Stranica 1 od 5
Sve mane Alfe!
Poslato: Ned Jan 08, 2006 10:40 pm
od Gost
Ocigledno je da svako ko ima ovaj automobil ima slicnih problema i svedok je Alfinih "decijih bolesti" koje mozda i ne moraju da budu velike, ali svakako nerviraju i kvare osecaj posedovanja i vozenja ovog automobila!
Pa hajde da napravimo spisak tih stvari koje se iznova i iznova ponavljaju, naravno vlasnici svih modela su dobrodosli!

Poslato: Ned Jan 08, 2006 10:48 pm
od Gost
Evo hajde da ja otvorim diskusiju sa problemom na 145 i ler gasom dok klima radi!
Koliko sam shvatio u gradskoj voznji broj obrtaja motora naglo padne na 500, da bi se za sekundu ili dve povratio na normalu! Navodno, problem je uglavnom kod 1.4 TS motora, jer su slabi za taj kompresor klima uredjaja!
Poslato: Ned Jan 08, 2006 11:04 pm
od starac vujadin
To sto si napisao i nije bas problem karakteristican samo za Alfu. Svaki slabiji auto sa klimom ili auto starije generacije sa klimom ima tu pojavu.
Poslato: Ned Jan 08, 2006 11:41 pm
od Gost
Pa to sam ja pronasao ovde na forumu i samo sam pomenuo kao jedan od mogucih problema, jer se dosta o tome ovde raspravljalo!
Poslato: Pon Jan 09, 2006 12:12 am
od Gost
Nema veze sa velicinom i snagom motora, stvar je u upravljanju .
ECU treba da dobije od klime signal da ce kompresor da krene.
Ta informacija je obican MINUS na jednoj od nozica ECUa i dolazi sa glavnog relea klima-ACa.
Isti rele treba da ima kasnjenje sa ukljucenjem kompresora od nekih 0,5 sec dakle, ECU prvi krene sa obogacenjem smese pa u momentu kada IAC ventil pocinje da otvara sa vecim uglo i obrtaji su u uzlaznoj putanji tada treba kompresor da opali.
Ukoliko to nije slucaj , ili je konstruktor stedeo ili sistem ima gresku.
Resenje je da se na liniju za kompresorsko kvacilo ubaci jedan relej sa kasnjenjem signala , rado sa mogucnosti stelovanja vremena okidanja.
Spretne ruke nekoga sa malo znanja elektronike resavaju ovaj "problem"

za kratko vreme.
Poslato: Pon Jan 09, 2006 12:16 am
od Gost
Dobro to smo resili!
Dalje?!
Problemi...
Poslato: Pon Jan 09, 2006 12:57 am
od starac vujadin
@Boost
Zasto onda dolazi UVEK do osetnog pada obrtaja pri ukljucenju klime kod slabijih motora? Nije valjda da svi stede? Ranije je kod starijih kola ta pojava bila jace izrazenija, sada se to manje oseca. Kao sto i sam vidis u primedbo od Bojana to je izrazeno kod najslabijeg twin spark Alfinog motora. Pa, i ja kada ukljucim na 2.0 ts klimu oseti se malo u obrtajima, ali se oseti...
Poslato: Pon Jan 09, 2006 1:08 am
od starac vujadin
A inace kod Alfe twin spark je karakteristican drugi problem sa padom obrtaja te njegovim dizanjem u leru, a to je zbog prljanja leptira usisa. Ocisti se leptir rucno (vrlo pazljivo), zatim ima procedura kojim se ponovo nasteluje ler gas (ima je u instruction manualu, a nadje se na alfistickim forumima) i vozis. Ako to ne pomogne promenis motor ler gasa.
O tome se ovde pisalo (a svi pisu o tome po forumima...)
Poslato: Pon Jan 09, 2006 1:16 am
od Gost
Zato sto je timing u releu direktno vezan sa pritiskom u sistemu, podnebljem itd.
Jedan sistem koji tek krece prvi put sa izjednacenim pritiskom ima jako mali otpor i tu se nevidi razlika. KOnstruktori cesto omanu , nazalost .
IAC ventil sa vecim protokom.. postoji ceo niz resenja iz starta..
Fulend i konfekcija.. nix
Manje vise svi imaju i sve vise problema u skidanju troskova

Poslato: Pon Jan 09, 2006 1:54 am
od Sasha
Da, kod ts motora se javlja to "skakutanje" obrtaja na leru,jedan od problema je i varijator,a po meni najveci problem je elektronika tj. relativno brzo crkavanje sitnica poput el. prozora,retrovizora...
U principu sitnice koje nerviraju,ali meni i ne smetaju puno.
Generalno ja sam za sto manje elektronike u kolima i zato vise volim starije modele i cistu mehaniku!
Poslato: Pon Jan 09, 2006 2:32 am
od Gost
Naravno, cista mehanika i nema problema kao bicikl!
Negde sam procitao da kada bi se "Nemac" vozio tako ostro kao Alfa, takodje bi pokazao sve svoje mane i slazem se, naravno da bi se i onaj dosadni Golf kvario kao blesav da iziskuje voznju kao Alfa!
Poslato: Pon Jan 09, 2006 3:00 am
od Sasha
Nemoj te kante da spominjes ovde

Poslato: Pon Jan 09, 2006 3:07 am
od starac vujadin
Negde sam procitao da kada bi se "Nemac" vozio tako ostro kao Alfa, takodje bi pokazao sve svoje mane i slazem se, naravno da bi se i onaj dosadni Golf kvario kao blesav da iziskuje voznju kao Alfa!
Pa, otprilike tako...Golf ima jos svoju gomilu mana. Alfe mogu da se voze ostro, ali "pametno ostro". Znaci, nista dok je hladno ulje u motoru. Posle mozes opusteno da nagazis, cak motor to i trazi. Sto se tice varijatora to je deo koji i kad otkaze mozes da vozis, nista ne steti motoru, jedino sto auto ima "dizelaski" zvuk i malo slabije ide. O tome se ovde puno pricalo, pa ne bi duzio...
Verovatno najosetljivija Alfina tacka na nasem podneblju je donji postroj koji je osetljiv na lose puteve. Izbegavanje rupa je esencijalno da bi Alfa isla onako kako zelis. Oni zlonamerni vole da sa podsmehom kazu da je sa Alfom "svaka rupa 1000 dinara"...nije tako, ali moras da vodis racuna o ramenima, gumicama, viljuskama, amortizerima, trapovima i da ih redovno kontrolises...Inace na zapadu je ovu stvar skoro da i ne zameraju jer su putevi tamo dobri. Elektrika i elektronika umeju da zezaju (jedna od gorih stvari je da krene ABS senzor da zeza - vrlo tesko za srediti), ali se mnoge stvari mogu izbeci ako se ima osnovna tehnicka kultura u upotrebi istih - pravilna instalacija muzike i alarma, ne voziti sa slabim akumulatorom, ne ostavljati ukljucene davace, ne izivljavati se na prekidacima, povremeno ici na dijagnostiku, itd...Inace u servisu u kojem ja odrzavam auto kazu da ogromna vecina problema sa Alfama potice od svakojakog javasluka vlasnika - nepostuju se servisni intervali, ugradjuju se divlji delovi, izivljavaju se na kolima...onda tako zgazena kola prodaju, onda novi vlasnik pop...i, pa pricaju da su Alfe lose i tako to ide...
Poslato: Pon Jan 09, 2006 4:02 am
od kilson
Bojan-PA: Prelistaj teme koje se bave varijatorom koji mislim da je najveca sporedna muka koja muchi vlasnike TS motora - bar do nekog '98. godishta.
Takodje savet; vidim da si se namerio na 145/146, veruj 156-ica je daleko kvalitetnije odradjen automobil, tako da ako sakupish neki extra dinar idi na 156 i naravno ne na najjeftiniji moguci primerak - vec na primerak sa urednom servisnom knjizhicom, poreklom...
-Kada vidim da vlasnik dotera automobil sa rezervoarom na rezervi, odmah se okrenem i odem.

Poslato: Pon Jan 09, 2006 5:44 am
od Gost
Hmmm, dirnuo si me na bolno mesto!
Moj san je 156, dobro sada polako 159 preuzima njegovo mesto,ali ostanimo na zemlji...
Trenutno stvarno ne mogu dalje od 145 ili 146, tako da ce 156 morati malo da saceka!
Ali zato pokusavam da pronadjem najbolju Alfu za svoj novac, jer to mi je zelja od malih nogu, kad sam prvi put video Alfetu!
Poslato: Pon Jan 09, 2006 12:57 pm
od Gost
Iz mog iskustva su to cudni zvukovi koji se javljaju s vremena na vreme i uzasno nerviraju. Najvise dolaze iz trapova, koji su, kao sto starac rece preosetljivi na nase puteve. Ja sam imao neko skripanje u trapu, koje je dolazilo pitaj boga odakle, iako lufta nigde nije bilo....ubili su se trazeci, sve dok nisu otkrili da su se neka dva srafa na sasiji odvrnula malo.
Takodje ima i par cvrcaka u unutrasnjosti koji iritiraju, a teski su za otkrivanje.
ABS lampica mi se pali na svakih mesec-mesec ipo i nestaje po gasenju auta....ali nikako da povezem zbog cega se pali.
Klima mi se itekako oseti na gasu, ali to je vec apsolvirano....
Poslato: Pon Jan 09, 2006 1:11 pm
od Gost
Alfe su dobri automobili ako se redovno i kako treba odr
Poslato: Pon Jan 09, 2006 5:01 pm
od Gost
Sasha napisao:Da, kod ts motora se javlja to "skakutanje" obrtaja na leru,jedan od problema je i varijator,a po meni najveci problem je elektronika tj. relativno brzo crkavanje sitnica poput el. prozora,retrovizora...
U principu sitnice koje nerviraju,ali meni i ne smetaju puno.
Generalno ja sam za sto manje elektronike u kolima i zato vise volim starije modele i cistu mehaniku!
Skakutanje leera, meni bio zbog protokomera, kad stavio nov, odma leer miran, i nema vise skakutanja, a cim poceo nov protokomer da riknjava, opet poceo skakutanje, i tolko postepeno crkava, da ni ne osetis pad performansi, navikavas se, al kad stavis nov, kao da si seo u ferrari hehe

u topicu kako nabaciti 10 konjica, napisao sam resenje(kako sam ja resio) za to, procitajte...
Al kao alfa ima puno mane oko elektronike, pa sto su italijani krivi, kad je bosch :glupan:

Poslato: Pon Jan 09, 2006 5:12 pm
od Gost
posto sam zadnji od svih vas kupio 164 nadam se da ce neko potvrditi moje misljenje.
pa ovako nasao sam u nekim italijanskim novinama sledece: neprecciznao sastavljene skoljke auta, veoma pohabani diskovi kao i silen blokovi a da ne spominjemo elektriku .
za ovo malo koliko sam uspeo da vozim auto crkla je ins tabla ,kilometar sat na pun gas pokazuje 160 km/h,sijalica od rezerve goriva ne moze da se upali,prednji diskovi su popucali od toplote ina kocenju su nenormalno tresli,zadnji silen blokovi uzas,da ne spominjem zadnji lonac koji je xsplodirao, letva volana je pri kraju a da i moje omiljeno posle petog puta skidanja amortizera i dalje cesu o skoljku iako svi kazu da je to nemoguce mada mislim da cesu jor je gornji oslonac od neke gume koju je amortizer skroz sabio pod jednu stranuu dok ostali imaju skroz drugacije vesanje amortizera sa lezajem gore kao kod supera.
sve u svemu koliko izgleda da je ozbiljan auto i koliko sam zadovoljan sa voznik karakteristikama toliko su joj i kocnice ispod njene klase koci ali de dovoljno silovito.
Poslato: Pon Jan 09, 2006 5:38 pm
od starac vujadin
Al kao alfa ima puno mane oko elektronike, pa sto su italijani krivi, kad je bosch
Pa krivi su jer su oni odabrali Bosch iz ko zna kojih razloga...verovatno najjeftinija ponuda
Poslato: Pon Jan 09, 2006 5:45 pm
od starac vujadin
@Zli Mario
A koliko je presla tvoja 164 i koji si vlasnik po redu? S obzirom na problem s amortizerima, lici mi da je auto imao proziveo teske trenutke i u voznji i kod losih majstora.
Poslato: Pon Jan 09, 2006 6:12 pm
od Gost
Ja sam recimo imao 33 1.3 karb od `90 do `04 i jedini kvar sa elektronikom se desio posle 13 godina koriscenja auta, i bio je na brzinometru, koji je pobrljavio...
Sad da`l sam ja jednostavno imao srece, ili se kod Alfe ako se lepo paze, elektronika ne kvari bas tako cesto, prosudite sami...
Neko je pomenu lose diskove.
Ove godine kad sam krenuo na more, posle 100km pocne da se cuje skripanje i struganje u prednjem tocku. Zaboravio sam pre puta da proverim istrosenost plocica, i ispostavilo se da se jedna plocica istrugala do metala i taj metal sada struze o disk. Nastavim tako put dalje i stignem do mora uz normalnu voznju i normalno kocenje. Temperatura vazduha 35 stepeni, diskovi usijani, ali ne i osteceni, popucali ili istanjeni ispod dozvoljenog minimuma, niti bilo sta slicno.... Kad sam stigao na more, zamenim plocice i nikakvih problema sa diskovima i kocnicama nisam imao. Auto Alfa 145 iz potpisa....
Tako da ako nesto na Alfi valja, to je sigurno kocioni sistem i nemojte otkaz ili havariju istog pripisivati fabrici, vec se zapitajte da li ste koristili diskove ako su bili tanji od propisanih, da li ste koristili fabricke ili neke aftermarket plocice, da li ste diskove koristili i posto ste ih ostetili sa nekim plocicama koje fabrika nije propisala, da li redovno i na svake 2 godine menjate ulje u kocionom sistemu, i jos mnogo slicnih stvari i sitnica koje mogu da dovedu do kvara pa posle ispadne kriva je Alfa a ne nemarni vlasnik....
Poslato: Pon Jan 09, 2006 9:59 pm
od Gost
Mislim da mnogo zavisi od vozaca i njegovog odnosa prema autu! :cool
Primera radi, ja sam provozao Yuga 200 000 kilometara bez generalne i dalje ide kao blesav, prosao skoro celu drugu i veliki deo trece Jugoslavije, smeo sam da se uputim sa tim autom svugde!
Pa ako to nase g*v*o moze tako, moze valjda i "los Italijan"!
Naravno, ako je neko takav baksuz pa naletina auto koji je iz fabrike izasao kao los, tu nema pomoci!

Poslato: Pon Jan 09, 2006 10:05 pm
od Gost
E da, sta je varijator?!
Trazio sam ovdepo forumu, svi pricaju o tome kao o necemu sto zna da pravi problem, a ja ne znam sta je i cemu sluzi!
Poslato: Pon Jan 09, 2006 10:53 pm
od Gost
Varijator faze bregaste osovine. Sluzi da zaokrene bregastu za odredjeni ugao pri odredjenom broju obrtaja motora.