Stranica 1 od 1

DYNO

Poslato: Pon Jan 17, 2005 11:17 am
od imandic
Zna li neko na kom principu radi DYNO (ili kako se vec pise) merenje snage motora?

Ivan

BTW, jel probao neko da poveca otpornost davaca temperature vazduha radi povecanja benzina u smesi?

Re: DYNO

Poslato: Pon Jan 17, 2005 7:18 pm
od Sasha
imandic napisao:BTW, jel probao neko da poveca otpornost davaca temperature vazduha radi povecanja benzina u smesi?
Mozda Boki na coupeu!?
Cekamo da se javi.

Poslato: Uto Jan 18, 2005 10:23 am
od imandic
Kako se dolazi do ovoga:

http://www.squadra-tuning.com/English/E ... 16_16v.htm

Poslato: Uto Jan 18, 2005 12:22 pm
od Gost
Na prvi pogled meni deluje da je stavljen jedan chip...prosecna razlika od 10KS na 5000 :)

Poslato: Uto Jan 18, 2005 12:33 pm
od imandic
Ma da, crveni graf je sa Squadra cipom, a crni je fabricka vrednost...Mene interesuje princip merenja....

BTW, zasto se ne prikazuju vrednosti ispod 2000 obrtaja? Ja sam pre par meseci postavio pitanje na http://www.alfa145.co.uk/forum -u u vezi sa mojom alfom (dosta je troma na malom broju obrtaja, ispod 1500) i od kad pritisnem papucicu gasa, treba joj skoro sekunda da krene da dize broj obrtaja i tip mi reko da je to normalno i poslao mi ove grafikone...

Nervira me to sto sam probao Brava 1.6 i odziv je mnogooo brzi, skoro trenutan...Probao sam i bez filtera za vazduh (samo zenska najlonka preko usisne grane ali isto...znaci motor lepo dise, ali ga nesto drugo koci)...

Poslato: Uto Jan 18, 2005 3:11 pm
od Gost
Vidis ako se linija krece od 6000 do 7000 obrtaja?
E takva ista je i od 1000-2000 obrtaja, i nije ucrtana u grafikonu jer se smatra da je ispod 2000 obrtaja i neces voziti....
Pitaj Stefana kad on menja brzine na svojoj :mrgreen:

Poslato: Uto Jan 18, 2005 3:55 pm
od Gost
Posmatraj ovako:

Ekonomska voznja 2-3K rpm

Normalna voznja 3-4K rpm

Sportski inspirisana voznja 4+ rpm

Poslato: Uto Jan 18, 2005 4:11 pm
od imandic
Ma naravno, jasno je to meni, ali je pitanje zasto se stvara zadrska. Znaci ja naglo pritisnem papucicu gasa, a motor reaguje i pocinje da dize broj obrtaja tek posle recimo jedne sekunde...Opet kazem, to nisam primetio na Bravi (skoro trenutno), a i moj bivsi TIPO 2.0ie se nije tako ponasao...

Ivan

Poslato: Uto Jan 18, 2005 4:45 pm
od Gost
Zbog geometrije motora, nije ista, i sledeci faktor je da bi u tom trenutku doslo do trzaja koji Alfa ipak kao malo renomiran proizvodjac nece da dozvoli samom sebi da se stvara zamerka po tom pitanju.
Kad pritisnes gas, Alfa krece sa NAJKASNIJIM paljenjem u tom trenutku i krece nezno da trazi tacku paljenja koja je adekvatna za obrtaje i opterecenje motora. To Fiatov ECU neposeduje u programu. U pitanju je kako vek motora, tako i tranzmisije i celog vesanja. To sto trazis, Alfa nije ni pomislila da ces da uradis , takozvano , muchno opterecenje motora. Jednostavno su se gardirali od svega sto nosi sa sobom u vidu negativnih biefekata i to je to.

Poslato: Uto Jan 18, 2005 4:48 pm
od imandic
To je znaci fora...
Pa lepo, onda se jos vise ponosim sto sam vlasnik takvog automobila :)

Poslato: Uto Jan 18, 2005 5:04 pm
od kilson
Obrtni moment je ono shto daje "kick in the back", a kao shto vidish na graphu sqadra tuninga, glavna promena istog i najveca (posle promene chip-a) se desila u nizhim obrtajima. Chitao sam malo o 33-ci 1.7IE takodje -Osnovna zamerka vlasnika je za to podruchje (sa nizhim obrtajima)...

Btw, sa povecavanjem otpora na davachu temperature, nemoj da se zamajavash, jer cesh dobiti samo glavobolje. Varanje kompa - daje vishe benzina, probleme sa sagorevanjem itd...

Poslato: Uto Jan 18, 2005 5:25 pm
od Gost
Sad kad smo vec kod Dyno merenja, princip je jednostavan.

Okreces generator kojim kocis motor, a generator na kraju opterecujes sa otporom i meris energiju koja se produkuje.

Posto se zna efektivitet generatora, proracunato je kolika je pogonska energija u % veca od dobijene te se kompenzuje.

Isto tako imas kalibraciju gde se transmisija koci zasebno te se dobiju transmisioni hubitci i onda se oni dodaju u program tako da isti i njih dodaje na merenju da bi se dobila priblizna cifra efekta na radilici.

Ovo je u kratkim crtama principijelna shema rada.

Rototest je malo drugaciji gde se pogoni centrifugalna hidraulicna pumpa i meri se dbijeni pritisak u sistemu. Otprilike isto samo sto je laksi za vece efekte jer se glava pumpe srafi umesto tocka tako da nema bacanja i skakanja auta kao kod ovih sa valjkovima.

Poslato: Uto Jan 18, 2005 7:33 pm
od Gost
BOOST napisao:Posmatraj ovako:

Ekonomska voznja 2-3K rpm

Normalna voznja 3-4K rpm

Sportski inspirisana voznja 4+ rpm
Kod mene je ekonomska 3-4K

ekonomska 4-5K

i uobicajena 5+ :love:

Tako da ne bih se uopste opterecivao sa tim <2000 obrtajima kod mene je to isto kao i da stoji na parkingu :)

Poslato: Uto Jan 18, 2005 7:41 pm
od Gost
Ko god mi kaze da je 10000 ciklusa u minuti (5000rpm) ekonomija, ja mu kazem da sedne za racunar ;)

Poslato: Uto Jan 18, 2005 8:04 pm
od Gost
Hehe BOOST zvuk Alfinog V6 motora preko 5K je iznad svake ekonomije ;)

Poslato: Uto Jan 18, 2005 9:18 pm
od Gost
Hehe... zvuk , mislis kao galama? Kad ga koljes? Ili :D:):P;)
-----------------------------------------------Vesela druzina ^