem nije prisutan na svim modelima, cak se i u manual-u pominju oba resenja, moguce da se razlikuju u zavisnosti za koje je trziste radjen automobil.
Poslato: Uto Maj 30, 2006 2:13 am
od Gost
I ja imam vod prema kucistu za leptir gasa pa mi temperatura na otvorenom putu stoji na oko 82-85 stepeni. Naravno posle promene termostata. Pre promene je na otvorenom putu temp. bila oko 70 stepeni

....mozda ovo nekom nesto govori, ali da ne ulazimo u dalju raspravu
Termodavac mi je fabricki palio ventilator na 96 stepeni, e sad caka je da je on postavljen na kraju hladnjaka, znaci voda prvo prodje kroz hladnjak, razmeni temperaturu i onda dolazi na termostat. Automatski znaci da je u trenutaku kada termodavac pali ventilator, temperatura na samom motoru 100 stepeni. Meni se ovo nije svidelo tako da sam skinuo fabricki termodavac i zamenio ga nekim sto pali na 84 stepena, tako da sam za rezultat dobio da mi se ventilator pali na nesto manje, ili oko 90 stepeni motora. Mozda ce ventilator ili rele ili termodavac nesto krace da traju, ali koga jos to briga
Termodavac nasao u prvoj radnji autodelova, i pre godinu dana ga platio 200-250 din

Mislim da im je navoj standardan.
Samo ovi fency-shmency sto imaju klimu ne mogu ovo da iskoriste, jer imaju dvostepeni termodavac

Poslato: Uto Maj 30, 2006 3:08 pm
od Gost
Dvostepeni?!
Ma meni drzi temperaturu na 60-62 stepena, kako god da vozim! Sinoc se izludujem da bi ga kao zagrejao, ma nema sanse on stoji tamo i ne mrda! E jedino kad ga pustim da radi na leru onda dodje do 90 i opet se vrati kako krenem! Ako nista drugo ceo sistem radi dobro!
Ne bi bilo lose da zamenis termostat cena je oko 30EUR + 5EUR za zamenu. Samo ima dosta proizvodjaca na trzistu pa ti je najbolje da se raspitas kod nekog sa vise iskustva koji su se najbolje pokazali.
Hmmm, bilo bi lepo da je tako ali su mi rekli u AMAG-u da je termostat 6000 dinara!
Poslato: Uto Maj 30, 2006 3:22 pm
od Gost
bojanTI napisao:Dvostepeni?!
Da, prva brzina ventilatora se pali recimo na 95 stepeni ili kad ukljucis klimu, druga brzina je kad temp. dodje do 100 stepeni. Temperature sam otprilike naveo.
bojanTI napisao:
Ma meni drzi temperaturu na 60-62 stepena, kako god da vozim! Sinoc se izludujem da bi ga kao zagrejao, ma nema sanse on stoji tamo i ne mrda! E jedino kad ga pustim da radi na leru onda dodje do 90 i opet se vrati kako krenem! Ako nista drugo ceo sistem radi dobro!
Ovo je sve samo ne dobro. Voznja sa podhladjenim motorom dovodi do ubrzanog habanja celog motora. Ajd sad kad je leto pa i nije toliko strasno, ali zimi ce da bude.....
.Neko. je na forumu napisao da 1 km voznje sa podhladjenim motorom dovodi do habanja koje je jednako 100km voznje na radnoj temperaturi - manje vise
bojanTI napisao:
ali su mi rekli u AMAG-u da je termostat 6000 dinara!
Zaobidji Amag, za prosecnu uslugu i nepostovanje rokova, naplacuju extra visoke cene + se jos ugrade na delove.
Poslato: Uto Maj 30, 2006 5:58 pm
od Gost
Zvao sam Ricambi iz Zemuna i tamo je od 2000-3000 dinara ali nije original!
E sad vredi li uzeti taj, i mogu li ja sam da ga promenim?!
Poslato: Uto Maj 30, 2006 6:45 pm
od Gost
@ Nikola
Moje iskustvo sa AMAG-om je ama bas totalno suprotno od onog sto si naveo, osim sto imaju jaku cenu. Ali kvalitet mora da se plati.
@ Bojan TI
Ja dok sam imao floridu, sam sam promenio 3 termostata i ni jedan nije valjao. Onda sam auto odvezao kod majstora koji zna gde kupiti pravi (originalni) deo, i onda je resio moj problem. Moje misljenje treba je da treba bezati od neoriginalnih delova, a Turske delove necu ni da spominjem

, ko djavo od krsta.
Znas onu ko ne plati na drinu, plati na cupriji

Poslato: Sre Maj 31, 2006 12:31 am
od Gost
Poslato: Sre Maj 31, 2006 2:00 am
od Gost
bigfoot napisao:@ Nikola
Moje iskustvo sa AMAG-om je ama bas totalno suprotno od onog sto si naveo, osim sto imaju jaku cenu. Ali kvalitet mora da se plati.
Naravno, kvalitet mora da se plati.
Nije toliki problem sa rokovima u slucaju redovnog odrzavanja. Problem se par puta desio kada je trebalo oni da konstatuju kvar i izvrse popravku.
A dva puta na 33-jci nisu uspeli ni da pronadju uzrok kvara i da ga odklone. Prvi put neispravna instrument tabla je bila upitanju, i popravljali su je par puta i ni jednom nije bilo u redu, dok poslednjeg puta nisu zamenili tablu koja je isto tako (samo manje) bila neispravna i na kojoj je brzinomer lagao za 30 km/h.
Drugi put nisu mogli da konstatuju odakle dolazi lupanje iz prednjeg tocka mada se kvar provlacio 2 godine, i auto je redovno servisiran i dovozen kod njih na odrzavanje.
@Bojan
Nazovi Unix i pitaj za deo sto ti treba, madjarska firma je u pitanju, i drze sve osim fals delova

Ne bi trebao da ti bude problem da sam zamenis termostat, naravno ukoliko si raspolozen za tako nesto. Ne znam polozaj termostata kod TS motora, ali kod Boxera se sve svodi na skidanje par selni, zamenu termostata i dolivanje antifriza po potrebi. Ceo postupak max traje 30 minuta.
Poslato: Sre Maj 31, 2006 12:40 pm
od Gost
Da, pronasao sam na jednom engleskom sajtu i tamo stoji postupak gde kaze da se izliva stva tecnost iz sistema, moram li to da radim ili ona moze da ostane unutra?!
Nikola imas li broj Unix-a?!
Poslato: Sre Maj 31, 2006 12:52 pm
od Gost
Pa mora da se izlije deo tecnosti, ali zato ti postavis neku flasu ili posudu, sakupis ono sto se izlije pa nakon zamene termostata vratis i dolijes ako ti ipak malo iscuri.
UNIX:
316-61-79
219-33-88
Poslato: Sre Maj 31, 2006 12:59 pm
od Gost
OK zvao sam Unix i oni imaju neki Trupart ako sam dobro razum'o, taj je oko 1300 dinara!
E sad ja ih pitam je li original, a oni mi kazu da je to original od te firme, ali nije original Alfin?!
Nista ne razumem, jel moze i taj ili da trazim original Alfin, hocu li ga uopste naci?!