Stranica 1 od 14
ALFA ROMEO 33 - Feel the Boxer Power
Poslato: Pon Mar 20, 2006 9:42 pm
od Gost
Sto smo pa mi losiji od ostalih
Nigde nema medju modelima, otvorene teme za 33-ojke
- jednog od popularnijih modela kod nas kako slobodno mogu da primetim...
Znaci da krenemo prvo sa tim koliko nas, ponosnih vlasnika ima u klubu ?
Poslato: Pon Mar 20, 2006 11:05 pm
od Gost
Evo ja sam ponosan...
iako gledam da ove godine pazarim novu (polovnu) Alfu, 33ku ne prodajem!!
Poslato: Uto Mar 21, 2006 1:07 am
od Gost
Pa i ja sam isto planirao, al kad sam se presabrao a narocito ODUZEO shvatio sam da nemam para ni za sta bolje
Tako sam samo ekstra sredio ono sto sam vec imao, a nadam se da cu dok obrnem jos nekih 150-200k kilometara sa njom skupiti para za nesto bolje

Poslato: Uto Mar 21, 2006 8:35 pm
od Gost
Laky, koliko ima 33-ojki ukupno u klubu ?
Odnosno da li negde postoji, ako ne moze da se napravi spisak .kolicine. vozila po modelima to bi bilo

Poslato: Uto Mar 21, 2006 8:49 pm
od kilson
Imamo pet punopravnih chlanova sa 33-kama.

Poslato: Sre Mar 22, 2006 4:42 pm
od Gost
Pa koliko vidim, samo je nas par aktivno na forumu
Steta mislio sam da ovde otvorim diskusiju o ovom modelu
pitanja predlozi saveti, sugestije i ostalo ali izgleda nista od toga...
Odnosno bice malo glupo da kasim samo svoje MONOLOGE

Poslato: Sre Mar 22, 2006 8:21 pm
od kilson
Nemoj da si indisponiran u startu! Samo peglaj, pa ni sektasha nije bilo 75 kada su pokrenuli temu.
Aj napred, uskoro planiramo proshirenje foruma kroz kategorije, a trebace nam materijal...
Go 4 it!

Poslato: Sub Mar 25, 2006 8:00 pm
od Gost
Poslato: Ned Mar 26, 2006 3:36 am
od Gost
Zen, super :cool
Samo nisam cuo bas pohvale o ovom boxer 16v motoru, ne govorim o tome da bolesno dobro ide, govorim o servisu i pouzdanosti, cuo od proverenog majstora.
Kakva su vasa iskustva, culi videli vozili...
Ja sam se ogranicio samo na 8v. zadovoljan sam za sada al apetiti progresivno rasto kad jednom ukrotite ovu jegulju, dolazi vreme za nesto jace
Laky nisam indisponiran, nisam imao vremena ovih dana, al evo za pocetak dok ne naucimo malo Italijanski da prevedmo ove broshure,
postavicu nesto na naski

Poslato: Ned Mar 26, 2006 11:59 am
od brera
ja sam vozio 16v. to je bila moja prva alfica nadam se ne i poslednja.

kadfa sam je uzeo bila je presla oko 90000km da bi je prodao sa 138000km nabrojacu sve kvarove. kupio sam je sa problematicnim alnaserom (cetkice) koji nisam dirao sve dok je palio, sledeci kcvar je bio kada mi je pukao zubcasti (naravno da sam ja kriv za to) jednom mi je upalo neko trunje u pumpu za gorivo i puklo crevo za gorivo (pumpu ocistio na licu mesta a sva creva zamenio) i to su bila jedina dva puta da me je ostavio na putu kada mi je pukao zupcasti dovukao sam se do kuce (zemun-topcider). eto to su svi kvarovi na mojoj 16v za 50000km mislim da sam sve nabrojao. bas sam bio zadovoljan, nikad se nisam plasio da negde dalje krenem na put sa njom a isla je ko nevreme
sad mi zao sto sam je prodao ali nema veze kupicu istu takvu cim budem dolazio u te krajeve.
Poslato: Ned Mar 26, 2006 5:50 pm
od brera
Alfa Romeo 33 je dobila ime po poznatom trkackom bolidu (Alfa Romeo tipo 33) koji se mnogo ranije pojavio. 33-ka je pocela da se proizvodi 1983 kao zamena za Alfa Romeo Sud (1971-1983) i to samo u verzijama sa BOXER motorima koje je nasledila od alfe sud i to 1351cc jedan karburator i 1490cc dva karburatora. fabrika alfe 33 se nalazila u Pomigliano d'Arco na jugu Italije (u toj oblasti se vodila borba sa nezaposljnoscu). Sam projekat je bio nisko budzetnim pa je jedan od kompromisa bio jeftina protivkorozivna zastita (SSSR) i garancijom od 6 god. da bi po isteku garancijE krenuli problemi sa korozijom. 33-ka se proizvodila u 3 serije (da kazem tako) prva serija se proizvodila od 1983-1986/87 sa vec pomenutim motorima 1351cc ili QV (quadrifoglio verde) sa 1490cc i 105ks. Istovremeno je pocela proizvodnja giardinetta 33 prva modifikacija sasije (sport wagon) gde je prste umesao Pininfarina.

QV verzija je imala dosta dodatne opreme ele. podizace stakla, cent. bravu, dodatne satove za pritisak ulja, sat za napon, brisace na farovima... proizvodi se i verzija 4x4
Druga serija alfe 33 se proizvodila od 1986/87-1990, predstavljen boxer 1712cc, dva karburatora sa 117ks. i modeli sa ovim motorom su dobili oznaku Qv, dok je u to vreme verzija sa 1490cc motorom dobila novu oznaku Ti. Motori od 1351cc su bili dostupni sa jednim ili dva karburatora i modeli su imali oznaku 1.3 junior sa jednim karb. ili 1.3 S sa dva karb. (junior 79ks, 1.3 S 86ks). 1986-1988 pocinje ugradnja i 3 cilindricnog liniskog turbo dizela u modelu giardinetta. Pojavile su se i neke spec verzije 1989-1990, RED i BLUE sa crveno crnim nterierom i motorom 1.3 S.
1988 1.7 motor je dobio direktno ubrizgavanje (1.7 iE iniezione elettra).
3 serija 33-ke dobija novi dizain pomalo podseca na alfu 164. Proizvodnja pocinje 1990 i traje 1994 kada se gasi proizvodnja ovog modela. Problem korozije je resen jer treca serija dobija novu zastitu od drugog proizvodjaca. Prvi modeli 3 serije su se pojavili sa karburatorskim motorima (dok se rezerve nisu potrosile) da bi kasnije svi modeli imali dirktno ubrizgavanje i katalizatore koji su bili obavezni. Novina je bila i servo volan. Modeli sa motorom 1351cc su dobili novu oznaku 1.4. pojavio se i 16v motor obimom 1712cc i 132ks koji razvija 0-100km/h za 8,2 sec. max brzinom 205km/h. Alfa 33 P4 sa pogonom na 4 tocka i motorom 1.7 je preimenovan u Q4 i sport wagon ranije poznat kao giardinetta. Pred samim krajem proizvodnje alfe 33 pojavilo se mnogo spec. verzija od kojih je najpoznatija i najinteresantnija IMOLA sa motorom 1351cc u sasiji 16v QV (spojleri, alufelne, interijer...), druge spec verzije: FEELING, THE HIT, BENETON,MONTE CARLO,TROFEO.

Alfa 33 je bila (za mene i ostala) izuzetan model, udobno sediste i niski polozaj vozaca, odlicna upravljivost,sa odlicnim BOXER motorom jos boljim zvukom koji bez problema moze da predje i preko 300000km. Minus ovom modelu moze da se da za koroziju modelima ranije 1990 god. i sihronu ll brzine. neki ce dati minus i za zvuk i buku BOXER-a, niski polozaj vozaca, prilaz gepeku... ali to su vec zakerala koji nisu ljubitelji sportski automobila tj alfi.
Poslato: Ned Mar 26, 2006 6:16 pm
od Gost
Nemam sta da dodam i da oduzmem. To je to
Ja cu najvise pricati o seriji II jer sam evo vec 3 takve 33 ojke promenio. Presao sam sveukupno sa njima oko 450 000, mozda i vise noramlno do 300 000 motor radi kao satic ako se menjaju ulje i filteri redovno, al mislim da mu je kriticna tacka nekih 150 000 jer ako je do tada zapusten i drndan moze da dodje do toga da izgori cilindar ili pukne radilica sto mi se desilo ali uzroci toga su ljudski faktor i nemar prethodnih vlasnika...
Ono sto bih izvojio kao velike mane serije II su uzrok jeftine proizvodnje :
Limarija je jako losa - Lim korodira brzo iznad levog krila gde je cep za gorivo, ispod stakla na zadnjim vratima, i zadnji kraj oko branika su kriticne tacke kao i ispod prednjih vrata i sajtne naravno.
Bravica 5-ih vrata je katastofalno lose uradjena puca sajla, stalno ili ne radi mehanizam, al se to da srediti uz malo muke
Grejac zadnjeg stkla otkazuje, a uzrok tome je los kontakt koji je nagoreo a nalazi se ipod volana gde se otvara hauba ispod tepiha. To se zalemi i sve radi... Ili osigurac...
U vratima zna da se odlepi zvucna izolacija onaj bitumen crna ploca i da lupa kako se pomera. Kvacilo i vrata znaju da proskripe vremenom, to jako nervira al se da podmazarti...
5 kocioni cilindar zna da se pokvari, kao i pumpa za gorivo na IE modelima jako cesto...
Eto to su neke mane koje nerviraju, al ono sto je jako lepo :
Neverovarno dobar polozaj vozaca i fabricki dobro odredjena sedista. Uzane pedale gas kvacilo kocnica, daju jedinstven sportski osecaj. Kada se tome pridoda rezak zvuk bokesra koji na leru nervozno brunda dobije se dodatna kombinacija. Verzija sa motorem 1.7 8v stvarno bolesno dobro ide a mali boxer je elastican i prima gas podjednako dobro u celom opesgu broja obtaja iako je ipak najagilniji od 1000 pa do nekih 4000 po mom misljenju ! Auto je prava mala zmija koja svakako opravdava znak koji nosi napred
Toliko, Molim neka neko sa serijom III napravi slican presek !
Bas me interesuje koliko su popravili ove probleme koji su mi se kao po sablonu pojavljivali na svakoj 33-ojci koju sam vozio...
Poslato: Ned Mar 26, 2006 8:59 pm
od flojd
Poslato: Pon Mar 27, 2006 10:21 pm
od Gost
Mislim da je generalno ceo koncept Sud-a koji je bio pravi bum, samo logicno nastavljen, sa 33-ojkom.
Iako je istina da je krenuo kao niskobudzetni projekat u samom startu, cini mi se da je auto ipak relativno dobro prodavan.
Mozda se varam da li neko zna koliko je komada ukupno prodato sveukupnoi serija I II i III ?
Ovi poslednji Spec. modeli koji su izlazili, cini mi se da su ipak bili
po principu - Iskoristiti svaki deo viska pre nego sto se pogon ugasi !
I otuda toliko sarenilo i raznolikosti u varijantama...
Pa zar nismo vec konstatovali da su Italijani gori od nas po tom pitanju

Poslato: Pon Mar 27, 2006 10:39 pm
od Gost
33ie napisao:Mozda se varam da li neko zna koliko je komada ukupno prodato sveukupnoi serija I II i III ?
Negde oko 1.000.000 komada. Ne znam sad tacno u hiljadu, ali tu je oko navedenog broja
Inace moj prvi auto, 33 1.3 serija III dec. `90 crvene boje :cool
Nikada necu zaboraviti kako taj auto lezi u krivinama, i nizak polozaj vozaca...
Kad se samo setim koliko mi je tesko bilo da se naviknem kad sam prvi put seo u 145-icu, bukvalno sam imao osecaj kao da sedim u nekom kombiju :crazy:
Naravno, iako sam se odvojio od 33-jke, 145-ica je ipak sa boxer motorom

Poslato: Uto Mar 28, 2006 12:02 am
od Gost
Bas tako, kako u kombiju... to je moj problem kad sednem u neki noviji auto, ne osecam se nikad tako dobro kao u 33ci... Jedina Alfa u koju sam do sada seo a da sam se osetio slicno jeste 75ca
I jos jedna stvar, posle boxera moze samo V6, jedina logicna evolucija!
Poslato: Čet Mar 30, 2006 12:08 am
od Gost
Sto se tice sedenja, ista prica sa svim drugim kolima (ok ne sa svim sa ogromnom vecinom) ko da sedim u kamionu nekako visoko, pa neudobno ma uzas.
Nego evo skoro sam imao priliku da vozim jednu 155-icu 1.8 TS. Udobna su i njena sedista nekako lepa uz telo, al opet se nekako visoko sedi,
lezi dobro al opet ima se utisak neke limuzinice a ne sport filinig. I 1.8 motor je preslab za njenu tezinu, posle boxera blago sam se smorio...
Ne kazem da je auto los daleko od toga nekoliko klasa je iznad 33-ojke govorim samo o Cuore Sportivo. Brine me kakva je ova novija garda alfi po pitanju toga u odnosu na stare (33, 75 recimo) ?
Zen mislim da si u pravu da je jedino loginco posle boxer-a V6 samp nazalost nisam u stanju da materijalno ispratim takvu .logicnost.

Poslato: Čet Mar 30, 2006 8:28 am
od Gost
33ie napisao:
lezi dobro al opet ima se utisak neke limuzinice a ne sport filinig. I 1.8 motor je preslab za njenu tezinu, posle boxera blago sam se smorio...
mali off ali nije strasno.
preslab? pa ti se nisi vozio u 1.4 hehe!!! apsolutno nije slab (kamoli preslab) nego ga treba znati zazhariti, kao sto smo pricali ima raznih vozaca i raznih tipova voznje, neko voli obrtni moment i saltanje, neko ne, nekome je zao da masinu natera u 7k i onda se stekne utisak da motoru fali snage...
taj 1.8 ubrzava izmedju 8 i 9 sec, pa sto je to slabo?
Poslato: Čet Mar 30, 2006 8:29 am
od Gost
Ja negde na netu procitao da su u Suda ubacivali TS motore, kazu bez mnogo zezanja. To verovatno znaci da moze i u 33? Za 33 bi lego 2.0 TS verovatno... Tako mozda i ne mora bas V6.
Poslato: Čet Mar 30, 2006 8:31 am
od Gost
Komada proizvedenih 880.000 koliko sam ja natrcao na podatak.
Poslato: Čet Mar 30, 2006 9:36 am
od brera
1.8 ubrzava do 100km/h za 10.3 sec. sa 16v za 10 sec. interesantno je da 33-ka 1.7 16v ubrzava isto kao i 155 2.5 v6.
Poslato: Čet Mar 30, 2006 9:48 am
od Gost
mloh napisao:Komada proizvedenih 880.000 koliko sam ja natrcao na podatak.
Chini mi se da sam na carsfromitaly.com (dok je jos postojao) nasao podatak da je broj proizvedenih 33-jki oko 960.000
Jel ima neko podatak da li je neki model Alfe u zadnjih 20 godina proizveden u vise primeraka nego 33? Mozda 156?
Poslato: Čet Mar 30, 2006 10:19 am
od Gost
brera napisao:1.8 ubrzava do 100km/h za 10.3 sec. sa 16v za 10 sec. interesantno je da 33-ka 1.7 16v ubrzava isto kao i 155 2.5 v6.
to nije tacan podatak...
Poslato: Čet Mar 30, 2006 12:46 pm
od Gost
Ja negde na netu procitao da su u Suda ubacivali TS motore, kazu bez mnogo zezanja. To verovatno znaci da moze i u 33? Za 33 bi lego 2.0 TS verovatno... Tako mozda i ne mora bas V6.
To bi po meni potpuno upropastilo 33ku koja sa svojim boxerima ima nisko teziste i izduzenu liniju, gde je motor takoreci u liniji prednjih tockova... Boxer je srce Alfe 33, nezamenljiv deo.
Poslato: Čet Mar 30, 2006 3:23 pm
od Gost
Miloshe, i ja sam nasao isti podatak za 155 i njeno ubrzanje. Ajde ako nije tacno neka neko pusti pravi da vidimo ?
Sem toga ajde samo da ramotirmo onda sledeci aspekt 155 je teska negde oko 1230 kg tacnije nekih 200 kg je teza od 33 ojke a njen
1.8 ts motor daje 105 konja ako se nevaram e pa 1.7 8V boxer sa 33-ojke ima 110 konja. Kada se ovo vidi - vrlo je jasno onda da ne mogu imati ista ubrzanja do 100-ke. 33 1.7 8v motoru do stotke treba nekih 9,3- 9,6 sec, a 155 ici 10,3 ili koliko vec ?
Boxer ne moze napolje iz 33-ojke, auto bez njega nema nikakav smisao, kao da ste mu uzeli dusu ako njega izvadite. Jer on cini osnovu ovog auta !