Huh.. al ste napravili temu... pazi ovako!!!
Niste nimalo naivni

ali rekoh da dodam malo.
Koje god ulje da uzmete temperatura preko 115 stepeni ga konje.
Vecina danasnjih motora ima hladnjake za ulje ali problem je sledece prirode:
Ulja koja koristite u podneblju na kojem se voze su malo problematicna.
Iz razloga da neuspevaju da se oslobode temperature u hladnjaku.
Razlog je jednostavan.
Ulje koje imate nema dovoljno visoku gornju granicu te posaje previse tecno i prostruji prebrzo kroz hladnjak
Dakle, letnji period idite sa gornjom granicom na SAE vrednost 5 do 10 iznad propisane.
Nekoristite nikakve aditive u ulja jer da trebaju bili bi vec u uljima. Ustvari i jesu i to tacno koliko treba da bude.
Razlika izmedju loseg i dobrog ulja je:
Losije ulje ima bazu ulja, npr, 40% cistog baznog ulja i 60 posto aditiva da bi se navuklo na zeljene karakteristike.
Jedno dobro ulje moze da ima 70 pa i 80% cistog baznog ulja (bolje rafiniranog) te je procenat aditiva manji.
Ovo drugo samim tim ostavlja manje tragova u motoru na termicki kontaktnim mestima.
Dodavanje aditiva u toku eksploatacije ulja ce zasigurno samo da stvori smetnje u vidu naslaga koksa na nezeljenim mestima.
Dalje:
svi vi koji imate ugradjene manometre za pritisak ulja, pored toga sto je pritisak pao na leru, to moze da uradi i od ciste toplote i niske gornje SAE vrednosti, imate putokaz kvaliteta ulja kroz sledece:
Ukoliko prilikom pritiskanja papucice gasa primetite da vam pritisak ulja malo opadne, znaci da je ulje razbijeno i da nemoze da se zadrzi na lezajevima te jednostavno radilica klekne na dno.
Menjajte ulje sto pre, moze doci do kraja zivota motoru.
Neke osnovne crte su naprimer:
Letnji period, 10-40 ulje
Verujte mi ni 50 ulje nece biti stetno , samo od vece koristi ukoliko se pridrzavate sledeceg:
Neidite preko 2500 rpm prvih 5 minuta voznje, dok ulje nije postiglo radnu temperaturu.
U pitanju je sacuvati sva mesta gde se dihtuje i nista vise.
Letnji period, nekoristite motornu kocnicu, retko ulje prolazi pored zaptivaca na vodjicama ventila.
==========================
Zimaski period.
Ulje tipa 5-30 primera radi, moze i 0-40 ukoliko ga nalazite.
Upitanju je hladan start i moc ulja da prodje kroz svaki kanal.
Zimi moze proci i do 5 minuta dok ulje nije proslo kroz svaki kanal motora.
Izbegavajte uvek prelaz preko 2500 rpm dok je ulje hladno.
==========================================
To su osnovne crte, za podneblje u kojem vozite.
Hladni start cini da blowby efekat dok su klipovi hladni , propustom goriva (bogatim sumporom

) razbijete aditive u ulju hemiski puno pre nego li je normalno.
Jedan motor koji se vozi po gradu sa puno startova ako je serije sa Long Life uljima, dakle 30.000Km ima ulje unisteno vec na 10K Km

Sve ide 3 puta brze na dole.
Ima li direknih pitanja , pitajte ali ne svi odjednom
