stara nova tema: motorno ulje
- louderick
- Lokacija: Beograd
Post
stara nova tema: motorno ulje
Zeznuo me je majstor i uvalio mi seleniu gold za alfu 156 2.0 ts. Sta sad da uzmem? performer, racing, 20 k 4 alfa?
-
GostGo
- Drug Član

Post
Selenija nema ni najmanji razlog da bude dobro ulje i iskreno ja ne verujem u fabricka ulja odredjienih proizvodjaca. Stvari koje im udu u korist su kao uskladjuju performanse sa potrebama svojih masina ali sa druge starane su mizerno mali u odnosu na gigante kao sto su Shell, Mobil(Exxon), Castrol, Valvoline... Cak i vecina njih uzima tudja ulja i pakuje ih u svoju ambalazu. Na karaju karajeva u komercijalnim motorima se koriste manje vise isti materijali i trenje ce ostati treanje.
Iskreno ne bi se uzdao u te price .ja sam zadovoljan. jer 80% ulja ce se pokazati dobro u prvih 10 000 (Nece se trositi) ali to ne znaci da imaju ni blizu slicne performase. Kvalitet ce se osetiti tek na mnogo velikim kilometrazama.
Ljudi su se setili pa su radili analize sastava ulja pre i posle upotrebe i dosli do zakljucka da je MOBIL 1 daleko ispred svih(u komercijalnim uljima), sto se tice trkackih Motul 300V i Amsol
Iskreno ne bi se uzdao u te price .ja sam zadovoljan. jer 80% ulja ce se pokazati dobro u prvih 10 000 (Nece se trositi) ali to ne znaci da imaju ni blizu slicne performase. Kvalitet ce se osetiti tek na mnogo velikim kilometrazama.
Ljudi su se setili pa su radili analize sastava ulja pre i posle upotrebe i dosli do zakljucka da je MOBIL 1 daleko ispred svih(u komercijalnim uljima), sto se tice trkackih Motul 300V i Amsol
-
GostGo
- Drug Član

Post
ja vozim samo seleniu i jako sam zadovoljan.ne mora da auto trosi ulje zbog loseg ulja ,nego i zbog neceg loseg na autu.
u coupea sipam performer,a u 155 gold ili 20k.i prelazim 10000km.onda menjam.
coupe ne potrosi nista na tu km,a 155 oko 1l na 10000km.ali je u alfi nesto losiji motor.ali ni to nije velika potrosnja.
doduse ja alfu skoro ni ne gasim preko dana.mislim da i to utice na potrosnju ulja,jer nema vremena da se ohladi.uvek je na radnoj temp. i dobrog viskoziteta
u coupea sipam performer,a u 155 gold ili 20k.i prelazim 10000km.onda menjam.
coupe ne potrosi nista na tu km,a 155 oko 1l na 10000km.ali je u alfi nesto losiji motor.ali ni to nije velika potrosnja.
doduse ja alfu skoro ni ne gasim preko dana.mislim da i to utice na potrosnju ulja,jer nema vremena da se ohladi.uvek je na radnoj temp. i dobrog viskoziteta
-
GostGo
- Drug Član

Post
To sto ne promeni boju ne znaci i da je dobro , detergenti koji se i stavljaju se razlikuju za gorivo koje se koristi a treba da zadovolje sva godisnja doba i oni nemaju veze sa bazom ulja , sint , semi , full, OK mobil 1 ali eto u METROu ga ima kantice od 5 l kojih nema u zvanicnoj ponudi i jeftinije nego sto mi mozemo za prodavnicu da nadjemo . Seleniju pravi IP pa naravno da ce italijani da preporucuju svoje ulje uz svoj auto , mozda nije vrh ali ja ga se vec 10 g drzim i nemam problema , ako nesto radim na autu sipam Wurth triatlon iz burenceta i prospem posle 1.5 k i sipam seleniju .Inace ESSO i MOBIL su ustvari ista firma.
-
GostGo
- Drug Član

Post
Ima tu raznih varijanti , kada se udje u detaljniju studiju dokumentacija , i fabricke analize sve je splet faktora , sredina , tj prosecna temperatura , nacin voznje , predjena kilometraza , preporucuju se od polu sint 10-40 do 0-60 gradacija , sto se tice potrosnje ulja normalno je da se visoko viskozna sint ulja vise trose od od recimo 10-40 , sipaj SAE 30 i videces ako ga normalno vozis u prosecnoj temp oko 23 -26 c potrosnja ce biti minimalna pritisak zadovoljavajuc , do prvog przenja kada se bukvalno pretvara u vodu i trenutka kada ti stvarno dobro opere motor za sledecu trenutnu zamenu.Naravno tu su i neizbezni detergenti koji ako su dobri a motor je presao 80-100 hiljada ne dozvoljavaju da bude zuto ulje pri ispustanju.Osim ako ne vozite iskljucivo na gas. Ako ulje obavlja funkciju i prolazi kroz mazajuce karike tj podmazuje cilindre i ostaje na njihovim zidovima prilikom sledece ekspanzije mora da sagore , znaci i da se trosi . U detaljnim dokumentacijama lepo stoji da recimo AUDI QVATRO 200 trsi posle predenih 10 K kilometara , znaci posle razrade 650 g ulja sto je malo manje od 07 l , i to mobil 1 , koje je da se ne lazemo ako je pravo vrhunsko ulje .Ima tu mnogo toga za raspravu , duzine magistrala , odnos precnih hod klipa , koliko ventila , i sl , na boksere ne idu recimo gumice na izduvne ventile . Stvarno je mnogo toga pisano i ima lepih objasnjenja u nazad godinu na motoru i up jedinici.
Post
Re: stara nova tema: motorno ulje
imam 156SW , 1.8TS , 2002 ,106Kw presla je oko 190000 ja sam je vozio 2k i potrosnje ulja nema ali je ulje u njemu crno tako da menjam pod odmah.Prethodna vlasnica kaze da nije nikad dolivala ulje i da ga je menjala na 15k (u alfinom serwisu i sloveniji) .Nazalost nisam je pitao sta je sipala pa bih voleo da znam sta da sipam (nije mi zao da dam i neki din vise,samo da je ona zadovoljna
).Do sad sva kola pre ovih (9njih) su mi bila prezadovoljna sa castrolom i to ulje kupujum uvek u istoj prodavnici u zemunu.I da na kolima mi se cuje neki zvuk kad je hladan na leru.Pretpostavljam da je oscilator bregaste inace motor je savrseno miran,ide kao nevreme a potrosnja je oko 9L. Unapred hvala na savetu
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: stara nova tema: motorno ulje
I još jedna iz 2006. godine

Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: stara nova tema: motorno ulje
Što će reći da su novi korisnici ipak počeli da koriste onu
opciju na koju im je non-stop skretana pažnje ... beše "search" ....

opciju na koju im je non-stop skretana pažnje ... beše "search" ....