




kakav potez na kruznom

Moracu da pocnem da primenjujem ovo na NBGD

Pripadnici granične policije preći će na takozvani beli štrajk, što znači da će namerno vršiti detaljnu kontrolu vozila, putnika i prtljaga, dok će granični policijaci koji brinu o bezbednosti isključivo raditi na sprečavanju svih vrsta prekograničnog kriminala.
Izvor: http://poslovnimagazin.biz/vesti/narod- ... uga-1-5809Narod i dalje traži juga
Distributeri "Zastavinih" automobila iz Kragujevca, Beograda, Sombora... tvrde da bi mogli da prodaju od tri do četiri puta više "jugića" nego što se sada prodaje "punta"
U većini auto-kuća koje su prodavale "Zastavina" vozila potvrdili su da svakog dana imaju na desetine poziva ljudi koji se raspituju da li se "jugo" i dalje prodaje.Jugo
Kada čuju da su zalihe "otišle" još pre dve godine, ljudi se najčešće i ne interesuju za neki drugi auto.
Kako su rekli distributeri, "jugići" bi, da ih sada ima, bili skuplji nego ranije i sasvim su sigurni da bi ovi automobili bili najtraženiji u Srbiji.
"Apsolutno sam ubeđen da bi nastala prava jagma kada bi "Zastava" sutra ubacila u prodaju nekoliko hiljada "jugića" uz kredit na pet godina", kaže za "Press" Miloš Prokić iz menadžmenta kragujevačkog distributera "Zastava promet - Arena motors", dodajući da i dve godine nakon što su prodali poslednjeg "juga", interesenata za ovaj auto ima svakodnevno.
Prokić tvrdi i da "punto" ne bi imao šanse pored "juga".
"Prošle godine prodali smo oko 2.600 "punta", čime smo vrlo zadovoljni, ali u isto vreme prodali bismo i 10.000 "jugića".
Kada bi "jugo" sada bio prodavan pod uslovima pod kojima se prodaje "punto", uz subvencije, ne bismo mogli da postignemo kolika bi bila potražnja, čak i po većim cenama nego ranije.
Ljudi dolaze i traže da kupe novog "juga", pa razočarani izađu iz salona", navodi Prokić.
Prema rečima našeg sagovornika, računica je jasna, jer bi se "jugo", koji je koštao oko 4.000 evra, prodavao, ako ni zbog čega drugog, ono zbog cene delova koji su jeftiniji nego za "fiću".
"Set novih kvačila na "jugu" i "kecu" košta oko 5.000 dinara, reparirani su upola jeftiniji. Kada se pokvare, auto ipak možete voziti još 500 kilometara. Isti deo za "punta" košta oko 25.000 dinara, a kada se pokvari, kola momentalno staju. Za šta bi se odlučio Srbin sa prosečnom platom, nije teško pogoditi", kaže Miloš Prokić.
Kragujevački automehaničari, a novinari "Pressa" razgovarali su sa njih nekoliko, u potpunosti se slažu sa distributerima. Kako su rekli, mnogi se uhvate za glavu kada dođe vreme za prvi servis i prve zamene delova na novom "puntu".
U somborskom "Zastava prometu" takođe kažu da "juga" u ponudi nemaju već dve godine. I njima se, kako navode, svakodnevno javljaju mnogi koji se raspituju da li i gde mogu da nabave novog "jugića". Isto smo čuli i od beogradskih distributera.
Zoran Mihajlović iz sindikata "Zastava automobili" objašnjava da su dolaskom "Fijata" sa "Zastavinog" placa izvezena sva vozila.
Jeste da je tehnologija zastarela, ali "juga" su građani imali novca da kupe i održavaju", objašnjava Mihajlović.
Prodavci kažu da je "jugo" bio tražen toliko da "nismo mogli da postignemo" i da je cena odgovarala siromašnima, ali i onima koji su od te prodaje zarađivali.
"Naša zarada na "Zastavinim" vozilima, na "kecu" i "jugu", bila je od tri do četiri puta veća nego na "puntu", a ta vozila su bila duplo jeftinija nego "punto". Ma, mnogo se dobro zarađivalo", rekao je vlasnik jedne od auto-kuća ne želeći ipak da iznosi konkretne cifre.
"Poslednji "jugo" sklopljen je i ispraćen krajem 2008. godine uz suze radnika koji su od 20 pa čak do 35 godina, skoro ceo jedan radni vek, pravili ovo vozilo.
Na placu "Zastavine" fabrike u Kragujevcu ostalo je tek nekoliko "juga". Ostavljeni su, kažu u marketingu "Zastave", za slučaj da treba da budu zamenjeni, predati eventualno nezadovoljnim kupcima čiji su "jugići" još u garantnom roku.
Dok se Srbi nevoljno mire sa time da novog "juga" nema u prodaji, trgovina polovnim cveta. "Jugo" se prodaje po ceni do 2.500 evra. Tako vozila iz 1989. godine, zavisno od pređene kilometraže, koštaju od 900 do 1.500 evra.
Oni iz 2004, 2005. ili 2006. godine mogu se kupiti za 2.000-2.500 evra.
Na internet forumima postoje stotine stranica na kojima iskusni vlasnici "juga" savetuju kako pazariti taj automobil. Jedni tvrde da je najbolje kupiti vozila iz 1988. i 1989. godine, metalik boje, najbolje plave.
Drugi to negiraju. Treći tvrde da treba izbegavati onu "ružnu zelenu" jer je nastala tako što su pomešane boje koje su se u fabrici zatekle. Treći kritikuju bele "jugiće", četvrti one pravljene posle 1999. godine.
Mislis FBiHPresretach napisao:Model za probijanje na BiH trziste