Stranica 1 od 1
TURBO IS BACK!!!
Poslato: Uto Sep 20, 2005 6:15 pm
od Gost
"...Izgleda da je buducnost benzinskog motora svetlija. A u kom pravcu?
Pre svega u smanjivanju zapremine i povecanju snage. Pogodili ste, ono sto je pre dvadesetak godina bio hir postace praksa-TURBO MOTORI! Kompresor koji za pogon koristi snagu izduvnih gasova odavno nije bauk. Ni cinjenica da se kolo turbine i kompresora moze zavrteti do 200.000 (dve stotine hiljada) obrtaja u minuti. Keramicki lezajevi i tefloni su resili problem oslanjanja turbinskog kola u surovim uslovima. Turbo-kompresor u mnogome olaksava posao klipu koji u taktuusisavanja mora da "srce" iz sve snage kako bi uvukao dovoljno svezeg vazduha. Pri tom turbina dozvoljava i manje i lakse ventile. A pri svemu tome, ZABLUDA JE DA TURBO-KOMPRESOR OPTERECUJE MOTOR! NAPROTIV! E sad, zbog cega je turbo bio potisnut i samo hrabri, tipa SAAB-a

(i ne smej se Boost, nije lepo... autor je zaboravio i Alfine 1.8-Turbo i 2.0 V6-Turbo motore

) se bavili olaksavanjem punjenja motora vazduhom, ostaje pitanje bez suvislog odgovora...
Motori sutrasnjice ce biti manje zapremine. Tendencija je da ce se na njima sve cesce nalaziti oznake 1.1, 1.4 i 1.6 ali ce umesto 60, 75, 90 i 100, te 115ks tu biti i mnogo impresivnija ergela. Ona ce vec kod 1.1 skoknuti na 90ks, a kod 1.6 sve do 200ks! Sve je to postalo lako moguce tokom perioda prosperiteta diesela.
Motori manje radne zapremine su svakako i manje mase, sto nije bez znacaja. I zbog svega ovog nabrojanog, moze se naslutiti da pre ere hibridnog pogona predstoji jos jedno doba TURBO-BENZINACA SA LAVLJIM SRCEM." (Vrele Gume)

Poslato: Uto Sep 20, 2005 6:24 pm
od Gost
Samo si zaboravio da kazes odakle je izvor.

Vrele Gume...
Poslato: Uto Sep 20, 2005 6:31 pm
od Gost
Poslato: Uto Sep 20, 2005 7:22 pm
od Sasha
Nesto mi poznat ovaj motor

Poslato: Uto Sep 20, 2005 9:29 pm
od starac vujadin
Ain`t no replacement for displacement!
Poslato: Sre Sep 21, 2005 12:20 pm
od Gost
Poslato: Sre Sep 21, 2005 5:06 pm
od Gost
To je odlican odgovor na turbo dizele koji se raspucavaju od snage, pa je sve cesca pojava da 1.9 dizel iste snage kao i 2.0 benzinac, ponekad i jaci! Sve te nove i stare fore sa turbo komp., direktnim ubrizgavanjem, 16v i ostala sr. ugurana su u dizelase kao default. Muka mi je vise od objasnjavanja kako bi benzinski motor sa svim tim, pogotovo varijabilnim turbo komp. oduvao dizel iste zapremine, jer ljudi ne ulaze u detalje, pa jedino sto vide je radna zapremina i snaga. I naravno potrosnja, koja se moze opravdati ako je motor jaci, ali ako nije onda ne moze ni to. Znaci, ako ne krenu da prave male benzince sa turbom, kupovace ih samo entuzijasti i ludaci, a svet ce smrdeti na dizel...
Poslato: Sre Sep 21, 2005 10:13 pm
od Gost
Kad stavi naslov Turbo ja reko neko poceo da pravi prave turbo motore.
Poslato: Čet Sep 22, 2005 10:32 am
od Gost
Jedino me brine potrosnja tih "malih" turbo benzinaca, malolitrazni brnzinci su do sad kupovani zbog relativno niske potrosnje , nesto sam smunjicav da ce ovi turbo motori moci da piju isto ili manje goriva.
Poslato: Čet Sep 22, 2005 5:01 pm
od Gost
Verujem da ce potrosnja biti mala. Ako Alfa 75 Turbo, koja je krenula u prodaju pre 20 godina, moze u gradu da trosi (sa svojih 1800ccm i 1200kg!) 10-10,5lit/100km, mogu samo da zamisim sta nam Alfa sprema za blizu a pogotovo dalju buducnost

Plus, koncepcija samog motora u njoj je skoro duplo starija :cool
Potpuni sam optimista po pitanju turbo motora. Pre Alfe sam vozio Uno Turbo i.e., ludo auto 100%, ali Alfa... Ko jednom kupi turbo automobil, GOTOV JE! Teska droga

, verujte mi. Sa ovog NEMA SKIDANJA!!!
Poslato: Čet Sep 22, 2005 5:50 pm
od Gost
Znam vozio sam i Uno turbo 1.4 i Alfu 164 turbo 2.0 i Alfu 164 2.0 V6 turbo, moram priznati da je dozivaljaj ekstra kad turbina pocne da puni....samo kez na licu...

Poslato: Čet Sep 22, 2005 5:59 pm
od Gost
Motor bez TuRba da bi dao npr. 100KS koristi svega 20% od benzina da bi proizveo taj efekat.
Sa TuRbom je cifra: 30+ pa sve do 34%.
Znaci ako je ovaj atmo trosio 10 ovaj sa turbom ce da bi dao isti efekat rositi:
(100/30)x20=6,6 .
Np, cifre znaju biti malo zbunjujuce tako da ukoliko se predje odredjenipritisak na turbini trazi se extra zamascivanje smeshe zbog drzanja temperature izduva u shahu te to zna da malo poremeti odnos.
U svako slucaju neka srednja vrednost je oko 8,5L/100 prema 10l/100km kod atmo motora.
Dokazano na SAAB 900 i 9000 gde su motori potpuno indenticni, atmo i turbo, da ovaj od 175KS sa TuRbom ima manju prosecnu potrosnju za 8% od atmo motora koji daje 131KS

Poslato: Čet Sep 22, 2005 7:03 pm
od Gost
Kod Alfe, poredjenje fabrickih podataka izgleda ovako:
Alfa 75 1.8ie-122ks, max 190km/h, u gradu 10.5lit/100km
Alfa 75 1.8ie Turbo-155ks, max 210km/h, u gradu 9.7lit/100km
Sto se tice potrosnje, odstupanja postoje jer je svima poznat "kvalitet" naseg goriva, odprilike 0.5-1.5 litre vise u odnosu na fabricke podatke, u zavisnosti od automobila...
Poslato: Čet Sep 22, 2005 7:30 pm
od Gost
Nista ideam da kupujem turbo motor...

Poslato: Čet Sep 22, 2005 11:51 pm
od Gost
BOOST napisao:Motor bez TuRba da bi dao npr. 100KS koristi svega 20% od benzina da bi proizveo taj efekat.
Sa TuRbom je cifra: 30+ pa sve do 34%.
Znaci ako je ovaj atmo trosio 10 ovaj sa turbom ce da bi dao isti efekat rositi:
(100/30)x20=6,6 .
Np, cifre znaju biti malo zbunjujuce tako da ukoliko se predje odredjenipritisak na turbini trazi se extra zamascivanje smeshe zbog drzanja temperature izduva u shahu te to zna da malo poremeti odnos.
U svako slucaju neka srednja vrednost je oko 8,5L/100 prema 10l/100km kod atmo motora.
Dokazano na SAAB 900 i 9000 gde su motori potpuno indenticni, atmo i turbo, da ovaj od 175KS sa TuRbom ima manju prosecnu potrosnju za 8% od atmo motora koji daje 131KS

Da ovo vazi ako se nacin voznje ne promeni u odnosu na atmosferski... Sta se desava kad se nagazi onako muski?

Boost jesi li se "igrao" sa stelovanjem potrosnje na saab motorima? Kakvi su dobijeni rezultati? Moze li se od 2.0 sa 150ks tuningovanom na npr.250ks smanjiti nekim nacinom potrosnja i kako? Koliko ti je trosio b203r letos kod nas?
Poslato: Pet Sep 23, 2005 12:04 am
od Gost
Moze da se izmeni, optimiranjem paljenja.
B203R je trosio proslog leta 5-70L /100km hehe
Ovog leta 9-40l/100km / imao sam gresku na TPS senzoru tako da nije nikad davao max koji system poseduje
No, kompresija je gemetriski 9:1 prilicno visoka te smanjuje potrosnju.
Sad je izmenjena na 8:1 i odma je potrosnja za 1L veca kad se vozi normalno, ali je motor sad spreman da docheka 2,5 Bara overloada
Radovi u toku
