Stranica 1 od 2
Selenia
Poslato: Pet Nov 25, 2005 12:29 am
od imandic
Danas pricam sa jednim poznatim serviserom ovde u KG i cova mi kaze:
Selenija je jako lose ulje i ono je u vecini slucajeva uzrok crkavanja varijatora.
Ako hoces dobro, uzmi Castrol RS i cak i varijator koji je poceo da crkava ce se ponasati mnogo bolje...
??? Jel lupeta ili ne lupeta?
Poslato: Pet Nov 25, 2005 1:16 am
od Gost
Pa sta ti kaze zdrava logika?! Da li bi jedan proizvodjac automobila preporucivao lose ulje za svoje motore i rizikovao veci br reklamacija i kvarenje ugleda svog proizvoda?!
Castrol jeste bolje ulje i to ce ti reci ljudi koji se razumeju u tu tematiku, ali razlike su minorne. Bitniji je viskozitet ulja i njegova originalnost, nego samo pakovanje.
Poslato: Pet Nov 25, 2005 10:28 am
od Gost
Do skora sam u motoru imao Seleniu Gold, a sada je Shell Helix. Motor je manje bučan i mnogo kraće se čuje varijator nego pre. Oba ulja su imala viskozitet 10w-40. Po meni je Shell najbolji, a ti probaj sam pa odluči. Inače auto je u Italjiji održavan u nekom servisu za Ferrari, Lanciu i Alfu i tamo je slipano Shell ulje. To je lepo pisalo u servisnoj dokumentaciji. Period zamene je bio 10k Km.
Poslato: Pet Nov 25, 2005 10:38 am
od imandic
Eon napisao:Pa sta ti kaze zdrava logika?!
Ne verujem u zdravu logiku kada je u pitanju industrija koja obrce milione (ili milijarde) dolara ili eura...
Zastava koristi kao svoje zvanicno ulje Zastava RD, a dil koji imaju sa dobavljacem (bilo ulja bilo komponenti za ulje) je mislim mnogo bitnija stvar nego da li ce auto sa tim uljem preci 150K ili 200K...
Pa po toj logici, kontam da mozda i Fiat grupacija ima sa Seleniom dobar dil...A mozda i gresim...
Poslato: Pet Nov 25, 2005 11:25 am
od Gost
ne znam sta da ti kazem sem da vodis racuna oko plagijata ulja, castrol se kao i mnogi, mnogo vise kopira od selenie...
dosta ljudi ni ne zna sta je selenia na nasem trzistu, i verujem da ima najmanje kopija iste...
ja cu u moj motor od sada da sipam mineralno ulje, po karakteristikama se VS pokazao bolje nego 20k, kosta 1200 din cela zamena i ima da je menjam na svakih 5 soma...
i samo da znate 20k i 20k for alfa romeo nije isto ulje po karakteristikama, razlike su male ali ih ima... a u mnogim prodavnicama kazu "ma uzmi to, to ti je isto"
p.s. sto da ne, treba probati, nece se nista desiti motoru...
Poslato: Pet Nov 25, 2005 2:33 pm
od Gost
@stex
Selenia Gold je najgore ulje koje proizvode...
za duzi period zamene 20k AR
za malo zustriju voznju Selenia Sport ili Agip 2000Synth (prva ugradnja u Ferrari)
Poslato: Pet Nov 25, 2005 4:08 pm
od Gost
Agip 2000Synth (prva ugradnja u Ferrari)
Da nije mozda Shell Syntetika prva ugradnja u Ferrari,vidjam na njihovim uljima nalepnicu poznatog konja,a i u F1 su prisutni ,ranije je bio mozda Agip
Poslato: Pet Nov 25, 2005 4:44 pm
od Gost
veruj mi 2000synth je prva ugradnja u ferrari... tj prvo sipanje

Poslato: Pet Nov 25, 2005 4:46 pm
od Gost
Pa sta onda Shell tu trazi

Poslato: Pet Nov 25, 2005 4:49 pm
od Gost
u formuli da, a i ferrari je verovatno dao preporuku i za taj shell...
Poslato: Pet Nov 25, 2005 5:27 pm
od Gost
Milos napisao:ja cu u moj motor od sada da sipam mineralno ulje, po karakteristikama se VS pokazao bolje nego 20k
daj neki info Milose, otkuda ovaj podatak?
I koje je VS ulje u pitanju? Dual, Gas, Benzina, Vision?
Poslato: Pet Nov 25, 2005 5:34 pm
od Gost
@Nikola
pogledaj post u odeljku MOTOR I UPRAVLJACKA JEDINICA
Mineralno ili sintetika fakta 2
Poslato: Pet Nov 25, 2005 5:49 pm
od Gost
Nikola napisao:
daj neki info Milose, otkuda ovaj podatak?
I koje je VS ulje u pitanju? Dual, Gas, Benzina, Vision?
VS Vision
2l kosta 600 din, menjam na 4-5k, ne lozim se na neka skupa ulja... i kao sto je boost pricao, dobro mineralno ulje, redovna zamena i nema problema...
malo se vise prodaju imena... tipa kao sintetika (zvuci dobro) cinjenica da ima vise aditiva ali jbg - moja teorija...
ranije nije bilo toliko zastupljeno sintetickih ulja i bila su skupa, svi su vozili mineralno, pa cak i na trkama... i motori su sasvim dobro funkcionisali...
Poslato: Pet Nov 25, 2005 8:46 pm
od Gost
Svako ulje menjam na 5000km, nemoguce da je Gold toliko lo&še i za tako malu kilometražu? Koj ga **j onda prave? 99% moje vožnje je po gradu i to vrlo male distance, pa mislim da to i nije velika kilometraža. Na koliko vi menjate ulje i filter?
Poslato: Pet Nov 25, 2005 8:57 pm
od Gost
pa bas zato sto je 99% gradska voznja treba ti kvalitetnije ulje...
ja na 7500km menjam ulje i sve filtere
sipam iskljucivo full sintetiku u 10w60 viskozitetu...
Poslato: Pet Nov 25, 2005 10:04 pm
od Gost
Ja menjam na svakih 5000km i filter i ulje. do sada sam sam;o sipao 20K, 20K for AR, ili Selenia Racing 10-60.
Poslato: Pet Nov 25, 2005 10:34 pm
od Gost
Quadrifoglio napisao:veruj mi 2000synth je prva ugradnja u ferrari... tj prvo sipanje

oces i u bembaru da sipas ovo ili ces da ides na neko drugo

:
Poslato: Sub Nov 26, 2005 12:32 am
od Gost
a ne u bembaru ide Castrol sintetika...
@Nikola
Sport/Racing mozes slobodno na 7500km... stvarno je ulje extra dobro
Poslato: Sub Nov 26, 2005 12:45 am
od Gost
156V6 - brate ti bese na 20.000 menjas ulje?
Poslato: Sub Nov 26, 2005 12:46 am
od Gost
Seleniju pravi IP , tj italijanska petrohemija , ne znaci da je lose ja vozim seleniju i sa svakom sam bio zadovoljan , pratim odnos pritisak temperatura i slusam motor , nije isto prziti auto na sintetiki ili mineralnom par stotina kilometara , kad stanes proveri razliku u pritisku ulja na leru , jesu nekad vozili mineralno ali su i motori bili drugacije konstruisani , bilo je nezamislivo staviti radilicu od 4 cilindra na tri lezaja i sl , pa fiat je napravio FIRE motor tek kada su resili problem ulja .
Drasticna razlika se vidi kod dimenzijama malih motora velike snage , sipaj mineralno u boksera i napzi ga do Podgorice mozes da ga bacis .
Nisam neki strucnjak samo iznosim svoje iskustvo , a shel ako je kod nas original svaki svaka im cast pa jos za te pare .
Varijator se manje cuje sa mineralnim kad je hladan iz prostog razloga sto je hladno mineralno mnogo gusce i talozi se u debljem filmu sto za nesto drugo i nije dobro , . . . eh ti kompromisi

Poslato: Sub Nov 26, 2005 1:55 pm
od Gost
razliciti ljudi, razlicita misljenja, razlicita iskustva...
Poslato: Sub Nov 26, 2005 2:02 pm
od Gost
Quadrifoglio napisao:
@Nikola
Sport/Racing mozes slobodno na 7500km... stvarno je ulje extra dobro
A znam ja Quadri da je Racing odlicno ulje, ali moj boxer, kao uostalom i svi Alfini boxeri, na leru ima dosta izrazen blow by efekat, tako da ulje vrlo brzo pocne da se oseti na benzin. A ja ne volim kada se ulje tako oseti
Inace Racing je do sada najbolje ulje koje sam sipao. Po meni je razlika izmedju 20K i Racinga zaista ocigledna...
Poslato: Sub Nov 26, 2005 2:15 pm
od Gost
@Nikola
e pa preporucujem ti da probas Sport umesto Racinga na sledecoj zameni... Sport je jos bolji
pazi meni se popne temp. ulja na 115 stepeni kad poteram 220-240km/h
(fabricki branik nema reseno pitanje dovoda vazduha na hladnjak ulja i na intercooler, aj kapiram za intercooler posto je predvidjeno vodeno hladjenje sa prskalicama, ali za uljni mi nije jasno) a to je svake nedelje po par puta (BG-NS) i posle 7500km ulje jos uvek zlatnasto...
potrosnja 0,5l na 5000km

Poslato: Sub Nov 26, 2005 2:59 pm
od Gost
@ Boki
hehe vec smo pricali o tome... na Fruskoj gori cinimi se. Nikako da se odlucim i probam Sport... ali eto obecavam na sledecoj zameni, kada ga toliko hvalis.
Quadrifoglio napisao:pazi meni se popne temp. ulja na 115 stepeni kad poteram 220-240km/h
gaston je pricao o temp. ulja kod boxera. cinimi se da je pominjao cifru od 120 stepeni, na malo duzim uzbrdicama...
A ja nikako da montiram hladnjak ulja koji sam skinuo sa jedne Dedre. Vodeno hladjenje je ovde u pitanju...
Poslato: Sub Nov 26, 2005 4:18 pm
od Gost
zamisli da imas neko mineralno i da imas tu temperaturu sta bi bilo...
obavezno dovedi i vazduh nekim crevom do hladnjaka ulja...
ja upravo krecem u AP sport da uzmem ulje/filtere hehehehe
