Stranica 1 od 2
Alfa 6
Poslato: Ned Mar 05, 2006 7:05 pm
od Gruja
Evo jedne pomalo zaboravljene lepotice...
Alfa 6 ulazi u produkciju 1979 godine kao vrhunska, udobna limuzina. Iako Alfa, ponasanje u voznji joj nije bilo sportsko, tipicno za ostale Alfe, no i namena joj je bila drugacija... Medju ljubiteljima (a i novinarima) bila je nazvana .italijanskim Rolsom..
Proizvodjena je u dve verzije do 1986 godine, a tacan broj primeraka koji je napustio fabriku nisam tacno utvrdio. Nasao sam dva podatka: 12050 i 14377. Koji je tacan, mozda nije ni vazno..
U 6-icu su ugradjivana tri motora.Prvi, cuveni 2,5 V6 od 160 konja, znamo ga i iz 75-ice, 90-ice GTV-a itd. Drugi je bio cetvorocilindras od 2,0l ali nije odigrao znacajniju ulogu, i treci, VM-ov turbodizel od 2,5l sa pet cilindara i 105 konja. V6 je terao .preko 195. km/h, a sa dizelom max brzina je bila 171 km/h.
Za svoje doba je poprilicno veliki auto, duzina je celih 4,76m, siroka 1,684m i visoka 1,425m uz medjuosovinsko rastojanje od 2,60m i masu od 1430kg (V6). To se lepo i vidi po prostoru oko zadnje klupe.
Evo i nekoliko interesantnih detalja u vezi ove Alfice:
~Nije postojala lampica pritiska ulja, pa ako ne gledate manometar a pritisak padne, pumpa za gorivo prekida sa radom (a i ko vam kriv ako niste gledali doticni :cool )
~Neki smatraju 6-icu (a ne Alfettu) pretecom 75-ice, 90-ice i GTV-a, mada je transmisija klasicno smestena iza motora
~Zadnja osovina je naravno bila DeDion, a kocnice dvokruzne, s tim sto je jedan .krug. bio i za prednje i za zadnje tockove, a drugi samo za prednje sto znaci da prednje kocnice imaju po dvoje kocionih kljesta sa razlicitim vodovima!
~Centralna brava samo zakljucava centralno, otkljucavanje vrata je pojedinacno...

Poslato: Ned Mar 05, 2006 10:57 pm
od Gost
Svaka cast Grujo na malom casu istorije

:cool
Poslato: Pon Mar 06, 2006 5:49 pm
od Gost
Poslato: Sre Mar 08, 2006 11:57 am
od starac vujadin
Interesantno je i da je u pocetku imala 6 jednogrlih karburatora, sto je vrlo retka konfiguracija.
Poslato: Čet Mar 09, 2006 11:51 am
od Gost
Kao da mi je onako malo... Ruznjikava?!
Ma nekako mi je Alfa uvek bila najlepsi auto, ali ima tako nekih modela... Pa pomislim ili su malo promasivali, ili sam ja malo... :freak:
Poslato: Pon Mar 13, 2006 1:30 pm
od Gruja
Pa Boki sve je stvar ukusa... Meni izgleda bas dobro, nekako ekscentricno za danasnje pojmove...
A i lici pomalo (ustvari povise) na 132-ku... a nju sam kao klinac obozavao..
Starce, izvinjavam se zbog propusta...

Onda da dodam i 25% LSD koji sam takodje zaboravio...

Poslato: Uto Maj 23, 2006 11:01 pm
od HEMI 426
Alfa 90 mi nije toliko lepa ali je Alfa 6 zakon! Ako nekog interesuje, mogu da nadjem lika koji ima dve! Jednu vozi ( svakodnevno ) a jedna je za delove?
Pravila se od 79-83 i napravljeno ih je 12 000 kom! Cuvena Alfa 1900 u sedan varijanti koji se smatra retkim je napravljen u 40 000 tokom 50tih a ovo je jos redje!
Imala je diskove montirane unutar zadnje osovine kao Jaguar E type ali nije imala transaxle na zalost svih .sektasa.

Poslato: Sre Maj 24, 2006 1:18 am
od Gost
Pa imala je dedion i wattov paralelogram, i diferencijal na njima, jedino getriba nije bila pozadi, zna
Poslato: Sre Maj 24, 2006 10:06 am
od Gost
Uh kakva lepotica
Linijom dosta lici na jaguara, ovaj model je prava retkost ako ga neko uopste vozi u nasoj zemlji trebali bi da ga kontaktiramo i zajedno odemo da vidimo cudo...

Poslato: Sre Maj 24, 2006 11:51 pm
od Gruja
@33ie
Potpuno podrzavam!!!! Ja sam taj auto prvi i poslednji put u zivotu video kao klinac pre nekih 20ak godina u Baje Sekulica kod Novog groblja... (inace na istom mestu video prvi put i 90icu i Arnu !!!

)
Zamislite ludilo da covek jos pristane da dodje na skup!!!!
E to bi bile slike da saljemo u inozemstvo...

'...ovo mora da izadje u javnost...'
Ah da, @HEMI426:
Nije imala diskove uz diff kao Jaguar vec kao 75ica...

Poslato: Sub Maj 27, 2006 9:26 am
od Gost
Da to bi bilo cool
Samo od toga auta verovatno nije ostalo nista danas

Poslato: Sub Maj 27, 2006 9:51 am
od starac vujadin
I da se nadje Alfa 6 to ne bi predstavljalo nikakvo cudo (sem za ljude koji ga nikad nisu videli) jer auto nema nikakvu posebnu vrednost na trzistu klasika. Auto je samo produzena i povecana Alfetta. Najvaznija stvar kod tog auta je pojava sestocilndrasa.
Poslato: Sub Jun 10, 2006 9:21 pm
od Gost
U Hrvatskoj mislim da ne postoji niti jedan primjerak
Kakva je sitvacija kod vas ? jer mo
Poslato: Sub Jun 10, 2006 9:49 pm
od Austin
Pre par godina sam video jednu u Elemiru kod Zrenjanina, bila je u dobrom stanju.
Poslato: Pet Dec 22, 2006 8:47 pm
od scudetto
ja sam video dve jedna je stajala na parkingu u ul. svetozara markovica pre jedno 2 god. i to u prilicno losem stanju a druga ja mislim da jos uvek stoji kod dejana u kaludjerici on ima auto otpad sa alfama
Poslato: Pet Jan 05, 2007 10:17 pm
od QV lale
Austin napisao:Pre par godina sam video jednu u Elemiru kod Zrenjanina, bila je u dobrom stanju.
i sad ima! samo sad ima 2!! Jedna sluzi za delove a druga se vozi pomalo i ubacen je alfin dizel motor!
Poslato: Sub Jun 23, 2007 3:31 pm
od speedfreak968
starac vujadin napisao: Najvaznija stvar kod tog auta je pojava sestocilndrasa.
Aresse 2.5 V6 by Giuseppe Busco

Poslato: Sub Jun 23, 2007 10:00 pm
od Gost
da malo nadopunim ovaj odlican topic
Alfa 6 / 2,5 / 1979 - 1987 / 6372 primjerka proizvedena, od kojih 1206 sa katalizatorom
tipo vettura: 119A; motore tipo : AR01913
( tipo vettura: 119AI - s automatskim mjenjacem ZF )
motore: cilinri 6 a V ( 60`) ccm 2492; promjer cil. 88,00mm; hod 68,30mm
odnos kompresije 9:1 / 158 ks
karburatori Dell`Orto FRPA40 / 6 x jednostruki vertikalni
Alfa 6 / 2,0 / 1983 - 1986 / 1771 primjeraka proizvedeno
tipo vettura: 119A3; motore tipo AR01932
motore: cilindri 6 a V ( 60`) ccm 1996; promjer cil. 80,00mm; hod 66,20mm
odnos kompresije 9:1 / 135 ks
karburatori Dell`Orto FRPA40 / 6 x jednostruki vertikalni
Alfa 6 / 2,5i Quadrifoglio Oro / 1983 - 1986 / 1168 primjeraka proizvedeno, oko 100 sa katalizatorom
tipo vettura: 119AA; motore tipo AR01928
jedina bitna razlika je upotreba elektronskog ubrizgavanja Bosch L-Jetronic umjesto karburatora
Alfa 6 / 2,5 turbodiesel 5 / 1983 - 1987 / 2977 primjeraka proizvedeno
tipo vettura: 119A2; motor tip: VM 5HT / 2,5
ccm 2494ccm; linijski; promjer cil. 88,00mm; hod 82,00mm
odnos kompresije 22:1 / 105 ks
@ Gruja - motor 4 cilindra nije bio tvornicki ugradjivan, vrlo lako da ga je neko utrpao kasnije.

ono sto je nama ( mnogima, a meni svakako ) sad najinteresantnije, to je da motor V6 ( 3.0 npr.) uz upotrebu kartera, uljne pumpe, zamasnjaka, kvacila i mjenjaca od benzinske Alfe 6 ide u 105/115 saraf na saraf !
a pred 15-stak godina nailazio sam na njih po otpadima u Italiji....

Poslato: Pon Jul 02, 2007 4:37 pm
od TOXON
Nisam do sad znao da alfa 6 ima takav sistem prenosa sa de dionom bez menjaca pozadi i mogu vam reci da mi se ova kombinacija vise svidja zato sto predpostavljam da mu je menjac za klasu bolji i precizniji od Transaxle-a?
Cudi me da ovaj auto nije imao nekog veceg zapazanja?,dosta lici na staru verziju BMW-a Serije 5 koji je imao mnogo vise uspeha od nase alfe!
Stvarno sam se odusevio,skroz sam zaboravio na ovaj auto koji ima tako lepe ostre linije i odaje utisak kvaliteta,udobnosti i elegancije!
Poslato: Pon Jul 02, 2007 5:33 pm
od Gruja
@AlfaZD1
podatke sam 'kopao' po netu i u principu ih malo nasao....
Za podatke o motorima se vise ne secam sajta sa kog sam skinuo, moguce da su tamo zgresili pa napisali 2.0 sa 4 cil., a mozda sam i ja po automatizmu zakljucio da je 4 cilindra...

jbg, davno bese pa se ne secam...
Hvala za dopunu informacija!!!

Poslato: Pon Jul 02, 2007 9:08 pm
od Gost
nista cudno za greske na netu....ima ih.
i kod knjga je slicno. ja sam skupio stvarno razlicitih, od tvornickih kataloga iz perioda, do raznih knjiga pisanih kasnije. od ovih pisanih kasnije, pola su slikovnice, ili sa mnogim greskama. u drugoj polovici ima stvarno vrhunskih knjiga, s perfektnim tvornickim ili tunerskim podatcima.
svagdje sam ih nabavljao....po talijanskim sajmovima, tamo ima na prodaju novih, ali i knjizarskih antikvarijata, ili narudzbama, na razne strane....
a cesto je to bilo ovako: zove me prijatelj iz CH ili I i kaze: .ja sam u knjizari, drzim u ruci knjigu o alfama, ( mnoge novije su bile zapakovane u najlon, i nije ih bilo moguce prelistati bez kupovine ) knjiga se zove >.............< neznam dal valja, sto da radim? . moj odgovor je bio uvijek .kupuj, ja riskiram.. i nikad mi nije bilo zao, pa ni kad je ispalo da je slikovnica.
kad se odvoji smece, podatci u onim PRAVIMA su neprocijenjivi.
bilo tko, ako treba kakve podatke, samo neka upita, pomocicu, odgovoricu, bilo iz literature bilo iz iskustva.
Re: Alfa 6
Poslato: Pet Feb 05, 2010 6:29 pm
od Mique
Re: Alfa 6
Poslato: Pet Feb 05, 2010 6:37 pm
od Vuk 166
Posle Giuliette to je nalepsa starija Alfa za mene,da naletim na neku koja se prodaje,bez razmisljanja bi je uzeo....

Re: Alfa 6
Poslato: Pet Feb 05, 2010 7:22 pm
od Mique
Re: Alfa 6
Poslato: Pet Feb 05, 2010 8:22 pm
od Sasha
6-ca je lepša jedno 3x od 90-ke.
Za one dve iz Elemira pregovaram već godinu dana
